[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 245
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 245


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Várakozó álláspont
Szerző: Angeli - Kelényi Angelika
(10-31-2006 @ 02:55 pm)

:

Egyszer valahol azt olvastam, hogy életünk nagy részét alvással töltjük. Rájöttem, hogy ez nem igaz. Ez egy általánosított marhaság. Életünk nagy részét várakozással, idegesítő, semmittevő, semmire sem jó várakozással töltjük.

Várunk reggel, amikor a dugóban átkozzuk magunkat, hogy autó nélkül még a vécére is képtelenek vagyunk elmenni. Milyen hasznos dolgot csinálhatunk, amíg a kocsiban tipródunk? Hát semmit. Esetleg hallgathatjuk a rádiót, bár ezt nem nevezném igazán produktív tevékenységnek. Ömlik a pop a kereskedelmi rádiókból, a vidám, csipadörgölősen erőltetett reggeli maszlag, ami azzal hülyít, hogy minden olyan hepi, olyan laza, és humoros. Néha elmosolyodunk, sőt, néha fennen röhögünk egy-egy idióta műsorvezető aranyköpésein, de alapvetően a popularitás posványában – ami azért jó meleg – csendesen alszunk tovább. Persze nyitott szemmel, hisz jobbról is, balról is veszély les, dilis autósok, dilis motorosok, álmos teherautósofőrök fenik a fogukat ránk.

Várunk a szupermarketben, hogy ránk kerüljön a sor a pénztárnál. Különösen sokat várunk, ha előttünk mindenki kártyával fizet, az a nő is, aki egy tejfölt vett, de sajnos nincs nála készpénz.

- Én inkább kifizetem…! – kiáltanánk türelmetlenül, de nem tesszük, inkább fásult arccal várjuk, hogy végre elfogyjon a sor, és a sértődött arcú pénztárosnő elé járulhassunk.

Sértődött arca van. Mert olyan sokan vannak, mert olyan bunkók az emberek, még köszönni sem tudnak, mert tegnap összekapott a férjével, és mára sem békültek ki, mert még a gyerek ebédjét is be kell fizetni, és ő nem fog odaérni, de nem szól a férjének, nehogy már azt higgye! Úgy sem segít sosem az a lusta disznó.

- Szép napot! – köszön rá valaki, s ő azt sem tudja, mi történt, mert hirtelen besütött a nap a nem létező ablakokon, és virágba borult a dekorációs műpálma.

Várunk az orvosnál. A fogorvosnál az ember nem elég, hogy vár, de rettegve vár, miközben a tegnap még gyilkosan hasogató foga már tompán sem fáj. Hazamenne, de nem mer. Mert mi lesz, ha holnap újra fájni fog? Az orvosokat nem rángathatjuk kedvünk, fogunk szerint. Ugye! Bejelentkeztünk ötre, most hat van, de még mindig van előttünk két nő. Miért hív a fogorvos mindig két órával korábbra, mint ahogy bekerülünk? Miért váratja minden fogorvos órákig a félelemtől verejtékező, ájulás szélén álló pácienseit? Mert szadista? Mert élvezi, hogy reszketnek a székében az egyszerű, nemfogorvos emberek? Sosem tudjuk meg. Nem merjük megkérdezni a műtét előtt, utána meg már mindegy, hogy mennyit vártunk, a lényeg, hogy túl vagyunk rajta. Nem?

Várunk a fodrásznál. Mert nem képes kiszámolni az idejét. Mert mindig van egy barátnője, vagy annak a gyereke, anyja, nagyanyja, férje, akit elénk kell sürgősen vennie, mert halaszthatatlan dolga van, és nem ér rá várni. Ha megkérdezzük, hogy miért hívott időre, ha nem tartja, akkor bűnbánó arcát mutatja.

- Csúszunk, szívem. Ne haragudj, tudod, hogy van, csúszunk egy hangányit.

Hallgatjuk a felületes csevejt, a lélekboncolgató tereferét, amikor mindenki lelkét felboncolják a nők, belenéznek, véleményt alkotnak, becsmérelnek, csodálnak, intrikálnak, aztán úgy hagyják. Nyitva. Mindenki előtt. Mindenki előtt, aki végighallgatta egy idegen ember nyavalyáit.

Várunk a munkahelyünkön. Várjuk, hogy elmenjen a főnök, hogy megjöjjön a főnök, de leginkább azt várjuk, hogy leteljen a munkaidő, és elindulhassunk hazafelé, hogy előtte várjunk a dugóban, és a szupermarket pénztáránál, vagy a fodrásznál, vagy az orvosnál, vagy…




(520 szó a szövegben)    (706 olvasás)   Nyomtatható változat


102: (10-31-2006 @ 03:27 pm)
...várjunk csak! Iszonyú jót írtál. Tetszik az egész, nagyon tetszik a nemfogorvos kifejezés, leginkább meg az tetszik, hogy újfent itt vagy... Mire vártál? És hol?... Százkettes

Angeli: (10-31-2006 @ 03:31 pm)
Szia Százmegkettő! Nem írtam. Illetve írtam, sokat, de munkából, szóval libalapoknak cikkeket, és az nagyon telerakta a napomat, sőt az estémet is. Örülök, hogy tetszett, amit idekuszáltam.:-))))

Vegh_Miki_Mikusz: (10-31-2006 @ 04:10 pm)
Szia. A Rozika, úgyis, mint a saját feleségem éppen a minap említette, hogy eltűntél a portálról. Örömmel konstatálom, hogy csak szünetet tartottál. Az írásod igencsak jól mutatja be a valóságot. Mellesleg szólva, én is utálok várakozni. Neked pedig gratulálok és gondolom még számtalan példád lenne. Mikusz

Angeli: (10-31-2006 @ 04:21 pm)
Szia Mikusz! Nagyon örülök a hozzászólásodnak! Valóban szüneteltettem egy kicsit az írást, már ami az irodalmi vonalat illeti, mert nagyon sok feladat volt a nyakamban, és őszintén szólva ihletem sem nagyon volt. Köszönöm a hszt.:-)))

khama: (10-31-2006 @ 06:56 pm)
... és mi vártunk türelmesen Angelire... Ez a várakozás megérte! Nagyon jó írás. VÉÉÉGRE itt vagy! :) :)

Angeli: (10-31-2006 @ 07:21 pm)
Szia Marcsi! ÚÚÚÚÚgy örülök, hogy örülsz, és hogy tetszett az irományom. Köszönöm!!!!:-)))))))

soman: (10-31-2006 @ 08:28 pm)
Csúnya szó a profi, de ez az írásod már tényleg az. Írnék egy nagyon nyomdafestéket nem tűrő szót drága Angelika, hogy mennyire hiányoztál, de szépérzésű lelkem nem engedi, hogy ilyet tegyek, ehelyett újfent kifejezem, hogy mennyire örülök neked!!! Én is ritkán vagyok, de rád mindig vártam.

prayer: (10-31-2006 @ 08:46 pm)
Kedves Angeli! Rajtam nem fogsz ki! Én kivárom, míg újra olvashatom írásaidat... Hoppá!.. Itt is van egy!... Na, erről beszéltem.

blue: (10-31-2006 @ 09:21 pm)
...és vártalak Téged, hogy olvashassam műved! Nagyon hiányzott! Merre jártál? Nagyon jó volt az írásod, tudod, hogy szeretem olvasni. puszillak: gaby ))))))))))

vp_rozika: (11-01-2006 @ 04:04 am)
Szia Angelika! Hát igen, mi csak várunk, várunk... Vártam én is, vártam, csak vártam, de hiába... Vagy mégsem? Várakozva, Rozika

Angeli: (11-01-2006 @ 04:34 pm)
Köszönöm Mindannyiotoknak. Nagyon jól esik, hogy hiányoltatok, és örülök, hogy tetszett az írásom. :-)

gabiga: (11-01-2006 @ 07:11 am)
Szia! Én mint nem olyan régi tag és időhiányos (mert a sok haszontalan várakozás folyton elveszi az időmet, és dugókban csücsülve, stb nem lehet fullon olvasgatni) nem sokat olvastam tőled, hsz-t írni se mindig van időm, ha gyorsolvasással néha benyelem a napi termést itt :) Na de most! ezt itt olvastam! És jóó! Teccik! :) És hűdeigaz!

kerlac: (11-01-2006 @ 08:21 am)
Az angyali türelem ezúttal a mi reszortunk volt, de megérte. ;) Hiányoztál!

Netelka: (11-01-2006 @ 11:58 am)
Mennyire igazad van, Angeli. Nekem is halálom a várakozás. Ezért igyekszem minimálisra csökkenteni. Például mikor még volt időm moziba járni, már akkor is utáltam a sorbanállást. Ergo: inkább nem mentem moziba. A minap láttam, hogy lajtoskocsiból igazi házi tejet árulnak. Embersor kígyózott a kocsi mögött. Ergo: maradok a dobozos, tehenet sose látott tejnél. Akciós bigyulát lehet kapni a sarki mütyürösnél: kizárt, hogy végigálljam a sort, csak mert "x" forinttal olcsóbban jutnék hozzá. Ergo: bigyula nélkül térek haza. Sőt, nem állok sorba a felvágottszeletelésért, jó nekünk a lefóliázott is. Igénytelenség? Lehet... Viszont rengeteg időm marad fontosabb dolgokra, mint a sorbanállás.

zsuka49: (11-02-2006 @ 03:45 pm)
Én már egyszer írtam neked hozzászólást, de most látom, hogy nincs itt. Ezért most ismét írom, hogy a múltkor gondoltam rád, hogy hol lehetsz, mi van veled, mert úgy eltűntél Angelikám!!!??? Örömmel olvaslak ismét, ne menj megint hosszan el!!! Puszizsuzsi

  

[ Vissza: Angeli - Kelényi Angelika | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds