[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 221
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 221


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Elvinne az Árpád hídig? - Előszó
Szerző: Angeli - Kelényi Angelika
(04-26-2006 @ 10:33 am)

:
Elvinne az Árpád hídig?

Előszó


Nem szeretem a tömegközlekedést. Ezzel tudom, hogy nem vagyok egyedül, de én különösen utálom a fent nevezett formáját az A pontból B pontba való eljutásnak. Van egy meglehetősen idegesítő problémám: másfél éve pánikbeteg lettem. Ne kérdezze tőlem senki, hogy mitől, miért, hogyan, mert fogalmam sincs, egyszer csak jött, és ott volt, az összes durva tünetével, melyek leginkább a szívinfarktusra emlékeztettek. Túlestem néhány kemény rohamon, mire a teljes kivizsgálás kiderítette, hogy semmi szervi bajom nincs, a ketyegőm ugyan kissé legyengült az életmódom következtében: értem ezalatt, hogy mozgás nuku, cigi, kávé viszont ami belefér. Kiötlötte a kardiológus, hogy dobjam el a bűzrudat, és én engedelmeskedtem neki, annyira féltem, hogy meg fogok halni. Azt is megparancsolta, hogy hanyagoljam a koffeint, és én ennek is megfeleltem, azóta nem iszom kávét, csak gyümölcsteát szürcsölgetek. Kitalálta, hogy naponta mozogjak valamennyit. Na ezt nem ígértem, és jól tettem, mert lusta vagyok, mint a dög, a mai napig is igyekszem elkerülni minden megerőltető ugrabugrálást. Egy hónap múlva visszamentem hozzá, megnézte az értékeimet, elpanaszoltam, hogy még mindig gyakran kapok infarktust, és láttam a szemében a kétségbeesést. Nem tudta, hogy mi a bajom. Felírt nekem ezerféle gyógyszert, amit ha kiváltottam volna, kevésnek bizonyult volna a havi keresetem. Közben anyám javaslatára ellátogattam egy pszichiáterhez, aki rámsütötte, hogy pánikbeteg vagyok, ezért megtanít relaxálni, ha ez nem segít, akkor felír nyugibogyót, vagy ha az is kevés, akkor még antidepresszánst is. Némileg zavart, hogy gáz van az agyammal, mert a dokinő elmagyarázta, hogy ez bizony onnan indul, és magam gerjesztem, ráadásul ebbe még senki nem halt bele, bármennyire is úgy hiszem, hogy a halálomon vagyok roham közben. Szegény szervezetem egy-egy ilyen alkalommal megjegyzi az érzést, aztán már folyamatosan szorong, hogy mikor jön a következő kiborulás. Ami a leginkább aggasztott a logikusnak mondható eszmefuttatásban az, hogy sajnos a legtöbb ember ezt nem képes kontroll alatt tartani. Tehát ha úgy érzi, hogy jön a roham, nem tudja elterelni a figyelmét, nem képes másra gondolni, hanem a félelemmel még csúnyán rá is segít erre.

Mindezt azért írtam le, hogy érthető legyen a magatartásom, ami azok számára kicsit meglepő lehetne, akik nincsenek tisztában a pánik mibenlétével. A parás igyekszik elkerülni azokat a helyeket, ahol egyedül kell lennie tömegben, ahol nincs levegő, ahonnan nem tud bármelyik pillanatban kiszabadulni. Ilyen a mozi, az összes tömegközlekedési eszköz, a füstös kocsma, vagy a bevásárlóközpont.

Szóval, ha valaki hagyja magán eluralkodni a félelmet, akkor ülhet a négy fal között, mint egy szobanövény és értesülhet a világ dolgainak folyásáról a tévékészüléken keresztül. Én nem ülök a szobában, igazából nem is szeretek, engem az utóbbi időben csak a tömegközlekedés frusztrál, ami nem csoda, hisz nem régen költöztem egy Budapest környéki településre, ahonnan naponta egy órát utazom a belvárosi munkahelyemre, és természetesen ugyanennyit vissza. Parázva. Hol jobb, hol rosszabb, de sosem tökéletes. Mindegy, csinálom. Hogy miért? Miért nem maradtam a jó kis belvárosi lakásomban? Hát igen. Ez a kérdés jogos. Közbeszólt a szerelem.

A párommal már régóta készültünk arra, hogy összeköltözünk, és bárhogyan csűrtük, csavartuk, csakis a nagy, vidéki családi ház maradt az egyetlen üdvözítő megoldás, hogy együtt élhessünk. Így ugyan megosztjuk a napjainkat a párom családjával is, de roppant szerencsés helyzetben vagyunk: jól érezzük magunkat együtt. Az én belvárosi 26 négyzetméteres lakásomban megfordulni sem tudtunk volna ketten, ráadásul ott nem gyakori a madárcsicsergés, a kertiparti, és a virágzó cseresznyefa sem. Ez a luxus azonban magával vonszolta a számomra némileg kellemetlennek mondható hozadékát: a napi két órás HÉV-ezést, metrózást.

Itt jön a képbe az elkerülő magatartás. Már több, mint két hete laktam kinn, és mindennap azon agyaltam a HÉV megállóhoz gyalogolva, hogyan tudnám kiiktatni a tömegközlekedést az életemből. Például: kéne egy kocsi. Ez eddig oké, pénzem viszont nincs rá, úgyhogy mégsem oké. Vagy egy robogó. Ezt felvetettem, mire a párom közölte, hogy nem enged ki a gyorsforgalmi útra egy robogóval, mert tuti, hogy matrica leszek, amilyen szeleburdi vagyok. A bicikli roppant fárasztó, úgyhogy ezt az ötletet gyorsan elvetettem. Addig-addig forgattam az agyamban a lehetőségeket, míg egy szép napon rájöttem, hogy mit kell tennem.

Viszonylag jó csaj vagyok. Nem a dögös-bögyös cicamica fajtából, inkább a sportosan elegáns vonalat képviselem, legalábbis szeretném ezt hinni. Mindenesetre a pasik megfordulnak utánam, úgyhogy ha nem a sliccem van lecsúszva, és a gatyám sem szakadt ki a lábam között, akkor tetszem nekik, és valószínűleg a nők sem idegenkednének tőlem, hisz, mint az előbb említettem, nem vagyok egy utálnivaló Barbi típus. Így okoskodva jutottam arra az elhatározásra, hogy akár kocsival is járhatnék dolgozni, ki kell próbálnom a stoppolást. Ezt az ötletemet azért néhány napig még hánytam-vetettem, mert a biztonság, meg a büszkeség, pláne, hogy nem vagyok már húszéves kiscsirke ugye… De úgy döntöttem, hogy megpróbálom, lesz, ami lesz.


Folyt.köv.



(770 szó a szövegben)    (685 olvasás)   Nyomtatható változat


Zsuka49: (04-26-2006 @ 04:41 pm)
Megértelek Angelika!! Én is voltam pánikbeteg, de szerencsére nem volt nagyon vészes,(ámbár én el sem hiszem, hogy az voltam, mert a jókedvem az mindig velem volt) így két hónap alatt kikezeltek. Most viszont egyre több ismerősömtől hallom, hogy pánikbeteg. Úgy látszik, hozza magával ez a mai világ a modern kor betegségét??! Várom a következő részt!!:))) Puszi: Zsuzsi

Angeli: (04-26-2006 @ 04:44 pm)
Szia Zsuzsi! Én enyhe parás vagyok, nincsenek rohamaim már, amióta tudom, hogy ez pánik. Igen. Nagyon sokan vagyunk, de ez a sztori nem erről fog szólni, az előszó csak az okot tárja fel. Én is jó kedvű vagyok mindig, lehet, hogy ezért enyhe nálam a dolog. Köszönöm, hogy olvastál!:-))

soman: (04-26-2006 @ 10:48 am)
Angelika, ez olyan őszintének tűnik, mintha valóban saját magadról írnál. Igazság szerint csodálkoznék, ha nem így lenne. Remek a stílus, a többiről csak annyit, hogy teljesen felcsigáztad az érdeklődésemet! Kíváncsian várom a folytatást. (A többi novit is tessék ám majd folytatni!)

prayer: (04-26-2006 @ 10:54 pm)
Igazi írónő vagy! Sosem tudom, hogy magad vagy a főhős, vagy fikció amit írsz? Mindig tudod, hol hagyd abba, és minket meg egyen a fene a kíváncsiságtól!

agnes: (04-26-2006 @ 11:10 am)
Angeli! Igazán kiváncsivá tettél.....

Angeli: (04-26-2006 @ 11:13 am)
Szia Ottó! Rólam szól.:-))) A többit sem hanyagolom. Köszi, hogy olvastál.:-)))

Angeli: (04-26-2006 @ 11:14 am)
Kedves Ágnes! Örülök, hogy elolvastad, remélem, hogy nem okozok csalódást! :-)))))))))

Lacoba: (04-26-2006 @ 11:16 am)
Ebből még akármi is kikerekedhet Angelika. Jól indul.

Angeli: (04-26-2006 @ 11:23 am)
Kedves Lacobá! Örülök, hogy felkeltettem az érdeklődésedet.:-))

fenyesi: (04-26-2006 @ 11:50 am)
Várom a folytatást! (mert érdekel, mert gördülékeny!) üdv. fTJ

Angeli: (04-26-2006 @ 11:55 am)
Kedves Fenyesi! Megtisztelsz a figyelmeddel! Köszönöm. Üdv: Angelika

Angeli: (04-27-2006 @ 02:53 pm)
Mindig boldoggá tesz, ha a Te hsz-edet olvasom Zoli! Köszönöm.

Angeli: (04-27-2006 @ 02:54 pm)
Drága Rozika! Nem vagyok hűtlen Feriékhez sem, már írom a következő részt.:-)) Örülök, hogy tetszett az új irományom.:-))))

vp_rozika: (04-27-2006 @ 03:28 am)
Szia Angelika! Írásod rendkívül érdekfeszítő, annál is inkább, mivel rólad szól. Hogy elkezdted, annak biztosan belső okai vannak, amit én maximálisan tolerálok, de ha a Ferkó történetet is félbehagyod, esküszöm rá, hogy dádá lesz!!!;-))) Szóval, tessék mindkettőt sürgősen folytatni, te rendkívül jó tollú kis szélkirálynő! Írásodhoz gratulálok! Rozika

Anna1955: (04-27-2006 @ 04:54 pm)
Angelika, nagyon megértelek. Azonos cipőben járunk...Pánik az van...Kiváncsi vagyok a folytatásra is...:)))))

Angeli: (04-27-2006 @ 05:10 pm)
Szia Anna! Te is? Iszonyú sokan vagyunk, ez már népbetegség. Szörnyű, én is csak akkor humorizálok a bajomon, amikor épp nincs.:-))))

zsuzsuzsu: (04-27-2006 @ 08:24 pm)
Kedves Angeli, Nagyon tetszik a stilusod. Valamint a tulélni akarásod. Várom nagyon a folytatást. szeretettel Zsuzsi

Angeli: (04-28-2006 @ 07:25 am)
Kedves Zsuzsuzsu! Örülök, hogy itt jártál, és örülök, hogy tetszett. Köszönöm.:-)))))))))

  

[ Vissza: Angeli - Kelényi Angelika | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.52 Seconds