[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 213
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 213


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Foltos paradicsom-1
Szerző: Angeli - Kelényi Angelika
(07-22-2006 @ 05:49 pm)

:

Porcicának hívják. Nőnek látszik, egészen csinos nőnek, de az érintése halálos. Akihez hozzáér, az nyomban porrá változik, és leomlik, mint egy homokvár, ha kiszárad. Épp az orrom előtt kapja el Petit, (egyáltalán hogy kerül ide Peti, akit nem láttam tíz éve, és sosem volt a legjobb haverom?) s Peti lebomlik porszemcsékre, elterül a földön, felkapja a szél és felém sodorja. A gonosz Porcica rám néz. Én hanyatt-homlok menekülök, futás közben találkozom a szüleimmel, akik rohannak velem, tekerünk a lakásunkhoz, hátha a bejárati ajtó, és a hevederzár megakadályozza Porcicát a hamvasztásban, már a lépcsőn szaladunk fel, befordulunk lihegve a folyosónkra, amikor meglátom, hogy a horrornő vigyorogva áll az ajtónk előtt. Lemerevedek, de eszembe jut, hogy meg kell védenem a szüleimet, úgyhogy visítva nekiugrok Porcicának, de csak homokot markolok. Porcica röhög, én visítok, visítok, közben hallok egy harmadik hangot is, egy ritmusos pittyegést, egyre hangosabb, és hangosabb, majd egy kéz nehezedik rám, mire visítva kinyitom a szemem…

- Három óra. Kelj fel, ébresztő Bébike! – mondja egy kedves, dallamos férfihang, s elnyomja Porcica őrült röhögését, nyugalom száll meg.

- Micsoda? Már három? De hát most aludtam el. – nyafogom, de azért nekilátok a kecmergésnek. Lassan, nagyon lassan forgolódok, letekerem magamról a teljesen összezilált takarót, dörgölgetem a szememet, közben remélem, hogy nem festékes szemmel feküdtem le tegnap aludni.

- Olyan rosszat, álmodtam, hogy csak na! – motyogom a vaksötétbe, Fecót nem látom, csak érzem, hogy éppen elhagyja az ágyat, és az ajtó felé tart, szerintem azért, hogy nekem megcsinálja a reggeli teámat.

- Nyüszítettél, amikor felébresztettelek. Gondoltam, hogy nem virágos réten szaladozol egyik pipacstól a másikig.

- Hát nem. Horror volt a javából. Megtámadott egy Porcica… - érzem, hogy mekkora hülyeségnek hangzik, amit mondok, és egy pillanatra elhallgatok.

- Egy porcica. – szögezi le, és vár. A sziluettje kirajzolódik az ajtóban, még nem megy tovább a konyha felé.

- Mindegy. Menj csak, hülyeség az egész… - mondom, és felkapcsolom az állólámpát.

Hajnali három. Úgy terveztük tegnap, hogy négykor indulunk. Délután kipakoltuk a kilenc személyes kisbuszból a hátsó üléseket, és beraktuk a télikertből, a megviselt kanapé darabjait, melyek egymás mellé helyezve egy remek ágyat alkottak. Megcsináltunk fejenként öt szendvicset szeletelt kenyérből, azok már a hűtőben barátkoztak saját összetevőikkel. Kikészítettük a konzerveket, zacskós kajákat, az összerámolt ruhákat, a kemping felszerelést, tisztálkodási szereket, takarókat, párnákat. Ezek halomban csak arra várnak most, hogy bekerülhessenek a járgányba.

Negyed négy. Lezuhanyozok, mojoválok. Leveszem az arannyal futtatott Citizen órámat.

- Nem viszem az órámat. – kiabálom Fecónak, aki épp zuhanyozik. – Nem hitted volna, hogy megszokom, mi?

- Hát nem. Azt gondoltam, hogy csak divatolsz. – bömböli vissza a tus alól. – Nem fog hiányozni?

- Jobban hiányozna, ha elveszne, vagy ellopnák. – mondom. – Meg tudod, hogy mióta kicserélték benne az elemet, nem biztos, hogy vízálló. Nem akarom, hogy baja essen.

Persze, hogy nem akarom, Fecótól kaptam, úgy vigyázok rá, mint a szemem fényére.

Otthagyom a fürdőszobaajtót, ide teszem magam, oda teszem magam. Pakolászok. Feleslegesen, mert minden össze van pakolva. Fecó előbújik a zuhany alól, jön a függönyszerelés. Tegnap előszedtem a két évvel ezelőtti függönyöket, melyek sötétkék, sárnehéz anyagból készültek. Akkor madzagra fűztük föl őket, és eléggé belógtak, húzta őket a súlyuk, nem takartak felül rendesen. Idén kigondoltuk, hogy drótra húzzuk rá, az jobban fog tartani. Vékony drótot vettünk. Elhajlós, szakadós drótot.

- Ez így nem lesz jó. – morgom az orrom alatt, miközben teljes gőzzel próbálom egyenesen belehúzni a drótot a függöny behajtott részébe. A szemét drót azonban folyton kibújik, hol alul, hogy felül, de semmi esetre sem marad a saját csatornájában.

- Mondtál valamit? – érdeklődik Fecó, aki a többi cuccot hordja ki, és épp meghallja, hogy morgolódok.

- Semmit. – mondom angyali mosollyal, de ő jól ismer, és tudja, hogy kizárólag akkor angyali a mosolyom, ha robbanás közeli állapotban vagyok.

- Valami baj van a dróttal?

- Á, nem, csak egy kicsit könnyen hajlik.

- Hát akkor hajtsuk duplára. Na? – és már hajtja is. Persze. Duplán már könnyebb, siklik a járatban a drót, pikk-pakk felfűzöm a függönyt, már csak fel kell rakni.

Fecó végez a rámolással, jön, hogy segítsen: feszítünk, szorítunk, szuper a karnis, fenn a függöny. Húzzuk jobbra, húzzuk balra, remekül működik, ezen aztán senki nem lát majd be.

Elsősorban a vadkemping ijesztő kukkolási szempontból, a rendes kempingben senki nem áll oda a kocsihoz, hogy belessen a behúzott függöny résein, de vadkempingben a fene tudja, milyen ember, vagy akármi keveredik a placcunkra. Tulajdonképpen indulásra készen áll a lakóautóvá átalakított kisbusz, hátul, műanyag ruháskosárban a kempingfőző, edény, konzervek, egyéb kaják, oldalt, a kanapéról leaplikált puffokból kialakított franciaágy melletti kis helyen a ruhák, gumicsónak, evezők, tisztasági csomag, kemping asztal, két szék.

- Gyufa? Kés? – kérdezi Fecó, aki gondos, és olyasmik is eszébe jutnak, amik nekem sosem.

Rám azt szokták mondani, hogy felületes vagyok. Egy ideje megkértem a szeretteimet, hogy ne nevezzenek felületesnek, egyszerűen megelégszem a „nagyvonalú” jelzővel, az mégis szimpatikusabb jellemvonás, mint a felületesség.

- Kés van. Gyufa… az nincs. Megyek érte. – mondom, és becaplatok a házba, ki a konyhába, be a spájzba, kezembe kapom a gyufát, aztán észreveszem, hogy két konzervet nem raktam el, azt is magamhoz veszem. Visszafelé úton bepillantok a hálószobába, ahol maximális rend uralkodik.

Az utóbbi időben csak ruháért jöttünk ide, a nappaliban aludtunk. Kábé három hete, amikor betört a hőség, nyitott ablaknál akartunk aludni. Az ablakokat Fecó már korábban felszerelte szúnyoghálóval, úgyhogy egyáltalán nem aggódtunk a csípős kis dögök miatt. Tehát kinyitottuk az ablakot, s megpillantottunk egy fekete bogarat, mely az ablak és a szúnyogháló között lakott. Egy pillanatig meresztettük rá a szemünket, majd a bogár megunva az állatkerti bámulást lelépett. Mi egymásra néztünk, megfogtuk az ágyneműnket, és átköltöztünk a nappaliba. Azóta ott alszunk. A fekete bogarat másnap mindketten kerestük bátran, de nem leltük, még az is lehet, hogy a porszívó porzsákjában henyél, mert azért kitakarítottuk a szobát. Mióta egyszer a nagyanyáméknál a panelban patkány volt, én rettegek minden betolakodótól. Az öregek aludtak, egyszer nagyanyám arra eszmélt, hogy valami nagy, szőrős átrohan a fején. Felébresztette a nagyapámat, aki először azt mondta, hogy álmodik, milyen nagy, szőrős mászna át rajta, aztán kiderült, hogy a fürdőben a szellőzőn keresztül felpofátlankodott egy patkány, és ott garázdálkodott a nagyanyámék kéglijében éjjelente. Akkor szúrta el a dolgot, amikor ismerkedni próbált az öregekkel, akiknek ez nem volt ínyére, úgyhogy azonnal szakembert hívattak, és betömették a lyukat. Azóta a házipatkány nem bukkant fel.

A hálószobában nem maradt semmi, úgy látom, úgyhogy bezárom a házat, kislattyogok a már mormogó, duruzsoló, csak rám váró kocsihoz, és megadom az indulásra a jelet:

- Irány a tenger!

A párom rám néz, nem szól semmit, csak az orra alatt vigyorog: valószínűleg már megint látszik rajtam, hogy mennyire gyerekesen, lelkesen boldog vagyok a nyaralástól, főleg az autós, kempinges, vadkempinges nyaralástól, és a ránk váró szépségektől, amit nem lehet látni, és amit nem lehet megélni a legdrágább szállodai lakosztály ablakából sem, kizárólag akkor látjuk, ha odamegyünk, jó közel, és erősen szemügyre vesszük, akkor fedezzük fel.





(1134 szó a szövegben)    (710 olvasás)   Nyomtatható változat


persecuted: (07-22-2006 @ 07:49 pm)
Életkép nyaralás előtt, porcicával. (brrrrrr, a hideg is kirázott a szó olvasatán is) Olyan felnőttes írás ez, rögtön ez vetődött fel bennem, a stílusa kissé eltér az előző írásaidtól...azok tán olyan single-songok voltak, ez érett asszonyos írás. Nagyon pörög, de mégis, én úgy érzem. Gondolom, most jönnek a romantikus nyaralás részletei, nagyon kiváncsian várom:)) Jó volt téged újra olvasni, Angelika:))

csizi: (07-23-2006 @ 05:20 am)
Jó ez is nagyon, szemléletes, pörgős, olvastatja magát. Persze a nőknek ez jut, hogy lelkesedjenek, a teremtés koronája pedig aggódik minden gyanús zörejtől amit a motorizáció produkál. De ez így van rendjén. :))Üdv.

blue: (07-23-2006 @ 05:39 pm)
Szia Angelikám! Örülök, hogy itthon vagy, és olvashatom nyaralási élménybeszámolódat. Tetszett az átalakított kisbusz ötlete. Biztosan jól éreztétek magatokat. puszillak: gaby )))))

Angeli: (07-23-2006 @ 05:43 pm)
Szia Gaby! Az átalakítás már két éves találmányunk,tavalyelőtt egyszer megcsináltuk, és olyan jól sikerült, hogy idén megismételtük. Örülök, hogy tetszett. Pusza!

soman: (07-23-2006 @ 06:33 am)
Van aki szállodában, van aki apartmanban, van aki sátorban, és...van aki átalakított kisbuszban. Ez így olyan magyarosabb. A rossebb egye meg a porcicát, éljen a porkutya! Izgalmas, szellemes, kíváncsivá tevő. Hajrá Angelika, nekem idén kimarad a tenger, de az első részből úgy sejtem, ez nem afféle natur piskóta nyaralás lesz, így reménykedem abban, hogy általad én is eljutok a paradicsomba, mégha kissé foltos is lesz az. :-)

Angeli: (07-23-2006 @ 08:21 am)
Köszönöm Marcsikám, örülök, hogy tetszik. Porcica azóta nem jelentkezett. :-))))))))))

Angeli: (07-23-2006 @ 08:23 am)
Na igen. A motorizáció. Annak ellenére, hogy a busz kiváló, a párom minden zajtól aggódott. De nem lett semmi baj. :-)))))))))) Örülök, hogy tetszett.

Angeli: (07-23-2006 @ 08:26 am)
Szia Ottó! Pedig semmi különös, szerintem csak nekem nagy durranás, mert nekem minden nyaralás nagy durranás. Amúgy nem annyira magyar szokás ez, mert ahhoz túl jó a busz, nagyon sok németet láttunk a kempingben hasonlóképpen. Talán azért, mert a lakóautó nagyon drága, a sátor meg kényelmetlen. Ez így a köztes megoldás, kényelmes, biztonságos, és mobil.:-)))

Thalassa: (07-24-2006 @ 03:19 pm)
Szia! Látom most sem maradunk olvasnivaló nélkül szerencsére! :-) Nagyon tetszik, amikor elmesélné a lány az álmát, és amint kimondja, hogy megtámadta egy porcica, rájön, hogy milyen nevetségesen hangzik... Hát igen, ez egy semmivel össze nem téveszthető érzés. Ügyes vagy! Szeretettel: Niki

Angeli: (07-24-2006 @ 03:32 pm)
Szia Niki! Ez konkrétan így történt, én álmodtam ezt a bazi nagy baromságot.:-))) Köszönöm, hogy itt jártál.:-))

Zsuka49: (07-24-2006 @ 08:26 am)
Hú, de jó, hogy megjöttél a nyaralásból Angelikám!! Remélem jól sikeredett!:)))) Várom a sok-sok történetet, mert most fel vagy töltve rendesen, remélem!!!:)))) Klassz kis művet hoztál most is! Puszóka: Zsuzsi

Angeli: (07-24-2006 @ 09:00 am)
Köszönöm Zsuzsikám! Örülök, hogy itt jártál.:-)) Pusza!

andika: (07-26-2006 @ 02:06 pm)
nsgxon jól írsz még mindig csak úgy olvastatja magát gratulálok szeretettel andika

Angeli: (07-26-2006 @ 02:19 pm)
Szia Andika! Örülök, hogy itt vagy velem! :-)))

  

[ Vissza: Angeli - Kelényi Angelika | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.44 Seconds