[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 343
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 343


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Próza: AngyaliAndi: Karácsony este van
AngyaliAndi



Csöndes az utca. Puha hótakaró vonja be a fák ágait, az ablakok zúzmara- virágokkal díszítettek. Ezernyi kis csillagszóró fénylik a sötétben, s csodaszép fényfüzérek díszítik a kerteket. Karácsony este van.
Minden házban készülődnek. A gyerekek izgatottan kukucskálnak a nappali ajtajában, hátha megpillantják a Jézuskát, amint a hozza a vágyott ajándékot, a nagymamák még egy utolsó pillantást vetnek a sütőre, az anyukák épp a karácsonyi asztaldíszt igazgatják...
Az egyik ház ablaka mögött hatalmas fenyőfa áll. Csúcsa a plafont verdesi, ágai tökéletes formát alkotnak, mintha a természet vonalzóval nevelgette volna tíz éven keresztül. Ezernyi dísz ékesíti, piros és arany, a legmutatósabb üveg és csillám költemények. Az anyuka épp teríti az asztalt, ünnepi készlettel, az apuka a dolgozószobájában ír még- mint minden este, a kisfiú a szobájában ücsörög, egyedül- mint minden este. Hozzájuk nem jönnek a nagyszülők, a kisfiú nem tudja miért, de ha kérdezi anyukát és apukát, akkor mindig olyan dühösek lesznek. Hiányoznak neki a nagyszülei.
Anyuka kiabál, kész a vacsora. Apuka biztos késve jön le- mint mindig, és anyuka biztos szomorú lesz miatta- mint mindig. Vacsora után kibonthatja a csomagocskákat, amiből olyan sok van, hogy nem is fért mind a fa alá.
Nagyon szép ajándékokat hozott a Jézuska. Meghozta a biciklit, amit kért, meg hozott egy nagy társast is, amit nem kért. Neki nincs kivel játszani. Anyuka és apuka nem ér rá soha leülni vele, a barátai meg nem jöhetnek át hozzájuk.
Anyuka egy kis dobozt kapott, olyan csillogós mütyürt, amiből már van neki egy csomó, apuka pedig könyveket, de feleslegesen, mert nincs ideje elolvasni úgysem.
A kisfiú megköszönte az ajándékait, és visszament a szobájába. Apuka is visszament a dolgozószobájába, anyuka meg a konyhába. A kisfiú egy pillanatra megállt. Meg kéne kérni anyukát és apukát, maradjanak még egy kicsit itt a fánál, itt mindannyian.
A szomszédban egy picike ház áll, picike ablakkal, s a picike ablakban egy picike fenyő tündöklik. Nem díszíti sem égősor, sem flitteres üveggömb, viszont csodaszép gyertyaláng vonja tűleveleit mézszínű fátyolba. Ágairól dió, alma és papírangyalka kelleti magát, szoknyája alatt piciny csomagocska búvik meg.
Az anyuka csöpp csengettyűt ráz az egyetlen szoba közepén, s a kisfiú várakozással telve jön elő búvóhelyéről. Elkerekedett szemekkel bontogatja ajándékát, amiről nem is álmodott, hisz tudja ő, hogy ez mekkora dolog, hogy anyukának egyedül milyen nehéz, hogy neki nem lehet csak úgy mindent… de mégis itt van, itt a kezében. Akkor butaságokat beszélnek a nagyok a suliban, hiszen Jézuska kell, hogy legyen, hiszen itt az ajándék, hiszen itt fogja…
Az anyuka könnyes szemekkel nézi kisfia örömtől kipirult arcát. Megérte. Ez a pillanat megérte azt a sok hónapnyi pluszmunkát, azt a sok fáradtságot, nélkülözést, amíg előteremtette az AJÁNDÉKOT. Kisfia most egy picike kis nyakláncot tesz az ő kezébe. Maga készítette, díszítette, s azonnal a nyakába akasztja, úgy szemléli büszkén, mosolyogva. Vacsora után anyukája ölébe bújva nézegeti a lángocskákat a fa ágain, s úgy érzi, soha de soha nem volt még ilyen szép semmi.
Csöndes az utca. Puha hótakaró vonja be a fák ágait, az ablakok zúzmara- virágokkal díszítettek. Ezernyi kis csillagszóró fénylik a sötétben, s csodaszép fényfüzérek díszítik a kerteket. Karácsony este van.
Ideje: December 04, péntek, 15:22:58 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza a kirakathoz

82. szám

"AngyaliAndi: Karácsony este van " | Belépés/Regisztráció | 5 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: AngyaliAndi: Karácsony este van (Pontok: 1)
- aranytk Ideje: December 06, vasárnap, 22:09:37
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon megható ez a történet, és sajnos nagyon is valóságos. Egyre inkább azt a világot éljük, amikor az igazán fontos dolgokra már nem áldoznak az emberek időt, energiát. Pedig a hiányt nem tölti be a legdrágább ajándék sem... Tanulságos történeted megérintett, nagyon. Gratulálok a kirakatba kerüléshez, Andika!



Re: AngyaliAndi: Karácsony este van (Pontok: 1)
- mango Ideje: December 07, hétfő, 09:16:21
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon aktuális az írásod, Andikám, Éva nem véletlenül választotta a Kirakatba...



Re: AngyaliAndi: Karácsony este van (Pontok: 1)
- naiva Ideje: December 07, hétfő, 20:42:39
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Andikám, nagyon szépet írtál! Jó a párhuzam a két "világ" között... Szinte láttam a képeket, a két kisfiú arcán a két különböző érzelmet! Nagyon tetszik az írásod! Puszillak: Zsuzsi



Re: AngyaliAndi: Karácsony este van (Pontok: 1)
- piroman Ideje: December 11, péntek, 09:43:46
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Néha csak egy kis idő is elég a boldogsághoz, igazad van. Gratulálok a Kirakathoz!



Re: AngyaliAndi: Karácsony este van (Pontok: 1)
- Welentze (welentze@freemail.hu) Ideje: December 21, hétfő, 13:43:05
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon jó párhuzamot vontál az elanyagiasodott, részvétlen és a szeretetteljes, anyagiakat nélkülöző két végletes világ karácsonya között. Történeted érzelemdús, engem meghatott. Szép írás, ezúton gratulálok a kirakatba kerüléséhez.
Szerettel: Krisztina



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds