[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 150
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 150


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Mátyás, az igazságos
Szerző: csitesz - Dávid József
(03-04-2011 @ 08:29 am)

:

Mátyás király elégedetten dőlt hátra trónján, miközben jófajta Tokaji bort kortyolgatott mívesen megmunkált kupájából. Testét, lelkét átjárta a jó tíz éve privatizált királyi borvidék fejedelmi nedüjének zamata, és érezte, hogy nagy gondolatok kergetik egymást fejedelmi agyában.
Nem kis nosztalgiával emlékezett vissza arra az időre, amikor legutóbbi sikeres hadjáratával Bécset 3:0-ra bevette a magyar sereg, és Európa a sógorok elleni diadalt Ünnepelte. A korábbi sikerek, mint pl., amikor az angol oroszlánt doromboló cicává szelídítette a magyar vírtus, már a múlt homályába vesztek.
Mostanában csak kis hercegségek kuktákból összeállított válogatottja, vagy távoli országok derék olajfúró munkásai ellen veheti fel sikerrel a csatát a csapat. Ezért is hívják még mindíg "Feketének".
De jó királyunk fejében, mint említettem volt, nagyratörő terveket szőttek a percek, és a jófajta Aszú.
- Újra naggyá kell tenni az országot, újra kell egy diadalmas hadsereg, mely visszahozza Magarország régi hírnevét, és a lábunk előtt hevernek majd a világverő spanyolok, vagy a nagymúltú brazilok!
Igen ám, de honnan lesz újra sikeres armádiája az országnak? Pénz kell hozzá. Ami a legkevesebb. De itt vannak a szakemberek, akik bölcs hozzáértéssel teremtik elő a semmiből a csillogó aranyakat. Hívatta is nyomban nemzetgazdasági miniszterét, aki meghallgatván a problémát, összeráncolta homlokát, és erősen gondolkodott:
- Felséges királyom! Nehéz kérdés, mert adót nem igen tudunk többet kivetni. Van kapuadó, füstadó, legutóbb az árnyékszékadót vezettük be. Adóztatjuk, ha valaki kalapban megy az utcán, és azt is, ha hajadonfőtt. Sőt hamburgeradóval sújtjuk, ha valaki egy tányérnál több levest eszik.
- Valami kreativitás kedves miniszterem! Hiszen ezt várja el öntöl a nép, az istenadta nép. Ne feledje, kétharmados közfelkiáltással még nem választottak királyt a Duna jegén! Mi van a pénzváltókkal? Nekik úgyis a bőrük alatt is pénz van.
- Az állatok nyúzását is adóztatjuk, de ha felséged úgy gondolja, kiterjeszthetjük a bankszektorra is.
- Áh, hagyjuk! Attól tartok, csökkenne a népszerűségi indexem.
És mi van  a kiadások csökkentésével?
- A dicső Fekete Sereg abból tartja fent magát, hogy autogramokat osztogat japán túristáknak Puskás Öcsi fényképével, a Királyi Szimfónikus Zenekar meg hakni fellépéseket vállal jómódú délvidéki gabonakereskedők esküvőin. A börtönökben a rabok napi nyolc órában koldulnak Buda utcáin, és  a bevételből fizetik az őrök fizetését. Tehát nemigen lehetséges költségcsökkentés.
- Akkor hogy lesz ebből világverő nemzeti tizenegyünk, akik régi dicsőségünket előhozzák a múlt homályából? Most ez a legfontosabb teendő, nem a nemzetgazdasági hiány csökkentése!
Erre találj megoldást, mert a hóhér bárdja fejed felett lebeg.
- Csak megjegyzem felséges Uram, hogy három éve nem volt kivégzés a Várban, mert a hóhért leépítettük a költségek csökkentése miatt.
- Hm. Úgy látszik, megint nekem kell valamit kitalálnom. Megvan! Nyomtassatok belépőket a 2020-as Budapesti Labdarugó Világbajnokságra. Egy kis marketing, és még Braziliában is kapkodni fogják.
- De Uram, még fel sem fedezték Amerikát! És miből gondolod, hogy lesz akkor Budapesten foci VB?
- A múlt héten járt nálam néhány viking kereskedő, és a Riói karneválról hoztak prospektusokat. A jegyek bevételének egy részét meg államkötvénybe fektetjük, és képzeld el, hogy jó ötszéz év után mennyi hozamot produkál.  Még Olimpiát is tudnak majd dicső utódaim rendezni abból a pénzből, ha mernek nagyot álmodni. 





(489 szó a szövegben)    (959 olvasás)   Nyomtatható változat


fényesi: (03-04-2011 @ 01:19 pm)
Ez biztos, hogy akkori (anno) történet...? J

Nefelejccss: (03-04-2011 @ 01:35 pm)
Csiteszem! Biztos vagy te abban, hogy Mátyás király történetét nem írják át törtészeink?? Újra értékelték a Tanácsköztársaságot, az országot romjaiból felépítő Kádár rendszert, a forradalmakat- ellenformadalmakat, a rendszerváltást... stb... Nem tudom, él-e még az mondás: meghalt Mátyás király, oda az igazság.. Hisz vanak "élő királyaink..." akik még trónt nemi s, de hatalmat gyakorolnak! Csak az igazság hiányzik, de ez elhanyagolható.

Nefelejccss: (03-04-2011 @ 01:41 pm)
Elnézést az elütési hibákért, de klavim már régen cserére szorul. (mint én:))

Teru: (03-04-2011 @ 04:30 pm)
Drága Csiteszem, voltak ügyvédek Mátyás király idejében? Mert nekem nagyon úgy tűnik, ez az eljárás nem éppen törvényi alapon ment:-) Fantasztikus vagy! Szeretettel Teru

felix: (03-04-2011 @ 04:35 pm)
Látomásos írás! Gratula! Szeretettel: félix

Velina: (03-04-2011 @ 05:20 pm)
jó, tetszik nagyon...

Anna1955: (03-04-2011 @ 09:34 pm)
Különös látomás...:))) Van benne igazság, hisz Mátyásról szól...:)))

sodrelap: (03-05-2011 @ 07:32 pm)
Kedves csitesz, mire a humoros és tanulságos írásod végére értem, végre rájöttem, hogyan is fogom hétfőtől csökkenteni a családom költségvetését…:-))). Üdv., sodrelap

a_leb: (03-07-2011 @ 12:53 pm)
Össze vagyok kronológiailag zavarodva :-))... (persze nem...) aLéb

  

[ Vissza: csitesz - Dávid József | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.41 Seconds