[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 274
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 274


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: A tükör pereme
Szerző: a_leb - Hepp Béla
(01-28-2008 @ 08:14 am)

:

Egészen lassan hajoltam előre, a lábam alatt a szőnyeg bizonytalannak tűnt. Teljesen egyértelműen érzetem, hogy ha még négy-öt foknyit előre dőlök, és nem kapaszkodom meg semmiben, kicsúszik alólam, és belefejelek a falba. Illetve a tükörbe. De nagyon kíváncsi voltam arra a kis, élő tűzszerű fényre, amit napok óta láttam a bal alsó sarokban. Biztos voltam benne, hogy ott van. Egészen biztos.
Többször láttam már, néha éjjel is világított, vagy csak ahogy odatévedt a látómezőm szélére, felvillant. Ha nagyon figyeltem, eltűnt, mintha csak jelezni szeretné, hogy itt van, de nem akarja hogy konkrét tudomást szerezzek róla. Ez persze egyre izgalmasabbá tette a jelenlétét, nappal is sejtettem, hogy láthatnám, ha odanéznék, de valamennyire tartottam ettől az egésztől.
Először csak néhány héttel az első feltűnése után tudatosult bennem, hogy kerülöm a tükröt. Csak a fürdőszobait, sem az előszoba nagy, egészalakos képet mutató tükre nem zavart, se a hálószoba szekrényének ajtóin a hatalmas üvegfelületek. Egyedül a fürdőszoba felülről megvilágított képe zavart, nem is az, a bal alsó sarokban pislákoló kicsi, tűzszerű fény. Több mint két hétig nem néztem reggelenként a saját szemembe, volt hogy napokig meg sem borotválkoztam. A kollégáimnak néha azt mondtam, szakállt növesztek, néha azt, hogy meggondoltam magam. Nagyjából három hét telt el azt követően, hogy tudatosodott bennem a lángocska jelenléte, mikor úgy döntöttem, hogy elmondom a feleségemnek, hátha ő is látja, csak ő se mert eddig szólni. Mikor mondtam, hogy szeretnék beszélni vele, sírva fakadt, azt mondta, érzi régóta, hogy nincs rendben valami, de nem tudja megfogalmazni, csak azt látta, hogy nem nagyon nézek őrá sem, a tükörbe sem, mintha tartanék valamitől, állandóan körbe- körbe jár a szemem, és keveset beszélek. Ma szerda van, és hétfőn csak néhány szót, tegnap meg egyáltalán nem szóltam hozzá. Összeroskadtam, mi a fenét csináljak, most nem boríthatom rá a saját bajomat, inkább meg kéne nyugtatnom. Igyekeztem úgy viselkedni, mint ha semmi sem zavarna, csak a pillanatnyi gondok, amik minden egyébként normális hétköznapban megvannak. Beszéltem neki a munkámról, a nem normális munkamennyiségekről, fáradtságról, létbizonytalanságról, még bele is feledkeztem, annyira átéltem a szerepemet, hogy szinte teljesen helyénvalónak éreztem mindent körülöttem, és csodálkozni kezdtem magamon, miért akadtam ennyire rá a képzelődésemre. Hálásan bújt hozzám, megbeszéltük hogy mostantól aztán minden apró-cseprő bajunkat azonnal, de legalábbis a lehető leghamarabb megbeszéljük egymással, mert semmi értelme hogy bizonytalankodjunk. Ránk sötétedett, felkapcsoltam az olvasólámpát, és a kezemet néztem, ahogy a haját simogatom. Istenem, százhúsz éve már, hogy mellettem van, fekete haja színét most már csak inkább a festék varázsolja elém nap mint nap, de megérinteni ugyanaz az érzés, mint a legelején volt. Bele tudok feledkezni.
Láttam hogy lecsukódik a szeme, tudtam, hogy fáradt egy-egy ilyen hosszú nap után, ráadásul tele lehetett feszültséggel. Óvatosan engedtem a fejét a kanapé párnájára, nem szerettem volna, ha felébred. Hoztam egy puha takarót a hálószobából, betakartam, és a lába mellé ültem. Lehet hogy túl közel az olvasólámpához, mert a forrósága végigsimította az arcom. Elhúzódtam és újra éreztem, nem volt kellemetlen, csak szokatlan, és el kellett teljen egy kis idő, mire rájöttem, mi zavar ennyire. Nem a fény felől ért a hő, hanem az ellenkező oldalról, az átjáró felől, a.... a fürdőszoba felől. A pár perccel ezelőtti stabil világ egy pillanat alatt omlott össze, újra ott szédelegtem a valóságos és a kicsi lángocskám által meghatározott bizonytalan világ között. Valamibe meg akartam kapaszkodni, már mintha meleg szél áramlott volna felém, lenéztem a feleségemre, és mintha az ő haja is meglebbent volna. Gyorsan bekapcsoltam a televíziót, hátha a vetített kép el tudja tölteni az agyam, és félretolja ezt a képzetet. Most megesküdtem volna, hogy képzelődöm, hiszen az előbb, mikor beszélgettünk, minden a helyére került. És ha mégsem? Ha tényleg ott a lángocska, és csak arra vár, hogy én is elaludjak? Mit lehet tudni, lehet, hogy már bejárta a házat nem egyszer, amíg aludtunk, talán olyan veszélyben voltunk, amit fel sem foghattunk eddig, és én vagyok az egyetlen, aki láthattam ezt a veszélyt, és nem szóltam, nem volt bátorságom, mi van, ha az a sorsom, hogy a dimenziók közötti átjáró megnyílásánál én, pont én legyek ott, és én megakadályozhattam volna, csak a tükröt kellett volna összetörnöm, de nem tettem, és most az folyik át hozzánk, vagy mi csorgunk át abba, mindegy, a vége a megsemmisülés...
Marhaság. Csak nem mertem a fürdőszoba felé nézni, arra menni meg végképp nem. Pedig előbb-utóbb muszáj lesz. Szedd össze magad, állj fel, nézd meg, ha nem igaz, megnyugodhatsz, ha mégis, akkor meg nézz szembe vele.
Lassan fordítottam a fejem a folyosó felé. Sajnos halvány villódzást láttam, nem a fekete semmi fogadta a tekintetemet. Pislogtam párat, teljesen arra fordultam, hátha így megszűnik, de nem szűnt meg, láttam. Felálltam, halkan, nehogy kicsi mindenemet felébresszem, és úgy döntöttem, végére járok ennek a dolognak. Megcsikordult a parketta, furcsa, éles hangon, nem így szokott, igaz, ez zavart most a legkevésbé. Előbb még ki kéne fújnom az orromat, vagy ez csak a lefolyó izzadtság lenne? Mindegy, menjünk, most már menjünk, még egyet fordulok balra, és látom a tükröt.
Láttam. A bal sarka csöndesen, egy-két apró lobbanással izzott valahol az üvegfelület mögött messze, valószerűtlenül távol. Ahogy megközelítettem, ahogy próbáltam az elmúlt hetek félelmét leküzdve a lángba nézni, mintha úgy került volna egyre távolabb, de élt, láttam, meg kellett róla bizonyosodnom, tudnom kellett, mi ez, csak még egy kicsit közelebb...
Valami a homlokom előtt átszakadt, a lábam alól eltűnt a talaj, letámaszkodtam a tenyereimre, a térdeimen és a kezeimen álltam. Teljes lett a sötétség. Nem, a bal oldalamon megláttam a kicsi lángot. Tényleg egy kicsi láng, látom ahogy nyújtózik, elmozdul, mintha meg- meglebbenne. Ahogy mozdulok, a térdembe valami beleszúr, odanyúlok, üvegszilánk. A szívem a torkomba ugrik, magam elé kapok, levegő, a hátam mögé kapok, ott sincs semmi, a kis láng eszeveszett táncba kezd, csak ki ne aludjon, nyugalom, ne hadonássz, csak az a kis láng ki ne aludjon.....





(953 szó a szövegben)    (783 olvasás)   Nyomtatható változat


a_leb: (01-28-2008 @ 04:56 pm)
Szemilla, az jó ha már-már... aLéb

a_leb: (01-28-2008 @ 04:58 pm)
Zsófi, valóban nyitva maradt... mi maradt? és hol, és mi maradt itt, maradt-e itt valami egyáltalán, és most mi van ott, és holvan az az ott.. örülök, ha elgondolkodtál... aLéb

a_leb: (01-28-2008 @ 05:00 pm)
Prayer, ezekről a "helyzetekről" sose hullik le... ezek az átjárók mindig nyitva vannak, legyen az lepel, vagy tükör.. aLéb

a_leb: (01-28-2008 @ 05:01 pm)
Szia Andi! Köszönöm, hogy olvastál.. meg kell tudni, biztosan meg kell? Mindennek megoldása kell legyen? Mindig? :-) aLéb

Lyza1: (01-28-2008 @ 06:43 pm)
Kedves aLÉb!...Úgy látom Te a próza írásban is otthon vagy!...Mindenesetre izgalmas volt olvasni!...Gratulálok!...Lyza

szemilla: (01-28-2008 @ 08:29 am)
már-már én is láttam:) (és jó, hogy van, aki őrzi még a lángot...)

Eroica: (01-28-2008 @ 09:10 pm)
Hogy Te milyen jól írsz! Nagyszerű a fokozás, az izgalom, a fantázia. A láng meg ott maradt a szemedben és figyelmeztet arra, hogy figyelj magadra és másokra. Nagyon tetszik a történeted.

erda: (01-28-2008 @ 09:15 pm)
Borzongató volt, de kíváncsivá tettél... Megyek is ki a fürdőszobába! D

szellzsofi: (01-28-2008 @ 09:23 am)
Átolvastam párszor - tükör/átjáró, lélek/láng - de van itt valami számomra zavaró. Összetört tükör, láng ideát: a valóságról mindenki maga alakítja ki a képét, de ennyire deus ex machina vagy láng ex machina képletben - mi maradt? Mi maradt meg? Csak ennyi lenne a kérdésem. Köszönöm, hogy olvashattam. Zsófia

prayer: (01-28-2008 @ 10:26 am)
Csak nem hullt le a lepel. Vagy a tükör. Vagy a láng. Mindenesetre izgalmas volt.

AngyaliAndi: (01-28-2008 @ 12:08 pm)
Első olvasatra én inkább idegenekre, mint természet feletti erőre gondoltam. Megtudjuk valaha? Puszi: Andi

blue: (01-29-2008 @ 01:00 pm)
Lelkek kóborlása...nekem ez jutott eszembe míg olvastam soraid. gaby))))

a_leb: (01-29-2008 @ 02:45 pm)
Köszönöm, blue, kiváló gondolat... aLéb

soman: (01-29-2008 @ 07:15 am)
Fokozódik a feszültség, és nem szűnik meg a végén. Jó volt látni erről az oldaladról is.

a_leb: (01-29-2008 @ 07:48 am)
Köszönöm, Lyza! Annyira nem, nem is nagyon írok prózát.... Ez csak egy próbálkozás volt. aLéb

a_leb: (01-29-2008 @ 07:49 am)
Köszönöm, hogy elolvastad, Eroica!! aLéb

a_leb: (01-29-2008 @ 07:50 am)
Szia Éva! Valóban nem árt néha a tükör mögé nézni :-)) aLéb

a_leb: (01-29-2008 @ 07:51 am)
Köszönöm, ogy olvastál, soman! aLéb

Anna1955: (01-29-2008 @ 08:38 am)
Érdekes volt...élmény...:))))

a_leb: (01-29-2008 @ 08:43 am)
Köszönöm, Anna! aLéb

  

[ Vissza: a_leb - Hepp Béla | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.43 Seconds