[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 65
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 65


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Kirakat
Szerző: soman - Somogyi Ottó
(12-25-2006 @ 03:03 pm)

:
odabenn rózsaszín Barbie babák csapata
gügyögi karcsún kacéran tündökölve
- trendik vagyunk! vegyél meg! vegyél meg!

jó meleg van a fenyőágakban sápad a
műgyertyák virító fénye meghittséget öltve
hol a kirakatba zsúfolt műanyag játékok félnek

tömött erszények dölyfös rangja ural
rúzsfoltos leheletbe rejtett vásárlás mániát
guszta szerecsendió sóhajt - törj meg! törj meg!

odakinn a nyomorúság küzd az Élet úrral
egy koszos csavargó vacogva nézi a kompániát
arcába fröcsögi Barbie baba - dögölj meg! dögölj meg!

2006-12-20




(77 szó a szövegben)    (730 olvasás)   Nyomtatható változat


soman: (01-01-2007 @ 02:48 pm)
porozi :) Nagyon-nagyon köszönöm Rozika! Véleményed sokat jelent nekem. Ottó

piroman: (12-25-2006 @ 03:29 pm)
Bronz volt!

Eroica: (12-25-2006 @ 03:47 pm)
...és ez a szakadék, a fröcsögés csak egyre erősödni fog... Nagyon igaz és kifelező a versed, Ottó!

soman: (12-25-2006 @ 04:00 pm)
piroman :) Hey piro, pedig aranynak szántam! :)))))))))))))))))))))) Barbie babák takaro(dó)ja a re-mi-fá előtti skálán bicsakló szó-nak!

soman: (12-25-2006 @ 04:05 pm)
Eroica :) Igen, kifeleztem belőlem a rózsaszínnel járó tudathasadó lételem mindennapi bőrberágó idealizmusát, hogy a műanyag-lét gyönyör mosolya dúskálhasson a törékeny tükörben. Köszönöm Erika!

Lacoba: (12-25-2006 @ 04:56 pm)
Nagyon vészesek a kirakatok Ottó. Én nem szeretem a kirakatokat és a reklámokat sem. Sem a csicsásakat sem, amikor Moszkvában a húsbolt kirakatában egy Lenin képvolt és néhány zászló. Mindkettő arra ment ki, hogy becsapjon.

persecuted: (12-25-2006 @ 05:01 pm)
Becsomagolod a házat, autót, kertet és kerítést, aminek nekidőltél, a kirakatokat, amelyhez árva orrod vágyón odatapadt...Úgy csomagolod be önmagad műanyag-magányos korlátolt csönded és a kérges tenyered, amellyel hajdan építetted magad köré a falakat...-persecuted news csak neked, csak itt és csak egyszer, vagy legfeljebb?:))

Netelka: (12-25-2006 @ 06:49 pm)
Az a "törj meg/dögölj meg" csak úgy kidöbörög a versedből. Remek!

naiva: (12-25-2006 @ 08:22 pm)
Én szeretem az esztétikusan berendezett kirakatokat... bár amiről Te írsz, az valóban "kirakat", vele szemben a másik oldal valósága... Tetszik

soman: (12-25-2006 @ 08:53 pm)
Lacoba :) Valamikor dekoratőrnek (is) készültem. De ennek ehhez semmi köze. Na ja. Mellesleg eszembe juttattad a régi rendszer kirakatait, amikor még lényegtelen volt a külbecs, hiszen ha valamit meg akartál venni, akkor sok választásod nem volt. Kell, nem kell, viszi más?! Lenin kép a húsboltban? Remek lehetett, megjött az étvágy...:-)

soman: (12-25-2006 @ 08:58 pm)
persecuted :) Nem gondoltam volna drága egyetlen Marika, hogy ilyen félelmetes memóriával rendelkezel. Egészen megdöbbentő. Becsomagolom magamat is, hogy törhetetlen korlátjaim peremén egyensúlyozzam a holnapba vetett hit mai jövőképét, hisz ki tudja mit hoz és kinek, és melyik híd alatt ébredünk egyszer, mikor a Barbie babák rózsaszín mosolya pocskondiázva röhög rajtunk valahol nem is olyan messze, míg filléres árnyak fojtják belém a tegnapok torz vigyorába képzelt tespedéseim fenyőtlen lehelletét... (Ideje: 12-25-2006 @ 05:01 pm) Comment: Becsomagolod a házat, autót, kertet és kerítést, aminek nekidőltél, a kirakatokat, amelyhez árva orrod vágyón odatapadt...Úgy csomagolod be önmagad műanyag-magányos korlátolt csönded és a kérges tenyered, amellyel hajdan építetted magad köré a falakat...-persecuted news csak neked, csak itt és csak egyszer, vagy legfeljebb?:))

soman: (12-25-2006 @ 09:02 pm)
Netelka :) Igen, az az egy megüti a magáét, amit akart, kirakatot kalapáccsal betakart. Szilánkjaim fényében vallom be, ez a versecskécske öt perces agyszüleményeim felejthető kategóriájába tartozik, de nekem tetszik, akár azért a rímpár miatt, akár a csvargó kontra Barbie babák ellentéte miatt, vagy csak ha áthull rajtam a rózsaszín álom, míg fekete lelkem darabjait keresgetem.

soman: (12-25-2006 @ 09:04 pm)
naiva:) Igen, bent a jóleső meleg biztonsága, csábos hívogató mosolya, míg kint a hideg szegénység nyálcsordulása...

LEKA: (12-25-2006 @ 09:16 pm)
Jól láttatod a különbségeket...az értéktelent ...és mind azt, amit képviselnek ezek az árúk...

emericus: (12-25-2006 @ 09:56 pm)
Ez nagyon jó! Barbie mellett lehet még mondjuk fenekét riszáló Santa Claus, aki úgyis feszt szövegel és énekel - angolul, hongkongi tájszólásban vagy valamilyen harrypotteres szörnyűség, tűzokádó seprűvel. Nesze neked nyomor, ezt kapjátok ki, koldusok. Ha már a szociális hálónak annyi, legalább szórakozzon a szegénynép. Nagyszerű a versed.

soman: (12-25-2006 @ 10:07 pm)
LEKA :) És ami nekem és neked esetleg értéktelen, az másnak a minden! Izlések és pofonok...Baj van erősen az értékrendszerünkkel. De ítélni isten dolga(?)

soman: (12-25-2006 @ 10:09 pm)
emericus :) Jól mondod, nekem nem is tudom miért ezek a babócák jutottak eszembe. (Dehogynemtudom!) A vers az utolsó sorért íródott. Vagy abból született. Köszönöm neked is, hogy idelátogattál!

Anna1955: (12-25-2006 @ 10:29 pm)
Kedves Ottó! Igen csak sötéten festetted meg, ezt a képet...a fekete és a fehér dominál benne.... Bizony sajnálatos, de létezik ez a szélsőség, és nagyon szembetűnő is, így egymás mellett,.... Én örülök, hogy életünkben azért a szürke a legtöbb...Ahol nem minden a csillogás, de jut belőle azért annyi, amennyi még nem izléstelen..... Versed nagyon jól érzékelteti a szakadékot, mely egyre mélyebb és egyre szélesebb...Gratulálok ismét...:))))

hori: (12-25-2006 @ 11:19 pm)
Úgy gondolom, sokat nem tehetünk, mi, egyszerű emberek. Kényszerpályákon mozgunk. De a költő kötelessége felhívni a figyelmet a társadalmi problémákra. Te, ezzel a verseddel most törlesztettél. Ettől még nem lesz jobb a világ, de egy picivel talán igen! Gratula érte! /Géza/

blue: (12-26-2006 @ 02:06 pm)
Barbie babák, sose tudtam, hogy mit esznek rajta a lányok, nekem nem tetszik, és különben is anorexiás mind. Az én időmben voltak még teltebb babák is. Egyébként jó vers, találó a karácsonyi bevásárlási lázra. Mi volna, ha szeretetet adnánk becsomagolva és nemcsak karácsonykor? szeretettel: gaby

soman: (12-26-2006 @ 05:31 pm)
zsuka49 :) Köszönöm, hogy rendíthetetlen olvashow vagy Zsuzsi! :-)

soman: (12-26-2006 @ 05:36 pm)
Anna1955 :) Drága Anna, félreértettél! Az én életem minden, csak nem szürke! A fekete-fehér egészen mást jelent! Tisztában vagyok az értékeimmel (?), nagyjából már kezdek két lábbal állni e földön, lassan tudomásul veszem, hogy nem én leszek az új megváltó, de nem irigykedve néztem én be semmiféle kirakatba. Azért beszélek össznyevisznya e vers alatt mindenfélét, mert...tudod Te, hogy miért! "Nemességem" rohadt jó dolog, csak nehezen lehet megélni belőle...Alkotok persze, hisz mi mást tehetek?

soman: (12-26-2006 @ 05:39 pm)
csizi :) Kedves csizi pajti, lehet, most én vagyok belassulva, de nem bírlak követni kristálytisztán. Köszönöm, hogy nálam jártál.

soman: (12-26-2006 @ 05:43 pm)
blue :) Kedves gaby, igazad van, én sem tudom, mit esznek azokon a girhes babákon. Nincs rajtuk semmi fogni való...Mindenesetre jó a marketingjük, és ez épp elég, hogy a gyermek tudja, mit kell szeretnie...

kerlac: (12-26-2006 @ 06:19 am)
Szerencsére van választási lehetőség. Több is, mint Barbie babának lenni a kirakat valamelyik oldalán. Tudom, a többség számára, és így a társadalom számára is veszélyes és elborzasztó a trend, de amíg nem kötelező, mindig van remény.

soman: (12-26-2006 @ 06:49 am)
Anna1955 :) Attól félek, már én is kirakatüvegen keresztül bámészkodom befelé egy olyan világba, ahol egy zárt közösség féltve megszokott, meghitt életét félve-undorodva tekint rám. Ez van most, fekete-fehér, az ember gyermekének akarva-akaratlan is a kirekesztettség érzésen kívül belémaródik az is, hogy alkalmatlan arra a fajta földi létre, amit a való világ elfogadottként felkínál, de nem nyújtja tálcán, és a gyengék a cipőszinten maradnak rózsaszín-babák pornyelőjeként.

soman: (12-26-2006 @ 06:56 am)
hori :) Háj Géza! Rossz természetem van, de legalább bevallom. Ha Pesten járok, automatikusan aktívizálom a központi zárat, és a kereszteződéseknél csak ritkán veszek hajléktalan lapot. Szimpátia alapján. Legtöbbször elfordulok, vagy ha valaki agresszíven, erőszakosan kéreget tőlem, akkor hamar átmegyek durvába. Nem adok aprót. Ilyen szemét vagyok. Max. írok egy verset. Csak ennyit tehetek. Ez is olyan, amilyen. Érzem a szerencsétleneken, hogy minden élre vasalt üvöltés beléjük ívódik. A világ azt kívánja, hogy tűnjön el a rossz, ne látszódjék a mocsok rontani a rózsaszín látképet. No hát ezért; "dögölj meg!" Ez minden hang. (Ideje: 12-25-2006 @ 11:19 pm) Comment: Úgy gondolom, sokat nem tehetünk, mi, egyszerű emberek. Kényszerpályákon mozgunk. De a költő kötelessége felhívni a figyelmet a társadalmi problémákra. Te, ezzel a verseddel most törlesztettél. Ettől még nem lesz jobb a világ, de egy picivel talán igen! Gratula érte! /Géza/

soman: (12-26-2006 @ 07:01 am)
kerlac :) Számodra van választási lehetőség, mert vannak alternatíváid. De vannak olyanok, akiknek nincsen. Sokszor a tudatlanság, vagy az örökletes dolgok irányítanak. A helyzetek készen vannak kérem, csak ki kell várni őket. Sokan hiába nem akarnak fatalistának lenni; azok. Trendi világban élünk, ez már döfi. Ha nem követjük a reklámok diktálta utat, könnyen mellékpályára kerülünk. Ezért énekeljük együtt: "akácos út..." :-)

zsuka49: (12-26-2006 @ 07:14 am)
Szép, valós életkép Ottó!!:)) Zsuzsa

Anna1955: (12-26-2006 @ 08:45 am)
"Attól félek, már én is kirakatüvegen keresztül bámészkodom befelé egy olyan világba, ahol egy zárt közösség féltve megszokott, meghitt életét félve-undorodva tekint rám. "..Nem ez biztos nem így van... Talán most az ünnepek alatt jobban benéztél pár rossz kirakatba... Nem az a világ az értékes...Az az érték amelyet Te képviselsz...esetleg szürkén...A tiéd lehet, hogy nem csillog, de nemes....Hiszem, biztosan érzem, hogy a csillogás is elfog jönni Neked, és az nem talmi bizsu lesz....:))))) Alkoss, mert nagyon értékes ember vagy...:)))

csizi: (12-26-2006 @ 08:45 am)
Barbie babák takarodója? Nem hiszem, lehetetlen, sográsban vagyunk, sodrásban van az emberiség. Kitüntetés a szólónak.

prayer: (12-27-2006 @ 08:02 am)
Néha nem elég letörölni a kirakatüvegét. Ki is kell azt törni. Csak az a baj, hogy a fellsebzett kezeken örök nyoma marad.

soman: (12-27-2006 @ 10:13 am)
prayer :) No, hát ezért alakult az én sorsom is úgy kedves Zoli, hogy kirakatrendező helyett kirakattörő lettem. Szókalapácsom a kopácsom.

vp_rozika: (12-30-2006 @ 05:07 am)
Szia Ottó! Megrázó erejű hatással állítod szembe a csillogó-villogó gazdagságot a lesúlytóan szomorú nyomorral. Kifejező költőiességed magával ragadó! Fogadd őszinte gratulációmat! Rozika

  

[ Vissza: soman - Somogyi Ottó | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.28 Seconds