[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 177
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 177


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: A Hold a Tejútra lépett...
Szerző: Pirospipacs - Nagy Ilona
(05-02-2012 @ 01:41 pm)

:

A Hold a Tejútra lépett...

Az eső csendesen szitált, a levegő üde és harmatos volt. Judit kiállt az erkélyre, és rágyújott egy cigarettára. Már régen nem tette ezt, éppen azóta, amióta a tengernél járt a barátjával. Akkor még hazafelé elszívott egyet, s ott be is fejezte. Most mégis úgy érezte, jól fog esni...

----

Azt hitte, hogy az út után majd soha többé nem vesz cigarettát a szájába, de a találkozáskor, már nem mert  a Gábor szemébe nézni úgy, ahogyan azt régebben tette. Óvatosan kerülte a tekintetét. A kezét azért megfogta, de vigyázva, lazán, mint egy barátnak. Nem akarta, hogy tudja a férfi, mit is jelent számára valójában... Pedig nagyon szerette volna elvarázsolni, mert úgy gondolta, ez az utolsó alkalom. De most nagyon kicsinek, és feleslegesnek érezte magát mellette. Mit keresek én itt? Futott végig az agyán többször is a gondolat a nap folyamán. Rádöbbent, hogy mióta úton vannak, valahol beléje szorultak a szavak. Pedig milyen sokat tud beszélni...

Sosem gondolta volna, hogy ennyire tud hallgatni. Ezzel még saját magát is meglepte. Gábor is sokkal kevesebbet beszélt, mint szokott. - Valami fal van közöttünk, amit le kéne dönteni!  Olyan szívesen ordítanék, de nem szabad. - futott végig az agyán. - Itt van ez a gyönyörű táj, és én nem tudok neki örülni. Itt a tenger! Egy álmom, ami beteljesült. Miért nem vagyok elvarázsolva? - Amikor erre gondolt,  nagyon haragudott magára... hiszen épp azért hozta őt ide Gábor, mert meg akarta neki mutatni a tengert...

Hirtelen eszébe jutott Tatjana és Anyegin.  Istenem! Hogy utáltam, és mennyire butának tartottam Tatjanát viszonzatlan szerelme miatt - És tessék!  Én is az lettem! Épp olyan bugyuta vagyok, mint ő volt! Tiszta röhej, Tatjana vagyok! - ordította magában. Na jó! Nem nézek többé bele, abba a tengerkék szemébe. - harározta el - Már az is nehéz, hogy hallgatnom kell meleg bariton hangját, és úgy fogadnom minden szerető, féltő, figyelmességét, mint egy barátnak. Mert ahhoz nem férhet kétség, hogy barátok vagyunk.  Most mégis, mintha megbénultunk volna...

----

Nagyot szívott még a cigaretta végéből, aztán elnyomta. Csöppet meg is szédült, de ezen nem lepődött meg, hiszem már elszokott tőle. Eldöntötte, hogy lapoz egy nagyot élete regényében, és eltemeti Tatjanát. - Hogy mit gondol erről Anyegin? Az már nem fontos! - gondolta - mert addigra, már úgyis öreg leszek.

Most vette csak észre, hogy közben még az eső is elállt. - Holnaptól újból dolgozom. Ez a szabadság is eltelt. S éppen most olvastam, hogy a Hold is a Tejútra lépett! - Ekkor megrázta magát, és arcán halovány mosollyal visszament a szobába. Leült a gép mellé, és írni kezdett. Leírta a címet. A Hold a Tejútra lépett...

----

Még hogy a Hold a tejútra lépett...? miért is gondoltam...? morgott magára, s lassan ráfagyott arcára a mosoly. Tanácstalanul nézett maga elé, mélységes csend ült a szívére... pedig most is a fülében dübörgött a dal, amitől napok óta nem tudott szabadulni. Már szürkület telepedett a szobára,  de az ujjai még mindig a billentyűzeten pihentek. Várta, hogy elinduljanak,... de nem történt semmi. Felvette fülhallgatóját, és teljes hangerőn hallgatni kezdte a dalt... " Most múlik pontosan, engedem hadd menjen..." s fájdalmas zokogásban  tört ki. Kifogom sírni magamból... azért is...! - döntötte el makacsul. - Nem vagyok én Tatjana!

----

Amikor két éve meghallotta a Gábor  hangját, akkor kezdte magát újból nőnek érezni... egy olyan nőnek, akivel törődnek... akit féltenek... és megnevettetnek. Mindig nagyon várta, hogy megszólaljon telefonján az ismert dallam... Az Operaház Fantomja... mert számára Ő lett a hang... ami körülölel... és elringat... átmelegít, és mosolyt csal az arcára. Idővel úgy érezte, hogy egyre erősebben kötődik a férfihoz. Pedig lassan, félve nyíladozott, mint bimbójából a rózsa. Nevetett, énekelt, táncolt, és vidáman dolgozott. Csak úgy hintette maga körül a boldogságlabdacsokat. A telefon pedig egyre gyakrabban szólalt meg. Most is maga előtt látta a férfinak igéző, jégkék szemeit, amik úgy csillogtak... mint a kristályok a holdfényben. S a gyógyító mosolyát, ami egyszerre szelíd, titokzatos, vidám, és telis-tele van szeretettel.
 
Az első ölelés baráti volt, de finom, és biztonságot adó... olyan, amiben maradni lenne jó...! amíg csak lehet. Bele szerette volna fészkelni magát mint egy gólya, vagy belebújni, mint egy hatalmas jegesmackó hófehér bundájába. Vágyott megsimogatni a férfi arcát, beletúrni az ősz hajába, megcsókolni érzékien... vagy vadul, és őrülten... s nem törődni azzal, hogy mit illik, és mit nem. Számára a férfi olyan... aki mélybe húz, s az egekig emel... megerősít, és elgyengít. Aki magával röpít, akiért érdemes nőnek lenni... mert édesen fáj, és fájdalmasan édes. Magával sodor, és elvisz...  akiért jó felébredni, s akitől édes az elalvás. Testében, és lelkében, felébredt valami elfelejtett érzés...

Mégis úgy váltak el, mint két barát, de még ettől is megtanult a föld felett járni... egyszerűen lebegett. Megváltoztatta a telefonjában a jelzőhangot is,  már nem a Fantom, hanem a Wonderfull World jelezte számára a férfi hívásait. Valami csalhatatlan ösztön azt súgta neki, hogy megtalálta a boldogságot... s úgy érezte magát, mint a Hold... amikor a Tejútra lépett... Valamikor azt hallotta, hogy olyankor történnek csodák, mikor az égbolton megérintik egymást, a Hold és a csillagok.

Közben teltek a hetek, hónapok, szaladtak az évszakok egymás után, Egyre jobban szerette Gábort. Egy mély, igaz barátság... és egy reménytelen szerelem között örlődött. A boldogság és a fájdalom, már együttesen vert tanyát a szívében. Menekülni volna jó...! gondolta sokszor, de nem tudta feláldozni a barátságot. Feltétel nélkül megbíztak egymásban. Szabad volt sírni, panaszkodni, még nyafogni is. Sosem volt még ilyen tiszta barátság az életében. Valami láthatlan kötelék fűzi őket össze, s mégis... ugyanez áll közéjük. A ne menj el...! de ne gyere közelebb! A szeretlek...! de mégsem akarlak! Ez a kettős játék lassan, de biztosan ölte meg a benne a reményt. Egy ideje már minden alkalommal könnyes szemmel tette le a telefont, s pontosan tudta, hogy ilyenkor... mindig meghal benne valami.

Mindvégig folyamatosan érezte a férfi ragaszkodását, de már haragudni akart rá, és szándékosan kereste a hibáit. Tornyot fogok építeni belőle...! naná...! tervezte el, de rá kellett döbbennie, hogy még a hibáit is szereti! Folyamatosan küzdött önmagával, hogy megőrizze a barátságot a szívében, de úgy... hogy az ne legyen szerelem.

Aztán rádöbbent,  hogy tulajdonképpen mindvégig becsapta a férfit, mert részéről ez sosem volt barátság, hiszen, ő... egész egyszerűen "csak" szerette...

----

Odakint már besötétedett amikor abbahagyta az írást, s kilépett az erkélyre. Az indigólila égen már ragyogtak a harmatfehér csillagok. A vén Hold lassan, méltósággal ballagott közöttük ólomfehér palástjában. Judit fátyolos szemében cikáztak az est fényei... talán majd egyszer...! gondolta... majd amikor a Hold újból a Tejútra lép! Igen...! akkor majd végig söpri ezüstsubájával az összes csillagot! Reménykedve nézett fel az égre, és tekintetével kereste a Tejutat... de a dal... még mindig hangosan zúgott a fülében.
" Most múlik pontosan, engedem hadd menjen..."

2010. 09.19





(1092 szó a szövegben)    (992 olvasás)   Nyomtatható változat


szemilla: (05-02-2012 @ 01:47 pm)
azt hiszem, ezért kellett ide visszajönnöm, hogy olvashassalak. gyönyörűűűű! (a pont pont ponttal óvatosan. könnyen rászokik az ember feleslegesen) jaj, de szép az, hogy "csak" szerette! mennyire érzem ezt!

pirospipacs: (05-02-2012 @ 02:46 pm)
:)) Annyira örülök, hogy tetszett Neked, kedves Szemilla. :) Ráadásul megtaláltad a lényeget, abban a két szóban. Ez régebbi írásom, és bizony nagyon rá voltam kattanva a hárompontozásra. Még mindig szeretem használni, de már óvatosabb vagyok. Köszönöm a szívmelengető véleményedet! Jó, hogy nem csalódottan távoztál. Ölellek. pipacs :)

Summer: (05-02-2012 @ 03:23 pm)
Azt hiszem, ezt már olvastam valahol, de örülök, hogy itt is olvashattam. Magával sodort most is, teljesen. Gratulációm. Ölellek: Zsu

lena1: (05-02-2012 @ 03:57 pm)
Gyönyörű történet drága Pipacs! Sok emberrre ráillő mondanivalóval. Szeretettel ölellek.

Julianna: (05-02-2012 @ 04:16 pm)
Pipacskám, több részletben olvastam el az írásodat, volt más dolgom is, de ráértem gondolkodni, az elbeszélésed ösztönzött erre. Igyekeztem magamat elképzelni Judit helyébe, hogyan is cselekednék... Nagyon tetszenek a leírásaid. Szeretettel: Edit.

pirospipacs: (05-02-2012 @ 04:31 pm)
Igen, Zsu, már olvastad anno, hiszen régi írás. Örülök, ha most is megtetted, mert az azt jelenti, hogy többször is kibírható. :))) Ölellek. pipacs

pirospipacs: (05-02-2012 @ 04:33 pm)
Barátság, szerelem, milyen közel is állnak egymáshoz. Bizony nem egyszerű, drága Léna. Azt hiszem egy páran már sétálhattak bele ilyen helyzetbe. Köszönönettel öllelek. pipacs :)

pirospipacs: (05-02-2012 @ 04:35 pm)
Edit, az a legjobb ha valamit elindított benned, hiszen mástól tanul az okos. :) Bizonyára Judit is másképpen cselekedne ma, de akkor... így írtam meg. :) Örülök, hogy szeretetted ezt az írást. Ölellek. pipacs

hzsike: (05-02-2012 @ 05:18 pm)
Megható, szívhez szóló, gyönyörű, vágyódó, igazi "asszonyillatú" írás. Fantasztikusan éreztem minden rezdülését, szenvedését, szenvedélyét. Kitűnő kifejezésmód, soró, mégis marasztaló. Jó volt itt lenni. Szeretettel olvastalak Pipacska! Zsike

Samway: (05-02-2012 @ 05:33 pm)
Pipacska...magával ragad a történeted és nem engedi, hogy abbahagyja az olvasást az ember..."csak szerette" nem elég ez?

pirospipacs: (05-02-2012 @ 05:57 pm)
Tudod Zsike, én szinte úgy írok, ahogyan beszélek, sodornak a szavak. Azt hiszem ettől pörgős. Régebben csak prózákat írtam, rövedeket, félperceseket. Vannak akik nem fogadják el ezt a stílust, de én megmaradtam pipacsosnak. :) Köszönöm, jólestek szavaid. Ölellek. pipacs

pirospipacs: (05-02-2012 @ 06:02 pm)
Jaj, Samy, most különösen örülök Neked. Féltem, hogy túl hosszú, és majd nem vágtok bele az olvasásába. :) És tudod mit? Nem volt elég... a legnagyobb szerelmek általában nem érnek boldog véget. Leginkább csak a filmeken. :))) Köszönettel ölellek. pipacs

a_leb: (05-02-2012 @ 07:49 pm)
Nagyon jó történet, Pipacs, itt ott vissza kellett mennem a kronológia miatt, de nagyon szépen bomlott ki. Tetszett. aLéb

pirospipacs: (05-02-2012 @ 09:03 pm)
Köszönöm, hogy nem adtad fel, aLéb. :) Bizony a végén kezdtem, és nem lehetett könnyű követni, hol a jelen, hol a múlt történéseit. Valamit azért üzen számomra az, hogy hajlandó voltál visszaballagni. :) Pl. nem volt unalmas. :)) Ölellek. pipacs

Grigo: (05-03-2012 @ 08:34 pm)
A történet is remek és az írás is! Gratulálok neked szeretettel : Zoltán

pirospipacs: (05-03-2012 @ 09:03 pm)
Köszönöm Zoltán. :) Ölellek. pipacs

Attila61: (05-07-2012 @ 04:21 pm)
Jó olvasni Téged Icu! Élmény! Szeretettel olvastalak! Attila

szilfer: (05-08-2012 @ 08:47 am)
Nagyon szépen bontottad ki ezt a történetet kedves Pipacsom, a Tőled megszokott lírai érzékenységgel uralod a témát, Mindig szívesen olvasom írásaidat, akár prózáról, akár versről van szó. Szeretettel, Feri:))

pirospipacs: (05-08-2012 @ 11:13 am)
Örülök, hogy így érzed Attila, köszönöm! pipacs

pirospipacs: (05-08-2012 @ 11:14 am)
"lírai érzékenységgel" Látod Ferikém, ilyenem tényleg van. :) Köszönlek. pipacs

  

[ Vissza: Pirospipacs - Nagy Ilona | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.39 Seconds