[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 242
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 242


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Foltos paradicsom - 7.
Szerző: Angeli - Kelényi Angelika
(07-31-2006 @ 09:15 am)

:

Ébredezem. Miután rájövök, hogy hol is vagyok valójában, megállapítom magamban, hogy remekeltünk a függönnyel, Mekkmester is megirigyelhetné a munkánkat. Fény csak itt-ott szűrődik be, egyébként kellemesen félhomályos a lakásnak kinevezett gépjármű. Még aludhatnék, ha tudnék, nem a fény ébresztett, hanem a kipihentség. Érdekes, hogy a kocsi nem fülledt be. Ezt már tavalyelőtt is megfigyeltük, hogy míg három éve San Sebastianban sátorban tengődve az összes ruhánk, hálózsákunk, matracunk nedves lett, rossz volt a levegő, majd’ megfulladtunk, addig itt, a kocsiban úgy aludtunk, mint egy szobában. Igaz, hogy az autó nem egy régi csotrogány, a kanapéból átalakított fekhely nem gumimatrac, de akkor is fura, hogy mennyivel kényelmesebb, mint a sátor. És persze nem utolsó sorban biztonságosabb is, mert mondjuk egy részeg kempinglakó nehezebben gyalogol át egy Transporteren, mint egy vászonépítményen. Oldalra nézek, Fecó is ébredezik.

- Hány óra? – kérdezi, ez nála központi kérdés, mindig szereti tudni, hogy mennyit aludt, és aszerint érzi kipihentnek, vagy fáradtnak magát, hogy eleget aludt-e.
- Nem tudom, otthon hagytam az órámat. – mondom. – Tudtam, hogy hiányozni fog. Mindjárt megnézem a telefonon…
Belekotrok a táskámba, és előhúzom az egyik mobilomat. Kettő van. Az egyik bénább, mint a másik, illetve az egyik mégiscsak kiemelkedően béna. Az a céges, és a szivárvány minden színében villog, ha akar valamit, például csörögni, vagy üzenet érkezett, és a csengőhangjai is olyanok, hogy nincs az a halott, aki ne riadna fel rá, ha egyszer megszólal. Borzalom. A magántelefonom akad a kezembe, még jó, mert csak az van bekapcsolva. A család had érjen el, ha szükséges.

- Fél kilenc lesz. – nyögöm, miközben tornagyakorlatot mutatok be, amikor a telefont visszaügyeskedem a retikülbe.

- Egész jó. – állapítja meg a párom, és átlendülve rajtam kihúzza a kocsi tolóajtaját.

Friss, még üde reggeli levegő köszön nekem, érzem a tenger illatát, nagyot szippantok belőle. Kilépek a kocsiból, és a tenger felé fordulva nyújtózkodom, jólesően megmozgatom a tagjaimat.

- Reggeli? - kérdezem, de már megyek is hátsó ajtóhoz, felnyitom, és rámolom elő az otthonról hozott elemózsiát.

Vékony cserkészkolbász, vajkrém, májkrém, szeletelt kenyér, paprika. Nem punnyadtak meg, totálisan ehető állapotban vannak. Újra előkerülnek a szenzációs, eldobható tányérok, tálca, evőeszköz. Csak a tej hiányzik, nekem legalábbis nagyon, de lusta vagyok elmenni a marketig. Nem az a baj, hogy messze van, hanem az, hogy egy dombra kell miatta felmászni, és tegnap, egy rövid séta alatt a görény lábujjközé menős papucsom szétszaggatta a lábujjam közét, ez okból most nem tudom újra felvenni. Persze belebújhatnék a bőrpapucsomba, de azt meg úgy érzem, hogy még nem akarom lébe hajtani a tengerparton, a kavicsos, nedves, tűleveles úton. Az városi sétákra termett.

Nyugodtan, lassan megreggelizünk, csak egykor kell elhagyni a kempinget, addig egy jó kis hajókázás is belefér, úgyhogy Fecó fúj egy kicsit a gumicsónakba, én felveszem a tuti gumicipőmet, fürdőruhát öltünk, és kalandra indulunk a csendes Adria vizén. Ez bár némileg fellengzősen hangzik nem az, hisz a kemping egy olyan öbölbe épült, ahol a másik szemben lévő partsáv totálisan vad, és a három sziget - melyek teknősbékákként ücsörögnek a habokban - elérhető közelségben van. A kempingben akárhol nem lehet vízre szállni, el kell baktatni ahhoz a helyhez, ahol a csónakokat, és a hajókat könnyedén bele lehet csúsztatni a vízbe. Baktatunk. Már most fáj a lábam a cipőben, döfködik a kavicsok. Próbálok talpmasszázsként gondolni rá, de nem megy. Fáj, na. Fecó nem húzta fel a gumicipőjét, férfiatlannak tartja, papucsban glasszál, neki semmi nem szúrja a talpát. Bezzeg, ha a vízben sün lesz! Akkor majd nyavalyog, hogy miért is érezte degradálónak a gumiszandit! Egyelőre azonban én nyafogok:

- Lassabban már! Nem érted, hogy szétmegy a lábam?

- Jól van na! Nem is értem, hogy fájhat a lábad a cipőben.

- Fáj, és kész. Mert vékony a talpa. Na.

- Oké, oké! Ne robbanj fel! – mondja nevetve, mert látja rajtam, hogy álduzzogásom mindjárt nevetésben tör ki, olyan jó a kedvem a lábfájásom ellenére.

Lehet is jókedvem, gyönyörű a hely, így reggel meg különösen. Beleengedjük a csónakot a vízbe, utána mászunk, és már hasítjuk is a vizet (némi túlzás) a szemben lévő partszakasz felé.

- Nézd! – mutat a távolba. – Ott ül egy sirály magányosan. Arrafelé evezek, hátha le tudjuk fényképezni közelről.

- Oké, csak nem vidd túlzásba azt a közelséget! – motyogom, de azért nevetgélek.

Lefotózom az evező Fecót, a lazsáló Fecót, a távolba néző Fecót. Lefotózom az evezőt sokszor, nem akarom, de mindig rosszkor lendül, én meg lekapom a szigettel, a kempinggel, a templommal, a városkával. Haladunk. Fecó igazán jól evez, én meg lógatom a kezem a vízbe, mert kezd megint veszett meleg lenni. A tenger úgy 24 fokos, legalábbis indulás előtt ezt mondta a tévében valamelyik időjós. Közeledünk a sirályhoz, aki még mindig nem vesz tudomást rólunk, kifejezéstelen pofával les a távolba. Persze tudom, hogy a madarak arca nem tükröz érzelmeket, sőt, nem is nevezhetjük arcnak a csőrből és szemből álló fejrészt, ugyanakkor szerintem minden más állat szemében ott a lélek. A madarakéban miért nem látok? Jó. Elfogult vagyok, mert félek tőlük. Vagy épp ezért félek? Mondjuk a halakéban sem látok sok értelmet. Tőlük viszont csak viszolygok. Lövésre készen tartom a fényképezőgépet, mert a madár mozdulatlanul ül ugyanazon a víz csipkézte fehér sziklán, mint amikor megláttuk. Még egy evezőcsapás, és észrevesz. Oldalog. Nem elröppen, hanem menekül. Teker a következő sziklára. Követjük. Néha-néha hátrasandítva totyog tovább a következő kőre. Már nevetünk rajta. Édes pofa, ahogy kotor a csónak elől, lesegetve a háta mögé, hogy jövünk-e még? Megkönyörülök, és lefotózom. Nem csak a madárnak teszek ezzel jót, hanem a csónaknak is, mert nincs szüksége az éles sziklák simogatására. A víz átlátszóan tiszta, a növényzetet kiválóan látni az alján. Ha nem volna sós, inni lehetne belőle. Beljebb evezünk, félünk, hogy kilyukad a csónak alja. Tovább siklunk az öbölben, amit én nagyon könnyedén mondok, hisz nem én evezek, de látom, hogy Fecó már izzad az előfeszítéstől, kezd csúnyán elege lenni a melóból. Én reménykedek, hogy nem unja meg annyira, hogy cserét javasoljon. Az egyik sziget felé tartunk, és hamar a közelébe is jutunk, segít a víz, arrafelé hullámzik.

- Kikössünk? – kérdezi, mert lapos partrészt pillantunk meg.

- Aha – mondom. - Körülnéznék a szigetecskén, olyan kis lakatlannak tűnik.

Az is igaz, hogy a lakott partszakasz viccesen közel van, úgyhogy biztosan csak aprósága miatt lakatlan. Evezünk közelebb, erre a partszéli bokrok takarásából feltűnik egy komplett család. Anya (monokini), apa, és két gyerek fetreng a mi lapos, fehér sziklás partunkon. Mellettük gumicsónak, gumimatrac.

- Mégse kéne kikötni. – mondom, Fecó pedig helyesel.

Ezt a kis földterületet más foglalta el, most nem harcolunk meg érte. Különben is fut az idő, még kajálni is kell, aztán indulhatunk tovább. Hamar eljön az egy óra. Kievickélünk a partra, lezuhanyozunk, főzünk ebédet, ma speciel székely káposztát, és már indulunk is a recepcióhoz leadni a műanyagtáblát, és fizetni. A fizetésnél mindig parázok. Egyszerűen azért, mert sosem bízom eléggé a nyelvtudásomban, és amúgy is benne van a pakliban a félreértés, vagy az átverés lehetősége, bár mindig pontosan leegyeztetem előre a végösszeget a recepcióssal, nehogy tévedés legyen a végén. Most sincs tévedés, kifizetem a 204 kunát, mintha a fogamat húznák, és fél egykor beebédelve, lezuhanyozva indulunk újabb úti célunk felé. Azt tervezzük, hogy ezt az éjszakát már Rovinjban töltjük.


Folyt.köv.



(1168 szó a szövegben)    (700 olvasás)   Nyomtatható változat


neucsaba: (07-31-2006 @ 04:24 pm)
Szia Angeli ! Már hiányoltalak. Fáj a kicsi szivecském ,hogy ezeket a csodás helyeket , én nem láthatom! No sebaj , majd általad elképzelem! Pusz:kriszti

Angeli: (07-31-2006 @ 06:45 pm)
Szia Kriszti! Valóban gyönyörű helyeken jártunk, igyekszem úgy leírni, hogy Te is lásd! Köszi, hogy itt vagy!:-)))))

blue: (07-31-2006 @ 09:11 pm)
Örülök neki, hogy ilyen gyönyörű helyeken jártál, élmény veled bebarongolni a tájat. pusza: )))))))))

soman: (07-31-2006 @ 09:24 pm)
...utazok veletek tovább!

persecuted: (07-31-2006 @ 10:45 am)
Nagyon jó olvasni Angelika pihenésed képeslapjait, a fotókat is megnézném hozzá mellékletként szívesen, a pihenő, lazsáló, napozó,...stb Fecó képekkel együtt...(Bár virtuálisan is képes vagyok irígykedni:DDDpp)...nem is....

Angeli: (07-31-2006 @ 11:43 am)
Jaj Marcsikám! Fantasztikusan szép volt, annyira visszamennék! Köszi, hogy itt vagy velem!:-))))))))))

hori: (07-31-2006 @ 11:45 pm)
Látom, ez már a 7. Sajnos ezen a nyáron ritkán vagyok, így egészében nem látom át írásodat. Amit elmondhatok ezen rész olvasása után, hogy tetszik az 1. szám első személy (hiszen élménybeszámoló). Közvetlen és barátságos és képszerű. Megjelenik a tenger, a „szerelmem” is… Érződik, hogy jól érezted magad. Tetszett, Angeli! :)

Angeli: (08-01-2006 @ 09:14 am)
Szia Gaby! Tényleg szép helyeken jártunk, örülök, hogy itt vagy.:-))) Pusza!

Angeli: (08-01-2006 @ 09:15 am)
Remélem is Ottó! Ott a helyed!:-)

Angeli: (08-01-2006 @ 09:16 am)
Megtisztelsz Hori, örülök, hogy elnyerte a tetszésedet.:-))

Thalassa: (08-01-2006 @ 10:08 pm)
Utazok... utazok... hajózok... hajózok... Olvasok, és irigyellek, hogy ilyen szép helyeken jártál!! Puszi: Niki

fenyesi: (08-02-2006 @ 07:12 am)
Jó volt! Jó ez! Olvasva! :-) üdv. fTJ

csizi: (08-02-2006 @ 07:35 am)
Nagyon jó, olyan -olvastatja magát - azaz kiszorítja a fejemből a többi hülyeséget, mikor ezt olvasom. Ahogy előttem írták. Üdv.

Angeli: (08-02-2006 @ 09:17 am)
Szia Niki! Nagy öröm nekem, hogy itt vagy velünk! Puszi! :-))

Angeli: (08-02-2006 @ 09:17 am)
Kedves János! Megtisztelő a figyelmed. Köszönöm.:-))

Angeli: (08-02-2006 @ 09:18 am)
Köszi bratyó! Jól esik, amit írtál! :-))

  

[ Vissza: Angeli - Kelényi Angelika | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.42 Seconds