[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 244
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 244


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Fejezetek a "Nagy Írónő" életéből 3.
Szerző: naiva - S. Farkas Zsuzsanna
(06-30-2009 @ 02:19 pm)

:

A Nagy Írónő cigarettájának kékes-szürkésen gomolygó füstjét követte tekintetével. Kinézett az általában ihletet adó, mindig változó, konyhaablakon túli tájra.

Most éppen esett. Egész délután zuhogott, szürke függönyt vonva az ablak, és a mögötte lévő világ közé, sötét gondolatokat ébresztve a Nagy Írónő fejében.

Már három hete nem írt semmit…

Szórakozottan lerázta a hamut cigarettája végéről a mosogatóba. Észre sem vette. Az a gondolat fészkelte magát makacsul az agyába, hogy talán soha többé nem tud írni.

Borzalmas volt ez a három hét…
Hányszor és hányszor ült le a gép elé, verseket olvasott, témát keresett és semmi, hangsúlyozom: semmi nem jutott az eszébe.  Egyetlen épkézláb rím nem jött össze, úgy érezte olyanok a gondolatai, mint egy ötödik osztályos tanulóé. No, és az eredetiségről,  költői képekről nem is beszélve… Lassan kezdte elfelejteni milyen érzés, mikor megszánja, és homlokon csókolja a múzsa. Amikor megtörténik a csoda: káprázatosan jó mondatok, sorok jutnak eszébe, és már kattog is a billentyűzet, úgy száguldoznak a gondolatai, követni alig tudja őket.

Gyakran érezte úgy, hogy amikor ír, segítséget kap… Valahonnan kívülről… Mintha nem is belőle szakadna ki a szó, hanem ajándékba kapná valakitől, valahonnan, akár egy sugallatot. Hitte: az alkotásra való képesség adomány. A vágy, a kényszer is az, ami újra és újra arra ösztökéli, hogy írja le gondolatait, érzéseit. Hálás volt ezekért az ihletet adó percekért, ezért az ajándékért.

És most, íme: a mindennapi gondok, szabadidejének szinte zéróra csökkenése messzire űzte a múzsákat a környékről.  Tanévkezdés volt, és nem csak a gyermekei, Ő maga is kénytelen volt újra tanulásra adni a fejét. 

A Nagy Írónő szomorú volt.
Éhség gyötörte, olthatatlan szomjúság a szavak után. Frusztráltnak, üresnek érezte magát nélkülük. Készült benne a vers, sőt talán készen is van, de nem tudta előcsalogatni. Csak feszítette belülről, mint az egyre növekvő magzat az anya hasát, egyre nehezebben viselte. Szerette volna már letenni ezt a terhet, szerette volna „megszülni” a benne torlódó, kifelé készülődő sorokat, de egyszerűen képtelen volt rá. Mikor leült a számítógép elé és megnyitotta a World-öt, legalább annyira üresnek érezte az agyát, mint az előtte vibráló fehér képernyőt. Ha sikerült is lepötyögnie néhány sort, visszaolvasva undorodva, ingerülten törölte ki a leírt közhelyeket. Ingerültsége pedig  végig kísérte a nap folyamán immár lassan 3 hete…
Ó, mennyi lelki szenvedéssel kell megküzdenie egy művészléleknek!

Mélabús hangulatából az ajtó hangos csattanással történő kicsapódása vetett véget.
- Anya, meg fogsz lepődni! Ne akadj ki, ne kiabálj, ne ájulj el! Próbálj beletörődni… - lépett be kisebbik lánya, köszönés helyett ezekkel a szavakkal. Arcán enyhe bűntudat keveredett valamiféle öntudatos szemtelenséggel.  „ Úristen, most kezdte a gimit és máris egyest kapott, kiosztotta  az osztályfőnökét, lehet ki is rúgták a suliból????” – villantak át a lehetőségek a Nagy Írónő elgyötört agyán.
- Mondjad! Ne kímélj!
Nem mondta. Mutatta. Egy fülpiercinget. Volt már vagy négy lyuk a gyermek fülén, de ez az új  - mint elmagyarázta a piercingek területén teljesen analfabéta anyjának – nem sima fülbevaló, ez piercing…Nem a cimpába teszik, hanem oda középre, és nem úgy lövik át a fület, hanem lyukasztják.
- A következőt hova teteted? – nézett aggodalmasan a lányára. Kis fejmosást tartott, hogy azért legközelebb beszéljék meg mielőtt ilyen lépésre szánja el magát, majd a lányka bevonult a szobájába és már harsogott is a lakás valami alternatív zenekar  - a Nagy Írónő ízlése szerint -  enyhén szólva, finoman kifejezve is  kellemetlen zenéjétől…

- Így nem lehet tanulni! – rohant ki a nagyobbik lánya, fejét fogva, dúlva-fúlva a konyhába.
- Nyugi kislányom, megoldjuk!
Kisebb csetepaté után megoldották. Csend lett, a gyerekek tanultak, vagy legalábbis ezt mímelték. Közben hazajött a férje, és amíg ő a tanuláshoz szükséges csend és nyugalom megteremtésén fáradozott, megette az összes szőlőt, amit a Nagy Írónő éjszakára tett félre magának. Imádott éjszaka enni! Már előre élvezte a zamatos, nagy szemű muskotályos szőlő izét. Összefutott a szájában a nyál, ahogy elképzelte, hogy éjszaka, mikor végre csend lesz és nyugalom, lassan, élvezve a lédús szemek édes ízét, komótosan eszeget.
És most a férje mindet befalta!  Sértődötten vonult be a szobába, és leült a számítógép elé. Megnyitotta a World-öt, hátha a fehéren vibráló monitor láttán érkezik az ihlet. Felírta címnek: Szeptemberi gondolatok. De nem érkezett a múzsa, ehelyett a lányok lebegtették meg az ellenőrzőjüket az orra előtt.
- Holnap szülői értekezlet lesz!
Aláírta a kis könyvecskét és közben azon törte a fejét, hogyan fog osztódással szaporodni, mert el kellene mennie mindkét lány szülőiére, ami persze egy időpontban lesz. Az egyik most ment elsőbe, vagy ahogy mostanság nevezik kilencedikbe, új osztályfőnök, új iskola, ott kellene lennie. Viszont a nagyobbik tizenkettedikes, szalagavató, ballagás, érettségi… Mozgalmas év előtt áll. Ott is ott kellene lennie. Fáradt aggyal elnapolta a kérdést.

- Vasárnap jön a német csere-gyerek. Képzeld vegetáriánus!
- Remek! Jó kis magyaros gulyást szerettem volna neki főzni… Mi a fenével etetem egy hétig??

- Anya!! Meg fogok bukni érettségin!!! Mindent elfelejtettem, mindent!
- De hisz itt van még az egész tanév előtted! Nem kell izgulni, addigra eszedbe jut!

- Az új tanárom tök ellenszenves!

- De anya, hidd el, mindent elfelejtettem angolból tavaly óta!

- Hát majd eszik tésztát, meg majd rántok ki cukkinit, és halat vajon eszik? És tojást?

És ez így ment egészen késő estig.
A múzsák messze jártak. Nem szeretik a nyüzsgést, a zsivajt, csendre, nyugalomra vágynak.

Majdnem tizenegy óra volt, mire elcsendesedett a ház, aludni tért a kis család. A Nagy Írónő újra próbálkozott. Csend, kislámpafény, nyugalom, csak a számítógép képernyője vibrált meghitten.
Újra felírta a címet: Szeptemberi gondolatok. Nézte egy darabig a feketén virító betűket, de sajnos most sem jutott eszébe egyetlen költői, de még sima, hétköznapi gondolat sem. Kimerült volt. Lassan lehajtotta a fejét, homlokát a számítógép asztal hűvös lapjára szorította…


….arra ébredt, hogy nagyot nyikordult a gurulós szék alatta. Hunyorogva emelte fel fejét, és nézett az órára. Fél kettőt mutatott. „ Még jó, hogy nem estem le a székről…”  – gondolta, míg kikapcsolta a gépet. Rossz kedvűen, dolga végezetlenül bebújt az ágyba.

Másnap nem lett jobb sem a hangulata, sem az időjárás. Esett és esett egész nap megállás nélkül. Kegyetlenül kínozta a kikívánkozó vers, és a tudat, hogy három hete nem írt, valamint a félelem, hogy soha többé nem is fog talán.
Estefelé már nem bírta tovább. Felvette az esőkabátját, fogta a kis füzetet, amibe a verskezdeményeit szokta írni és kiballagott az erkélyre. Onnan nézte a kora ősz képeit, hallgatta az eső, és a szél keltette hangokat. Ült a műanyag széken a zuhogó esőben, rágta a tolla végét, míg egyszer csak megszólalt benne az első sor… és követte a többi. Mire észbekapott teleírt egy oldalt. Végtelenül megkönnyebbült… Hát kinn van! Megszületett! Nehéz, hosszú vajúdás volt, de végre, végre újra írt! Bement a meleg szobába, és üdvözült mosollyal elkezdte letisztázni, az erkélyen előbújt sorokat. Nem egy remekmű, de megtört a jég, elmúlt a félelem Már tudta: nem hagyták el örökre a múzsák. Időnként ugyan hűtlenek hozzá, vagy Ő hozzájuk, de sosem tűnnek el végleg.

Eltelhetnek hetek, hónapok, évek… Akit egyszer megfertőzött az írás szeretete, az sosem tud örökre lemondani róla, előbb vagy utóbb, de újra alkotni fog…





(1132 szó a szövegben)    (1112 olvasás)   Nyomtatható változat


szavathna: (06-30-2009 @ 04:06 pm)
Kedves Zsuzsa! Nálam, s, másnál is előfordul egy kis lazítás, de Te még ezt is szép sorokba tudtad önteni... S, így lesz ez ezután is. Ez ellen nincs gyógyszer!? Puszillak! Anna

AngyaliAndi: (06-30-2009 @ 04:06 pm)
Hosszú hónapokig vártam már én is. Semmi nem volt jó. Még most sem az, de legalább már elindult. Nagyon is értem mit érzel:))))) Puszi! Andi

naiva: (06-30-2009 @ 04:33 pm)
Köszönöm Annám a soraidat!:) Tudom, mindenkinél vannak ilyen időszakok. Gyógyszer ellene?:))) Hát a patikában nem adnak... Mindenkinek egyénre szabott a gyógymód, és még egyénen belül is változó, a körülmények és a lelkiállapot függvényében!:)) Sok puszi: Zsuzsi

naiva: (06-30-2009 @ 04:37 pm)
Andi, ezt az írást lassan két éve, hogy elkezdtem:)))) A kisebbik lányom is már harmadikos gimis lesz... Szépen lapult valahol a D meghajtón, most érett meg rá, hogy befejezzem:)))) Hát ilyen ez, sajnos. Nagyon hiányzik, ha nem megy az írás... Köszönöm soraid!:) Puszi!

winner: (06-30-2009 @ 09:14 pm)
Zsuzsi! Tudom, hogy így volt, mert panaszkodtál, amikor épp nem én panaszkodtam, hogy semmi nem jön. De ez most nagyszerű válasz. Örülök a Nagy írónő" harmadik részének. Puszi: Laci

lena1: (06-30-2009 @ 10:30 pm)
Drága Zsuzsika! Már ezzel az írással kipótoltál tíz verset, mert olyan nagyszerűen írtad le az írónő mindennapi történéseit, hogy az ember nem tudja abbahagyni az olvasást. Szeretettel ölellek.Lena

naiva: (06-30-2009 @ 11:49 pm)
Köszönöm Laci!:)) Én is örülök neki, és a 4. is félkész állapotban van már:) Tudom, most te jársz hasonló cipőben, de amit írtam igaz ám: a múzsák sosem tűnnek el végleg...:) Sok puszi

naiva: (06-30-2009 @ 11:51 pm)
Lénám, boldoggá tettél soraiddal, mert nincs nagyobb öröme egy író embernek, mint, hogy nem tudják abbahagyni írása olvasását!:) Köszönöm és sokszor puszillak!:)

naiva: (07-01-2009 @ 01:24 pm)
Ó, Szonettek Fejedelme, Nem volt nehéz, az élet diktálta a sorokat! Na és a néha-néha előkerülő múzsák:) Köszönöm! Puszi

a_leb: (07-01-2009 @ 02:46 pm)
Kedves Nagy Írónő! Tisztelettel kérem, ha az a szeptemberi múzsa öntől éppen jól megérdemelt szabadságára távozna, úton pihenője felé, nem küldené be hozzám kicsit? Égetően szükségem volna egy homlokcsókra :-), ami, mint itt tapasztalhattam, igen hatékony... ööö... duguláselhárítás szempontjából. aLéb

zsuka49: (07-01-2009 @ 07:03 pm)
Druszám, sokszor-sokan vagyunk úgy, hogy nem megy az írás...! Nekem is van időszak, amikor szinte nem győzöm, csak tódulnak a szavak, amiket le kell írnom - most meg...... - pangás van!:( Na de ilyennek is kell lenni!!:))) Puszizsuzsi

naiva: (07-01-2009 @ 07:46 pm)
Háát... ha netalántán újra meglátogat, küldöm kedves dugulásos Béla:))) De remélem nem akasrz szeptemberig várni???? Megtalál ő Téged előbb is!:) Köszönöm olvasásod és puszillak!!:)

naiva: (07-01-2009 @ 07:48 pm)
Ej druszám, tudom én, hogy sokakat elér ez az ihlet-nélküli állapot. Sőt, minden alkotót, időnként, ebben biztos vagyok!:) Kínkeserves állapot tud lenni!:)) Puszillak!:))

piroman: (07-01-2009 @ 09:44 am)
Tisztelt Nagy Írónő! Tökéletesen adtad vissza a hétköznapok és a Parnasszus között ődöngő ember világát! Grat.: piro

Lyza1: (07-02-2009 @ 10:25 am)
Kedves "Nagy Írónő!"...Cudar egy állapot, amikor az ember úgy érzi, hogy nem tud kijönni a gondolat, a feje olyan, mint egy üreg...Pont így jártam, amikor fent voltam egy hétig a könyvnapon...Utána, alig tudtam megszülni az első verset...50x nekikezdtem, de nem tudtam folytatni...Amíg egyszer neki indult, s megszűnt ez az állapot...nagyon átérzem helyzeted...:))))...Imádom ezt a sorozatod...Ölellek: Lyza

naiva: (07-02-2009 @ 10:38 am)
Drága Lyzám, Te annyi verset írsz, az ember azt hinné, Téged sosem hagy el a múzsa:) Köszönöm soraidat! Sok puszi!

hori: (07-03-2009 @ 10:29 pm)
Ahogy írod, így van. Ráadásul a vázolt létforma nem is kedvez az írásnak. De látom, te átbillentél... :)

naiva: (07-06-2009 @ 06:37 pm)
Köszönöm Géza, hogy olvastál! Néha sikerül átbilleni, muszáj, bár nagyon ritkán vagyok egyedül, és néha bizony hiányzik egy kis magány... Hozzáteszem, akkor érzem magam a legjobban, ha az egész család itthon van, még akkor is, ha így nem lehet írni!!!:))))))) Puszillak!:)

  

[ Vissza: naiva - S. Farkas Zsuzsanna | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds