[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 232
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 232


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Elvinne az Árpád hídig?-8.
Szerző: Angeli - Kelényi Angelika
(06-16-2006 @ 04:32 pm)

:
8.


Mentem, mendegéltem. Nem siettem, mindenre volt időm. Sétáltam a tó partján, jól megnéztem egy részen, ahol kijött a víz, és a nádas a partra, s ahol a békák elmebeteg koncertet rendeztek. Nyugodtan ballagtam, volt időm, senki nem tartózkodott otthon, amikor elindultam. Mindenkinek sürgős reggeli dolga akadt, és én nem bántam. Most legalább szemügyre vettem a fűzfákat, jé, levelük is van, és a hétvége járt az eszemben. A kirándulás. Tudvalevő, hogy mi úgy kirándulunk, hogy én nyomom a gázpedált, meg kormányzok, a párom meg nézelődik, vagy fordítva. Aztán néha azért kiszállunk a kocsiból, ha már nagyon elfáradtunk a vezetésben, és sétálunk egyet, nem sokat, csak olyan lazán, semmi lógó nyelv, meg fújtatás, lihegés, csak lájtosan, nehogy megzakkanjunk. Most is kigondoltam, hogy menjünk valahová túrázni, és végül kikötöttünk Szigetmonostoron. Felfedeztünk egy édes kis cukrászdát, és azon nyomban megkívántuk a fagyit. Cukiba be, három-három gombóccal ki. Javasoltam, hogy együk meg a fagylaltot a természet lágy ölén, azaz a cukrászda kertjében terpeszkedő faalkalmatosságra telepedve, amikor észrevettem, hogy srégan, de azért szemközt egy lovarda van, lovakkal! Tudom, hogy ez nem furcsaság, nekem azonban rögtön bevillant egy régi kép.

Úgy nyolc éve rádöbbentem, hogy nem tudok lovagolni, és ezt a hiányomat azonnal pótolni kell. Nem élhetek ezentúl a lovaglás tudománya nélkül, mert az elegáns, egészséges, és különben is tök szépek a lovak. Nem beszélve comberősítő mellékhatásukról. El is mentem egy helyre, ahol az egyik ismerősöm tartott lovakat, és kértem, hogy tanítson meg erre a sportra, lehetőség szerint egy szempillantás alatt. Hozzátenném, hogy ez a lovarda nem a jómódú emberek sznobizásának helyszíne volt, mindenféle ember tartotta itt a lovát, még a rendőrség is. A csávót, aki felvállalta oktatásomat Tibinek hívták, a lovat, amit alám rakott pedig Ritmusnak. Ritmus rendőrló volt. Ezt nem Tibitől tudom, csak úgy kitaláltam, mert én még ekkora batár állatot csak elefántban láttam, lóban soha. De ez volt, ezt kellett szeretni, végül is ingyen kaptam a tanítást. Valahogy feltoloncoltak Ritmusra, nehezen, de minden a helyére került, majd Tibi elkezdett bennünket száron vezetni. Körbe, körbe. A ló unta. Egy idő után én is. A ló lógatta a fejét, én meg folyton attól tartottam, hogy fejjel előre lecsúszom róla. De csak mentünk, körbe, körbe, aztán egyszer csak Ritmus meggondolta magát, és felágaskodott. Két lábon állt, én meg rajta. És fennmaradtam! Olyan büszke voltam, mint még soha. Tibi egy kicsit megrendszabályozta a lovat, aztán untuk tovább egymást a körökön. Tibi azt mondta, amikor a ló megállt legelészni, hogy vágjam bele a sarkamat a véknyába. Én meg ellenkeztem, nem képzeli, hogy fájdalamat okozok egy lónak! Nem vágtam bele a sarkamat, nem rángattam azt a madzagot, amit a szájába adott (azt hiszem zabla, de már nem emlékszem a tudományos szakkifejezésekre), és Ritmus újra bepróbálkozott. Felágaskodott, én kiröhögtem. „Hülye ló, nem újít.” Aztán felcsapta a farát ugyanabban a minutában, én meg elrepültem, mint egy darab fagyott kutyaszar, amibe jól belerúg az ember, amikor kőnek nézi. Messze értem földet. Nagyon messze. Fogalmam sincs, hogyan repülhettem ekkorát. Tibi akkor visszaültetett Ritmusra, nehogy az legyen, hogy aztán soha többé nem ülök lóra. Be voltam rezelve. Keményen. Legközelebb megmondtam, hogy nekem Ritmus nem kell. Szemét rendőrló. Megkaptam Pannát. Panna kisló volt. Nem póni, és nem csikó. Kisló és kész. Ráadásul kövér. Akkora pocakja volt, hogy csak azért nem ért le a lábam róla, mert a tartálya feltartotta. Esküszöm, hogy a törpelovon jobban féltem, mint a szörnyeteg monstrumon. Billegtünk Pannával ide-oda, mérhetetlenül hülyének éreztem magam, és úgy is néztem ki. Egész végig az járt a fejemben, nehogy Panna megszakadjon, sérve legyen, alattam lehelje ki a lelkét, vagy ilyesmi. Itt purcant ki a lovas karrierem, mert Ritmustól rettegtem, Panna meg idiótát csinált belőlem. Ennyi volt a választék, úgyhogy többé nem ültem lóra.

Ez viszont nem akadályozott abban, hogy gyönyörködve megszemléljem a lovarda állományát, már amit látni lehetett. Volt vagy három karám. Mindegyikben két ló lebzselt, egy nagy, meg egy kicsi, anya és gyermeke, gondoltam én. A karámokat villanypásztor védte, ki volt írva, hogy nem szabad etetni a lovakat, meg hogy áram alatt van a kerítés, úgyhogy kezeket el! Amint a pacik megláttak bennünket, egyből jöttek a kerítéshez, én meg meglehetős aggodalommal figyeltem őket, nehogy megrázza valamelyiket az áram. De nem. Olyan okosak ezek, mint a Nap. Aztán amikor látták, hogy tőlünk nem számíthatnak kajára – bár én többször megemlítettem nekik, hogy adnék a fagyimból, de tiltva vagyon – akkor lekoccoltak, és tették a dolgukat, amit addig. Csinálták a nagy semmit. Volt ott két brutális méretű kutya, ilyen medveformájú, de minden szinten letojták, hogy mi ott vagyunk. Az egyik becsületből nekiállt illetve feküdt ugatgatni repedtfazék hangon, látszott, hogy a saját hangját is unja, ennyi volt a házőrzés.

Na mindegy, a lovak szépek voltak, én meg elérkeztem célomhoz, és stoppoltam. Dög meleg volt. A kutya sem állt meg, már azt hittem, hogy ott maradok magnak, vagy mehetek szégyenszemre HÉV-vel, amikor egy Mercédesz fékezett mellettem. Egy MERCÉDESZ!

- Juhéjj! – gondoltam! – Megfogtam az Isten lábát, ebben tutkó, hogy van klíma. Benéztem az ajtón, és udvariasan köszöntem:

- Jó napot! Elvinne az Árpád hídig?

- Farolj be Cicukám! – jött a pincemély válasz, én meg befaroltam, bár a „Cicukám” némileg aggasztott. Ránéztem a pasasra, és azonnal tudtam, hogy megint nem a megfelelő helyen vagyok.

Sötét bőrű fickó vigyorgott rám ezerhatszáz foggal. Lehetett úgy ötven körül, az arca barázdált, ráírta magát az éjszaka, a haja fekete, és hátranyalt, a nyaka fukszos, nagyon fukszos, és a karján is lógott pár százezer forint.

- Na mesélj! Miért stoppolsz? Tán olyan keveset keresel, hogy még buszjegyre sem telik? – kérdezte, miután elindultunk a forgalomban.

- Nem egészen. – válaszoltam, és kielégítettem a kíváncsiságát.

- Nem akarsz másik munkát, Cicuka? Én el tudnálak helyezni, nem kéne bejárnod a belvárosba! – ajánlotta, és elővett egy cigarettát.

Sejtettem, hogy milyen munkát ajánlhat, úgyhogy nem szólaltam meg. A pasas rágyújtott, és mélyen leszívta a füstöt. Miután én egy éve leszoktam a dohányzásról, eléggé zavarta a füst, de mit tehettem? Még az ablakot sem húzhattam le, mert akkor minek a klíma, ugye.

- Ugye nem zavar a füst? – nézett rám hirtelen.

- Dehogyis. – mondtam, mert mit is mondhattam volna, mikor már rágyújtott.

- Na kell munka? – kérdezte.

- Milyen munka? – kíváncsi lettem. Csúnya dolog, de nagyon kíváncsi vagyok.

- Lehet válogatni. Neked szállodásat szánnék, nem utcait. Annál azért többet érsz. Diplomád van? Nyelvet beszélsz?

- Van. És beszélek: De minek ehhez diploma?

- Egy szállodában mégsem alkalmazhat az ember tanulatlan lányokat. Ott külföldi üzletemberek szállnak meg, vagy magyarok, mindegy, de kell az intelligencia, meg a műveltség. – magyarázta, de nem igazán győzött meg, hogy minek ehhez a diploma. Szerintem egy sima érettségivel is el lehet szórakoztatni akárkit.

- Mégis mi lenne feladat? – érdeklődtem, mint aki nem bír magával. Annak ellenére, hogy az ajánlat vérlázító volt, azért valahol jól esett a májamnak.

- Hát… tudod, amit a szállodában kell. Ez nem túl nagy hely, inkább csak panzió, de elég jó a forgalmunk. Vendégfogadásra keresek valakit. Tudod… - mondta, és jelentőségteljesen rám kacsintott.

- A fene essen beléd, Te mocskos görény! – gondoltam.

- És az utcai? – kérdeztem a gondolataim szavakba öntése helyett.

- Az a felhajtás. Az kemény. Télen-nyáron az utcán, abban a kis ruhában. Az durva. Nem is ajánlom, meg nem is vagy hozzá elég masszív.

- Hát köszönöm, de én nem vagyok olyan lány, messze áll tőlem az effajta szolgáltatás… - mondtam nagyon elutasítóan. Miután megtudtam, hogy vagy szállodás kurva lehetek, vagy utcai hajtós, már nem érdekelt az ajánlat többi része.

- Mi bajod a vendégfogadással? – nézett rám elképedve. – Nagyon tisztességes meló, és jól lehet nálam keresni, én becsületesen megfizetem a lányaimat.

- Hát épp ez az! A lányait! Tudom, hogy jól lehet vele keresni, nem hiába csinálják olyan sokan, meg hát azt is tudom, hogy a legősibb mesterség… de nekem nincs ehhez affinitásom, már megbocsásson! – pattogtam csendesen.

Nem akartam felidegesíteni, mert még volt egy buszmegállónyi út a hídig, nem akartam, hogy kidobjon idejekorán a merciből, ami azért iszonyú kényelmes volt. A pasas úgy bámult rám, mint egy elmebajosra, és nem vette észre, hogy a cigijéről lepottyant egy parázs, közvetlenül az ölébe, rá a fantáziadús színösszállítású mackójára.

- Hogy az a jó kurva… - Nem sorolnám, hosszasan káromkodott a kurvapecér, sokat emelgetve kolléganőit, és azok felmenőit. Én csendben meghúzódtam, reméltem, hogy nem rajtam akarja majd a mérgét kitölteni. Odapillantottam az ominózus helyre, ahol egy lyuk éktelenkedett.

- Hupsz. – gondoltam. – A kurvapecér pecérkedője tüzet fogott. – majdnem felröhögtem.

Közben ő lesöpörte magáról a parazsat, eltaposta a gyönyörűséges kocsi gumiszőnyegén, majd kissé ziláltan rám nézett.

- Te…! – puffogta. – Nem kurvákat keresek, hanem recepcióst, meg szórólaposokat. Panzióm van, nem kuplerájom. A lányaim a saját lányaim. Van kettő. Nálam dolgoznak, de egyiknek sincs diplomája, és gyatra a nyelvtudásuk. Minek nézel te engem? Stricinek?

Totálisan megsértődött, teljesen érthető módon. Én behúztam fülemet, farkamat, és lapítottam az ülésen.

- Na itt vagyunk. – mondta. – Az állás tárgytalan.

Kiszálltam, de még annyit szóltam:

- Sajnálom. A nadrágját is.

- Hagyjuk. – mondta faarccal.

Tudom, hogy nem bocsátott meg. Csúnyán belegázoltam szegénybe, de ki hitte volna…? Totál úgy nézett ki, még úgy is beszélt, ahogy egy strici… bár még sosem beszéltem egyetlen stricivel sem…


Folyt.köv



(1475 szó a szövegben)    (697 olvasás)   Nyomtatható változat


Gyopa: (06-16-2006 @ 06:11 pm)
Csókolom a kezét kisasszony! Bizony rajta kellett lenni az eseményeken, ha az ember nem akar egyből a fagyiból a Mercibe falcolni. Hiszen még közbejöttek a pacik is. Valami rémlik gyalázatos memóriámban. Mintha valaki felajánlott volna egy lovaglást a hídig. Bár lehet, hogy nem is neked? Nem vagyok benne biztos. Én mindenesetre nem kedvelem a lovakat, de a Mercit azt igen. Mondjuk úgy, hogy az írásod fantáziadús volt. Miért nem faggatod ki a krapekokat? Lehet, hogy elvinnének a vasajtóig is. Gratulálok a művedhez. Győző

blue: (06-16-2006 @ 08:53 pm)
Fantasztikusan jól megírt történet, jót derültem rajta. pusza: ))))))

Angeli: (06-16-2006 @ 09:20 pm)
Köszönöm Győző! Nagyon örülök, hogy ilyen gyorsan elolvastad. Nagyra becsülöm a véleményedet. Én mindkettőt szeretem, a Mercit is meg a lovakat is, bár Ritmus csúnyán megszívatott. :-))))))))))))

Angeli: (06-16-2006 @ 09:20 pm)
Köszönöm Gabykám! Örülök, hogy tetszett. Puszi!

csizi: (06-16-2006 @ 11:01 pm)
Nevettem hangosan a lovaknál. Egyedül. Zabla.

vp_rozika: (06-17-2006 @ 04:41 am)
Szia Angelika! Csodálom rendkívüli fantáziád! Elsősorban nem azért, hogy ilyen fordulatos epizódokat hozol nekünk nap, mint nap, aminek nagyon örülök, és csak bíztatni tudlak, így tovább! Hanem a minden napiért. Ha lennél 60-70 éves, persze ezen sem csodálkoznék, mert egy élet alatt lehet összegyűjteni élményeket, de fele annyival már figyelemre méltó. Ehhez azt hiszem komputer agynak kell lenni, hogy mindent tároljon, na és jó megfigyelőnek, érdeklődőnek. Minden alkalommal valójában két történetkévelajándékozol meg minket, és ez jóóó! Nagyon jóóó!!! Jókat mulattam a lovaglási próbálkozásodon, bár gondolom, repülés és landolás után, te nem annyira találhattad mulatságosnak. Szerencsére, nagy bajod nem lehetett, ha azonnal visszaültetett lóra a mester. A fuvarosod nem sajnáltam, mi a fenének viselkedik kétértelműen? Köszönöm a kellemes perceket! Írásodhoz gratulálok! Puszillak, Rozika

prayer: (06-17-2006 @ 07:56 am)
Legközelebb mehetnél lóval is! Mert talán még az a rendőrló sem ekkora állat, mint ez a szállodás. Persze, ez a rész is nagyon tetszett!

Thalassa: (06-17-2006 @ 09:24 am)
Szervusz! A lovardás rész eszembe juttatta, amikor én tanultam lovagolni... Tartályos ló bizony nekem is jutott, az ő neve Mokka volt... Hát bizony én is elég hülyén festhettem szegényen... :-)) A Mercisről meg már én is elhittem, hogy biztos strici... ;-) Nagyon ügyes kis rész volt ez is! Gratulálok! Niki

Angeli: (06-17-2006 @ 12:24 pm)
Kedves Csizi! Nekem ennyi elég.:-)))))))))))))

Angeli: (06-17-2006 @ 12:25 pm)
Kedves Rozika! Köszönöm a bíztatást, és az elismerést, sok puszi!:-)))

Angeli: (06-17-2006 @ 12:27 pm)
Köszönöm Zoli! A lóval közlekedésről annyit, hogy Nyihaha volt olyan kedves, és felajánlotta a fuvart, én meg elfogadtam, de azóta nem szólt, hogy mikor visz be dolgozni lóháton.:-)))

Angeli: (06-17-2006 @ 12:27 pm)
Köszönöm Niki! Örülök, hogy tetszett.:-))))

agnes: (06-18-2006 @ 07:02 pm)
Nahát! Én meg már féltem, hogy bajban vagy! Ebből is látszik, hogy nem fukszos, strici...hááát ez a fazon fix X.....A fantáziád határtalan,...Nagyon jókat irsz.

persecuted: (06-19-2006 @ 04:54 pm)
Azt hittem, ma nem szeretnél elmenni az Árpád hídig, pedig szerencsémre de..:)) Mind a kettő részlet önállóan is megállta volna a helyét, a lovas történet is, a szórólapos is. A humor elengedhetetlen feltétele a szabad stílus: szóhasználatban, metafórában, stb... és nagyon elvitt a humorod, kutyaszarostul, mindenestül. A jó írás alapismérve, hogy jól érzed magad olvasás közben és én egy pillanatig nem unatkoztam, ez jó, szerintem...ez nagyon jó...

Lacoba: (06-19-2006 @ 05:58 am)
Persze. Nos felkészülhetsz, hogy már térképezem a helyet és rövidesen egy pufóka-ufóka fog majd felvenni.

Angeli: (06-19-2006 @ 06:57 pm)
Szia Marcsi! Nagyon örülök, ogy derültél a történeten, és annak még jobban, hogy teszik a stílusom. Köszönöm, hogy újra meglátogattál. :-))))))))))))

Angeli: (06-19-2006 @ 10:33 am)
Kedves Ágnes! Köszönöm a kitartásod, örülök, hogy teszik az irományom. Üdv: Angelika

Angeli: (06-19-2006 @ 10:34 am)
Kedves Lacobá! :-))) A következő rész egy újabb adalékkal szolgál a helymeghatározás elősegítésére. Köszönöm, hogy olvastál. :-)))

Joys: (06-19-2006 @ 11:35 pm)
Angeli, gratulálok, nagyon jól megírtad ezt is. Olyan jókat nevettem a lovas részen, hogy még a könnyem is kicsordult. A stoppos részböl meg ismét kiderül, hogy néha az embernek milyen elöítélei vannak. Legújjabb söföröd egy normális kis vállakozó volt aki még a lányainak is munkát adott, csak...történesen úgy nézett ki mint egy strici. Nagyon tetszett ez a rész is. Már alig várom a következöt. Tünde

Angeli: (06-20-2006 @ 09:01 am)
Kedves Tünde! Örülök, hogy tetszett, igyekszem a következő résszel.:-)))

  

[ Vissza: Angeli - Kelényi Angelika | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds