[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 243
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 244

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Próza: hori: Női portré őszi tájban
hori

...

Az ősz lassan enged a télnek. Reggelente deresek már a fák, a bokrok bogyóit is megcsípte a dér, és mikor a nap magasabban jár, még akkor is meglátszik a lehelet. Ezeken a hideg napokon az ember leginkább csak a szobából szereti nézni a tájat és sóvárog a tavasz után, pedig a hosszú tél még hátravan.
Itt fent a hegyen számunkra egyhangúbban, csendesebben telik az élet. Itt más illata van a ködnek, a nedves fának és bokornak, és mikor a fenyők sóhajtoznak a szél terhétől, meséket hallunk meg ezekben a zajokban. Ehhez fül kell, érzékeny fül. A lentiek – a városiak –, ezeket a dolgokat nem érthetik. Néhány száz méterrel, a betonrengeteg felett mások az emberek. Sokan a város zajából ide kirándulni jönnek, mi itt élünk, itt szeretünk és halunk meg. Odalent fákat ültetnek, hogy túléljék, idefent fákat vágnak ki, hogy erdei tornapályát építsenek, vagy kirándulóhelyeket. Itt minden sétánynak és hegyi ösvénynek története van, és mind vezet valahová; a fákon a színes jelzések mutatják az irányt. Talán mindegyiken jártam már – hisz gyerekkoromban volt időm rengeteg –, s néha nem is egyedül, mint ahogy most sem.
Megfogom hideg kezét – kesztyű nélkül fázik biztosan –, kissé megmelengetem. Hosszú kabátja, a hosszú csíkos sállal, a térde alá ér. Kezemet kabátzsebébe húzza, így lépdelünk mi egymás mellett, kimérten. Néha el-elmereng, s rácsodálkozik a tájra, így alaposan megfigyelhetem. Cipője 38-as lehet, fekete, magas szárral, szorosan keresztbe fűzve, biztonságból dupla masnival. Vállig érő, sötétbarna haja elválasztva, szeme kék. Termete magasnak nem mondható, vékony és törékeny. Kissé kreol bőre talán most sápadtabbnak látszik, ahogy a fények esnek. Megfigyelem alaposan, hisz kíváncsi vagyok rá nagyon. Minden mondat és mozdulat számít, minden kis rezdülés fontos lehet nekem, de gondolom ezzel ő is így van. Beszéde furcsa attól, hogy az s betűt felül, szabályosan képzi. Megfontolja amit mond, minden mondat kerek – beismerem, ebben jobban remekel mint én. Nem beszél túl sokat, s kerüli a közhelyeket. Mindez imponál nekem! Így ballagunk egymás mellett. Faggatom tovább családról, munkáról, tanulmányokról. Előad mindent szép sorjában: apját igen korán elvesztette; anyjával él, s van egy fiútestvére. Munkáját szereti, de nem erre vágyik, mellette megint tanul. Úgy érzi többre hivatott. Szabadidejében, egy kórusban énekel. Szeret fellépni, és a jövő hónapban is vendégszerepel.
Egy kis pihenőhöz érünk, ahol mindketten érezzük, itt meg kell állnunk párperc szusszanásnyira. Tudjuk, hogy ez alkalmas pillanat, s mintha a véletlen műve lenne, egyszer csak szembe fordulva találjuk magunkat. Zavar persze mindkét félnél felfedezhető. Talán ettől szép annyira az egész? Csók cuppan mégis, először az arcon bátortalanul – ó, de hideg! – majd játszanak a szájszélek, ahogy keresik egymást, s közben fagyos orrunk egy pillanatra összeér. Erre arcán aprócska mosoly támad, majd megesik az első valódi csók. Talán egy kapcsolat legszebb pillanata ez. Fordulópont, melyre rögtön megszűnik a zavar. Gondolatban továbbviszem a szituációt, mintha nem itt lennénk, és nem most, de belátom, nem szabad annyira sietnem.
Az ember próbálja felfedezni a másikat, és keresni próbál valami hasonlót, valami jellegzetest, hogy bizonyítsa magának: igen, ő kell, hisz pont olyan mint én vagyok, pont azt szereti amit én, úgy gondolkodik, érez és hall. Vagy legalábbis majdnem annyira. Közben azon is tűnődöm, hogy mennyire tudjuk befolyásolni egy másik emberi lény sorsát, mikor a szívébe költözünk. Hajlamosak vagyunk megfeledkezni erről a felelősségről; esetleg feleslegesen bolygatjuk fel életét, és milyen események láncolatát indíthatjuk el, melynek kimenetelét előre nem láthatjuk. Inkább bele sem gondolok!
Sétánkat folytatjuk tovább, még felhőtlenebbül, mint ahogy azt korábban tettük. Erdei ösvény, tölgyfák, és fenyők, messziről egy országút zaja. Hangfoszlányok – talán mások is erre tévedtek? – lehet, de minket nem zavar. Lépteink az avaron nyomot hagynak. Cipőnk talpára néha ráragad egy-egy átázott, megsárgult falevél.
Már magasan járunk. A fák mögött néhány méterre mellettünk keskeny vágányok; nyáron erre halad el a kisvasút. A piciny mozdony a garázsban várja a jövő szezont, de a három kisvagonra az alacsony korlátokon átmászva most könnyedén felszállhatnánk. Ez már utunk vége is egyben, egy buszforduló és egy kőből épült melegedő hely. Forralt bort rendelünk. Ehhez egy cigi is jól esne most, bevallom, de ő nem dohányzik, így én is kibírom valahogy. Kis idő multán csikorogva érkezik a busz. Utas kevés, ezért nem sokat vár, felszállunk rá hamar; nem szabad lekésni, mert óránként jár. Ajtó csukódik, és már száguld is a szerpentinen lefelé. Erősen kapaszkodni kell. A kanyaroknál, fékezésnél dülöngélünk, mint két bábu, s jókat nevetünk. Leülünk inkább, mert biztonságosabb. Fejemben, mint egy Rilke-dallam, egy röpke gondolat kavarog, s kezd életre kelni: vajon mi lesz holnap, holnapután, vagy mi lesz egy hét múlva, akarom-e őt annyira majd, mint most? Aggályaimat elhessegetem; hisz most a mának élek, kit érdekel mi lesz ezután! Már biztos vagyok magamban, holnap is látni akarom!
Nem kell sok idő, és megint a város részei vagyunk, amely akármennyire is eleven és zsúfolt, mégis a miénk. Valahol megáll a busz, ő leszáll, én is leszállok. Elbúcsúzunk. Majd kis idő után mégis visszafordulok, s látom, ő is hasonlóképp tesz. Kezével int, majd befordul egy sarkon…
Ideje: Augusztus 27, hétfő, 00:52:34 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"hori: Női portré őszi tájban" | Belépés/Regisztráció | 19 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: hori: Női portré őszi tájban (Pontok: 1)
- piroman Ideje: Augusztus 27, hétfő, 08:48:58
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Tökéletesen passzol a cím és a tartalom. Egy-egy fényképként kimerevített, precízen ábrázolt pillanatból áll össze az égész. Nagyon jó írás! Grat: piro.



Re: hori: Női portré őszi tájban (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: Augusztus 27, hétfő, 08:50:34
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
De hiányzik már az a novelláskötet a polcomról! :)



Re: hori: Női portré őszi tájban (Pontok: 1)
- persecuted Ideje: Augusztus 27, hétfő, 16:00:26
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Most is gyönyörű ez, horim...csodaszép:)



Re: hori: Női portré őszi tájban (Pontok: 1)
- Fata_Morgana Ideje: Augusztus 27, hétfő, 17:45:31
(Adatok | Üzenet küldése)
Így kezdem: felgyorsult világunkban, mert van benne valami, üdítő ez a novellányi lassúság. Az ősz is kedves nekem, és amiről szól sem olyan távoli még, örömmel olvastam. "Közben azon is tűnődöm, hogy mennyire tudjuk befolyásolni egy másik emberi lény sorsát, mikor a szívébe költözünk. Hajlamosak vagyunk megfeledkezni erről a felelősségről" - ezért a mondatodért különben is megszólaltam volna, köszönet érte!



Re: hori: Női portré őszi tájban (Pontok: 1)
- prayer Ideje: Augusztus 27, hétfő, 20:29:09
(Adatok | Üzenet küldése)
Novelláid nekem saját nyárnyaim, mert mindig figyelmesen reptetsz lágyan valami élet-valóságba!



Re: hori: Női portré őszi tájban (Pontok: 1)
- stando (stando.agi@gmail.com) Ideje: Augusztus 28, kedd, 22:03:45
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
:-) hm... :-) "Itthon vagyok. S ha néha lábamhoz térdepel egy-egy bokor, nevét is, virágát is tudom..." Istenem... Csatlakozom Zolihoz. Nekünk, pécsieknek méginkább szárnyakat adsz. Kamaszkoromban hányzsor sétáltam végig magam is az Emlékműtől a Dömörkapuig vezető úton... :-) Kedvemre való írást olvashattam megint, Géza. Igaza van Netinek, már csak a nyomdaszag hiányzik, és a papír zizegése.



Re: hori: Női portré őszi tájban (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Augusztus 31, péntek, 10:34:28
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Már nem előszőr olvastam és tudom, hogy nem is utoljára... Csak a legnagyobb elismerés hangján szólhatok...Gratulálok..:)))



Re: hori: Női portré őszi tájban (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Szeptember 01, szombat, 18:13:14
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyszerű írás, Géza!



Re: hori: Női portré őszi tájban (Pontok: 1)
- kisssp Ideje: Szeptember 05, szerda, 16:53:11
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon jó írás! Lendületes, leköti az olvasó figyelmét. Életszeretet árad belőle.
Gratulálok: Péter



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.31 Seconds