[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 260
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 260


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: A Feladat
Szerző: piroman - Piro M. Péter
(09-06-2007 @ 09:10 am)

:

Rettenetes fejfájással ébredt.
Ennyire rossz még sosem volt. Vért köpött és karommá soványodott ujjaira meredt, míg lassan-lassan kitisztult előtte a világ.
"Istenem, ilyen kegyetlen még nem..." Kikapaszkodott a hibernációs kádból, s remegve, szó szerint kúszva jutott el a retrozuhany égető permetébe. Ott elájult.
Mikor magához tért a fejfájás valamivel elviselhetőbb volt, de a szeme előtt még mindig vörös karikák táncoltak. A látótér széleit fekete sáv keretezte. Erős mellkasi fájdalmai voltak, s bal kezét nem tudta mozgatni. A lábát is alig.
"Végem." - gondolta, mert megszólalni nem tudott. A tünetekből rájött, hogy agyvérzése és egy enyhe infarktusa is volt. Nem kellett sokat töprengenie a diagnózison, hiszen orvos volt. Fajtája utolsó orvosa.
Valami mély, nyöszörgő sírás tört fel belőle, csukló egyenetlen hangon, mint az újszülötteknél. "Hát ennyi..., hát ennyi...,"  - ismételte benne egy végtelenített magnószalag.
De a belépumpált gyógyszerek, - amit a gondos Gép állított össze - lassan megtették hatásukat. Használható kezét a plasztacél falon megtámasztva belenézett a tükörbe.
Egy vénségesen vén, szakállas idegen nézett vissza, a tükör által homályosan.
Letörölte a párát.
"Egymillió év..." - mormolta magában. "Egy-egy pályakorrekcióra keltett csak fel a Gép, már nem is tudom hányszor... Azt sem tudom, hány éves vagyok biológiai értelemben. 100? 150? De végül is mindegy már... A Feladatot nem tudtam végrehajtani. Nem találtam megfelelő G, (esetleg F) színképű csillagot, vagy ha igen, akkor a megfelelő bolygó hiányzott. Az ember: velem fog kihalni..."
Egy pillanatra felrémlett benne az évezredes háború, melynek végkimenetelét megérezve: magányos útjára indult.
A harmadik ébresztéskor érte utol, az a már jócskán lecsendesedett elektromágneses sikoly, ami még így is majdnem űrhajója és a saját pusztulását okozta. Aztán csend. Tökéletes csend.
Megértette...
Bekövetkezett.
Az emberiség halott.
De ő él. És van egy Feladata.
Egy újabb szúrás a vállán, a jelenbe rángatta.
- Az utolsó adag nanobot készítmény – közölte a Gép szenvtelenül, a halálos ítéletet.
"Tudom." - próbálta kinyögni, de csak egy hörgésre futotta.
- Átvizsgálandó naprendszer érzékelő távon belül - folytatta a testetlen hang.
"Talán most!" - csillant fel az öregben a remény. Nem foglalkozott azzal, hogy felöltözzön, nehézkesen elvánszorgott a pilótaülésbe, amelyik automatikusan alkalmazkodott új, ismét könnyebb és soványabb testméreteihez.
"Hm. Lássuk hát!"
Lehangoló látvány fogadta.
"Egy sötét kvázicsillag és egy fagyott bolygórendszer. A fene egye meg!"
Egy felesleges könnycsepp bukkant elő a szeme sarkában.
"Ennek a rohadt barna törpének csak egy milliomodnyi tömegrésze hiányzik, hogy beinduljon a fúziós reakció! És akkor három bolygó is esélyes lenne, de egy mindenképpen!"
Feladta. Keze az ölébe hullott.
"Szinte semmi. Mint amennyi esélye volt ennek a nyomorult küldetésnek."
Szinte látta a nullákat végigfutni a szeme előtt: 000000...
"6... Tíz a hatodikon!"
"A Feladat! Talán mégis lehet!" Szinte táncolt göcsörtös keze a konzol felett, amíg ellenőrizte a számítást. "Igen! Van egy utolsó esély!"
És saját energiatartalékait végsőkig kihasználva munkához látott.
Hat napig csak tablettákon és infúzión élt, de megcsinálta. Apró kapszulák kezdték meg hosszú útjukat a kiszemelt bolygók irányába. Bennük egy utolsó üzenet: a kezdet. Adenin-timin, guanin-citozin, mint a létra fokai, többszörös spirálba csavarodva. "Az élet képlete, melynek a végén majd egy új emberiség születik!"
Éjfél körül kapta el az utolsó roham. Mellkasát iszonyú erő préselte össze, de szinte vakon begépelt egy utasítást a Gépnek. Aztán meghalt.
A számláló új napot kezdett.
Az érzékelők konstatálták a visszavonhatatlan változást és leállították az infúziókat.
Egy pillanatnyi gyászos csönd után feldübörögtek az terrawattos atommotorok és a hatalmas űrhajó lassú fordulóba kezdett.
Orra megcélozta a barna törpecsillagot és teljes gyorsításba fogott. A meghajtást szolgáló minifehérlyuk döbbenetes tömeget kezdett termelni.
A mesterséges agy szó szerint vette az utasítást.. A Feladatot végre kell hajtani.
A becsapódás előtt a Gép, - mint egy magának -, elismételte az öreg utolsó parancsát:
"Legyen világosság!"
És lőn...





(556 szó a szövegben)    (717 olvasás)   Nyomtatható változat


zsoloo: (09-06-2007 @ 01:01 pm)
Én is szeretem a sci-fit. Nem ritka a teremtés ilyen feldolgozása. Túlélni belénk programozott feladat, az élet alapvető, és végső célja. De életet adni, ennél több: felelősség, értelem és szeretet. Tudós professzorunk ha csupán az átörökítés felelősségét is tudta vállalni, rendelkezett még egy fontos dologgal, a hittel, hogy rábízta a gondviselésre a feladat végrehajtását.

piroman: (09-06-2007 @ 01:14 pm)
Igaz zsoloo, valóban a sci-fi számos (inkább számtalan:) variációt leírt ebben a témában. Itt a technikai megoldás: szinte csak mellékszereplő. A főszerepet az áldozat és a teremtés kapta, maga a Feladat. Egy lehetséges jövő érdekében. Ennek megfelelően tömködtem némi szimbolikát is a sorok közé... :) Köszi, hogy itt is jártál!

Emeraude: (09-06-2007 @ 02:26 pm)
Nagyon jól megirtad, izgalmas, "falatja" magát az olvasóval! A precíz, "mai"-nak (holnapinak) ható részletekből kibontakozik a végén a csattanó! És ki tudja... tán igazad van :) Gratulálok az irásodhoz, felvillanyozott! Szeretettel: Em

piroman: (09-06-2007 @ 02:32 pm)
Kedves Em! :) Örülök, hogy "felvillanyozott" és érdekesnek találtad!

AngyaliAndi: (09-06-2007 @ 08:13 pm)
Nocsak, micsoda írás:)))))))))))) nagyon jó lett ez is. Tényleg más, mint a versek, de ez talán még jobban tetszett!:))))))))))))))))) Puszi: Andi

naiva: (09-06-2007 @ 08:38 pm)
Végig nagyon olvasmányos és izgalmas az írásod. Ilyen szavak ötlöttek fel bennem olvasása közben: akarat, küzdelem/csupa nagy betűvel!:)/ És végülis soha nem tudhatjuk, hogy történt, hogy fog történni, vagy fog-e újra történni, ha esetleg...

Eroica: (09-06-2007 @ 08:56 pm)
Tanulságos történet a kitartásról. Példamutató. Én tudtam, hogy Te mindenre képes vagy! ( Tehetséges man).

tokio170: (09-06-2007 @ 09:26 am)
És biztosis, hogy lőn csak néhol sok az árnyék... De az már egy másik műfaj. Fú... jó lett ez Piro, mondhatni tökéletes. Élvezetes olvasmány, és nagyon logikus, amit ugye egy szamuráj csak támogatni tudhat. Gratula., Hali 5-ös pacsi!

trendo: (09-06-2007 @ 09:27 am)
A pesszimista abban különbözik az optimistától, hogy jóval tájékozottabb! Te már tudsz valamit,Tesó? :)

102: (09-06-2007 @ 09:29 am)
mint feltétlen és mélységes szájenszfiksön rajongó (és id?nként elkövet?) azt kell írjam, hogy ez egy remek rövid tanulmány, Piro pajtás! remek! ...másrészt a cím révén azonmód megidézted Zsoldos Péter klasszikus könyvét, amelynek egyértelm?en ott a helye minden id?k legjobb 10-15 magyar regénye között. imhol a link, a könyv olvasható a neten: http://mek.oszk.hu/03000/03064/03064.htm hajrá!

Angeli: (09-06-2007 @ 09:47 am)
Hát ez remek! Ez a megközelítés valóban logikus, és akár igaz is lehetne...

Lyza1: (09-06-2007 @ 10:00 am)
A fantáziád első osztályú! Gratulálok! Lyza

Tupir: (09-06-2007 @ 10:07 am)
óóó, már annál is inkább mert nem olvastam még tőled csak verseket. (grat, nagyon grat!) Jutka

piroman: (09-06-2007 @ 10:10 am)
Köszönöm logikus szamuráj! Árnyék van, s talán a történet is csak ismétlődik. Újra és újra.

piroman: (09-06-2007 @ 10:11 am)
Nem tudom, Tesó... De pesszimista vagyok. :)

piroman: (09-06-2007 @ 10:15 am)
Igen 102! Zsoldos Péter regénye valóban benne van nálam is az első tíz magyarban! (És a többi is nagyon király: A Viking ciklus, Az ellenpont, A holtak nem vetnek árnyékot...) Lehet, hogy megváltoztatom a címet, hogy ne utaljon rá... Köszi!

piroman: (09-06-2007 @ 10:17 am)
Talán igaz is Angeli! (Vagy az lesz.) Köszi!

102: (09-06-2007 @ 10:18 am)
hm... szerintem tartsd meg a címet! nagyon jó! 102

lena1: (09-06-2007 @ 10:21 am)
Ez a történet nagyon tetszett Péter. Még olvastam volna. Puszi.Lena

piroman: (09-06-2007 @ 10:23 am)
Köszönöm Lyza, már többször rá is fáztam...:)

piroman: (09-06-2007 @ 10:32 am)
Köszönöm Jutka! Mostanában nem is fogok verseket írni..., azt hiszem. Más hangulat, más érzés kell hozzá, mint ami most van. Ezért aztán a grafomániám: így realizálódik. :)

piroman: (09-06-2007 @ 10:34 am)
Ha Te mondod, akkor megtartom, 102! :)

piroman: (09-06-2007 @ 10:38 am)
Köszi Lena, de ez csak ennyi akart lenni! :)

Captnemo: (09-06-2007 @ 11:11 am)
Amíg feladat van, hajtóerő és akarat, addig igen! Vonszolja, húzza-vonja magát. És hogy a becsapódás, és a fény? Megtlehet, ez is feladat. A fényt elhozni. (valamiképpen)

piroman: (09-06-2007 @ 11:15 am)
Köszönöm Kapitány! :) Igen, a történeten kívül ezt akartam még leírni!

zafir: (09-06-2007 @ 11:35 am)
Kedves piroman! Valóban, lehet így is egyszer. Talán már volt is így valaha... Remek fikció, tetszett! üdv: zafir

piroman: (09-06-2007 @ 11:51 am)
Köszönöm zafír! Lehet, tényleg nem is fikció... :)

piroman: (09-07-2007 @ 07:39 am)
Köszi Andi! Azt is, hogy ez jobban... :))))

piroman: (09-07-2007 @ 07:40 am)
Köszönöm naiva, én is így gondoltam, örülök, hogy "átment". :)

piroman: (09-07-2007 @ 07:42 am)
Nem is én teremtettem az életet, Erikangyal!:) Túlzásokba esel! Köszi!

gabiga: (09-07-2007 @ 08:55 am)
Talán így kezdődött? Az Öreg lerakott egy kapszulát a harmadik bolygóra és belerobbant a Nap nevű barna csillagba? Pesszimista vég...és optimista jövő-remény, remélhetőleg nem így lesz...de azt már én úgyse fogom megérni. Grat pirom, a filofantasztikus műfajban is jó vagy :))

agnes: (09-08-2007 @ 10:07 am)
Fúúúú Ez nagyon jó,....szeretem a műfajt,...és te nagyon, nagyon jót írtál,...

piroman: (09-10-2007 @ 07:18 am)
gabiga, agnes: így megkésve is, de köszönöm! :)

  

[ Vissza: piroman - Piro M. Péter | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.48 Seconds