[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 174
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 175

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: A régi híd
Szerző: Baggio011 - Bazsó Gábor
(06-15-2008 @ 12:06 am)

:

Ahogyan Tibor, és nagyfia Zsolti egyre közelebb értek ahhoz a bizonyos hídhoz, Tibor hirtelen megtorpant. Szinte jéggé dermedt, amint lábát emelte a híd első lépcsőfokára.  Félelmét csak jobban tetézte a gyorsvonat már-már fülsüketítő robaja.
Homloka erősen verejtékezni kezdett, tekintete zavart volt. Zsolti sem tudta mire vélni a hirtelen bekövetkezett változást apjánál.
- Apa, mi a baj? – kérdezte megilletődve. Tibor azonban nem válaszolt, mintha teljesen kizárta volna magát a világból.
- Apa! – szólította már hangosabban fia, közben megrázva vállát. Tibor ennek hatására „visszatért” a valóságba, és megpróbálkozott választ adni fiának.
- Én…én…Nem szeretnék felmenni erre a hídra. Nem akarom… - nyögte.
- Ugyan apa, mi a baj? Nehogy azt mondd, hogy tériszonyod van! – mosolyodott el Zsolti.
- Nincs, nincs tériszonyom. Menjünk inkább körbe, nem akarok átmenni a hídon!
- Apa, ne csináld már! Az legalább fél órával tovább tart, mint így! Elárulnád végre, hogy mi a baj? – ismételte kérdését.
Tibor mélyen elgondolkodott egy pillanatra, majd úgy döntött jobb lesz, ha kicsit elbeszélget fiával. Elvégre elég idős volt már a gyerek, másfelől pedig amúgy sem hagyná békén ezek után őt.
- Jól van, fiam. – sóhajtott – Üljünk le, beszélgessünk pár percet.
Majd helyet foglaltak azon az első lépcsőfokon, melyet az imént Tibor úgy nézett, mintha a pokolba vezető útra kellene lépnie.
- Hallgatlak, apa. – sürgette nem túl burkoltan Tibort.
- Nos…Régen történt. Nagyon régen. Tizenkilenc éves vagy, elég okos ahhoz, hogy megértsd azt, amit most elmesélek neked. – nagy levegőt vett, megtörölgette homlokát egy gyűrött papír zsebkendővel, és folytatta:
- Huszonnégy éves voltam akkor. Minden jó és rossz egyetlen nyár alatt ért, mindössze négy hónap leforgása alatt. Volt nekem egy nagyon nagy szerelem az életemben, még anyád előtt jóval, természetesen. Huszonegy évesen ismertem meg, és három évig tartott. Óriási, mindent elsöprő szerelem volt, mindent elsöprő érzelmekkel. A drága nagyapád már akkoriban is elég beteg volt, de mi reménykedtünk a csodában… Istenem, bár láthatott volna téged, fiam… - simogatta meg Zsolti immár borostás arcát.
- Utána mi történt? – türelmetlenkedett a fiú.
- A nagyapád azon a nyáron már rettenetesen nézett ki. Alig volt negyven kiló, már felkelni sem tudott az ágyból… Mentőt kellett hívni hozzá. Még azt sem vártam meg, amíg behozzák az ágyat, a karjaimban vittem ki a kis öreget. A nagyanyád akkor éppen a piacon vásárolt. Elindultunk a mentőautóval, végig apa mellett voltam. Sajnos azonban már nem várhatta meg, mire a kórházba érünk, mert…mert a mentőben meghalt.
- Apa, sohasem beszéltél még erről…miért? – jött a jogos kérdés.
- Majd ha a végére érek, megérted… Szóval apa meghalt, és rá egy hónapra a nagyanyád is elment. Tudtam, hogy így lesz, nem volt képes elviselni a fájdalmat, nem tudott élni nélküle.
Nekem pedig csak az akkori szerelmem maradt, akire támaszkodhattam volna, de tévedtem. A temetésen még ott volt, de azt követően hidegvérrel közölte, hogy pakoljam össze a cuccaimat, mert nem akarja tovább folytatni velem, mondván mást szeret már egy hónapja.
Nem volt nehéz kitalálnom, hogy megcsalt, és mivel nem mehetett biztosra, így tartogatott még egy darabig… - majd elhallgatott.
- Mi történt utána, apa? – kérdezte határozottan, de baljós dolgot sejtve Zsolti.
- Utána hetekig csak ittam. Álmatlanság gyötört, nyugtatók és az alkohol fogságában tengődtem. Majd egy borús nyári este eldöntöttem: nem csinálom tovább. Minden létező piát ami akkor otthon volt, az utolsó cseppig megittam, és kijöttem ide, ehhez a hídhoz. Szakadni kezdett az eső. Totálisan részegen felcibáltam magam a legtetejére. Késő este volt, nem láthatott senki. Vártam, hogy mikor látom a piros jelzéseket az oszlopokon. Tisztában voltam vele, hogy akkor percek kérdése, és jön a vonat. Én pedig abban az állapotban csak áthámozom magam a korláton, egyenesen a vonat elé esve, és többé nem fáj semmi… - majd újabb szünetet hagyott. Zsolti szájtátva hallgatta apja minden szavát, szinte nem akart hinni a fülének.
- É…és…mimi, mi történt utána? – kérdezte remegő hangon.
- Megpillantottam a gyorsvonat fényeit. Ekkor elkezdtem átverekedni magam a korláton, de túlságosan is részeg voltam. A vonat pedig már nagyon közel volt. Kiállt egy drótdarab a rozsdás korlát valamelyik részéből, és beleakadt a nadrágom. Oly hevesen próbáltam kiszabadítani magam, és végre lezuhanni, hogy a nagy lendületben hatalmasat estem, de nem a vonat elé, hanem vissza a hídra. Csúnyán bevertem a fejemet, innentől kezdve csak arra emlékszem, hogy a gyorsvonat félelmetes robajjal zakatol alattam, és ekkor veszthettem el az eszméletemet…
Másnap egy kórházban ébredtem, valaki még aznap éjjel rám talált, és értesítette a mentőket. Lassacskán rájöttem arra, hogy az élet annyival több ennél, fiam. Közhely, amit most mondok én neked, de így van: Ami nem öl meg, az erőt ad. Bár tény, nyomot is hagy az emberben.
Bánatomban kész lettem volna átgázolni mindenen, és mindenkin, hibáztattam a világot, hibáztattam magamat, és mindenkin bosszút akartam állni, de sajnos nem volt kin…
Csak úgy lehettem volna túl ezen az egészen, ha magamnak adom a legvégső pofont, és itt jön a másik közhely: Nem az számít, hány pofont osztunk ki életünk során, hanem az, mennyit tudunk kiállni…
És ha az élet pofozza az embert, annál kegyetlenebb nincs is a világon.
A mai napig sem értem, hogyan juthattam el akkor odáig. Örökké hálás leszek annak az embernek, aki azon az éjszakán rám talált, és ezzel az életemet mentette meg, mert minimum alkoholmérgezést is kaphattam volna, és a fejem is erősen vérzett.
- És tudsz valamit arról az emberről, aki akkor megmentett? – kérdezte kicsit már megkönnyebbülve Zsolti.
Tibor ekkor kedvesen elmosolyodott, és tenyerével összeborzolta fia a haját.
- Igen… Ő az édesanyád, kisfiam…





(1007 szó a szövegben)    (737 olvasás)   Nyomtatható változat


AngyaliAndi: (06-15-2008 @ 02:31 pm)
Gabi,félelmetesen jól írsz. Nem tudtam eldönteni, megtörtént, vagy kitaláűlt dolog -e ez. Annyira jól érezteted, mikor a teljes kilátástalanság után jöhet, és igenis jön a jobb... soha nem hittem neked,és mégis.:))))))))))) Puszillak!

Baggio011: (06-15-2008 @ 02:32 pm)
Nagyon köszönöm Andi, aranyos vagy nagyon:)

Lyza1: (06-15-2008 @ 05:30 am)
Tetszik az írásod, igaz mondásokkal és a feszültség amit okoz olvasás közben!...Gratulálok!...Puszillak: Lyza

Thalassa: (06-15-2008 @ 09:34 pm)
Az a híd akár lehetett volna a ceglédi gyalogos felüljáró is... ott mennek el alatta a vonatok, és pont fél óra megkerülni a másik felüljárón át :D Nagyon betalált! ;) Puszillak!

Anna1955: (06-15-2008 @ 09:50 am)
Jól látod a dolgokat...:))) A vége kicsit hollywoodi, de így is jóóóó:..:))))

Baggio011: (06-15-2008 @ 10:13 pm)
Köszönöm Niki, hogy itt jártál:)

Baggio011: (06-15-2008 @ 10:31 am)
Lyza, nagyon szépen köszönöm, hogy itt voltál. Sok-sok puszi Neked!:)

Baggio011: (06-15-2008 @ 10:33 am)
Köszönöm Anna! Hollywood-i?? Akkor ezek szerint filmrendező is lehetnék, de jóóóó!!! (nem ez volt célom, de köszönöm szépen!) :)

mango: (06-15-2008 @ 11:50 am)
Jó írás, filmszerű és kedves...Valóban olyan, mint egy amerikai film - le is pereg előttünk, ahogy írod... :)

Baggio011: (06-15-2008 @ 12:41 pm)
Anikó! Hálás köszönetem, hogy olvastál, pedig te ezeket nem annyira:))))))

Baggio011: (06-16-2008 @ 09:06 pm)
köszönöm aléb:)

Baggio011: (06-16-2008 @ 09:14 pm)
Lena, nem tudhatom, ez jó-e neked, avagy sem...sajnálom...

a_leb: (06-16-2008 @ 09:57 am)
Jó írás nagyon, éles feszültség, láttam, hallottam, jó csattanó, nagyon tetszett! aLéb

lena1: (06-16-2008 @ 10:39 am)
Ez, most nagyon a szívembe talált. Emlékeket idézett. Ölel.Lena

Julianna: (06-18-2008 @ 07:54 am)
Csak annyi, hogy tetszik a történet.

Baggio011: (06-18-2008 @ 11:33 am)
Köszönöm Julianna:)

  

[ Vissza: Baggio011 - Bazsó Gábor | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.48 Seconds