[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 258
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 258


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Próza: jairuslanya: Ha varázsló lennék...
jairuslanya



Amikor a tél a tavaszba hull át és megszűnnek az áradások, hajléktalanok vernek gyökeret a vén Szamos mentén. Kajibákat húznak fel, tetejükre zsákokat feszitenek,és megkezdődik csendes kis életük. Gyakran elcsodálkoztam ezeken az embereken, amikor arra vitt az utam és elhaladtam mellettük.
Az asszonyok ruhát mosnak az iszapszagú folyóban, a gyerekek a porban játszanak a kölyökkutyákkal, és a férfiak tüzet raknak a nagy kondér alá, amiben a vacsora fő - én nem tudom, mi lehetett mindig benne, de furcsa illatot árasztott a töltésen.A kondért körülülték és visszhangzott a part a gyerekek játszi kedvétől.
Ma ugyanezek a férfiak verődtek össze a töltés tetején. Lehettek vagy huszan-harmincan. Tanácstalanul toporogtak és összesúgtak egymás között. Mellettük rendőrők hadonásztak botjaikkal egy csoportnak, akik a kajibákat bontották le,szedték szét és hordták egy csomóba. Az asszonyok feljöttek a partról a töltés tetejére, odaállt ki-ki az embere mellé - ki akarták fürkészni az arcukon, hogy vajon ővelük most mi lesz tovább. A gyerekek is jöttek az anyjuk után mezitlábason. Most nem kiabáltak és nem szaladgáltak, ahogy más napokon. A férfiak hallgattak, nemigen mozdultak.Aztán megérkezett a teherautó és a szemételhordó kocsi is. Mindenféle dolgok kerültek elő a kajibákból. Egy részüket összegyüjtötték, benzint öntöttek rá és a rendőr által irányitott csoport felgyújtotta. Más részét a nagy teherautóra rakták. Egy idő mulva a tanácstalan férfiak arcáról eltűnt a tompa megdöbbenés, s valamennyi arc haragos, kétségbeesett formát öltött. De még mindig nem mozdultak el a tüz közeléből, hanem ácsorogtak mellette jó darabig és az asszonyokkal együtt nézték, hogyan hordják szét és gyújtják meg az életüket...
Az asszonyok aztán mocorogni kezdtek. Kérdezték a férfiaktól: Mit csinálunk most? És a férfiak azt felelték: Megyünk az utcára. Mit csinálhatnánk mást?
Aztán szép lassan megindultak asszonyaikkal együtt, akik a hátukon cipelték a menthetőt és a karjukon csimpaszkodó gyerekekkel. Lassitottam a lépteimet, amikor utólértem őket. Héj emberek, kérdeztem, miért nem mennek a szállókra? A férfiak hátrafordultak és kiváncsian néztek rám. Hol van olyan? kérdezték. Mutattam nekik az irányt, merre menjenek. Aztán elindultak arrafelé. Lassan, komótosan. Hiszen most már minden mindegy. Én meg hazaértem a jó meleg szobámba. Most már nem is esik olyan jól ez a melegség. Ezek az emberek tudják, mit jelent, ha több napig esik az eső, hiszen a fejük fölött csak zsák van... ezek az emberek tudják, mit jelent, ha fúj a szél, mig én itt ülök a szobámban... ezek az emberek azt is tudják, hogy milyen a csillagos ég alatt aludni, hogy milyen a negyvenfokos, dzsungelpárás levegő, sőt azt is, hogy mit jelent élni, mig engem mindig megóvott valaki, nehogy bántódásom essék.
Ha varázsló lennék, akkor varázsolnék egy akkora takarót, hogy mindenki aláférjen éjszaka, akinek nincsen...
Néztem az emberek után. Még mindig lassan, csendesen, komótosan mentek. Hátra hagyták életük füstölgő darabkáit. Még csak vissza se néztek.
Ideje: Május 08, csütörtök, 19:50:05 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"jairuslanya: Ha varázsló lennék..." | Belépés/Regisztráció | 4 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: jairuslanya: Ha varázsló lennék... (Pontok: 1)
- hori Ideje: Május 09, péntek, 00:38:46
(Adatok | Üzenet küldése)
Az jutott elsőre eszembe, hogy nem sokat változott az ember az évszázadok alatt, ugyanolyan aljas, mint volt, és a XXI. század diktatúrái és demokráciái is okoznak még meglepetést... Ha varázsló lennék, munkanélküliség meg hajléktalanság sem lenne, de attól tartok, ezen kívül is lenne még sok dolgom a varázspálcámmal.



Re: jairuslanya: Ha varázsló lennék... (Pontok: 1)
- melissa Ideje: Május 09, péntek, 18:19:34
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szép és megható írás, a valóságos életet ábrázolja. Néha, tényleg jól jönne egy varázspálca! Puszillak. :-) Irén



Re: jairuslanya: Ha varázsló lennék... (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Május 10, szombat, 17:31:40
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Lírai megfogalmazású írás. Gratulálok a Kirakathoz és gyere máskor is!



Re: jairuslanya: Ha varázsló lennék... (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Május 11, vasárnap, 06:19:57
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A téma nagyon elgondolkodtató, főleg, hogy ma már tömeges problémáról szól...A szállás mit említesz, tizedüknek sem nyújt fedelet...Ez jutott a jövő reményeiből, igéreteiből sok százezer embernek...Magyarország 2008.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds