[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 45
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 45


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Kerlac: Heti beszéd III.


A vezércikk mostani számában kísérletet teszünk arra, hogy a figyelmetekbe ajánlott írások közül néhányat külön is megemlítsünk pár mondatban.
Ha a kísérlet sikeresnek bizonyul, akár rendszeresíthetjük is.


Az elmúlt héten zajlott a nagy érdeklődéssel várt esemény: az idei első Fullextra Találkozó.
Az irodalom szerepe ismét óriási volt, igaz, ezúttal a humor és a vidámság került előtérbe.

Az elmúlt bő egy hét terméséből most Janus: Poros földes út című versére térek ki. A mű itt olvasható.

Különös, tájképszerű verset hozott nekünk Janus.
Magányos vándor, a költő lépked a porban.
Felkavarja, majd tovahalad.
Egy pillanatig társak, de az út továbbvezet.
Szép a megszemélyesítés:
"kiűzi ringva hajló fűszékéből"
A kiszáradt pocsolya sem menekülhet, de megzavarja a költőt:
"gondolataim rázza ropogása"
A múltba révedőt a "ma ágának roeccsenése" riasztja fel.

A hirtelen jött zápor és az alkony fedi el a "gyászoló kedvet."


A Főporta mostani, 5. számából két írást emeltem ki.
Az első egy kitűnő tollú, bár kevésbé ismert szerző prózája.


Tokkalvono: A női táskák kegyetlenségéről

Derűsen realista írás egy olyan témában, amiben mindenki szakértőnek számít.
Kinek nincs valamilyen meghatározó élménye a női táskák rejtelmeiről?
Kazal Lászlónak volt egy klasszikusnak számító nótája, ami bizonyítja, hogy a jelenség nem kórtünet.

Tokkalvono igen empatikusan közelíti meg ezt a kényes kérdést, mégpedig a férfi szempontjából.
"... mert vannak ezek a fránya mobiltelefonok, meg a kádban trónoló feleség és a piszok rendes, jóravaló magam, aki ugrik a mobil csörrenésre, mert hátha fontos, hátha belevág az életbe, hátha egy milliós szerződés, akármi."

A telefon a NŐI táskában rejtőzik, és hősünk megpróbálkozik az emberfeletti feladattal: megtalálni, mielőtt a csörgés abbamarad.
Az egyre fokozódó pánik közepette rövid filozófia eszmefuttatást olvashatunk az emberiség egy sorskérdéséről; mely életkorban, és miért válnak a női táskák a minoszi labirintusnál nehezebben kiismerhetőbbé?
A szerző - nyilván terjedelmi okokból - mellőzi a téma gordiuszi csomójának (női körömreszelővel való) megoldását, viszont szórakoztatásban igen jeleset alkotott.



A második népszerű barátunk, Szkallas verse.

Szkallas: A veranda

Békés kép, amellyel a költő kezdi versét.
A szabolcsi táj, a talán még érintetlen, magyar vidék jellgzetes hangjai elevendenek meg.
"lábunk alól lesett szánkba kivénhedt komondorod".
Csodálatos hasonlat érzékelteti a pillanat nagyszerűségét:
"Mint borostyán méze, lágyan ömlött ránk,
Kövítve magába minket - és a pillanatot!"

Az idillnek azonban másnap vége szakad.
A költő hazaindul, messze Kanadába. Ám amit magával visz a régen kivándorolt magyar, az egy új érzés.
A honvágy.


Ideje: Február 12, hétfő, 20:20:24 - Khama

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"Kerlac: Heti beszéd III." | Belépés/Regisztráció | 5 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Kerlac: Heti beszéd III. (Pontok: 1)
- szkallas Ideje: Február 12, hétfő, 22:37:33
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
bevallom! ... nem magam tertem ide olvasni Kerlac (laci) Heti beszed III. megjelentjet. Mas vaklaki hivta fel ra figyelmemet.....
MINDKETTOTOK. Khama es Laci - elvalaszthatalan, kedves par - szamomra nagyon becsult emberek.... ez igy elt tudtomban es most meg "ratettek egy lapattal!.." kolto lett a nevem melle fuzve... gondolkodasra kenyszerulok.. ( az neha faj!)...vajjon kijar e nekem ez megbecsulo cim.. (sok- sok kerdojelet irnek ezutan - ha lenne kerdojelem) .. igy csupan elszorulo torokkal koszonom meg, hogy bekerulhettem, mint a boho, jo oreg szkallas.. a fullextra pantheonjaba. Koszonom...



Re: Kerlac: Heti beszéd III. (Pontok: 1)
- Captnemo Ideje: Február 14, szerda, 17:09:25
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Én a magam részéről nagyon jó ötletnek tartom ezt a kísérletet! Ez így nagyjából olyan, mint a Főporta étlapja. És véleményem szerint jobb oda betérni, ahol már a belépés előtt tudjuk, mi vár ránk, mint csak a sötétben tapogatózva, esetleg direkt! csak valaki ismerőst keresve. Azt gondolom, ezt folytatni kellene.
Üdv:nemo



Re: Kerlac: Heti beszéd III. (Pontok: 1)
- szkallas Ideje: Február 15, csütörtök, 01:38:22
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
en - a magam reszererol IS egyetertek capt. nemo hozzaszolasaval, tehat jo otletnek tartom ezt a kiserletet.. de mivel eddig csupan az en hozzaszolasaim szerepeltek s mivel ram nezve hizelgo dolgokat emlitett Kerlac - nem mertem dicserni a kiserletet... onerdekunek tunt volna, ez volt erzesem



Re: Kerlac: Heti beszéd III. (Pontok: 1)
- Móka Ideje: Február 18, vasárnap, 20:10:10
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jó ide bejönni....Szkallas,üdv az őshazából.Bár...te sem szálltál le erről a hajóról soha.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds