[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 56
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 56


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Gyermekkorom
Szerző: soman - Somogyi Ottó
(07-28-2006 @ 12:19 am)

:
Kopott lavór volt a fürdőkádam,
Csepel biciklim két számmal nagyobb.
Nem értették, bal kezem miért jobb.
Nyaranta sokat mezítláb jártam.

Krétával rajzoltam nagy repülőt,
azon szálltam a felhőtlen égen.
Bátyám kinőtt ruhájában – régen,
vadul verekedtem, ha más ütött.

Esténként koszosan értem haza,
dacolva az apai szigorral,
de jó anyámnak nem volt rossz szava.

Mikor eléálltam vérző orral,
megölelt, mintha nem lennék hibás,
ölelt, ahogy nem tudott senki más.

2006-07-27



(71 szó a szövegben)    (693 olvasás)   Nyomtatható változat


Netelka: (07-28-2006 @ 01:06 am)
Gyönyörű :)

Fata_Morgana: (07-28-2006 @ 03:47 pm)
Jól értem, hogy balkezes vagy, Ottó? Ha nem, akkor is leírom, hogy én mindig irigyeltem a balkezes embereket, fogalmam sincs miért, mintha többjük lenne. :))) Gyönyörű szonett, hibátlan, szerintem!

blue: (07-28-2006 @ 04:29 pm)
Az anyai ölelés, szó mindennél többet ér.

soman: (07-28-2006 @ 04:53 pm)
Angeli :) Köszönöm Angelika, az emlékeim hálója olyan elég lyukas egyébként, de azért sok minden megmaradt! //////////////////// andika :) Köszi andika, örülök, ha tetszett! ////////////////////// Anna1955:) Anna drága, téged elvarázsolni a legnagyobb öröm! Puszi; Ottó :-)/////////////////////Zsuka49 :) Örülök ám nagyon Zsuzsi, hogy így érzed, e versikére tényleg a kedves jelző a legjobb, ahogyan legtöbben írtátok, olyan kis ártalmatlan...:-)////////////////////////Fata_Morgana:) Igen, balkezes vagyok, bár hogy több lenne bennem, azt nem tom, tény, hogy ölég kreatív emberke vagyok. Ami a szonettet illeti, rájöttem, hogy azért szeretem e formát, mert néha annyira megérzem a szerkezetből felkínálkozó lehetőséget, és néha még én is úgy érzem, hogy mint szonett, nem is olyan rossz. Ez olyan átlagos, de a szonettszerű hangulatelem ebben is a helyén van, hisz a szonett nem azért az, ami, mert meg van adva a kötött szerkezet, hanem a tartalom miatt. ///////////////////// blue :) Így van Gaby, a szülői szeretet az egyik lételeme gyorsan sikló életünknek. Örülök, hogy neked is ez a véleményed, köszönöm, hogy itt jártál!

Bogika: (07-28-2006 @ 05:42 pm)
Nekem is tetszett.

AngyaliAndi: (07-28-2006 @ 06:43 pm)
Ottó, annyira jól megírtad! Főleg a vége tetszett nagyon. Abban a pár mondatban benne volt minden amit a szülői szeretetről tudni kell! Puszi: Andi

LunaPiena: (07-28-2006 @ 07:01 am)
Kavarognak a gondolataim - kedves, megható, nosztalgikus szonett. "Kócos kis ördögök voltunk"

neucsaba: (07-28-2006 @ 08:51 am)
Falun lakom . Tegnap a szomszéd pici fiú, egy kis trikóban, pucér popival tekerte kitámasztos biciklijét,füvet nyíró apukája mellett.Könny szökött a szemembe.Emlékeztem egy rövidke pillanatot .A versed ugyanezt az érzést adta nekem .Köszönet érte! Üdvözöl:neucsaba(kriszti)

mango: (07-28-2006 @ 08:54 am)
Kedves, szívet melengető vers, Ottó :))

Milkha: (07-28-2006 @ 09:26 am)
:))...örökmozgó, koszos, álmodozó gyerekkor, azzal a szabadsággal, ami már sose tér vissza... az utolsó két vesszakban édesanyád szeretetével koronáztad meg a hangulatát a versednek...

soman: (07-28-2006 @ 09:44 am)
Netelka :) Köszönöm Neti! //////////////////LunaPiena:) Örülök, hogy ez a dallam eszedbe jutott e szonettről! Köszönöm, hogy itt jártál! ////////////////////////neucsaba :) Én köszönöm, hogy olvastál, annak meg felettébb örülök, ha ilyen érzést leltél e sorokban! Üdv néked is! Ottó ////////////////////mango:) Köszönöm Anikó, szavaid mindig sokat jelentenek nekem! ///////////////////Milkha:) Szia Milkha! Néha eszembe jut egy-két kiragadott emlék a múltból, ilyenkor látok egy zsivány kiskölyköt, aki alapjában véve roppant szeretetreméltó. Köszönöm szavaid!

Angeli: (07-28-2006 @ 09:50 am)
Mennyire kedves megnyílás, mennyire erős emlék! Nagyon szép Ottó!

andika: (07-28-2006 @ 09:59 am)
az utolsó három sor különösen de az egész vers nagyon szép lett

Anna1955: (07-28-2006 @ 10:20 am)
Mennyire ismerős e sors..:)))...Mindig elvarázsolsz...:))))) Puszika Anna :))))

emericus: (07-28-2006 @ 11:24 pm)
Nagyon szép a versed. A balkezesek közt pedig - arányukat tekintve - feltűnően sok a tehetséges, jó adottságú ember.

hori: (07-28-2006 @ 11:43 pm)
Szép vers, Ottó! Akkoriban még lehetett játszani a téren meg az utcákon, manapság nem merném kiengedni a lányomat felügyelet nélkül. Több a veszély és összetettebb. Akkoriban csak attól féltünk, hogy ne hupáljanak el minket. (Persze városról beszélek.)

Zsuka49: (07-28-2006 @ 12:47 pm)
Aranyos, kedves emlékezés a gyermekkorra!:)) Zsuzsi

Jenny: (07-29-2006 @ 06:23 pm)
Ez szép vers, nagyon tetszett, köszönöm:)

soman: (07-29-2006 @ 07:19 am)
Bogika :) Örülök Bogika, ha így van, akkor már megérte megírni e szonettet! //////////////////Angyalibaby:) Szia Andi! Ja, a végét akartam jobban leütni. Tudod a szonett tulajdonképpen olyan, mint egy szép teniszjátszma. Szettekből áll, a végén egy ásszal. (Hihi.) Nagyon köszönöm! Puszi neked is; Ottó////////////////////////// emericus:) Köszönöm emericius, bár csak úgy zárójelben megjegyzem - ha már szóba kerültek a balkezesek -, Jimi Hendrix és Albert Einstein mellett balkezes volt a Bostoni Fojtogató és Hasfelmetsző Jack is. :-)))////////////////hori:) Nagyon jól mondod. Nagyvárosban nőttem fel, igza, hogy volt már akkor is sok rosszcsont kölök, de valahogy most az a gyanúm, kevesebbet latolják, mennyit ér az emberélet. Ezért volt más régen verekedni is. Akkor nem kellett attól tartanom, hogy a kocsmából kifelé menet belémvágják a nagybökőt soraink rendezése helyett (hol vannak az igazságtevő pofonok? A Bud Spencer filmekben?) szóval eltűnt a betyárbecsület, de azért ezzel kicsit eltértem a tárgytól, de nem baj, köszi, hogy itt jártál hori! :-)

persecuted: (07-29-2006 @ 08:07 am)
Mosolygósan szép vers ez Ottó: lavór, Csepel bicigli, ráadásul két számmal nagyobb...ez volt az enyém veszte is, nem voltunk összhangban...túl sokat akart, én túl pici voltam:(( Térdemen a heg emlékezik még...Nagyanyámnál hibátlan volt a lavór és volt egy bádogteknő:))) Milyen nagy és milyen kicsi...Az utolsó sor...hm...igen, Apa...

csizi: (07-29-2006 @ 10:04 am)
A Homo Ludens örök.

soman: (07-30-2006 @ 08:04 am)
persecuted :) Néha feltűnik gyermekkorom elejéről egy-két emlékfoszlány...arra tényleg emlékszem, hogy közös udvarú bérlakásokban laktunk, amiben a "fürdőszoba" függőnnyel volt leválasztva. Mikor lebontották az épületeket, jött a panelház kilencedik emelete. Na az se volt semmi, de az már másik szakasza életemnek. Köszönöm gondolataid! /////////////// csizi :) Na hallod csizi pajti, hisz játék az élet!!!//////////////////////// Jenny :) Örülök, hogy tetszett, köszönöm hozzászólásod!

  

[ Vissza: soman - Somogyi Ottó | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.55 Seconds