[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 182
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 182


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Minden héten háború 43.
Szerző: Baggio011 - Bazsó Gábor
(09-18-2008 @ 07:14 pm)

:

 

Az a nap, amikor Doki felhívott a klubban, és közölte, hogy Sandesz nincsen többé, azt hiszem míg élek nem fogom elfelejteni.
Könnyeimmel küszködve, fogaimat összeszorítva kellett edzenem, és készülnöm a sorsdöntő meccsre. Hát persze, mert ugyebár ez is ezzel a világgal jár, nemde?
Ha meghal a barátod, akkor is légy maximalista. Ha meghal anyád, légy maximalista.
Mindegy, miféle tragédia ér, a pályán akkor is a legjobbat kell nyújtanod.
Én pedig ennek alárendelve mindent hanyagoltam.
Összevesztem Dokival, teljesen elfelejtettem a barátaimat, és azt is, hogy ki vagyok valójában?
Most pedig meghalt Sandesz. Egyszerűen felakasztotta magát, mert olyan problémája volt, ami nekem az elkövetkezendő években feltehetően nem is jöhet szóba. A pénz.
Míg én két kézzel szórom, más meghal miatta. Ha nem ő öli meg magát, kinyírják mások.
Miért nem segíthettem neki? Miért nem foglalkoztam vele sokkal jobban?
Talán megmenthettem volna. Talán…
Ezek a gondolatok jártak a fejemben, már könnyeimmel küszködve, miközben a temetőben sétáltam.
Eljött a nap. Mielőtt a ravatalozóhoz értem volna, meglátogattam drága nagyapámat is a temetőben. Áldott jó ember volt. Ha valóban lát odafönntről, biztosan óriási csalódás lehetek neki.
Letettem a sírjára a csokrot, majd végigsimítottam a kezemet rajta.

- Nagyon szeretlek, Papa. – akadozott a hangom. – Kérlek, mutasd meg nekem a helyes utat, mert már rég nem tudom, hol van… - majd sírni kezdtem.
Arcomat törölgetve indultam el a nagy tömeg felé, melyet már távolabbról láttam Sandesz koporsója körül, a ravatalozó előtt.
Óvatosan közelítettem a fák takarásából. Rengetegen voltak ott, sokan ismerték, és szerették a srácot. Lassan eleredt az eső is.
A pap már javában belekezdett a beszédbe. Én megálltam a fák alatt.
Képtelen voltam odamenni. Képtelen voltam azok közé az emberek közé menni, akiket elfeledtem, cserben hagytam. Én már nem tartozom oda. Nem vagyok méltó hozzájuk.
Láttam Völét, Arabot, Szunót, és a többieket is. Láttam az összeroppant Anitát, Sandesz barátnőjét. És volt ott még valaki, aki még egy nagy lapáttal tett amúgy is mélyponton lévő állapotomra. Kicsikém is ott volt. Ugyanolyan gyönyörű mint mindig, egyszerűen csodálatos.
Mivel nem volt annyira közeli haver, így kicsit odébb állt Dokiéktól.
Ismerte ugyan Sandeszt, de nem voltak olyan baráti viszonyban, mint mondjuk mi.
Istenem, olyan szép volt, olyan eredeti, olyan kézzel fogható. Mégsem érhettem hozzá. Csendesen hallgattam a pap szavait. A kissé erőteljesebb szél szemrehányóan hordta arcomba a homokot. Mocsoknak éreztem magam.
Azt hiszem, a jelen lévők java már kiszúrt magának.
Hamar vége lett a beszédnek, és Sandesz elindult utolsó útjára a ravatalozó elől.
A gyászoló tömeg halkan kísérte. Én a sor végén kullogtam továbbra is, hogy utána csendesen sírva végignézzem, ahogyan leeresztik, és földet lapátolnak rá.
Elégedetlenül ráztam meg a fejemet. Szívem szerint széttéptem volna a kezemben lévő koszorút.
Vártam. Megvártam, amíg mindenki elhelyezi a megemlékezés csokrait.
A tömeg nagy része elindult kifelé. Doki és a többiek szinte a vállamat súrolva mentek el mellettem anélkül, hogy köszöntek volna. És mennyire igazuk volt.
Ennyit érek, semmi többet. Az utolsók között Kicsikém is elindult a sírtól kifelé.
Óvatosan rám pillantott, majd szomorú kedvességgel rám köszönt:

- Szia, Tomi. – olyan kedves volt, én olyan nagyon szeretem őt. Sűrűbbek lettek a könnyek a szememben.
- Szia. – köszöntem vissza akadozó hangon.
- Talán buta kérdés, de jól vagy?
- Nem tudom. Semmit nem tudok, Kicsim… - csúszott ki a számból a szerelmes becézés.
- Vigyázz magadra. Szia! – köszönt el elég gyorsan, de utána nyúltam.
- Várj! – ragadtam meg – Tudom, nem a legmegfelelőbb pillanat ez…
- Mire, Tomi?
- Nagyon hiányzol. Nem tudok élni nélküled… - potyogtak a könnyeim.
- Tomi, kérlek hagyjuk ezt. – sírt már ő is. – Vigyázz magadra… - majd eltűnt.
Nem mentem utána, csak úgy hagytam annyi idő után eltűnni.
Előre tekintettem, és Sandesz koszorúkkal elárasztott sírját láttam.
És persze Anitát, aki gyengéden simogatta a fejfát szerelme felett.
Lassan odalopakodtam, és én is rátettem a kezemet a keresztre.
Anita rám nézett, és egy kedves kis mosolyt csalt az arcára, miközben letettem a koszorút.
- Bocsáss meg nekem, barátom. – hajtottam le a fejemet.
- Tomi… Miért? – kérdezte Anita értetlenül.
- Mert nem segítettem. Pedig megtehettem volna. De még csak nem is tudhattam, olyannyira lekötött ez a…mindegy. – csendesedtem el.
- Biztosan örül neki, hogy itt vagy. Rengeteget beszélt rólad mostanában is, amikor már alig-alig találkoztatok. – sírta el magát újra – Semmi baj, Tomi! – fogta meg a kezemet. Hihetetlen volt, hogy még ő az aki engem vigasztal.
- Istenem, bár segíthettem volna. Mégis hibásnak érzem magam…
- Nem te vagy a felelős, hanem az a szemét Vadászi! Sanyit ő küldte a sírba, ennyi erővel ő is felakaszthatta volna… - omlott össze újra. Ám ezúttal én is, az eddigieknél sokkal jobban:
- Anita, figyelj rám, kérlek! Milyen nevet mondtál az imént? – ragadtam meg a vékony lányt.
- Az a Vadászi, vagy kicsoda. Vele vannak tele a lapok. Sanyi valahogy összeismerkedett vele, és tőle kért kölcsön már régebben. Nagyon félt ettől az embertől, párszor csúnyán…csúnyán megverték az emberei. Egyszer ránk is törtek éjszaka, nem sokkal azelőtt, hogy Sanyi meghalt volna…
- Jézusom… - fogtam a fejemet – És mi történt akkor?
- Azon az éjjelen…azon az éjjelen őt megint csak csúnyán helyben hagyták. Engem pedig…engem… - zokogott.
- Anita, nézz rám! – emeltem fel a fejét – Ugye nem? – kérdeztem félve.
- De igen… - esett a földre a lány.
Hirtelen elfeledtem, hol vagyok, és miért. Eszeveszetten felüvöltöttem a temető kellős közepén.
- Neeeeeeeeeeeeeeeeeeem!!!!!!!!! – tomboltam, öklömmel a földet verve.
Anita csak zokogott. Lassan lecsillapítottam kicsit magamat, és a fejfára néztem.
„Ezt nem fogom annyiban hagyni barátom! Erre megesküszöm!”
Mondtam magamban.
- Anita, kérlek fogadd meg a tanácsomat! Költözz haza a szüleidhez. Ha lehet, még ma!
- Mi…miért? Nem értelek…
- Mert nem maradhatsz ott! – válaszoltam, majd eltorzult arccal hátat fordítottam, és a kijárat felé indultam. A harag felszárította szemeimről a könnyeket.
- Nem értelek, Tomi! – szólt utánam – Miért mondod ezt? Most…most mi lesz?
Megfordultam, és csak ennyit mondtam:
- Háború…

folyt.köv. 





(996 szó a szövegben)    (751 olvasás)   Nyomtatható változat


AngyaliAndi: (09-18-2008 @ 07:20 pm)
Egyik szemem sír, a másik nevet. Sír, mert nagyon félek, hogy ebben a háborúban halálos sebet kap. De mégis nevet,mert végre rátalált önmagára. A régi, szeretnivaló önmagára. Ocsmány dolgok jönnek most, tudom, és nem fog kesztyűs kézzel bánni senkivel, ezt is tudom... de mégis... végre a régi önmaga.:)))))))))))))) Gratulálok. Puszillak!

Baggio011: (09-18-2008 @ 07:31 pm)
Ködzönöm Andi! Bár nem teljesen régi önmaga, de most rendesen felhúzták az agyát. Ocsmány lesz, az egyszer biztos. Barátja "gyilkosa" végig az ő közelében volt, ezt nehéz lesz megemészteni... köszöntem::)

Anne20: (09-18-2008 @ 08:00 pm)
Tényleg sikerült megkavarnod a sztorit is... meg engem is. :))) Puszi: Anne

Baggio011: (09-18-2008 @ 08:01 pm)
Köszi Anne, igyekszem:)))

Thalassa: (09-19-2008 @ 01:40 pm)
Mágusom... már megint megsirattam a történetet. Annyira szívszorító lett... És igen, háború. De szerintem pontosan Tomi lesz az, aki képes lesz Vadászit legyőzni. Mocskos és kemény háború lesz, és biztos lesznek csaták, amiket el fog veszíteni, de a végén képes lesz a sárba döngölni ezt a mocskos állatot! Ez a Tomi a mi holland répánk! :) Hajrá!!! Sokszor puszillak!!! ... a rajongó :

Thalassa: (09-19-2008 @ 04:39 pm)
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=Journal&file=display&jid=7794

Lyza1: (09-19-2008 @ 06:30 am)
Na, ez az!...Ébredés a kába álomból!...Izgi...Lyza

Baggio011: (09-19-2008 @ 07:18 pm)
Majd meglátjuk Lyza, de nagyon köszönöm:))

Baggio011: (09-19-2008 @ 07:20 pm)
Nagyon bízom benne Niki, hogy elég erős lesz ahhoz, hogy legyőzze legnagyobb ellenségét. Mocsok egy háború lesz valóban, de elkerülhetetlen. Nagyok köszönöm Neked ittjártad, és azt Blogot is ezerszer, milliószor:)) puszillak! :)

  

[ Vissza: Baggio011 - Bazsó Gábor | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds