[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 262
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 262


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Kulcskeresők
Szerző: naiva - S. Farkas Zsuzsanna
(11-21-2011 @ 07:42 pm)

:

Kulcskeresők

Gizi rogyadozó léptekkel, szuszogva ballagott a lépcsőházban, mindkét kezében tele cuccal. Nem örült, hogy a negyediken lakik, különösen mikor vagy tízkilónyi „súlyfelesleggel” rótta a lépcsőket. Megvette a hétvégi szülinapi ebédre a hozzávalókat: húst, krumplit, zöldséget. Az utolsó lépcsőfordulónál megkönnyebbülten pillantotta meg a lakása ajtaját. Már csak néhány lépcsőfok és fenn van… Lihegve állt meg az ajtó előtt, táskáit a földre tette. Retiküljébe nyúlt, hogy elővegye a kulcsot, ám az nem volt a megszokott helyén. Előfordult már vele ilyesmi, így elkezdte feltúrni a két rekeszes kis táskát. A sokadik kutatási kísérlet után ingerülten átnézte a kabátzsebét, majd újra a táskában kezdett matatni. A nyitott gang hideg és huzatos volt, ő pedig fáradt. Alig várta, hogy meleg lakásában pihenhessen egy csésze forró tea társaságában. De a kulcs nem került elő.
– Ó, hogy az a bánatos… – nem fejezte be a mondatot, mély lélegzetet vett és újra elkezdte, szisztematikusan a keresést. Kipakolta szépen lassan a retikül tartalmát: pénztárca, telefon, fésű, rúzs, zsebkendők, régi bolti számlák… De a kulcs sehol. Érezte, hogy kezd elhatalmasodni rajta a tehetetlen düh. Hol a fenében van az, az átkozott kulcs? El nem hagyhatta, a táskája zárva volt. Talán bennfelejtette az irodában, véletlenül kirántotta, és ott van az íróasztalán… Felhívta a főnökét – tudta ő még ilyenkor is benn van – és megkérte, nézzen már körül, nem talál-e egy kulcscsomót. Főnöke még a toalettet is átnézte, de nem lelte meg az áhított tárgyat.
– Hát ezt nem hiszem el! Hol az a nyomorult kulcs? Itt fogok meggebedni a hidegben – motyogta maga elé.
– Szia Gizus! Mi ez a nagy kipakolás az ajtód előtt? – hallotta háta mögött szomszédja csodálkozó hangját.
– Semmi közöd hozzá! – mordult rá a nő köszönés helyett, és elkezdett visszarámolni a táskájába.
– Jól van na, be ne kapj!
– Ne idegesíts még te is András! Nincs meg a nyavalyás kulcsom! Itt fagyoskodom már negyed órája…
– Feltörjem az ajtót? Van spájszerem! – ajánlotta készségesen a férfi.
– Te ehhez az ajtóhoz nem nyúlsz! Még csak az kellene, jól szétbarmolnád! Gondolkodnom kell, gondolkodnom, gondolkodnom…– Gizi a homlokára szorította a tenyerét, és elmerült saját világában.
– Csak jót akartam – dörmögte András.
– Nincs jobb dolgod, mint, hogy engem nyaggass? – ordított Gizi. Idegei kezdték felmondani a szolgálatot.
– Mi ez a hangzavar idekinn? – nyitotta ki másik szomszédja, Katalin az ajtaját. – Mintha kiabáltál volna Gizikém.
– Nem kiabáltam! – mordult a fiatal nőre Gizi.
– De igenis kiabáltál! Velem kiabáltál, aki semmiről nem tehet! Aki segíteni akart neked! – András sértődötten keresni kezdte a saját lakáskulcsát.
– Mi történt? Miért vagy ilyen ideges Gizus?
– Nem vagyok ideges! Érted cicababa? Csak nem találom a kulcsomat! Nem tudok bemenni a saját lakásomba! Hagyjatok békén! Menj, Kati lakkozd tovább a körmeidet, vagy fessd be a hajadat, nagy a lenövésed! Te is menj haza András, nem vagyok én kiállítási tárgy, hogy így bámuljatok! Befelé!
A két szomszéd óvatosan, kissé sértődötten behúzta saját lakásának ajtaját maga után. Gizi ott maradt a hideg gangon. – Talán a konyhaablak! Valahogy be kellene nyomni és bemászni! – villant át az agyán. Az ablak a gangra nézett. Odalépett, nézegette csípőre tett kézzel, félrehajtott fejjel. Nagyon stabilnak tűnt, nemrég rakatott be új nyílászárókat. Elkeseredetten rázogatta a fejét, mikor újra nyílt Katalin ajtaja.
– Hoztam egy forró teát! Vagy inkább kávét szeretnél Gizike?
Gizi, mint aki UFÓ-t lát, úgy nézett csinos szomszédasszonyára. Lassan kitisztultak gondolatai, megenyhült a tekintete.
– Tea! Köszönöm! Bár a saját konyhámban ihatnám! – nyújtotta hidegtől elkékült kezét a csésze után. Mohón kortyolta a meleg italt.
– Gyere be, és gondold át, merre jártál, hol hagyhattad el a kulcsot!
– Én már nem tudok gondolkodni… És egy lépést sem teszek, nem megyek innen sehova! Haza akarok menni!
– Jó, akkor hozom a kabátomat, és én jövök ki, megbeszéljük, mit lehetne tenni…
– Felőlem! Azt csinálsz, amit akarsz!
Katalin nemsokára megjelent meleg bundában, csizmában a gangon.
– No akkor kezdjük! Átnéztél mindent, ami nálad van?
– Át!
– A zsebeidben is megnézted?
– Ott is!
– Belső zsebekben?
– Nincs belső zsebem! És mielőtt megkérdeznéd: a bugyimban még nem néztem!
– Gizi! Ne légy ilyen közönséges! Munkahelyeden nem ránthattad ki?
– Mit gondolsz, nem kérdeztem már rá? Nem, nem hagytam ott!
Katalin elgondolkodva nézte Gizi lakásának zárt ajtaját.
– Szegénykém! – sóhajtotta, majd folytatta a faggatózást.
– Merre jártál a munkaidő után? Látom, nagy bevásárláson voltál.
– Először is nem vagyok a szegénykéd! Másodszor, sokfelé jártam, de ez most szerinted azt jelenti, hogy forduljak vissza és járjam végig az utat visszafelé?
– Neeem, dehogyis! Csak gondolkodj! Hol eshetett ki, hol vetted elő a pénztárcádat… meg ilyesmi…
– Azt hiszed nem gondoltam végig? Nagy, szőrmókos kulcscsomóm van, nem olyan egyszerű csak úgy kirántani, és elég feltűnő, ha valahol kiesik. Észrevették volna, és szólnak. Kizárt, hogy kirántottam!
A két nő dideregve ácsorgott a gangon. Gondolataikba mélyedve bámulták az újonnan beszerelt, fehér bejárati ajtót.
– Gondoltam, mégis csak hozom azt a spájszert! – zökkentette vissza őket a valóságba András.
– Ne merészelj az ajtómhoz közeledni azzal a vacakkal! – Gizi fenyegetően villantotta a férfira a szemét, és az ajtó elé állt. – Csak a testemen át!
– Én benne vagyok! – vigyorgott András. 
A nő szemei villámokat szórtak. Tanácstalan volt és elkeseredett, a sírás környékezte.
– Még jó, hogy hideg van, így nem romlik meg a csirkemell. Meg a máj sem, amit vettem – hüppögte.
– Na végre a pozitív oldalát is látod az eseményeknek!
– Legfeljebb nálunk alszol, és holnap megkeresed a kulcsodat. De az is megoldás, hogy hívsz egy lakatost, ő kinyitja neked percek alatt!
Gizi könnyes szemekkel meredt maga elé.
– A vadonatúj ajtómat szétszedné… Én azt nem bírnám ki!
– Dehogyis! Csak a zárat bütykölné meg! Apropó, nincs valakinél pótkulcsod?
– Hova gondolsz? Senkinek nem adok a lakásomhoz kulcsot! Mi lenne, ha ő veszítené el, és megtalálná egy rabló, és betörne…
– Gizikém, úgy látom, már nem nagyon tudsz tisztán gondolkodni! Megértelek, hidd el! Kérlek, állj el az ajtó elől, legalább hadd nézzem meg, tehetek-e valamit – szólt nyugtatóan András.
– Nem vagyok paranoiás! – kiáltott fel Gizi, de arrébb lépett.
A férfi az ajtót mustrálgatta, majd a kilincsre tette a kezét.
– Ez bizony biztonsági zár… Többpontos – rázogatta a fejét, majd lenyomta a kilincset.
Az ajtó minden gond nélkül kinyílt. A három ember döbbenten bámulta a lassan eléjük táruló lakásbelsőt.
A szemközti előszobafalon ott lógott Gizi nagy, rózsaszín, szőrmókos kulcscsomója.

2011. november





(1027 szó a szövegben)    (997 olvasás)   Nyomtatható változat


szilfer: (11-21-2011 @ 08:13 pm)
Remek történet, jól megírva! BIzony előfordul ilyesmi az emberrel (hát még az asszonnyal!:))) Gratulálok! Szeretettel, Feri:))

naiva: (11-21-2011 @ 08:34 pm)
Köszönöm Feri!:) Gyors voltál:)) Tulajdonképpen ez a kis történet, mondjuk úgy: ujjgyakorlat. winner - Lacival találtuk ki, hogy egy történetet, bizonyos szabályokkal mindketten megírunk. Itt Laci adta a feladatot: "Próza három szereplővel, legyen benne egy legalább 13-15 soros párbeszéd, úgy, hogy jól követhető legyen, ki beszél, de nem kell minden sornál utalni a beszélőre. Szereplők: András, Gizi, és Katalin. Terjedelem max. 100-120 sor (kb 2 oldal). Téma: Gizi elhagyta a lakáskulcsot és nem tudnak bemenni a lakásba." - Belőlem ezt hozta ki, bár én még nem hagytam el, de volt, hogy hosszan kellett keresgélnem a nyavalyás kulcsot, úgy elbújt a táskámban:)) Laci kulcs-története is felkerült:) Jók az ilyen "gyakorlatok" , mikor éppen hallgatnak a múzsák, de az írás vágya mégis feszít!:) Ölellek, és köszönöm, hogy olvastál! Szeretettel: Zsuzsi

roadrunner: (11-21-2011 @ 09:14 pm)
Zsuzsi, pont néztem, mondom összebeszéltetek Lacival. De látom itt a magyarázat, nem is tévedtem sokat! :D Nagyon jó lett, jó zsémbes a főszereplőd :D Puszi (mindjárt olvasom Laci verzióját)

naiva: (11-21-2011 @ 09:21 pm)
Kösz Bea:)) Igen, összebeszéltünk:D Össze-vissza beszéltünk:)) A zsémbes nő szerepébe nem volt nehéz beleképzelni magamat:)) És a szituba sem. A többszereplős párbeszédekbe régebben néha belegabalyodtam, jó volt gyakorolni:)) Puszi:)) Zsuzsi

lena1: (11-21-2011 @ 11:00 pm)
Nagyon szeretem az írásaid Zsuzsika! Szeretettel ölellek

a_leb: (11-22-2011 @ 05:35 pm)
A mi Nagy Írónőnk villantott itt :-)))). Remek íás, Zsuzsi, élmény volt! aLéb

Julianna: (11-22-2011 @ 07:14 pm)
Zsuzsika, most olvastam Laci " Kulcs"-át, nagyon tetszett, a te irásod is nagyon jó, szórakoztató. :)))) Szeretettel olvastalak: Edit.

winner: (11-22-2011 @ 07:48 pm)
Zsuzsika! Azt hiszem nagyon jó ez a mondjuk így gyakorló műhelymunka. Még akkor is ha munka közben vitatkoztunk nem is keveset. Nekem tetszik a történeted. Szinte oda képzeltelek Gizi szerepébe, ahogy fáradtan felcaplatsz az emeletre és ahelyett, hogy a jó meleg lakásban egy kávét szürcsölve egy versen agyalnál, az ajtó előtt dideregsz.

fényesi: (11-22-2011 @ 09:58 pm)
Ez jó, Zsuzsi! J

piroman: (11-23-2011 @ 08:13 am)
Jó volt, életszerű a párbeszéd és remek a vége! :)

naiva: (11-23-2011 @ 09:48 pm)
Köszönöm Lénám!:) Örülök neki! Ölellek: Zsuzsi

naiva: (11-23-2011 @ 09:51 pm)
Bélám ne túlozz!:)) Én csak írogatok, a Nagy Írok, és a Nagy Költők társaságában (árnyékában).... De azért jólesett! Köszönöm! Ölellek: Zsuzsi:))

naiva: (11-23-2011 @ 09:52 pm)
Drága Editke, köszönöm kedves szavaidat, olvasásodat!:)) Nagy ölelésem!:)) Zsuzsi

naiva: (11-23-2011 @ 09:58 pm)
Kedves Laci! Igen, jó ötlet volt ez a Múzsa-műhely, most a vers van soron, én még sehol sem tartok! :) Megint lesz min veszekednünk:D Az írásban valóban benne vagyok, nem tudtam elvonatkoztatni.... Persze ennyire nem vagyok hisztérika(legalábbis a szomszédokkal nem:DD) Zsuzsi

naiva: (11-23-2011 @ 10:00 pm)
János, köszönöm, örülök, hogy olvastál! És még jónak is találod... Megtisztelő!:) Zsuzsi

naiva: (11-23-2011 @ 10:02 pm)
Drága piro, kedves vagy!:) Jó gyakorlás volt, a végét még nem tudtam az elején:D Köszönöm szavaidat!:) Zsuzsi

nemtom: (11-23-2011 @ 10:30 pm)
Kedves Naiva! Valamit nem értek. A téma adott volt, a nevek adottak voltak. A kulcs is elveszett. Idáig értem. De, hogy mindkettőtöknél a nő vesztette el, ezt nem értem. A hivatalos statisztika adai szerint 3.6 férfi elveszejtőre jut egy női elveszejtő. De, aztán úgyis ráfogják a férfira. Mert nem volt rajta sapka . Tamás

naiva: (11-23-2011 @ 10:44 pm)
:)))))) Tamás!:)) Ez aranyos:)) Látod, ilyen az, ha a férfi ad témát. Adott volt, hogy Gizi veszti el a kulcsot. Gizi... nem jut eszembe olyan férfi, akit így becéznének!:)) Különben meg igazad van, mindenről András tehet, mert nem nyitotta meg az ajtót előbb :))) Köszönöm, hogy itt jártál, és a mosolyt!:) Zsuzsi

Anna1955: (11-24-2011 @ 04:59 am)
Nagyon jó Zsuzsika. De ezt már akkor is tudtam, mikor el kezdtem olvasni. A minőség garantált a neved alatt...:))) Szeretettel ölellek: Anna :))

pirospipacs: (11-24-2011 @ 10:23 am)
Nagyon jó, és a vége... :)))) Gratulálok Zsuzsi, élmény volt olvasni. Ölellek: pipacs

naiva: (11-24-2011 @ 11:45 pm)
Köszönöm Annám!:) Nagyon jólestek a szavaid, örömet okoztál!:) Ölellek: Zsuzsi

naiva: (11-24-2011 @ 11:47 pm)
:)) Köszönöm pipacska! Örülök, hogy olvastál, és tetszett!:) Ölellek: Zsuzsi

Velina: (11-26-2011 @ 05:17 pm)
jó kis történet, memoria, gonosz teremtés, és könnyen lesz ingerült tőle az ember... tetszik

erda: (11-27-2011 @ 03:34 pm)
Kedves Zsuzsi! Remek történet, szinte habzsoltam a sorokat. Gratulálok! :) Puszi! Éva

naiva: (11-27-2011 @ 03:48 pm)
Köszönöm Velina a szavaidat:) Bár Gizit nem szerettem volna igazán gonoszként ábrázolni, inkább talán megkeseredettnek!:) Egy ilyen szitu nem tudni mit hoz ki az emberekből, mindenki a saját vérmérséklete szerint éli meg a helyzetet.! Ölellek, örülök, hogy olvastál! Szeretettel: Zsuzsi

naiva: (11-27-2011 @ 03:49 pm)
Évikém, én pedig örömmel habzsoltam a véleményedet!:)) Köszönöm szépen!:) Ölellek: Zsuzsi

Eroica: (11-27-2011 @ 07:43 pm)
Előadandóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó! :)))

  

[ Vissza: naiva - S. Farkas Zsuzsanna | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.44 Seconds