[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 226
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 227

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Váratlan vendég-14.
Szerző: Angeli - Kelényi Angelika
(06-01-2006 @ 09:40 am)

:
9.


Lehunyt szemmel feküdt, az ébrenlét és az álom határán, még valamelyest irányítható gondolatokkal, de már a nyugalom felé haladva. Agya nem érzékelte a reggeli fényt, a szállodát, nem emlékezett Juditra, a széphangú énekesnőre, és elfelejtette az előző napi kínos szituációt is, csak a gondolat volt, az a finom, tavaszillatú gondolat…


***



1970 március vége volt. A tél már az utolsókat rúgta, a tavasz kegyetlenül tört előre, New York végre nagyot szippantott az illatos légből. Sanyi nem szállt autóba az irodájánál, inkább a metrót választotta, el akarta kerülni a dugókat. Leszaladt a kicsempézett aluljáróba, és nagy lendülettel vetette magát a tömegbe. Ragyogó volt a kedve. Megkapta a város legújabb felhőkarcolójának a tervezését, ő volt az, aki felépíthette a világ egyik legmagasabb épületét. Szét sem nézett, nem figyelt a falakat borító graffitikre, nem törődött a sarokban ücsörgő, mocskos ruhát viselő néger koldussal, csak ment mosolyogva, nagyokat lépve, felemelt fejjel, hogy elmondhassa otthon, mekkora lehetőséget kapott a társaktól.

Még azt is megemlítették, hogy ha sikerül a tervet elfogadtatni, és a város elégedett lesz az ötlettel, illetve a költségvetéssel, akkor elérhető távolságra kerül tőle az, hogy ő maga is társ legyen az irodában. El sem merte hinni! Már öt éve dolgozott éjt nappallá téve a Burns&Brooknál, az egyetem elvégzése után azonnal ennél a cégnél ajánlottak neki munkát, és ő megbecsülte magát. A jó hírű építésziroda nemcsak ugródeszkának, hanem akár állandó, a nyugállományig tartó remek állásnak is kiváló volt, így Sanyi nem is lehetett volna elégedettebb. Rohant haza, hogy elújságolja a nagy hírt a szüleinek, és a grófnőnek, aki akkor már kilencven éves is elmúlt ugyan, de szellemileg tökéletesen ép volt, csak a teste rendetlenkedett, az nem akart szót fogadni neki. Tolószékkel közlekedett, alig-alig tudott már lábra állni, de a szeme fiatalosan, élénken csillogott, különösen, amikor Sanyiról, az eredményeiről esett szó. Nagyon büszke volt rá. Úgy érezte, hogy nem hiába fektetett bizalmat bele, minden cseppjét meghálálta a fiú. Elsősorban nem azzal, hogy jól tanult, becsületesen, kreatívan végezte a munkáját, hanem a törődéssel, a beszélgetésekkel, és a felé áradó nyílt szeretettel. A beszélgetések. Az volt a legfontosabb neki. Sanyi tudta ezt. Amikor beszélt a gyerekkoráról, beszélt az iskoláról, a lányokról – akiket sosem mutatott be – aztán a munkájáról, amit viszont részletesen, nagy beleéléssel sorolt mindig, a grófnő boldogan, tágra nyílt szemmel hallgatta. Újra élte ifjúságát Sanyi történetein keresztül, megfiatalodott naponta egy órára. Nem is engedte, hogy Sanyi elköltözzön, amikor ő felvetette, hogy már a saját lábára illene állnia, bérelne egy lakást, hisz kinőtt a gyerekkorból. Elisa úgy döntött, hogy külön lakosztályt választat le a házból Sanyinak, így megadva neki az önállóságot, de mégis maga mellett tartva őt.

A metró tele volt, nyakkendős férfiak, kosztümös nők között lavírozott, felugrott az érkező szerelvényre, és megállt az egyik hosszú ülés mellett, melyen szorosan egymáshoz préselődve ültek az utasok. Éppen megkapaszkodott, amikor a metró előrelendült, felvette őrült sebességét, majd a két állomás között, egy hirtelen fékezéssel megállt. Sötétbe borult a kocsi, s néhány ember rémülten sikoltozni kezdett. Sanyi a táskáját erősebben magához szorította, de egyébként nyugodtan álldogált, várta, hogy elinduljon a metró, úgy sejtette, hogy valami egyszerű üzemzavar lehet az állás oka. Ekkor meghallotta a halk nyöszörgést az ülés felől, ami úgy hangzott, mint egy kis állat ijedt nyüszítése. Önkéntelenül leguggolt, hogy megnyugtassa, akárki is az, és arrafelé nyújtotta a kezét, ahol a hollétét sejtette. Az ujjai selymes hosszú hajba túrtak, egy pillanatra megakadt a mozdulata, aztán simogatni kezdte a hajat. Azt gondolta, hogy egy kislány, aki a szülei nélkül utazott a metrón, úgyhogy nyugtató hangon mondogatta neki:

- Nyugodj meg, nem lesz semmi baj, mindjárt elindulunk!

Pár perc telhetett csak el, és a metrón újra világítani kezdtek a fények. Sanyi ránézett pártfogoltjára, és csak bámulta, nem tudta levenni róla a szemét. Egy aranyszínű hajzuhatag előtt guggolt, ami nem egy gyermekhez, hanem egy fiatal lányhoz tartozott. A lány térdig érő szűk szoknyát viselt, ami felcsúszott a combjáig, ijedtében szinte a melléig húzta karcsú lábait. Felemelte a fejét, és belenézett Sanyi szemébe. Sanyi még soha életében nem látott ilyen gyönyörű smaragdszempárt, melynek a sarkában, mint a briliánsok, úgy ült meg két könnycsepp. Kedvesen szeplős arca volt és elbűvölően rózsaszínű ajka, mely azonnal mosolyra fakadt, amikor Sanyira nézett.

- Mint a gyerekek – gondolta Sanyi. – Az egyik pillanatban retteg, sír, a másikban meg már mosolyog…

- Köszönöm! – rebegte a lány. – Igazán kedves hozzám…

- Nincs mit. A hittem, hogy egy gyermek… - motyogta Sanyi, mert szinte elfelejtett beszélni, olyan hatással volt rá a lány. – Segíthetek valamit?

A lány bájosan elpirult.

- Talán ha leszállna velem a következő megállónál… tudja egy ilyen roham után mindig halálosan fáradt vagyok…Persze…biztosan túl sokat kérek…

- Nem…Dehogy. Nagyon szívesen elkísérem…

- Meredith. Meredithnek hívnak.

- Alex Buzas. Nagyon örülök, bár talán más körülmények között kellemesebb lett volna…

- Ne haragudjon, hogy így magára erőltetem magamat, de igazán nem lakom messze, egy háztömb mindössze a megállótól…

- Örömmel kísérem el, már mondtam, ne szabadkozzon! – mondta Sanyi, és már fel is segítette a lányt.

A metró megállt, kiszálltak. Meredith belekarolt Sanyiba, rendbe hozta az arcvonásait, semmi nem látszott rajta az iménti ijedtségből, egy csinos, széparcú, jól öltözött fiatal nő nézett rá.

- Klausztrofóbia. Járok vele pszichiáterhez, de nem nagyon segít. Sajnos nem bírom a bezártságot, például lifttel sem megyek az emeletre, kizárólag gyalog.

- És ha a nyolcvanadikra kell mennie? – incselkedett Sanyi.

- Nem megyek fel. Olyan magasra nem. – mondta a lány nyomatékosan.

- Csak nincs még tériszonya is? – nevetett fel Sanyi, mire a lány nagyon komolyan ránézett. Sanyi megdermedt. Azt hitte, hogy csúnyán melléfogott, és ez meg is látszott az arcán. Meredith erre hangosan felkacagott. A nevetése úgy gurult, mint a szétszórt igazgyöngyök. Sanyi megbűvölten nézte.

- Hogy maga milyen bájos… - mondta akaratlanul, aztán zavarba jött, mint egy kamasz, és elfordította a fejét.

- Köszönöm. Egyébként más bajom nincs, csak vicceltem a tériszonnyal.

Rámosolygott Sanyira.

- Megérkeztünk. Itt lakom. – mondta a lány és kivonta a karját Sanyi karjából.

- Felhívhatom? Esetleg elmehetnénk valamikor kávézni, esetleg egy ebéd, vagy vacsora… - pillantott komolyan Meredithre. Remélte, hogy a lány igent mond, annyira remélte…

- Szívesen! – jött a várva várt válasz. Meredith beletúrt a táskájába, papírt, tollat halászott elő, ráírta a telefonszámot, még egyszer rámosolygott, amikor átnyújtotta, aztán megfordult és felszaladt a századeleji vöröstéglás ház lépcsőjén.

Sanyi boldog volt. Életében másodszor érezte ezt a semmihez nem hasonlítható örömöt, várakozást, reményt. Ezt a lányt igazán meg akarta ismerni, meg akarta ölelni, megsimogatni az arcát, és belenézni minden nap a sugárzó smaragdzöld szemekbe…



***



Alex kinyitotta a szemét. Nehézkesen felült az ágyban, ránézett az órájára, amit az éjjeliszekrényre tett. Tíz óra volt. Bement a fürdőszobába, beállt a zuhany alá, és jéghideg vizet engedett magára. Felfrissülve, elegánsan indult reggelizni, a fejfájását elfújta megismerkedésük emléke, mely még annyi év után is mosolyra fakasztotta a lelkét...

Folyt.köv.



(1091 szó a szövegben)    (667 olvasás)   Nyomtatható változat


Zsuka49: (06-01-2006 @ 04:46 pm)
Jó kis epizód ez is! Remélem ez a Sándor végre boldog lesz!:)) Na de ezt majd megtudom a következő részből!:))) Pusza: Zsuzsi

Lacoba: (06-01-2006 @ 05:17 pm)
Ismét örömmel olvastalak Angelika.

Angeli: (06-01-2006 @ 06:33 pm)
Szia Zsuzsi! Örülök, hogy itt jártál! Puszi!

Angeli: (06-01-2006 @ 06:34 pm)
Kedves Lacobá! Örülök, hogy tetszett!:-)

blue: (06-01-2006 @ 08:37 pm)
Jó volt ez a rész is. pusza: )))))

prayer: (06-01-2006 @ 10:14 pm)
Úgy érzem, beleírtad magad is a regénybe. De ha már Alexszel azonosultam, mikor a lányokról volt szó, csak meg lesz az én regényem is. A tréfáimat nem sértésnek szánom! Ezért csak annyit, hogy igazán élvezetes, költői sorok!

vp_rozika: (06-01-2006 @ 11:42 am)
Szia Angelika! Vártam a következő részt, mégis meglepődtem, most, hogy idejöttem kicsit körülnézni... Ilyen meglepetésben máskor is részesíthetnél. Írásod továbbra is olvasmányos, és tetszik, új rész, új izgalmak. Bocsika, de van benne egy kicsi logikai hiba. Az előző részben írtad, hogy Sanyi 1960-ban érettségizett, akkor legkorábban 1965-ben kezdhetett dolgozni. Kár lenne benne hagyni. A regény írásban ez az egyik legnehezebb, az időpontokat számontartani, pontosan követni. Ilyen tévedést nekem is kell javítanom. Ezért szeretem többször átolvasni. Ugye, ezért nincs durcimurci arcocska?:-))) Gratulálok, várom a folytatást! Puszika, Rozika

Angeli: (06-01-2006 @ 11:53 am)
Igazad van Rozika, gyorsan ki is javítottam. Köszönöm. Valóban nagyon nehéz egy ilyen hosszú irományban fejben tartani az évszámokat, és az időrendet.:-))) Örülök, hogy tetszett ez a rész is, megtisztelsz a véleményeddel. :-)

Anna1955: (06-02-2006 @ 05:45 pm)
Ez a Sándor egy nagyon rendes ember, szinte hihetetlen...de nagyon tetszik...várom a folytatást...:))))

Angeli: (06-02-2006 @ 09:03 am)
Szia Gaby! Köszönöm a bíztatást! Puszi!

Angeli: (06-02-2006 @ 09:04 am)
Szia Zoli! A klausztrofóbiára gondolsz? :-))) Hát, van valami köze a pánikhoz, de nem ugyanaz, viszont remekül el tudom képzelni az érzést, úgyhogy le is tudom írni. Örülök, hogy azonosulsz Alexszel, mert ez azt jelenti, hogy bele tudod élni magadat a történetbe, tehát tényleg tetszik Neked. Köszönöm. :-)))

Angeli: (06-03-2006 @ 11:08 am)
Szia Anna! De ő is csak ember. :-))) Örülök, hogy tetszett. Puszi

  

[ Vissza: Angeli - Kelényi Angelika | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.50 Seconds