[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 122
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 122


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
A kirakatot felkérésünkre műveiből Tüzes Károly (tuzeskaroly) állította össze
tuzeskaroly

Sohasem gondoltam, hogy az én írásaim igazából versek lennének, nevezzük inkább rímes prózának azokat, bár néha, egy-két sor erejéig talán elértem a költői magaslatot, de az egyszerűség kedvéért azért verseknek fogom azokat nevezni. A legkorábbiakat 2004-ben, több mint tizenöt évvel ezelőtt írtam.

Azt hiszem "önmagukért beszélnek", és nem igényelnek különösebb magyarázatot. Természetesen nem véletlenül lettem történelem tanár, majd történész-kandidátus, mindig is érdekelt a történelem, és igyekeztem a lehető legtöbbet megismerni belőle. Különösen érdekesek voltak számomra a lehetetlennek tűnő történések, az angolok győzelme Azincourt-nál, vagy Nagy Sándoré Gaugamélánál, és még sorolhatnám, de ez a kettő verssé is érett bennem.
A magyar történelemről nagyszabású költeményt a Himnusz és a Szózat után nagyon nehéz írni, de legalább megkíséreltem összefoglalni az "én" magyar történelmem néhány kiemelkedő eseményét. Olthatatlan vágy él bennem a kifürkészhetetlen Univerzum titkai iránt. Amikor erre gondolok, nagyon szomorú vagyok, alig tudunk valamit a minket körülvevő Világegyetemről, és sajnos az én életemben (és még sok-sok földi generációéban) semmi esélyünk ezeknek a titkoknak a feltárására, de legalább az erre irányuló kiapadhatatlan kíváncsiságomat rögzítettem.
Nagyon lassan írok, ha jól emlékszem most is már hónapok teltek el azóta, hogy valamit papírra vetettem volna. Valahol azt írtam, hogy rossz alvó, de javíthatatlan álmodozó vagyok, és ez így is van. Emlékszem, hogy szinte egyszerre elolvastam H.G. Wells szinte összes elérhető művét, és nélkülük talán sohasem vettem volna a fáradságot, és nem írtam volna semmit. Azonban ezek a művek nagyon-nagy hatással voltak rám, és csak ajánlani tudom őket mindenkinek. Különösen a William Clissold világa hatott rám elemi erővel.
A Van Gogh című egy villanásszerű nyári élménynek az eredménye, amikor a festő albumát lapozgattam. Az egyéni és közösségi létproblémák cím alá sorolt írásaimban legkínzóbb gondolataimat fogalmaztam meg, amelyekben remények és kétségek hullámoznak, amelyeket az (egyéni) élet mulandósága és a Kozmosz végtelensége keltettek bennem. A sötét felhők mögött azért mindig pazarlón szórja szét arany sugarait a Nap, és mindmáig csodálattal szemlélem a végtelen természet lenyűgöző szépségeit és benne a törékeny ember és a küszködő emberiség (meglehet teljesen hiábavaló, de azért mégis tiszteletreméltó és hősies) erőfeszítéseit.
Ma eléggé pesszimistán ítélem meg az esélyeinket. A környezet rohamosan pusztul, embertársaink, holott egy faj képviselői vagyunk, egyre távolabb kerülnek tőlünk, mert rengeteg dolog elválaszt bennünket egymástól. Néha az az érzésem, hogy egy másik bolygó lakóival sokkal jobban megértenénk egymást, és ezért mindenki felelős.
Gyakran hullámoznak bennem ugyanazok a kételyek: önmagunk és a világ megismerhetetlensége nyomaszt.
Az öröklét, a hit benne, persze sok mindenre gyógyírt jelentene.

Tüzes Károly



Ideje: április 16, péntek, 21:32:05 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"A kirakatot felkérésünkre műveiből Tüzes Károly (tuzeskaroly) állította össze" | Belépés/Regisztráció | 4 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: A kirakatot felkérésünkre műveiből Tüzes Károly (tuzeskaroly) állította össze (Pontok: 1)
- tuzeskaroly Ideje: április 17, szombat, 07:11:27
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Anna! Köszönöm szépen a felkérést és ezt a lehetőséget! Egy kedves születésnapi ajándék is ez, mivel a jövő hónapban immár hatvan éves leszek. A Kirakatban megjelenő szöveg egy idézet az eddigi első, egyetlen és minden bizonnyal utolsó kötetemből. Sok évvel ezelőtt írtam, és azért választottam, mivel hűen tükrözi azokat a valóságos, gondolati és hangulati körülményeket, amelyek hatására írásaim megszülettek. Kötetem, amelynek címe: Világom kívül-belül, leginkább a virtuális térben létezik, honlapomon. Nyomtatásban igazi könyvritkaság, csak három példány készült belőle, a három csodálatos gyermekünk részére. Évente azért születik négy-öt írásom, és ez azzal a veszéllyel jár, hogy kénytelen leszek beköttetni a második, bővített kiadást is.
Szeretettel:Károly



Re: A kirakatot felkérésünkre műveiből Tüzes Károly (tuzeskaroly) állította össze (Pontok: 1)
- hzsike Ideje: április 25, vasárnap, 13:49:26
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Karcsi!
Örömmel olvastam Rólad, és örömmel olvastam a verseidet is.
Szeretettel gratulálok a Kirakathoz.
Zsike :)



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.31 Seconds