[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 195
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 195


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: A mozi
Szerző: BB - Keszthelyi Béla
(05-27-2005 @ 03:45 pm)

:
A folyó felül hüvös szél tört utat magának a város felé. Magával hozta a víz szagát. A romok közti ösvényen egy magányos alak közeledett. A macska, amelyik az egyik kapualjban kuporgott, felkapta fejét léptei hangjára. Halk nyávogása egy síró gyermek hangját idézte fel a Fiúban, aki épp a Moziba igyekezett. Kicsit bánta már, hogy nem maradt otthon ezen az estén. 'A sötétség, a köd, és most ez a macska is...' - gondolta magában. Megállt, egész testében végigborzongott, de aztán ment tovább.

Végül minden különösebb esemény nélkül jutott el a Moziba. A jegyszedönö elvette a jegyét, majd megjegyezte, hogy rendes körülmények között nem engedte volna be, mert túl fiatal a filmhez rendelt korhatárhoz képest, de most eltekint ettöl. 'Rendes körülmények között' - hogy utálta ezt, az egy ideje annyit ismételt kifejezést. Szerette volna, ha semmi sem változott volna meg a Háború kitörése miatt - magában persze belátta, hogy ez lehetetlen.

Most azonban bent ült a Moziban és perecet rágcsált. Egy kicsit minden olyan volt, mint régen.

Úgy negyedórája mehetett már a film, amikor az utca felöl eszeveszett futkosás hangjai kezdtek beszürödni. Néhányan lustán arra fordultak, de aztán megpróbáltak ügyet sem vetni a dologra. Ekkor a háztetökön felsikoltottak a szirénák. Bent a Moziban senki sem mozdult. A nézök egyre hangosabban nevettek a film nem túl eredeti poénjain. A terem mintha térben és idöben elszakadt volna a külvilágtól. A Fiú nem sokat értett a filmböl, mégis valahogy remekül érezte magát. Valahonnan fentröl a magasból furcsa zaj hallatszott. Valamiféle tompa búgás, amely rémisztöen lassan egyre erösödött. Aztán rájött, a közeledö rakéták hangját hallja.

Még ugyebben a pillanatban hatalmas robbanás rázta meg a termet, majd beszakadt az épület teteje. A zaj és az azt kísérö fény szinte elviselhetetlen volt. Mikor a füst eloszlott, a Fiú döbbenten bámult elöre. Kicsit felemelkedett a székröl. Nem akarta elhinni, amit lát. Az elsötöl a hetedik sorig hatalmas kráter tátongott a padlón. A teremben ülök, mármint akik megmaradtak, egyetlen hang nélkül nézték tovább a filmet.

A Fiút ámulatba ejtette az emberek reakciója. Mindenkiben ott élt a Béke illúziója, mindenki élni szeretett volna annak jogával, hogy legalább elképzelheti a nyugalmat maga körül. Bármilyen kicsi idöre is...

Lassan vánszorogtak a következö percek. Aztán, ahogy azt mindnyájan tudták legbelül, eljött értük az újabb robbanás. Mikor a füst újra felszállt, és a Fiú megint körbepillanhatott, már semmi sem mozdult. Várta a hangokat, de azoknak nem volt honnan elindulniuk. Lesöpörte magáról a törmeléket, felállt, majd elindult kifelé. Közben vigyázva kerülgette a romos terembe özönlö patkányokat.

Sietös léptekkel jutott túl a Mozi sötét elöcsarnokán. Kilépett a hatalmas üvegajtó maradványain. Égett szag csapta meg az orrát. 'Égett hús' - gondolta. Küzdenie kellett a fel-feltörö hányingere ellen, és meg kellett volna fordulnia, hogy hazajusson, de inkább a Folyó felé vette az irányt. Lesétált a parti lépcsökön. Rálépett a kavicsos partra. A víz a lábát nyaldosta körbe. Megált, kicsit balra fordult majd belegázolt a vízbe. Azon már meg sem lepödött, hogy a Folyó vize meleg volt ezen a késööszi estén. Meleg és vörös. Elöször a térdét lepte el, majd a combját ölelte körül. Nem állt meg, csak ment, ment tovább. Már csak a feje és a nyaka látszott ki. Ekkor megállt némán, csak néhány pillanatig. A Folyó felett elsüvítö szél összeborzolta sötét haját. Aztán hirtelen elhatározással megtette az utolsó lépést is. Teste elmerült a vizben, és soha többé nem is került elö onnan. A Folyó befogadta, örök védelmébe vette öt.

Már nem hallhatta, amint egy óriási dörgés rázta meg a partot, alapjaiban rengetve meg a Mozi épületét. A helyén csak egy szürke, lassan felszálló porfelhö maradt.

(Néhány hete múlt 60 éve, hogy véget ért az utolsó nagy háború.)

(Philip K. Dick emlékének.)





(595 szó a szövegben)    (730 olvasás)   Nyomtatható változat


veva: (05-27-2005 @ 08:48 pm)
Fuhh! Ez nem volt semmi! Borzasztó volt! Vagyis az írásod jó!

agnes: (05-27-2005 @ 11:21 pm)
...és még mindig, kísért a mult.....Talán egyszer sikerül elfelejteni mindenkinek! Csak az idő,....igen az idő talán segit....Nagyon jó ez az irás! Nagyon jó!

Anna1955: (05-28-2005 @ 01:06 pm)
Nagyon megrendített írásod, és nagyon tetszett. Csak soha ne kelljen átélnünk. Elképzelni sem tudom, hogy szüleink, nagyszüleink, hogyan bírták ki.

csingi: (05-28-2005 @ 08:31 am)
Nagyon jó ez a szimbolikus írás. Sok gondolatot vet fel a háború borzalmán túl, az emberi viselkedésnek néha egészen irracionális megnyilvánulásáig.

fenyesi: (05-29-2005 @ 07:27 am)
Igy van. Egy Moziban élünk, és rajtunk (is)múlik, hogy a terem, vagy a vászon jut osztályrészül. Még jegyszedők is lehetünk. Akárhogy is, terem nincs vászon nélkül, és viszont. Ez a titok. Irásod meglepett, hiába a közel két évtizedes barátság! Kézfogás és váll lapolgatás!

Ipone: (06-05-2005 @ 07:09 am)
Meglepő és megrendítő.

  

[ Vissza: BB - Keszthelyi Béla | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.50 Seconds