[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 242
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 243

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Matyibá levelei...Nem változó Té Terusom...
Szerző: Samway - Maszong József
(03-19-2010 @ 04:26 pm)

:

38.levél
Maszong József Matyibá…

Nem változó Té Terusom…

Címzöttek : V.N. Homokháthy Terus
Durúzsháza, I. Lipót u. 3/A.


V.N. Homokháthy Zsuzsanna
Pókerhát, III. Zsiga utca 13.b.

V. Sövényrétsághy Lara unokatesvér
Dragonyvár, Várárok sétány

 

Kedvös Terusom..mög Larám!

 

Mög kaptam biz én a levelöd kedvös hugom.
Kérdözte is a Jolim,- Mit somolyog kend a bajusza alatt? – mert tud így is beszélni.
Először azt hittem,hogy aszongya, hogy „mit sompolyog kend a bajusza alatt” ,- löhet,hogy nagyon furin néztem rája,mert onnastul kezdve folyamatosan beszélt. Valamit mondott a fülemrül is, mög az értelmöm is szerinte nem olyan fényös mán, csak az fájt az egészbűl, hogy azt mondta a Bundásnak több esze van, mint néköm. Így osztán a leveled magamban olvastam el, néki írjon Lizi mög az a hibbant afrikautazó apja. Ha égyátalán még szárazföldön vannak,mert azt beszélik akik voltak társasutazni arra a polskák felé,hogy tengőrbűl mentöttek ki égy ürgét aki egy vödröt szorongatott a keziben oszt azt hajtogatta,hogy oroszlán vadászatra készül.El tudom képzölni hogy néztek rá,- méghogy vödörrel.
Az a Lökő Laci bizonyára az én Lökődő Józsi barátom valami pereputtya,de né higgyé neki.
Engöm a körzeti möghízott nem visz be,mert ő is itt iszik,ha lérakja a szolgálatot,ami abbul áll, hogy ha iszik nincs szolgálatban, az mög ölég sűrűn elöfordul.
Szóval Börci sógor még mindig iszik.Akkor nem sokat foltozza a nadrágokat,pedig milyen szép foltokat kanyarított a gatyámra.Teccött is a szomszédasszonyomnak, mindig mondta,ugyan mutassa mán mög kend azt szép szíves gatyáját,aztán behúzódtunk a goréba oszt mögmutattam, Habókosné möghálálta a nagylelkűségöm,de ű nem hord bugyingót így mást mutatott helyötte,mert mindönki tudja azt is rulam,nem vagyok égy írígy embör hírében.
Tágra nyílt a szömem,mikor a levélben odáig értem,hogy a szomszédod teli van értelmiséggel. Mondom is magamnak,- Te Matyi, külgyé a hugodnak abbul a népikenyőcsbűl ami elmulssza. Néköm is volt éccör,oszt békenytem magam égy hétig vele,de akkor nem lehetött sé italt sé asszonynépet magához vönni az alanynak. Mindön értelmiség elmúlt rulam. A fogatlan Borcsa keverte hálábúl,mert nem ütöttem agyon a macskáját. A recöpt az titkosítva van ötven évre.
 Már vagy öt esztendeje annak,hogy a palláson dézsmálta kobászt, oszt rajta kaptam,de mögúszta égy rugással,de akkor sé erisztötte el a kolbászt,úgy repült,mint a sas mikor nyulat fog.
Azt hittem a fokhagyma miatt köllött neki,de kiderült mikor békenytem a hátsóját másnap,mert a Bundás elterölte figyelmit,hogy az csak lári-fári volt...a húsé nyúlt a nyaka.


A legfontosabbrúl mög nem is írok Kedvös Tesvéröm.

Lázban ég az egész falu.Dugványon nagy esömény lösz nemsokára. Emlékszöl biztos az oskolábúl a Mindön nevű gyerökökre. Voltak égy tállal,  vagy nyolcan égy apátul, a többi köszönt mindön nadrágosnak.
 Kortesködik a légifjabb belüle a Mindön Áron. Aszonta,ha rávoksolunk akkor mindönkinek jó lösz, de legföképp neki,mert most nincs sémmije,de ha szöröz mogoszti velünk.
A Hosszú Lépés nevű gyógytanszék kerthelyiségben szólalt föl, oszt ismörtette a programmját.Hát biz én nem igön mondanám el sénkinek az enyim, mert akkor a Joli léverné a dérékam,oszt arra még igöncsak nagy szükségöm van. Ez az Áron mög csak mondta-mondta. A Borcsa azt pampulázta neki,ahogy ott a hokedlirul szónokolt, hogy iktassa mán be a programmjába a hét valamelik napjára, hogy púpját nyomkodja mög,-mert ez az Áron gyerök masször is volt,legalább is az hírlik,hogy az asszonynépbűl sokmindönt kinyomott,mög azt is hogy be,de erre nem merök mögesküdni.Azt is mondta,hogy most mán járni fog a vasárnapi misére is,mert a másik hitébül kikörösztölködött, amirül volt könyve is.
Azt is mondta,hogy lösz munka a faluban,ha mögválasztik,hát erre kitört a zavargás,oszt úgy mögdobálták ki mivel érte,hogy be köllött rökeszteni a kortesgyűlést, oszt a helyi möghízott is levegöbe lütt éccör,de csak azé mert több gólyója nem volt,mög a szakaszos szolgálata miatt volt benne egynéhány nagyfröccs is.
A régi polgármestör mög a helyi nőegylet elött gajdolt,hogy több jogot adna az asszonyoknak,mög a családi erőszakot is mögszüntetné. Őt mög ezé dobálták mög a tömegök, hiába állták körbe az öregasszonyok. Nem is szabadott volna égy térön gyüleközni,de mivel nincs több,a mezőre mög utálnak mönni az embörök,mert ott nincs kocsma,így be köll érni ezze.
 No én mondta a Jolinak,ha ki mer mönni gajdolni, akkor möhet a Lizi után,mert képzeld a Vastag Mari föltűzelte.
A Vastag Mari mög csak hallgasson a családi erőszakrúl.Ott rinyált nálunk , hogy az Ottó mögverte. Hát hogyné verte vóna mög. Képzeld mikor mögy haza az Ottó nehéz munka után a mezőrül a kocsma érintésivel, látja ám,- hogy A Mari ott billög a villogó doboz előtt, oszt dobáli ám léfelé a pöndölyit. Alig volt mán csak rajta az alsónémű oszt a dobozbúl mög égy bajuszos ürge leste. Először a Marinak kevert éggyet lé aztán az ürgének aki abban a pillanatban el is tűnt. Még a Mari beszél tisztösségrül.

A Beuson mög nem is csodálkozok édös Tesvérkém. A Zsuzsinénnye úgy behálózta a buta fejit, hogy nem is érdemöl mást. A Bori tehénrül mög úgy tudom az hír járja,hogy átalakították pörköltnek mög csizmának. Mögerősítésre került a hír, mely szerint a Bori tehén a „Szigöti fesztiválony” a századagos kondérban végözte pályafutását, a bőribül mög égy rönd marhavelúr ruci lött a röndözőknek,kiverve csillogó szögecsökkel.
Na ha mögyünk Húvétolni hozzátok viszök a Berci sógornak egy kis házi páleszt,olyan kerítésszaggatós fajtát mög a finom borombúl. Attul biztos nem kívánkozik el a kocsmába ha iszik belüle,mert otthon fogja,legalább is ha nem akarja ,hogy útközben gyüjjék rá a hasmars.
Majd elfelejtöttem mögkérdeni Királylány lelköm kicsiny rokonyom Larám. Felétök mi újság a várban. Kaptatok-é Eu-s hitelt a tatarozásra? Van égy pár jó cimborám olyan mésfélezörmestör féle,ha gondulod elkomendálnám.

Na írjál ha mögkapod a levelöm.


Közben gyütt a levél a Királylány rokonytúl. Ami aztat illöti furi dolgokat skrajbolt lé a papíruszra ( de tudok,pláné ha elengedöm magam,-csak el né essek). Azt írja,hogy valamiket be köl építeni a fődőbe,- na ha ezt mögtuggya a Jolim,- nem is fog az főzni, roppant sok eszivel majd összekeveri a fődőnevöket,oszt, ha aszonygya,hogy fődő lé, akko majd nemtudja melyiknek köl légyünni,oszt oda kozmáli az étölt.Ugyhogy nálunk nem lösz beépítött csipkodó.
Mögcsipkodom én Habókosné hátsóját oszt béépítjük az azonosító kódot,azután belépünk a rendszerbe,mert ösmerjük égymás kóggyát.
Kedvös Királylány unokatesóm, mögdöbbenésömnek adok hangot. Nem győzök a Bundástúl bocsánatot kérni,amiatt,hogy föltételöztem rúla a galamb bekebelezésinek tényét. A Joli hívni akarta az orvost,mert föltételözte rúlam,hogy möghibbantam. Ugyanis négykézláb köllött beszélnöm a Bundással,mert úgy ért csak kutyául.
Ilyen rosszul mögy,hogy postást ösztök,- vagy valami új francos divat.
- Mondom is a Jolinak! – hallod-é asszony.
- Hallom-hallom nem vagyok én kend! – ezt gondulom a süketségömre célozta,pedig nem vagyok süket csak amit Joli mond nem igön hallom mög.
- A kastélyban mögöszik a postásokat! – ez a módi.
- Na ezzel nem azt akarja mondani kend,hogy holnap a Bicögös Vilit főzzem mög? – no arrul tögyön lé kend.


Majd a következőben többet Kedveském , a viszontlátásig szerető tesvéröd Matyi.

 


Az Úr jóvoltábúl 2010-03-19-én

Kelt, mint a kalács Dugványházán, Vitéz Nagy Homokháthy Mátyás portáján…





(1073 szó a szövegben)    (953 olvasás)   Nyomtatható változat


Teru: (03-19-2010 @ 04:44 pm)
Arról a Minden Áron-ról van egy érdekes történetem, várj csak, hogy is volt...No majd eszembe jut hamarosan. És amit Boriról hallottál csak pletyka, Zsuzsi mondta hogy igenis megvan a Bori, csak most egy ideig "pihenni" kell neki "betegsége" végett. Persze mindenki tudja, hogy amikor a Marci vitte a studióba megállt a PléhDoboz vendéglőben egy lélekerősitőre és a Borit kikötötte a kocsma elé s a Pulu Jóska bikája felcsinálta. kedves bátyám, ne hiresztelj dolgokat ha nem tudod pontosan, no.

Samway: (03-19-2010 @ 05:10 pm)
Szerintöm mög a Zsuzsi szépíti a dolgot,hogy azt a nyavalyás tehén még köllött egy bikának is...a Pulusnak mög égy szál bikája sincs,mert léadta az olasznak az állatvásáron... Ki hallot mán ilyet,hogy égy kis bikázástul gyöngélködik a tehény...vagy akárki? Mondom Én,igaz..marhapöri lött belűle...ez is szép karier, képzöld el hány embör dicsérte...

kiralylany: (03-19-2010 @ 08:18 pm)
Lássa rokony, az én levelem gyorsabban ideért, mint kendé! :-)))))))))))))

norbert: (03-22-2010 @ 09:37 am)
:-)))))))))

  

[ Vissza: Samway - Maszong József | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.43 Seconds