[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 227
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 228

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Bizalom
Szerző: winner - Máté László
(05-14-2010 @ 07:38 pm)

:
Bizalom


Létezik-e feltétel nélküli bizalom, és ha igen mi az ára? Hiszen a bizalom egy olyan dolog, amit ki kell érdemelni, meg kell érte küzdeni. Nem egyszer, hanem naponta újra és újra. Igen, de mi van, ha hiába teszünk meg mindent érte, nem kapjuk meg?!
Az, hogy mennyire bízunk meg valakiben, egyben azt is jelenti, mennyire hiszünk neki. Vagy tévedek? Az is igaz, hogy manapság a bizalom kihalófélben lévő fogalom. Olyan valami, ami nélkül lehet élni, de nem könnyű.
Kérdezheti a nyájas olvasó, mire ez a nagy filozofálgatás? Erre csak azt tudom mondani, hogy tiszteljen meg bizalmával és olvassa el az alábbi kis történetet. Megtisztel a bizalmával? Nos, akkor rajta.

Bizonyára ismeri a kedves olvasó a szituációt, amikor utazik a vonatot és mire észbe kap, nyakig van egy vadidegen ember életének legszemélyesebb problémáival. Így jártam én is. Elromlott az autóm és mivel halaszthatatlan dolgom volt, kénytelen voltam vonattal menni. Kényelmesen utaztam, másodmagammal egy fülkében. Olvastam és útitársam ugyan ezt tette. Később szundikáltam és ő is. Mivel már se olvasni se szundikálni nem volt kedvem se nekem se neki, el kezdtünk beszélgetni. Először csak közönséges hétköznapi dolgokról. Milyen az idő, miért ilyen piszkos a fülke, vagy éppen az ablakon kitekintve, hogy mennyi a megműveletlen földterület.
Később elmondta, hogy nős és három gyereke van. Én is megtiszteltem annyira, hogy beavattam családi állapotom rejtelmeimbe. Ezen felbuzdulva azt is megtudtam, hogy ez a másodok házassága és a három gyerekből a legnagyobb az első frigyből származik, és innentől kezdve nem volt megállás. Megtudhattam mindent, akár akartam akár nem. Alkalmi ismerősöm, akiről fél órája azt sem tudtam, hogy a világon van, beavatott abba a titkába is, ami jelenleg a legnagyobb problémája, nevezetesen, hogy a felesége betegesen féltékeny. Elmondta, hogy az első feleségétől is azért vált el. Szerette az asszonyt, de az nem bízott meg benne.
Nehéz herce-hurcás válás volt. Annyira megviselte, hogy évekig nem volt kapcsolata senkivel. Egészen addig, amíg meg nem ismerkedett jelenlegi felségével. Sokáig észre sem vette, pedig a nő mindent elkövetett, hogy felkeltse érdeklődését. Végül a próbálkozásokat siker koronázta és ő fülig szerelmes lett a nőbe. Boldogan éltek, és szerelmük gyümölcsekén két gyönyörű gyermekük született. Mindenük meglenne, a boldog tartalmas élethez, és mégsem boldog. Az asszony ugyanis olyan mértékben féltékeny, hogy azt már épp ésszel elképzelni sem lehet. Kezdetekben még mindent elkövetett, hogy bizonyítsa, minden alapot nélkülöz az asszony olykor nevetséges, olykor érthetetlen vádaskodása. Azonban hiába tett meg mindent az eredmény újabb és újabb képtelenebbnél képtelenebb vádak özöne. Ahogy ilyenkor lenni szokott a nagy bizonyítási és megfelelési vágynak az eredménye az lett, hogy elkövetett ilyen-olyan hibát, amire az asszony könyörtelenül lecsapott és a fejére olvasta.
Na, nem azt, hogy megcsalta, mert nem tett ilyet, hiszen szerette a feleségét. De elég volt, hogy öt percet késsen, vagy ne vegyen fel egy telefont, az asszony szerint ez máris elég bizonyíték volt arra, hogy van valakije. Erre ő persze el kezdte bizonygatni, hogy miért is késett, vagy mi volt az oka annak, hogy a telefont nem vette fel. Ez persze az asszony szerint üres magyarázkodás volt csak, és ha véletlenül valami hiba csúszott a magyarázatba az újabb megdönthetetlen bizonyíték arra, hogy az ő hites ura milyen gazember, és bizony-bizony vadászik minden emberi lényre, aki a másik nemet képviseli.
Csak néhány példa a gaztettek közül: kiguvadt szemekkel nézte a bemondónőt a televízióban. Előre köszönt a Horváthnénak, aki a másodikon lakik. Rámosolygott a húsz év körüli fruskára az üzletben, mert az segített neki, igaz az a bizonyos fruska volt az eladó. Vagy éppen az egyik vállalati rendezvényen a jogásznő mellé ült le a vacsoránál. Alkalmi ismerősöm, bevallotta tehetetlen. Odáig fajult a dolog, hogy akkor is támadást vél párja szavai mögött, amikor az véletlenül mégsem gyanúsítja meg. Mit lehet tenni, kérdezi, de válaszolni én sem tudok. Végül megkérdem, hogy ő, mármint az útitársam szokta-e hasonlókkal letámadni élete párját? Rázza a fejét. Bevallja nekem, bizony előfordul, hogy elszakad nála a cérna és akkor puszta védekezésből ő is az asszony fejére olvas olyan dolgokat, amivel tisztában van, hogy merő képtelenség.
Útitársam lassan készülődni kezd, mert a következő megállónál leszáll. Így csupán egy rövid summázásra marad időnk. Na és egy kérdésre a részemről. Miért nem hagyja ott az asszonyt, hiszen így képtelenség élni. Rám mosolyog, és úgy válaszol.
– Mert mindennél jobban szeretem, és mert tündéri, okos, intelligens teremtés. Minden más téren tökéletes, és én bízom benne, hogy megváltozik.

Budapest, 2010. május 02.



(704 szó a szövegben)    (968 olvasás)   Nyomtatható változat


Julianna: (05-14-2010 @ 08:53 pm)
A féltékenység komoly betegség. Nem hiszek a gyógyulásban, szegény utitársad! De lehet, hogy a bizalma gyógyír lehet!? Üdv., Edit.

zoria: (05-15-2010 @ 07:56 am)
Csak egy valamit nem értek? Mitől lett az asszony féltékeny? Mert ha az első pillanatól az volt akkor nem kellett volna összeházasodni. Ha meg az évek során alakult ki nála, akkor valami gond csak volt. Kár, hogy nem utaztatok tovább együtt, lehet hogy ez is kiderült volna. vali

Anna1955: (05-16-2010 @ 11:43 am)
A bizalmatlanság kialakulásához apró dolgok is elegek...Tapasztalatom szerint az a nő szenved beteges féltékenységben, akit nagyon elhanyagol a párja érzelmileg. Lehet, hogy magában szereti, de nem mutatja ki eléggé, lehet, hogy a képtelen vádak már kialakítottak egy olyan légkört, ami ezt meg is nehezíti. Ha egy asszony érzi, hogy szeretik, ha kielégítik a romantika iránti vágyát, nem lesz féltékeny sárkány, legfeljebb csak csipkelődő kis megjegyzésekkel jelzi, ha szüksége van megerősítésre...:))))

winner: (05-17-2010 @ 01:21 pm)
Kedves Edit! Bízzunk benne, hogy kigyógyul a nő a féltékenységből. Amúgy ez csak fikció volt. Köszönöm, hogy megtiszteltél. Üdv.: Laci

winner: (05-17-2010 @ 01:22 pm)
Kedves Vali! Lehet a génjeiben volt. Köszönöm, hogy itt jártál. Üdv.: Laci

winner: (05-17-2010 @ 01:24 pm)
Kedves Anna! Reméljük, hogy a valóban így van és csak csipkelődni fog a féltékeny asszony. Laci

Teru: (05-17-2010 @ 04:16 pm)
Kedves Winner, nagyon jól leirtad ezt a körülményes helyzetet. Viszont az sosem tudtam emgérteni miért beszél el az meber dolgokat vadidegeneknek. Az én anyám volt olyen, öt perc elég volt az egész család történetét leadni:-) Élvezettel olvastalak. Szeretettel Teru

pumibu: (05-17-2010 @ 09:41 pm)
Az alaptalan féltékenység=az önbizalom hiánya.Legalábbis ha valaki önvizsgálatot tart,mindig erre az eredményre fog jutni. De hogy valaki mitől tárulkozik ki percek alatt egy vadidegennek?Ezen még nem gondolkodtam. Mit lehet kezdeni az ilyen emberekkel?Anélkül hogy ne bántsd meg! Jó kis sztori.Nekem tetszett!

Si: (05-18-2010 @ 01:07 pm)
Szerelem és bizalom. Mennyire összefügg ez a kettő. Egy határon túl, mindkettő megkopik. Aztán jön valaki más, akiben újra bízni tudunk. Érdekes írásod, sok gondolatot vet fel.

Attila61: (05-18-2010 @ 01:12 pm)
Kedves Winner!Szerelem és bizalom? Mindig, minden a körülményektől függ, soha nem találunk olyan törvényszerűséget, ami minden kapcsolatra igaz lenne! A történet jó! Üdv. Attila!

winner: (05-19-2010 @ 08:26 am)
Kedves Teru! valóban jó kérdés, hogy egyes emberek miért nyílnak meg vadidegen embere előtt, és miért adják ki legbensőbb családi titkukat? Köszönöm, hogy olvastál..

winner: (05-19-2010 @ 08:28 am)
Kedves Angéla! Valóban szavaidban ott az igazság és a jogos kérdés. Köszönöm, hogy megtiszteltél. Laci

winner: (05-19-2010 @ 08:30 am)
Drága Klárika! Köszönöm, hogy megtiszteltél. Az, hogy gondolkodásra késztet ez a kis írás, igazán megtisztelő számomra.

winner: (05-19-2010 @ 08:31 am)
Kedves Attila! Köszönöm, hogy megtiszteltél. Örülök és egyetértek a a véleményeddel. Üdv.: Laci

  

[ Vissza: winner - Máté László | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.55 Seconds