[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 188
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 188


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: A fotel titka
Szerző: winner - Máté László
(03-15-2010 @ 07:06 pm)

:
– Óvatosan azokkal a bútorokkal, meg ne sérüljenek! Ide a kisszalonba hozzák! Az asztalt és a vitrines szekrényt tegyék oda! A kanapét a fal mellé, vele szembe a két fotelt! – adta az instrukciókat az asztalos mester. Elégedetten szemlélte munkája gyümölcsét, a szépen berendezett szalont. A bútorok a kor szellemének és divatjának jegyében a legmodernebb kivitelben készült el. A fa részek mesterien lettek megmunkálva, a két fotelt egészen újszerű csavart karfája tette egyedivé. A fotelok, a kanapé és a székek kárpitja aranyszínű selyemből készült. A mester még egyszer terepszemlét tartott, majd jelezte a komornyiknak, hogy valóban minden a helyén van. Az megszemlélte a végeredményt majd lekezelő hangnemben közölte, hogy nem feltétlenül szükséges, hogy a lord személyesen vegye át a bútorokat. Az asztalosmester azonban hajthatatlan volt így hát a komornyik utasította, hogy várjon a konyhában. Visszatérve közölte, hogy lord Hide holnap tíz órakor ér rá, addigra legyen itt.

– Látom kiváló munkát végzett! – közölte finomkodóan a lord.
– Igyekeztem sir.
– A fotelt úgy készítette el, ahogy megbeszéltük?
– Természetesen! Méltóztassék megtekinteni.
– Nagyszerű! – a lord csengetett és a belépő komornyikhoz fordult. – Intézkedjen, hogy a mester megkapja a bérét.

* * *



– Sir, kérem, jöjjön! Menekülni kell, a köztársaságiak körül vették a házat. Ezek fejezték le a királyt!
– Vigye a feleségemet és a gyerekeket, Leopold!
– De sir! És az ön biztonsága?
– Tegye, amit mondtam! – Azzal a lord sarkon fordult és besietett a kisszalonba. Nem sokkal később a köztársaságiak betörték az ajtót és szobáról szobára jártak. Úgy tűnt, egy teremtett lelket nem találnak a kastélyban.
– Valami titkos kijáraton keresztül megszöktek! – üvöltötte az egyik katona.
– Hahó! Ide hamar, megtaláltam lord Hide-ot!
A köztársasági sereg egy csoportja a kisszalonba rontott. A lord ugyan egy párbajtőrrel próbált védekezni, de pillanatok alatt lefegyverezték és elvezették. A dühöngő lázadok törtek, zúztak és a kisszalon bútorai csakhamar romokban hevertek. Az apróra zúzott bútorokat a kandallóba vetették.
– Mi folyik itt? Meg vannak maguk őrülve? Mit csináltak a bútorokkal? – kérdezte egy magas rangú tiszt. – Tudni akarom ki a felelős ezért a vandalizmusért! Követni fogja a lordot, aki már ott hintázik a kötél végén!
– Bocsánat kapitány úr!
– Erre a vandalizmusra nincs bocsánat! Ez nem méltó a köztársaság eszméjéhez! Derítse ki kik voltak és egy hét fogságot szabjon ki nekik! Továbbá hozasson másik bútort. Itt lesz a főhadiszállás. Azt az egy szem fotel, ha már a sors megkímélte tegyék oda középre.

* * *



– Bocsásson meg sir, hogy zavarom. Berendeztük a kisszalont, de ez az öreg fotel nagyon nem illik oda.
– Vigyék a dolgozó szobámba! Ez az egyetlen megmaradt emlék szegény nagyapámtól. Már csak az iránta érzett tiszteletből sem dobhatom ki.
– Ha óhajtja sir, felújíttatom!
– Nem! Nem akarom! Mikor kisfiú voltam is ilyen volt és emlékszem a nagyapám mennyire szeretett benne pihenni.

* * *



– Uram! Minden kész a holnapi megnyitóra!
– A személyzet a helyén?
– Igen uram!
– Nagyszerű! Az volna a kérésem, hogy ezt az öreg fotelt vigyék le a földszintre, és a recepcióval szemben az oszlop elé tegyék. Kerítsék körbe! Ne ülhessen bele senki, de közelről meg lehessen szemlélni!
– Természetesen sir! Intézkedem!
Az öreg fotel így került az újonnan megnyíló hotel előcsarnokába, amolyan családi ereklyeként.

* * *



– Szabadjon megkérdeznem mi a szándéka a kastéllyal?
– Nem tudom! A hotel évek óta veszteséges! Sajnos a háború alaposan itt hagyta a nyomát, és megvallom nincs pénzem a felújításra. Ha találnék vevőt, nyomban eladnám!
– Őszintén sajnálom! Majd negyven évig szolgáltam az édesapját!
– Tudom, és higgye el Philip a szívem szakad belé, de nem tudom rendbe hozatni a családi kastélyt.

* * *



– Jó napot kívánok!
– Parancsoljon fiatalember! Mivel szolgálhatok?
– Műbútorasztalos vagyok, és a faluba mondták, hogy önnek van egy több száz éves fotelje. Szeretném megnézni, és ha meg tudunk alkudni, megvenném.
– Sajnálom! Valóban van egy közel háromszáz éves fotel, melyet a családom legrégebben ismert őse csináltatott, de nem óhajtom eladni. Akkor rendelte, amikor őfelsége I. Károly király a nemesi címet adományozta neki. Ezért nem kívánok megválni a foteltől.
– Akkor legalább engedje meg, hogy megnézzem.
– Nos, fiatal barátom ennek talán nincs akadálya. Itt van a kisszalonban, jöjjön, megmutatom – azzal a lord bevezette az érdeklődő asztalost. A férfi lassan körbe járta és értő szemekkel nézte az öreg kopott bútordarabot. Szerette a mesterségét, amit apjától örökölt, aki azt, az ő apjától tanulta. Híres asztalos dinasztia voltak. Nézte a fotelt és nem akart hinni a szemének. A fa karfának a jellegzetes csavart formája nagyon ismerősnek tűnt. Erre a jellegzetes kialakításra az apja tanította meg, és elmondása szerint ennek a technikája apáról fiúra szállt. Az ódon bútor karfája e szerint a technika szerint készült.
– Hiszen akkor ezt a bútort valamelyik ősöm készítette! – Az asztalos ismét a lordhoz fordult. – Uram! Kérem, engedje meg, hogy rendbe hozzam a fotelt. Ingyen megcsinálom.
– Ugyan miért tenné?
– Meggyőződésem, hogy ezt a bútort az egyik ősöm készítette. Ha megengedi, hogy rendbe hozzam, egyúttal tudnék egy ugyanilyen fotelt készíteni magamnak.
– Nem igazán értem miért jó ez önnek.
– Az apám mesélt erről a fotelről, és a karfa jellegzetes csavart formájáról. Továbbá arról, hogy van egy titkos rekesze, melyet az ön őse kérésére alakított ki az én egyik ősöm, aki szintén bútorasztalos volt.
– Valóban? És hol az a titkos rekesz, ifjú barátom?
Az asztalos a fotelhez lépett és kihúzott két fa szegecset, majd elfordította a csavart karfákat egy mozdulattal, ezáltal felpattintotta a háttámlát. A titkos rekeszből egy fa ládika esett ki.

* * *



A lord nézte a ládikát és a benne lévő ősi családi ékszereket. Felbecsülhetetlen értékük lehet, hiszen I. Károly király adományozta a lord legrégibb ismert ősének, amikor lovaggá ütötte. A családi krónikában többször említést tettek az ékszerekről, amit feltételezhetően a köztársaságiak raboltak el. Bár a család sok viszontagságon ment keresztül az évszázadok során, mostanra újra felszálló ágban volt a csillaga. Nem kínozták anyagi gondok, mint az elmúlt háromszáz évben jó párszor. Átnézte az ékszereket, legvégül egy megsárgult levelet talált.
Felbontotta és nem akart hinni a szemének. Lassan nehézkesen olvasta a régies nyelvezettel írt levelet.

Drága Fiam!

Tudom, hogy édesanyád, akit én őszintén és tiszta szívvel szerettem, a halálos ágyán elmondta neked az igazságot. Kérlek, bocsáss meg nekem, amiért titokban tartottuk a kilétedet. Most, hogy édesanyád meghalt szükségét érzem, hogy a továbbiakban téged segítselek. Azonban azt meg kell értened, hogy a nyilvánosság előtt nem vállalhatom fel az apaságot. Amennyiben ezt megtenném, azt gondolom, nagyon gyorsan elérne egy gyilkos tőr.
Te az én első szülött fiam vagy, de mivel balkézről születtél, soha nem viselheted a Stuart nevet és nem örökölheted a trónt. A legtöbb, amit tehetek érted, hogy nemesi címet adományozok neked. Természetesen az ehhez szükséges birtokokkal, valamit egy kastéllyal.

Lord Hide remegő kézzel olvasta a levelet.
– Ha ez igaz, márpedig miért ne lenne igaz? – Nem folytatta a mondatot, nem merte folytatni. Csak nézte a levél végén a dátumot, a királyi pecsétet és aláírást.

Hereford, az úr 1647. esztendejében, február havának 15-ik napján

Vérszerinti apád: I. Károly
Anglia királya



Hide (angol) = eltitkolt



(1282 szó a szövegben)    (1013 olvasás)   Nyomtatható változat


Grigo: (03-15-2010 @ 07:27 pm)
Kedves Winner, nem csak azért örülök a győzelmednek, mert én is erre voksoltam, hanem azért, mert magasan kiemelkedő prózai mű. Gratulálok a megérdemelt sikeredhez ! Szeretettel : Zoltán

prince60: (03-15-2010 @ 07:29 pm)
Kedves Laci! Ez egy remek írás. Amikor olvastam, nálam nem volt kérdés a szavazás végeredménye. Felolvastam az asszonynak az összeset, s amikor végeztem, azonnal rávágta, hogy nála melyik a nyerő. Szórakoztató, izgalmas és egészségesen szövevényes novellát hoztál össze. Gratulálok hozzá, és a méltán megérdemelt győzelmedhez is. ((Zoli

Eprecske: (03-15-2010 @ 07:40 pm)
Gratulálok :)) nagyon jó írás :)) tetszett. Üdv Mártus

lena1: (03-15-2010 @ 08:08 pm)
Gratulálok, kedves Laci!

Teru: (03-15-2010 @ 08:36 pm)
Kedves Winner, ez olyan történet, melyet érdemes lenni egész könyvre kifejleszteni. A stilusod kitűnő, az jutott eszembe, hogy még csak ebbl lenne egy fantasztikus film. Szeretettel Teru

winner: (03-15-2010 @ 10:13 pm)
Kedves Zoltán! Köszönöm a figyelmedet. Igyekeztem, hogy a történelmi hűség hihető legyen. Üdv. Laci

winner: (03-15-2010 @ 10:18 pm)
Kedves Prince Zoli! Köszönöm a dicséretet. A téma kapcsán azonnal beugrott az alapötlet, hogy valami legyen a fotelben elrejtve. Aztán Franciaországba ültettem a történetet, de rájöttem , hogy az angol környezetben nagyobbat üt, hiszen ott most is királyság van. A többi jött magától.

winner: (03-15-2010 @ 10:19 pm)
Köszönöm Márti a figyelmedet.

winner: (03-15-2010 @ 10:20 pm)
Lenácska! Köszönöm a gratulációt!

winner: (03-15-2010 @ 10:23 pm)
Kedves Teru! Ahhoz jobban bele kell ásni magamat a történelmi háttérbe. Ha felkér a filmgyár örömmel megírom.

Lacoba: (03-15-2010 @ 10:30 pm)
Laci, jól megdolgoztattál, de nem bánom. Gratula!

felix: (03-16-2010 @ 07:29 pm)
Ez Dumas-nál egy regényt is magért volna. Tetszett! Szeretettel: félix

winner: (03-16-2010 @ 08:14 am)
Lacobá! Nem értem, mivel is dolgoztattalak meg?

winner: (03-16-2010 @ 10:36 pm)
Köszönöm Sándor! Talán majd egyszer, most másról írok.

naiva: (03-16-2010 @ 10:42 pm)
Remek írás Laci! Évszázadok történelmi viharait átvészelő fotel története, a végén jó kis csattanóval! Tényleg: akár regényt is lehetne írni a sztoriból! Szívből gratulálok a győzelmedhez! Szeretettel: Zsuzsi

anyatka: (03-17-2010 @ 07:23 pm)
Winner szeretettel gratulálok győzelmedhez!!!! :))) Andi

winner: (03-17-2010 @ 08:07 pm)
Péter! Köszönöm a figyelmedet és én is gratulálok a te sikeredhez.

winner: (03-17-2010 @ 08:08 pm)
Andi! Köszönöm a gratulációt.

winner: (03-17-2010 @ 08:17 am)
Köszönöm Zsuzsi a figyelmed! Annyira mondjátok ezt a regényt, még a végén belevágok. :))

piroman: (03-17-2010 @ 10:29 am)
Nagyszerű! Igazi fordulatos, remek történet! (Nem véletlen a győzelem!:)

  

[ Vissza: winner - Máté László | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.56 Seconds