[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 200
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 200


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Vadászkaland
Szerző: winner - Máté László
(07-06-2010 @ 01:44 pm)

:
Vadászkaland



A férfi elbúcsúzott társaitól, beült a kocsiba és lassan kihajtott a kapun. Az óramutató közeledett az éjfélhez mikor végre hazaindult. A hétvégét barátaival töltötte. Mivel meglehetősen ritkán tudtak összejönni, ezért ezeknek a találkozóknak egy idő óta különös rituáléja alakult ki. Mindig másnál rendezték az összejövetelt és a rendező feladata volt, hogy kitaláljon valami egyedi programot. A mostani találkozót a vadászat tette különlegessé.

~~~

A rosszul kivilágított, hepehupás úton csak lassan tudott haladni, gondolati elkalandoztak. A tegnapi vadászat eseményeit idézte fel. Tudta, hogy barátja, tagja egy vadásztársaságnak, mert sokat dicsekedett vele, de hogy ezúttal ő szervez egy vadászatot, azt nem gondolta volna. Ennek komoly kockázata volt, hiszen a legtöbben gyakorlatlanok voltak, és engedéllyel sem rendelkeztek.
A férfi viszont jó céllövő volt, fiatal korában az MHSZ-nél versenyzett. És ha kicsit kitartóbb, ki tudja mire vihette volna, mert éles szeme, nagyon jó látása volt. A katonaságnál mindig ő volt a legjobb céllövő, gyakran részesült dicséretben. A tegnapi vadászat felvillanyozta, és elhatározta, hogy megújítja rég lejárt fegyverviselési engedélyét és csatlakozik egy vadásztársasághoz. A barátja biztos segítene és támogatná.

~~~

Ahogy az várható volt, a tegnapi vadászaton a társasság többsége nem lőtt semmit. A férfi barátja fél tucat apróvadat, két másik férfi egy-egy nyulat. Ő viszont a számtalan apróvad mellett egy szarvas gidát is elejtett, ezzel kivívva a társaság elismerését.
Még most is felgyorsult a pulzusa, ahogy visszaemlékezett a történtekre. Kilépett a tisztásra és megpillantotta a szarvastehenet, amint óvatosan a folyó felé lépdel, nyomában egy pár hetes gidával.
– Ez lenne az igazi zsákmány – gondolta magában. – Visszahúzódom az erdőbe, megkerülöm a tisztást és pont oldalba fogom. Így is tett, lassan, óvatosan haladt nehogy zajt csapjon és megriassza a vadat. Jó tíz percig tartott, míg a sikerült a kívánt helyre érnie. Újból kilépett a tisztásra, de nem látta sem a szarvastehenet, sem a borját. Csalódottság fogta el. Már éppen visszafordult volna, hogy elinduljon megkeresni társait, amikor tőle jobbra, alig száz méterre kilépett a tisztásra a borjú. A férfit elragadta a vadász ösztön, érezte, hogy adrenalin szintje emelkedni kezd. Óvatosan emelte célzásra a fegyvert, hosszan célzott. Hangos durranás verte fel az erdő békés csendjét… A borjú felbukott és rúgkapálva, kétségbeesetten sírni kezdett. A panaszos sírásra kilépett a tisztásra a borjú anyja és riadtan nézte kicsinyét. Ösztönösen a vérző sebet nyalogatva próbált segíteni rajta.
– Mégis csak megvagy – gondolta a férfi és újra gondosan célzott. Meghúzta a ravaszt, de a vad megérezhetett valamit, mert az utolsó pillanatában megugrott. A lövés célt tévesztett, a golyó csak súrolta az állatot, amely riadtan megiramodott. Mielőtt eltűnt volna a sűrűben, megtorpant és a férfira bámult, majd egyetlen szökkenéssel bevetette magát a fák közé.

~~~

A gépkocsi kiért az országútra és férfi beletaposott a gázba.
– Egy óra múlva otthon leszek – mormogta magának. – Kellene valami zene – azzal bekapcsolta a rádiót és keresgélni kezdett az állomások között. Hirtelen felkapta a fejét és a fékbe taposott. Az úton egy kifejlett szarvas állt mozdulatlanul, és a közeledő autót bámulta. A férfi egy szempillantás alatt felmérte, hogy nem fog tudni megállni. Ösztönösen rántotta félre a kormányt, és ahogy elrobogott a megmerevedett vad mellett, a tudatába hasított a felismerés: az én szarvastehenem.
A kocsi széles ívben lerepült a jó két méter magas töltésről a mélybe. Hatalmas csattanással ért földet a gépkocsi, és bukdácsolva tovább pörgött. Végre megállt az autó, sötétség és csönd borult mindenre. A férfi az összepréselődött kocsiban ült, mindenhol üvegszilánk. Pokoli fájdalmat érzett, többre nem emlékezett, mert elveszítette az eszméletét.

~~~

Tudatához tért, de ahogy megmozdult, érezte, hogy mindene fáj. Visszagondolt a balesetre, ahogy elszáguld a bénultan álló szarvastehén mellett. Mintha az állat szemrehányóan nézett volna rá. A sötétben megpróbálta kitapodatni kezét, lábát és megnyugodva konstatálta, hogy bár rendkívül fáj minden porcikája, legalább épségben van.
– Majd holnap az orvos tájékoztat hány bordám van eltörve – gondolta. – Világos lesz, megnyugtató orvosi ellátás, csak idő kérdése és rendbe fogok jönni.
A gondolatai kuszán kavarogtak és lassan újra álomba zuhant.
Hallgatta a főorvost és üvölteni lett volna kedve, de csak feküdt mozdulatlanul és érezte, hogy könny szökik a szemébe.
– Felfogta amit mondtam? – kérdezte az orvos. – Igen! Kérem, hagyjanak magamra.
Hallotta az orvos és a nővér lépteit, majd kisvártatva az ajtó csukódását. Kinyitotta a szemét és a semmibe bámult, agyában az orvos szavai dübörögtek, majd a szarvastehenet látta, amint elrobog mellette, és végül a végtelen sötétséget.
Nem tudta meddig feküdt így, végül felült és megnyomta a nővérhívót.
– Segíthetek valamiben? – kérdezte e belépő nővér.
– Szeretnék kimenni – felelte a megvakult férfi.



Budapest, 2010. június 26.



(741 szó a szövegben)    (950 olvasás)   Nyomtatható változat


a_leb: (07-06-2010 @ 04:24 pm)
Laci, tudod, nem vagyok prózás, de ez nagyon jó... aLéb

zoria: (07-06-2010 @ 06:11 pm)
Tökéletesen leírtad a szemet szemért elvet. vali

agnes: (07-06-2010 @ 06:16 pm)
Tökéletes. Nagyon jó szeretettel

Teru: (07-06-2010 @ 08:10 pm)
Szivből gratulálok a nyertesnek, nagyon jó történet, bár szomorú a vége. Szeretettel Teru

winner: (07-06-2010 @ 10:00 pm)
Mindig ezt mondod Béla, aztán újra megtisztelsz. Tehát jó úton haladok.

winner: (07-06-2010 @ 10:02 pm)
Kedves Vali! Itt inkább a sors keze szólt közbe, mert a szarvastehén bosszújáról nem beszélhetünk. Köszönöm, hogy megtiszteltél.

winner: (07-06-2010 @ 10:03 pm)
Köszönöm Ágnes, hogy olvastál.

winner: (07-06-2010 @ 10:05 pm)
Kedves Teru! Köszönöm a gratulációdat. Valóban a vége tragikus, de hát ilyen a való élet.

Samway: (07-07-2010 @ 08:21 am)
Lacikám a versenyben is ez volt a favorit nekem :) grat samy

Julianna: (07-07-2010 @ 08:54 am)
Nagyon jól megírt történet, ismét elolvastam, most is hatásos.

winner: (07-08-2010 @ 10:07 pm)
Köszönöm Józsi! Örülök, hogy tetszett.

winner: (07-08-2010 @ 10:09 pm)
Kedves Edit! Nagyra értékelem a véleményedet. Köszönöm...

soman: (07-10-2010 @ 08:45 am)
Voooááá! A természet bosszúja! Gratula! (Egy kicsit azért megsajnáltam a főhőst...)

winner: (07-13-2010 @ 06:17 pm)
Köszönöm, hogy itt jártál Ottó.

  

[ Vissza: winner - Máté László | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.40 Seconds