[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 231
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 231


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Támadás
Szerző: AngyaliAndi - Laki Andrea
(10-03-2005 @ 09:48 pm)

:

Az ici - pici sejtecskék alig különböztek a többitől. Az egyetlen eltérést talán csak az egyenetlen felszín okozta. Nagyságra, színre, mozgékonyságra megegyeztek a többivel. Egyenletesen haladtak a véráramban, neki- nekiütődtek az érfalnak, majd néhány társukról visszapattanva haladtak tovább. Elsődleges feladatuk a szervezet erősítése, építése lett volna, de ezek a sejtek egy kicsit eltérően viselkedtek. Valahogy elvesztették az irányítást maguk fölött. Egyre hevesebben csapódtak ide- oda, majd eszeveszett gyorsasággal elkezdtek osztódni. Percek alatt a pár ezer kis sejtecskéből millió, egy óra alatt több billió lett. Sajnos a szervezet elkésett. A fehérvérsejt csapatok hiába rohamoztak, küzdöttek, irtottak amennyit csak tudtak, a deformált sejtek nem fogytak. Mintha a reprodukcióért felelős "processzoruk" nagyobb sebességre kapcsolt volna, sokkal gyorsabban termelődtek, mint a fehérvérsejtek. Ám ekkor váratlan segítség érkezett. A gyomor bélbolyhai hatalmas adag szabadgyök- megkötő enzimet juttattak a véráramba. Így újult erővel, összehangolt támadással a fehérvérsejtek bekerítették, s szinte felzabálták a deformált sejteket. A több órás küzdelemben minden tartalék energiájukat felhasználták, s nagyon sok elpusztult közülük is. A megmaradt fehérvérsejtek lassan haladva a véráramban regenerálódtak, de osztódni már nem voltak képesek. A szervezet veszély- érzékelő központját is annyira kimerítette az erőn felüli védekezés, hogy nem volt képes észrevenni azt az egyetlen deformált sejtecskét, ami valahogy átjutott a védvonalakon. Lassan haladt a vörösvérsejtek mellett, rejtőzködött, s így nem találkozott olyan fehérvérsejt- osztaggal, ami veszélyt jelenthetett volna. Már majdnem elpusztult, de ahogy elhagyta az epe körüli érhálózatot, egyre több felhalmozódott káros enzimmel és szabadgyökkel találkozott, amit bekebelezhetett. A nitrát és a kátrány volt a kedvence, de bőven talált lerakódott színezék molekulákat és tartósítószer maradványokat. Mintha csak a paradicsomba csöppent volna. Nem csak, hogy újból erőre kapott, de még az előzőeknél is gyorsabb ütemben kezdett osztódni. Mire elérte a méh belső falát, már ismét több milliárd volt belőle. A méhfalon, közel a bal petevezetékhez, épp egy kis petesejt készült megtapadni. Ici - pici bolyhocskáival kapaszkodva próbált minél jobb helyet találni, hogy a benne osztódó sejtmag a lehető legnagyobb biztonságban legyen. Feladata minden figyelmét lekötötte, s nem vette észre a rá leselkedő veszedelmet. A deformált sejtek megrohanták, körbezárták, de nem pusztították el. Szükségük volt rá, ugyanis így nekik nem kellett az energiájukat arra pazarolni, hogy a méhfalon megtapadjanak. Azt a petesejt már elvégezte, így elég volt csak köré gyűrűzni, és megvárni, amíg szép lassan elsorvad a burkon belül. Mire ez megtörtént, a deformált sejtek annyira elszaporodtak, hogy egy kissé lapos, de szinte szabályos, borsószem nagyságú gömböt alkottak. - Üdvözlöm Doktor Úr! A rákszűrés eredménye iránt szeretnék érdeklődni...





(408 szó a szövegben)    (755 olvasás)   Nyomtatható változat


mango: (10-03-2005 @ 10:07 pm)
Ezt a száraz, tényszerű leírást még olvasni is rettenetes...Jaj, nem úgy értem, Angyalibaby, ...nem az írással van baj...Az tényszerű,valóban...És jó, nagyon is láttató, - ha lehet ezt írni erre és nem hangzana morbidnak...De hogy ez megtörténjen valakivel, és így tudjon róla írni...Ez a szörnyű...Andikám, ugye, értesz...?!

szkallas: (10-03-2005 @ 10:35 pm)
a tema dramaisaga mellet, ami valoban csodalatra melto Toled Angyalibaby.. ha magad kuzdotted meg ezt a leket - testet megviselo harcot - az iras fantastikumat nyujtotta szamomra, mint egy valodi csataleiras taktikai es strategiai mikentjekent hatott... gratulalok!... nagyon erdekes.. olvasmanyos!

csizi: (10-03-2005 @ 11:06 pm)
Nagyon jól írsz. Az embernek mégis az ajjajj jut az eszébe. Talán ez is azt jelenti, hogy jól írsz.

agnes: (10-03-2005 @ 11:16 pm)
Ez szabályosan kiütött.!! Nagyon jól irsz! De sejtem,....nem ez a történet vége...

hontalan: (10-04-2005 @ 01:35 am)
Ez katasztrofális! Úr Isten! Azt hittem, hogy az én problémám a legnagyobb, legborzasztóbb. Erre nem is találok szavakat. Nem tudok mit írni! / Az írás drámai és lehengerlő.

boblogan: (10-04-2005 @ 04:15 am)
Remélem, a jó oldal győzelmével végződik a háború!

AngyaliAndi: (10-04-2005 @ 05:01 pm)
Igen, ez tényleg mindenkivel megtörténhet, én is azt hittem, én leszek a kivétel. Hát nem. Az, hogy néhány kifejezés megmaradt bennem, az azért van, mert sajnos sokat kellett utánaolvasnom, hogy tudjam mivel is állok szemben. Védekezni akkor tudunk, ha már tudjuk, hogy támad minket valami. Persze az ideális az lenne, ha állandóan gondolnánk a veszélyre, de úgy csak hipohonderekké válnánk. Én úgy gondolom, ha valaki állandóan a betegség gondolatával van elfoglalva, az beteggé is válik. Nagyon köszönöm, hogy olvastatok. Puszi mindenkinek.

AngyaliAndi: (10-04-2005 @ 05:11 am)
Köszönöm szépen, hogy olvastátok. Kicsit féltem megírni, azt gondoltam nem lesz elég tárgyilagos, mert erről máshogy nem szabad gondolkozni, hiszen akkor az ember újra átéli.

Gyongyi: (10-04-2005 @ 06:35 am)
Szia Angyalibaby! Számomra ez az írás azt is jelentette, hogy bármikor bármelyikőnkkel megtörténhet akár ez, akár más. Erre is gondolnunk kell, amikor olvassuk. Sokan hajlamosak eltávolítani maguktól a problémát: "Velem ez nem történhet meg...", s ha mégis, akkor: "Miért pont én?!" Ez a kérdés egyébként jogos. Ilyenkor mindig elgondolkodunk: Miért?... Szeretettel: Gyöngyi

csizi: (10-04-2005 @ 06:52 pm)
kedves Angyalibaby, hozzászólásomat egyetlen értelemben írtam, éspedig abban, hogy ahogyan írsz az -nem találok szavakat, elégedj meg, olvasmányos, időszerű, drámai, és kitűnő. - Csak ebből indultam ki, hogy ezen véleményemet kifejezzem. Hogy önéletrajzi, vagy sem, nem is akartam gondolkodni, hisz anélkül sokkal könnyebb. ( az olvasónak. ) A továbbiakban csak azt tudnám írni, amit Angyaligirl írt. Ha köveken kell lépkedned, én csak egy lehetek a sok közül, de tartani foglak, ígérem. Köszönöm, hogy olvashattam, megtisztelő.

vp_rozika: (10-04-2005 @ 08:43 am)
Szia Andrea! Ha nem ilyen borzalomról írtál volna, csodálatba ejthettél volna. Így, csak borzongok, szőrnyűlködöm. Te biokémikus vagy, hogy ilyen szakszerűen tudod leírni a folyamatot? Az írásodhoz gratulálok, nagyon szemléletes, olvasmányos, kár, hogy nagyon szomorú, de... Ezt a mondatot szeretném befejezetlenül hagyni, Rozika

Anna1955: (10-04-2005 @ 10:46 am)
Tudod szivem, a csatákat meg kell vívni, és Te GYŐZTES vagy... Szokták mondani, ha csatát vesztünk is, a háborút soha. Nos Te csatát sem vesztesz, mert győzelemre születtél. Szeretlek nagyon.....

LunaPiena: (10-04-2005 @ 12:20 pm)
.... :(

Gyopa: (10-04-2005 @ 12:57 pm)
Kedves Andrea! Olvasva a megjelent írások címeit, rögtön landoltam a te írásodnál. "Támadás" Na ez buli. Ha ütni kell valakit, abból nem szabad kimaradnom. Elolvasva az írásodat, olyan érzésem támadt, mintha egy természetfilmet néznék a Spektrumon. Veselkedjünk neki mégegyszer! Második olvasás után, én megváltoztattam volna a címet "Védekezés"-re. Szerintem védekezni kell minden eszközzel az ilyen alattomos támadók ellen. A magamrészéről határozott álláspontom, hogy átpártolok a védekezők oldalára. Nagyon szemléletesen írod le a betegséget, szívből gratulálok.

fenyesi: (10-05-2005 @ 07:30 am)
Vagyunk itt (jó)néhányan, amikor visszajelzésre, vagy csak egyszerűen szóra vársz! fTJ

AngyaliAndi: (10-05-2005 @ 08:03 pm)
Köszönöm nektek. El sem tudom mondani, mennyi erőt ad nekem, hogy tudom, velem vagytok.

  

[ Vissza: AngyaliAndi - Laki Andrea | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds