[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 228
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 229

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Irány a természet!
Szerző: AngyaliAndi - Laki Andrea
(01-09-2007 @ 07:21 pm)

:

Gyönyörű, harmatos, késő őszi vasárnapra ébredtünk. Pont olyanra, ami tökéletesen alkalmasnak látszik egy hatvanórás munkahét kipihenésére. Amikor az ember tízig ki sem dugja a lábát a takaró alól, és egyik fotelből a másikba dől szunyókálás gyanánt, egy kiadós ebéd után.
Álmodozásomból kedvenc kislányom indiánüvöltése riasztott. Kitalálta, milyen jó lenne kirándulni menni, és már meg is tárgyalta a kutyával, aki- úgy látszott- mindenben benne volt.
Apja próbált a párnák alól érvelni, hogy eme diskurzus lefolytatására rossz alanyt választott, mivel a kutya szavazata csak negyedrészt érvényes- négylábú lévén. Andikám nem igazán értette az összefüggését ennek a jelentős ténynek, de úgy vettem ki a hangzavarból, hogy nem is igen érdekelte. Sejtettem, hogy ezt most nem ússzuk meg, nincs mese, fel kell kelni. Végül is tényleg gyönyörű az idő, csavaroghatnánk egyet.
Ötleteim között szerepelt a Vár, valamelyik kilátó, esetleg Szentendre...mire gyermekem lehűtött, ő olyan erdőjárós, jelkeresős csavargásra gondolt.
Na nem. Azt azért mégsem. Én nagyon szeretem a természetet, de csak amikor az a lakáson kívül van, én meg belül. Nem tudom miért van ez így, de én természetimádat gyanánt elvagyok pár cserepes növénnyel.
Már rég rájöttem, hogy például a kert és én nem vagyunk kompatibilisek. Tíz évembe került, hogy meggyőzzem a szüleimet, ha azt akarják, hogy kimenjek a kertbe, kövezzék le. Lekövezték. S én most csak azért nem szoktam kimenni- mert egyébként tényleg szép lett, nincs egy fűszál sem sehol-, mert a bogarak valahogy megélnek a kövek között is. Nem utálok semmit jobban a bogaraknál. Szerintem ezt ők tudják is, mert mind megtalál engem.
Ebből a szempontból apósom telke kész katasztrófa övezet. Imád kertészkedni, s bár az egész területe nem nagyobb száz négyszögölnél, olyat nem nagyon tudok mondani, ami ott ne teremne. Az persze meg együtt jár a bogarakkal. Sok különféle bogárral. Ha meg valami mégsem terem, Laci bácsi gondoskodik róla, hogy - csupán a szomszédpukkasztás kedvéért- mégis legyen. Emlékszem hajnalonként, hogy kötöztük fel a fára a piacon vett vilmoskörtéket, és egyszer tényleg majdnem agyvérzést kapott a szomszéd, mikor az ő kertjében ceruza vékony sárgarépák nőttek, apósomé meg karvastagságú lett hirtelen.
Andika emlékeztetett rá, hogy ha már most a konyhában gyártanám a szendvicseket, az is késő lenne. Segélykérőn néztem életem párjára, de sajna őt is elkapta a lelkesedés- már elkezdett beágyazni. Ha nem vigyázok, még a végén engem is.
A következő gonddal a szekrény előtt szembesültem. Mit vegyek fel? Örök kérdés tudom, de most tényleg nem tudok mit felvenni. Nekem nincsenek túrázós ruháim. Valahogy kimaradtak az életemből. Még edző cipőm sincs, a kis tűsarkúim meg valahogy alkalmatlannak tűntek. Eszembe jutott anyu, hogy szenvedett a magas sarkú szandáljában, mikor megmásztuk a siklósi várat. Mentségére legyen mondva, nem oda indultunk.
Andika ezt a helyzetet is megoldotta. Szerinte a flitteres, kézzel festett, méregdrága farmerem pont megfelel erre a célra- úgyis utálják-, s mivel az ő lába lassan nagyobb mint az enyém, cipőre sem lesz gondom. Elnézve a negyvenes bakancsát, olyan nehéz felidézni, milyen volt, mikor a tenyeremben elfért a kis pufók talpa. Picit megnőtt.
Úgy döntöttek a Rám- szakadékhoz megyünk. Csodaszép kirándulóhely, gyerekkoromban voltam már ott. De emlékeim között valahogy olyan is szerepel, hogy egész nap mentünk, és mégsem értünk a végére, és estére lógott a nyelvünk... ja, és jól el is tévedtünk.
Eltévedni most is eltévedtünk, nem találtuk a parkolót. Csak a tábláját. Laci úgy gondolta, ott is jó lesz a kocsi, hiszen a táblán ötszáz méter a jelölés a turista házig. Próbáltam tiltakozni, hogy nem biztos, jobb lenne elgurulni a házig, de lehurrogtak. Úgy két órával és cirka öt kilométerrel távolabb ők is belátták, lehet, hogy tévedés a tábla. Vagy a felirata, vagy a helye. Már térdig lóg a nyelvünk, de még a parkolóig sem jutottunk.
Andika száz méteren belül éhes lett, majd szomjas, és pisilnie kellett. Istenem, lehet ezt még fokozni? Lehet.
Páromból kibújt a művész, meglátott egy méretes farönköt, ami szerinte pont jó lenne a szoborfaragási törekvéseihez. Szerintem pont harminc kilóval volt szebb és nagyobb, mint kellene, de merek én bármibe is beleszólni? Csak halkan javasoltam, mi lenne ha visszafelé szednénk össze, még úgy is majd öt kilométeren át cipelheti, de nem hatották meg az érveim. Szerinte nem erre jövünk majd vissza. Szerintem nem tudunk nem erre visszajönni, mivel csak ez az egy út vezet vissza a kocsiig, de már nem vitatkoztam. Végül is ő cipeli. A hátizsákot is. És ahogy elnézem, úgy tíz méter múlva már a gyereket is.
Nagy nehezen megtaláltuk az erdészházat, ahol tudtunk ebédelni, és végre találtunk egy térképet. Több út is vezetett a szakadékhoz, de egyik sem volt tizenöt kilométernél rövidebb. Ahogy elnéztem a sebességünket az előző öt kilométeren, nem hittem, hogy még ma oda is érnénk. Gyerek kiakadva, Laci már szunyókál is, a kutyának is lóg a nyelve, szóval nem igazán fitt a csapat. Mindenesetre elindultunk, jutunk ameddig jutunk.
Az első szakasszal nem volt nagy gond, enyhén emelkedő terep, kitaposott ösvény, látható jelzések... csak a kutyát kellett keresni sokáig. Nem találtuk sehol, pedig virítani szokott a fehér bundája. Viszont felfigyeltünk egy ponton az avarszőnyegre, ugyanis mozgott. Kezdtem megijedni, valami vadállat lehet, mire kiderült, nincs vész, csak a Pici az, terepkutyának álcázva, minden négyzetcentiméterén száraz levéllel és bogánccsal borítva.
Az út következő szakasza már izgalmasabb lett. Kezdtek a hepehupák komoly szakadékokká alakulni, néhol lánc vezetett a turista út mellett, amibe lehetett kapaszkodni, szóval kezdett a dolog komolyra fordulni.
Elérkeztünk egy kis patakhoz, ami tényleg nem volt túl nagy, csak épp átlépni nem lehetett. Na jó, a Laci át tudta, de neki olyan nagy a lába. Andika nekifutott, átugorta. Én nekifutottam... és meg is torpantam. Olyan nagynak néz ki, meg olyan meredek a partja is... és különben is, nekem tériszonyom van... és biztos elcsúszok a túlparton... Megpróbáltam egy olyan részt keresni, ahol a kiálló köveken esetleg át tudnék lépkedni. Találtam is egyet, klassz lapos sziklákkal volt tele. Az első lépés még simán ment, a másodiknál azonban megbillent a kő, és én szempillantás alatt ott találtam magam térdig merülve a jéghideg vízben.
Kezdett elegem lenni picit. A cipőm klaffogott, szeretteim röhögtek, csíptek a szúnyogok, kezdett sötétedni... haza akartam menni. Hál'istennek már a többiek is.
Ekkor vettük észre, hogy miközben én pancsoltam, a Picinek is ehhez támadt kedve. Csak ő szőrös, meg leveles- ágas. És most már saras is. Laci megkérdezte, a kutya melyik autóval jön haza? Mert a miénkkel ugyan nem! Nem elég, hogy mocskos, de ahogy haladtunk az úton, egyre nagyobb is lett. Ugyanis a vizes bundájába minden beleragadt. Andika szerint ha tovább locsoljuk, még valami fa is kinőhet, annyi földet meg mindenfélét összeszedett. Igaz ami igaz, én is valahogy egyre magasabb lettem. Tényleg van valami a természet varázserejében. Laci hamar lehűtött, hogy az csak a gyarapodó sárréteg a cipőm talpán, továbbá én sem vele megyek haza, ha ez így marad. Mire a kocsihoz értünk magasabb lettem nála is.
Pici nehézséget azért mégis okozott, hogyan vigyük haza a kutyát, de szerencsére én mindenhová magammal viszem a túlélő-felszerelésem, amiben van manikűrkészlet. A kisollóval nekiláttunk a bundanyírásnak, egész más kutya lett belőle a végére. Ugyanis szőre... az nem sok maradt.
Este, mire hazaértünk csak annyi energiánk maradt, hogy a fürdőszobáig eljussunk. De nem baj, holnap hétfő, majd pihenek a munkahelyemen.





(1147 szó a szövegben)    (759 olvasás)   Nyomtatható változat


Samway: (01-09-2007 @ 09:02 pm)
Élőben egyenesen remek, de így olvasva is magam elé képzellek és jól szórakozom az írásodon... kedvelem a humorod..sam

mango: (01-09-2007 @ 09:09 pm)
Szenzációs humorod van Andi. Mondtam volna már...?! :))

veva: (01-09-2007 @ 09:56 pm)
Azt a helyet én csak messziről láttam. Szépnek, szép lehet, de nagyon messzinek tűnt... - ezek szerint nem csalt a szemem! :))

sete: (01-09-2007 @ 10:44 pm)
Andikám! Odakötöztek, csüngtem szavaidon, mint ama "vilmoskörték" a fán! :)) Háttérben ment a Kedd 21 műsora... Hát a hahota nem az államháztartás helytartóinak szólt! Imádom a rövid, tőmondatos bevezetéseidet, lezárásaidat. Édes egy darab lett ez is! :))

AngyaliAndi: (01-10-2007 @ 04:25 pm)
Szia Neti! Örülök, hogy legalább ennyivel tudtam segíteni a borongós reggeleken!:))))))))))) puszi: Andi

AngyaliAndi: (01-10-2007 @ 04:26 pm)
Szia Jánosom! Remélem már jobban vagy tényleg, és örülök, ha ez téged gyógyít, mert abba a napba én spec belebetegedtem!:)))))))))) Puszi, és vigyázz magadra TE is! Andi

AngyaliAndi: (01-10-2007 @ 04:29 pm)
Kedves, drága 100+2!:))))) Örülök, hogy tetszett, de azért ne tikkadj ki teljesen, veszélyes az ezekben a nagy szárazságokban! :))))))))) Puszi: Andi

zsuka49: (01-10-2007 @ 05:07 am)
Imádom az írásaidat - mondtam már????:))) Ha lehet kérnék belőle sokat!!! Pusszancs: Zsuzsi Ja és megcsináltam a tejszínes-sajtos p.mellet, isteni finom volt, ízlett mindenkinek - két pofira zabikázták!!:))Köszi!

AngyaliAndi: (01-10-2007 @ 05:11 am)
Szia Samy! Ha jössz a talira, akkor hallhatod élőben is remélem.:)))))))) Örülök, hogy tetszett.:)))))))) Puszi: Andi

AngyaliAndi: (01-10-2007 @ 05:12 am)
Szijjjja Anikó! Valahogy a családnak nem ez a véleménye.:))))))))) Köszönöm, hogy olvastál! Puszi: Andi

AngyaliAndi: (01-10-2007 @ 05:13 am)
Szia Évi! Nem csalt a szemed, baromi messze van. Ráadásul, ahogy hallottam, már az út nagy része járhatatlan, elmosta az árvíz, és nem csinálták meg. Köszi, hogy itt jártál.:))))))))))) Puszi: Andi

AngyaliAndi: (01-10-2007 @ 05:15 am)
Szia sete! Nagyon örülök, hogy sikerült megnevettetni. Hát még ha tudnád, hogy a körtéket a meggyfára kötöztük.:)))))))))) Néztek is a szonszédok.:)))))))))))) Puszi: Andi

AngyaliAndi: (01-10-2007 @ 05:17 am)
Szia Zsuzsi! van még a tarsolyomban pár történet, 33 év tapasztalata.:))))))))))))) Örülök, hogy tetszett amit írtam, és gratula a főzéshez.:)))))))) Puszi: Andi

Khama: (01-10-2007 @ 06:25 pm)
Édes kicsi lányom, ismét remekeltél. :) Imádom az iróniád és a humorod.

Netelka: (01-10-2007 @ 06:30 am)
Jaaaaj, hát ez jól esett így kora reggel :))) Minden reggelre le kéne szállítanod egy ilyen kis opuszt - mindenkinek derűsebben indulna a napja :)

Anna1955: (01-10-2007 @ 08:35 pm)
Emlékszem e csodás nap előadására, még a kutya panaszára is....Nagy túrákat jobb ha papíron tervezel....így kifejezetten élmény...nekünk, természetesen....)))))

blue: (01-10-2007 @ 09:19 pm)
Andikám, nagyon jó lett, végignevettem. Nem lehettt semmi, hogy a kutyát nyírtátok. )))))) Azon gondolkoztam, hogy tuti lejött róla már a húsvéti festék! puszillak: gaby ))))))

fényesi: (01-10-2007 @ 10:04 am)
Na ennél jobb gyógyszer nem is kell betegségemre! Máris jobban vagyok! Hiába, ezt Te nagyon tudod! pusz! János

csizi: (01-10-2007 @ 10:49 pm)
Szia komaasszony, néha kezd eszembe jutni a Családom és egyéb állatfajták. :)))))) Az világhírű lett.

102: (01-10-2007 @ 11:23 am)
kitikkadva élveztem müvészetének minden szavát, Kedves! :) százkettes

meva: (01-11-2007 @ 04:15 pm)
Jól szórakoztam szellemes írásodon.Szeretettel: Éva

soman: (01-11-2007 @ 05:47 am)
Mosoly mosoly hátán. Remek! E stílus védjegyed lehetne.

prayer: (01-11-2007 @ 08:18 am)
Nem csodálnám, ha egyszer a kis kutyus világgá menne tőletek. Nem lehet cipőt szétrágni, nem borogathatja a cserepesnövényt, ja, vele festitek a lakást, és ha picit jó a hangulata, rögtön pőrére vetköztetitek, ami már nem az első... Jó kedvemmel kutyaéletem lenne nálatok... Persze, más kárán én is jókat derültem.

AngyaliAndi: (01-12-2007 @ 05:16 am)
Kedves pótanyu! Legközelebb magammal viszlek, lehet, hogy élőben még intenzívebb a dili.:)))))))))))))) Puszi: Andi

AngyaliAndi: (01-12-2007 @ 05:17 am)
Szia anyu! Te csak ne szólj semmit, az első túrára veld mentünk. Én még emlékszem kit kellett tuszkolni a vaslétrán! :)))))))))))))) Pussz.

AngyaliAndi: (01-12-2007 @ 05:18 am)
Szia Gaby! Tényleg lejött már róla, de nemsokára itt a tavasz...:))))))))))))) Puszi: Andi

AngyaliAndi: (01-12-2007 @ 05:19 am)
Szia csizikoma! Tényleg nincs még egy ilyen lökött család, mint a miénk! :))))))))))))))) Puszi: Andi

AngyaliAndi: (01-12-2007 @ 05:20 am)
Szia Ottó! Sajna nekem a hülyeség lett a védjegyem, rányomta ez már magát az egész csapatra. Mér pont a kuty maradna ki belőle?:))))))))))))) Puszi: Andi

AngyaliAndi: (01-12-2007 @ 05:22 am)
Szia Zoli! Meglásd, egyszer kölcsönadom pár napra neked a kis ártatlan kutyuskánkat. Nálatok is tuti nagyon jól érezné magát!:)))))))))) De felelősséget nem vállalok. Ja és nem fogadok be senki menekültet!:)))))) Puszi: Andi

AngyaliAndi: (01-12-2007 @ 05:23 am)
Szia Évi! Örülök, hogy tetszett, köszönöm, hogy olvastál!:))))))) Puszi: Andi

greenapple: (12-04-2007 @ 10:17 am)
Hát ez egy kirándulás. Kedvet kaptam hozzá én is...greenapple :))

  

[ Vissza: AngyaliAndi - Laki Andrea | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds