[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 161
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 161


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
kerlac: Világjáró - Spanyolország


...

A repülés különleges élmény. Elszakadni a földtől, felhők közé burkolózni: ezt az élményt semmi mással nem lehet összehasonlítani. A repülőtereknek egyedi hangulatuk van, ezt átérzi mindenki, aki hosszabb időt kénytelen eltölteni egy váróteremben.
A mi kis turistacsoportunknak kijutott belőle jócskán. Késve indultunk Ferihegyről, emiatt Frankfurtban már csak integethettünk a csatlakozó járatnak. Hajnalban indultunk, és öreg este lett, mire elcsigázva a madridi szállodába értünk.
A légitársaságok mintegy kárpótlásul, degeszre tömtek minket a várakozás és légiút ideje alatt.
A hotel természetesen felkészült a fogadásunkra.
A kétségbeesetten szaladgáló pincérek el sem tudták képzelni, miért piszkálgatjuk csupán a mindenféle tengeri különlegességgel gazdagon megrakott tálakat. Többször leszedték az egész, hatalmas asztalt, és újabb menűvel próbálkoztak. Alighanem akkor kaptak igazi ízelítőt abból, hogy mennyire gourmand nép is a magyar.
Másnap délelőtt Madrid egy-két nevezetésségével ismerkedtünk, de nekem nem nyújtott egyik sem maradandó élményt a Prado-n kívül.
Életemben először, 16 évesen jártam egy akkora múzeumban. Addig elképzelni sem tudtam, hogy létezik ennyi csodálatos festmény.
Pár óra alatt annyira elfáradtam, hogy képtelen voltam a képeket felfogni. Ez valahol az ötvenedik terem táján, a tizenötödik szent Sebestyén után következett be.
Hálás voltam, amikor továbbindultunk második otthonunkká váló buszunkkal.

Toledo. Mindössze 70 kilométerre fekszik Madridtól.
Mintaváros.
Az óváros a hegyen, az új város pedig jó messze tőle.

A buszok csak a városhegy tövéig mehetnek, és naponta csak egyszer állhatnak meg.

A fellegvár (Alcazar):


A házak élnek, az emberek teszik a dolgukat.
Kevesen járnak az utcákon, amelyek olyan szűkek, hogy szinte az ablakból át lehet adni a sót a szemben lakónak.

A kastély:


A Bisagra kapu:


A toledói acél világhírű, egyike a három legnemesebb szúró-vágó fegyvert készítő helyének. Sok a kardkovács a városban, akik ma is az ősi technológiával dolgoznak; óriási fújtatóval, kézzel kalapálva a fegyvereket.
Alighanem azért elsősorban a turisták kedvéért van így.
A kísértésnek nem tudtam ellenállni, és rábeszéltem apámat, hogy vegyünk egy kardot. Ma is megvan.

Másnap kezdődött a hosszú menetelés. Napi többszáz kilométert utaztunk, átlag napi 50 katedrálist néztünk meg.
A 10 napos út közepe táján már úgy éreztem, az ország kizárólag aszfaltból és templomból áll.
Szerencsére a vége felé eljutottunk Barcelonába.
De addig még hátravolt a három csodálatos város: Cordoba, Granada és Sevilla.
Mindhármon erőteljesen érződik a többszáz éves mór uralom.
Az építészetük bámulatos, a kultúrájuk lenyűgöző.
Érdekes módon többszáz évig békében éltek a keresztény spanyolokkal. Amíg a pápa kereszteshadjáratot nem hirdetett ellenük.
Összegyűjtve az addigi leghatalmasabb sereget, sok év alatt kiűzték a mórokat az Ibériai félszigetről.
Megőriztek azonban rengeteg műemléket, amik a mai napig is teljes pompájukban láthatók.

Cordoba.
Látkép:


A VIII. és XIII. század között a mórok egyik legfontosabb székhelye.
Cordobai Kalifátus néven egy ideig szinte önálló állam volt.

A mór katedrális:


Látkép a fellegvárból:


Ma élő, nyűzsgő, fiatalos város.

Sevilla.
Az ország negyedik legnagyobb városa, több, mint 700ezer lakossal.

Éjszakai látkép:


Az éghajlata nagyon kellemes. Európa egyik legmelegebb városa, és a napsütéses órák száma átlag napi 8.

A fellegvár udvara:


A római amfiteátrum romja:


Néhány nagy művészt is adott a világnak: Velazquéz, Murillo szülőhelye.

A Pilátus-ház:


Granada.


Az én szememben a városok városa.

A katedrális:


A mór építészet, kertművészet csúcsa.
Aki nem látta az Alhambra-t (a Vörös Kastélyt) és a Generalife-t, annak valami nagyon kimaradt az életéből.

Az Alhambra:


A Generalife:


És ez is a Generalife:


A sor végére maradt Barcelona, a katalánok büszkesége, ahol az élet igazán éjszaka kezdődik.
Nappal a hülye turisták nyüzsögnek, akiknek Kolombusz hajójaként mutogatnak egy gyönge hamisítványt.
Viszont itt áll a Gaudi-templom: a Sagrada Familia.
A Születés Kapuja:


Néhány város kimaradt az ismertetőből, mert azokkal kapcsolatban semmilyen mély benyomást nem őriztem meg.
A felsoroltak azonban így, közel három és fél évtized, megannyi útiélmény után is élő emlékek.
Ideje: Február 05, hétfő, 13:23:58 - Netelka

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza a kirakathoz

04. szám.

"kerlac: Világjáró - Spanyolország" | Belépés/Regisztráció | 3 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: kerlac: Világjáró - Spanyolország (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: Február 05, hétfő, 14:24:04
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Régi vágyam részt venni egy spanyol körúton. Nem mintha hezitálnék, menjek vagy se, de ez a beszámolód csak megerősítette bennem az elhatározást. Alig várom, hogy egyszer majd én is megírhassam spanyolországi élményeimet :)



Re: kerlac: Világjáró - Spanyolország (Pontok: 1)
- mango Ideje: Február 05, hétfő, 20:10:41
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hűha, de nagyon megnézném...
Spanyolország egyike nagy vágyaimnak. És akkor már egy kicsit átugrani Mallorca-ba...

Akár holnap is indulnék...



Re: kerlac: Világjáró - Spanyolország (Pontok: 1)
- prayer Ideje: Február 06, kedd, 06:36:02
(Adatok | Üzenet küldése)
A lányokkal ellentétben én megelégszem a mindenkori helyemmel. De az ilyen csodálatos bemutatásoknak én sem tudok ellenállni.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds