[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 246
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 246


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Odaadás
Szerző: Angeli - Kelényi Angelika
(08-25-2006 @ 02:23 pm)

:

Rózsa sertepertélt. Imádta, hogy főzhet az ő okos, magas párjának. Libegett a konyhában, pakolta a fazékba a primőrt, mert Zoltán csak azt szerette igazán, ha mindenből a legfrissebb, legfinomabb került az asztalra. Már fél éve együtt éltek. Rózsa évek óta nem találkozott olyan férfival, aki mellette akart volna maradni. Nem értette, hogy miért, hiszen ő mindent megtett, hogy a kedvese jól érezze magát. Aztán egy májusi délutánon találkozott Zoltánnal, és egymásba gabalyodtak. Még aznap össze is költöztek, Zoltán hozta hozzá nem túl bőséges ruhatárát, és eltolt életét. Rózsa először megrémült ettől a hirtelen összeboronálódástól, de aztán úgy gondolta, hogy nincs mire várni, felnőtt emberek, nem kell vesztegetni az időt fölösleges körökre, úgyis lakva ismeri meg egymást két ember. Az azért meglepte, hogy Zoltán az ő egyszobás galériás lakásába ilyen könnyedén becuccolt, de ismerve a helyzetét – melyet természetesen nem titkolt a lány elől – valahol érthető volt. Zoltán épp vált. Szentendrén volt a feleségével közös családi háza, de azt még el kellett adniuk, így a férfinak nem volt hol álomra hajtania a fejét. Egyik barátjától a másikig vándorolt, de nem igazán tetszett neki ez a nomád élet. Hozzászokott, hogy otthon mindene megvan, meleg vacsora várja, és tiszta ruha. Rózsát azonnal elbűvölte, amikor először találkoztak, attól a pillanattól felnézett rá, és tudta, hogy ez a diplomás, jóképű férfi örökre kell neki.

Rózsa nem volt nagyon szép. Helyes volt, de gömbölyű, és nagyon alacsony, ezáltal a lábai nevetségesen rövidnek hatottak. Ugyanakkor a szíve hatalmas volt, és a humorával mindenkit levett a lábáról. Hiányzott már neki egy társ. Nagyon hiányzott. Hosszú évekig csak futó kalandokat élt át a férfiakkal, egy-két hét után mindig elhagyták, szinte szó nélkül. Egyszerűen kiléptek az életéből, mintha csak átutazóban lettek volna. Rózsának azonban összetörték az önbizalmát, és kegyetlenül belegázoltak a lelkébe. Ő minden kapcsolatát komolyan gondolta. Aztán minden eset után magát okolta. Kereste a hibát saját magában. Nem tudta, hogy miért hagyják el. Sokáig azt hitte, hogy a külseje nem elég vonzó. Aztán rájött, hogy ha a külseje nem elég vonzó, akkor szóba sem állnak vele, de az ismerkedéssel nem volt problémája. Később úgy gondolta, hogy talán nem eléggé odaadó, túl sokat törődik a munkájával, és keveset a férfival, de bármennyit is ugrált a férfiak körül, nem maradtak vele.

Aztán megtalálták egymást Zoltánnal. Rózsa az első perctől idillikusnak érezte a kapcsolatukat. Zoltán időben hazajárt, ő főzött rá, mosott, vasalt, takarított, ahogy egy jó asszonyhoz illik, Zoltán pedig mindezt elfogadta. Hogy szerelem volt-e? Rózsa nem tudta. Abban biztos volt, hogy foggal-körömmel meg akarta tartani az állapotot. Persze ezzel a férfival, de mégiscsak inkább az együtt élésbe, és a szerelembe volt szerelmes, a férfival kiegyezett. Nagyon akarta, hogy örökké tartson. Nagyon. Eltelt két hónap, és a férfi lelkesedése némileg alábbhagyott. Munkahelyet váltott, és már nem járt olyan korán haza, hiába főzött jobbnál jobb ételeket Rózsa. Hiába várta a keményre vasalt ing, már nem volt olyan hálás, mint eleinte. A lány félt. Rettegett, hogy elveszíti, pedig már nem működött olyan fényesen a kapcsolatuk. Majd eljött az a nap is, amikor Zoltán nem jött haza éjszakára, és a telefonját is kikapcsolta. Rózsa egész éjszaka a körmét rágva zokogott, hogy hol lehet a férfi, mi történhetett vele, végighívta a kórházakat, hogy nem érte-e baleset. Másnap este egy másik ingben, vasaltan, tökéletesen egészségesen tért haza Zoltán, és magyarázat nélkül ült le az étkező asztalhoz, várta, hogy Rózsa kiszolgálja.

- Hol voltál? – kérdezte idegességtől remegő hangon a lány.

- Nem mindegy? – kérdezett vissza durva hangon a férfi.

- Egész éjjel nem hunytam le a szemem. Azt hittem, hogy baleset ért.

- Szentendrén aludtam. – mondta természetesen.

- Szentendrén? – hitetlenkedett a lány. - Miért aludtál Szentendrén?

- Elromlott a vízcsap, és Éva felhívott, hogy javítsam meg. Elhúzódott a javítás.

- És te ott aludtál a feleségeddel?

- Igen. Miért? Csak nem tiltod meg?

- Nem. Nem tiltom meg, de mégis…

- Mégis mit? Nem vagyok köteles elszámolni neked az időmmel. Nem vagy a feleségem! – kiabált rá hirtelen a férfi.

- Ne kiabálj Zoltán! Nem ezt érdemlem!

- Valóban? Hogy mersz elszámoltatni? Te is olyan vagy, mint a többi agyatlan nő! Ki akarsz sajátítani! – kiabálta tovább dühösen.

- Miért bántasz? – sírta a lány, már nem volt ura az érzelmeinek.

- Nem bántalak. Csak felvilágosítalak – mondta lehiggadva, felsőbbségesen a férfi. – Ti nők nem tudjátok, hogy meddig mehettek el. Még ez hiányzott nekem! Egy féltékenységi jelenet!

- Lefeküdtél vele? – kérdezte Rózsa szinte alig hallhatóan.

- Mit képzelsz? Mi vagyok én? Hogy mersz egyáltalán ilyet kérdezni tőlem? Megvádolsz? – kiabálta már megint a férfi, és fenyegetően fel is állt.

- Jól van, jól van. Nem akartalak felidegesíteni. Ne kiabálj, mert meghallják a szomszédok! - Rózsa tudta, hogy nem feszítheti tovább a húrt, félt, hogy elmegy a férfi. Talán vissza Szentendrére.

- Akkor ne kérdezz baromságokat!

- Jól van, rendben. Főztem babgulyást, ahogy szereted. Szedjek? – mosolygott fáradtan a lány a könnyein keresztül.

- Na. Jól van. Szedjél – bólintott a férfi kegyesen, és újra elterpeszkedett az asztalnál.




(797 szó a szövegben)    (715 olvasás)   Nyomtatható változat


persecuted: (08-25-2006 @ 06:48 pm)
Jó lenne ismerni a történet végét... Sima megalkuvás, vagy a lány kiadta az útját a férfinak? Mindenesetre tanulságos embermese ez is, Angelika:) Köszönöm, hogy olvashattam:))

Angeli: (08-25-2006 @ 06:55 pm)
Szia Marcsi! A férfi hagyta el, visszament a nejéhez. Ez is igaz történet. Örülök, hogy tetszett. :-))

csingi: (08-25-2006 @ 08:25 pm)
Nagyon szomorú és nagyon általános képet és jellemrajzokat vázoltál fel a megszokott kellemes és gördülékeny stílusodban. Jó olvasni at írásaidat.

Angeli: (08-25-2006 @ 08:36 pm)
Köszönöm Csingi! Megtisztelsz a véleményeddel! :-)

Netelka: (08-25-2006 @ 09:40 pm)
Tudod, angeli, ahogy olvasom ezeket az írásaidat, ezeket a sajnos, nagyon is életszagú, életszerű sors- és jellemábrázolásokat, egyre inkább azt érzem, örülök, hogy lyuk van a... :) Az ember hajlamos lázadozni, ez se tetszik otthon, az se tetszik otthon, aztán elolvas egy-két ilyet, és rájön, tök jó dolga van :))

blue: (08-25-2006 @ 09:49 pm)
Olvastam életből merített történeted, nagyon is mindennapi. Jól írod meg őket. pusza: ))))

Angeli: (08-26-2006 @ 04:53 pm)
Szia Csizi! Sajnos pont annyi rohadék nő is van, csak ilyen sztorikat nem tudok. :-))))) Köszönöm, hogy itt jártál.:-)

zsuka49: (08-26-2006 @ 06:34 am)
Sajnos tényleg általános témát fogtál meg Angelikám, de remekül megírva!!! Puszi: Zsuzsi

prayer: (08-26-2006 @ 07:07 am)
Hidd el, nem minden Zoltán ilyen. A tied bizonytalan, és gyenge. Azért durva.

soman: (08-26-2006 @ 07:45 am)
Elképesztő, ugyanakkor tipikusan igaz, mai történet. Sajnos. Az ember keze önkéntelenül ökölbe szorul.

Lacoba: (08-26-2006 @ 08:41 am)
Angelika egy jó babgulyás, az aztán megoldja még az ilyen vesződést is...

Angeli: (08-26-2006 @ 09:13 am)
Igen Neti, én is. :-))) Köszönöm, hogy olvastál.

Angeli: (08-26-2006 @ 09:13 am)
Köszönöm Gaby! Pusszancs

Angeli: (08-26-2006 @ 09:14 am)
Örülök Zsuzsi, hogy így látod! Puszi!

Angeli: (08-26-2006 @ 09:16 am)
Szia Zoli! Nagyon jól látod. Emellett komolyan jellemhibás, aki támad, hogy ne őt támadják.:-) Köszönöm!

Angeli: (08-26-2006 @ 09:17 am)
Szia Ottó! Ráadásul én ismerem a szereplőket. A pasi egy rohadék volt. Köszönöm, hogy itt jártál.:-))

Angeli: (08-26-2006 @ 09:18 am)
Kedves Lacobá! Ezt az életben nem sikerült megoldania.:-)) Köszönöm, hogy olvastál.:-)

csizi: (08-26-2006 @ 10:04 am)
Kezdem azt hinni, hogy minden pasi rohadék, persze a jelenlevők kivételek. Nem számít. Csak az számít hogyan írsz. Jól.

Anna1955: (08-27-2006 @ 02:40 pm)
Igen....ez így szokott lenni...és még a szerencsétlen feleség is boldogtalan... De a férfi tökéletesen érzi magát, ebben a helyzetben, hiszen az életet élni kell...Mi nők meg nem vagyunk normálisak...Nagyon jól megírt történet ez is...Puszika Anna :))))

Angeli: (08-27-2006 @ 03:13 pm)
Köszönöm Andika! Puszi!:-))

Angeli: (08-27-2006 @ 03:14 pm)
Annám! Megtisztelő a véleméyned. Köszönm! :-)))

andika: (08-27-2006 @ 08:31 am)
nagyon jól megírtad ezt is Én ritkán vagyok erre de hozzád mindig érdemes benézni puszi

  

[ Vissza: Angeli - Kelényi Angelika | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.47 Seconds