[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 152
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 152


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Pöttyös bögre
Szerző: Pirospipacs - Nagy Ilona
(06-12-2012 @ 09:58 pm)

:

Pöttyös bögre...

 

Nagyon régen nem járt porcelánboltban, most is csak gyönyörködni ment be, mert imádta ezeket a törékeny holmikat. Amikor meglátta a polcon a bögrét, mégis hirtelen ledermedt. Éppen olyan volt, mint az régi bögre. Óvatosan leemelte a polcról...

----

Judit még nagyon fiatal volt, és első munkahelyes. László negyven körüli,  osztályvezető. Judit mindig irigykedve nézte László íróasztalán a gyapot-fehér porcelán bögrét.  Lágy vonalú volt, és pocakos, de szívdöglesztő piros pöttyök díszítették. Gyermekként neki is volt hasonló, de az gránitból volt. A porcelán az egészen más. Tiszta és törékeny, mint a hajnal. Olyan, mint egy fehér galamb a szürkék között. Meg is csodálta minden alkalommal, amikor csak tehette, hosszasan, álmélkodva.
- Egyszer tényleg neked adom. - mondta László nevetve, amikor észrevette, hogy Judit ismét a bögrét bámulja.
- Tudod, emlék a nagymamámtól, rákban halt meg szegény.

----

Az élet mindkettőjüket másfelé sodorta. Évek múlva Judit megpályázott egy állást.  Belépve a szomszédos irodába, az egyik íróasztalon meglátta a pöttyös bögrét. Nagyot dobbant a szíve, mert tudta, hogy ez a bögre, az a bögre.
- Ismerem ezt a pöttyös bögrét - mondta nevetve.
- Hol van László? - kérdezte szinte hadarva, a többiek pedig olyan furcsán néztek rá, mintha idegen nyelven szólalt volna meg.
- Enyém a bögre.- mondta egy nő udvariasan, és az asztalhoz lépett.  Ötvenes, őszhajú és elegáns volt.
- Nem, az nem lehet! Én tudom, hogy ez a László bögréje. - ismételte Judit makacsul, de ekkor a szíve már nagyon erősen kalapált az izgalomtól. Fagyos csend suhant át a szobán, a dolgozók hol egymásra, hol pedig Juditra néztek. Végül a bögrés hölgy ismét megszólalt.
- Ha egy héttel korábban jössz, még találkozhattál volna vele, de sajnos már nem lehet. Rákos volt... A bögréjét pedig én fogadtam örökbe.

Judit szólni sem tudott, csak nyelt egy hatalmasat,  nehogy megfulladjon a gombóctól, amely hirtelen fészket rakott a torkában.  Közben le sem vette a szemét a bögréről. Nem tudta kimondani, csak magában ordította.
 - Én jobban szerettem, Őt...
Egy ideig még állt földbe gyökerezett lábakkal, de már egyre homályosabban látta a bögrét is... aztán szótlanul becsukta maga mögött az ajtót.

Alig fél év telhetett el, a bögrés hölgy megbetegedett. Melleit eltávolították rákos daganatok miatt. Még visszajött néhány hétre dolgozni, de napról napra halványabb és soványabb lett. Egyik nap érkezett a hír, ő is elment... A pöttyös bögre pedig egy asztallal tovább költözött.  Ugyanabban az irodában, másik kolleginához, Zsuzsikához. Még mindig olyan szép volt, mint régen. Csillogó, hófehér porcelán, kacér pöttyökkel. Nem kopott, sőt,  mintha egyre jobban ragyogott volna. Judit, most is minden nap megcsodálta, de már fájdalommal a szívében.

Egy év nem sok, Zsuzsika is beteg lett. Mellrák...  Műtét, kezelések, s egy év múlva munkába állhatott. Még nem volt teljesen gyógyult, de már nagyon vágyott arra, hogy dolgozhasson. Aranyos volt, és életvidám. A harmadik napon összetalálkoztak a mosdóban, amint Zsuzsika éppen a pöttyös bögréjét mosogatta.
- Látod, még  mindig csodaszép, pedig már a negyedik gazdáját szolgálja. Hiába, ez a bögre örök... - mondta Juditnak nevetve.
- Igen, valóban. - válaszolta Judit, miközben egy határozott mozdulattal kivette Zsuzsika kezéből a bögrét. Lassan megforgatta, hogy minden pöttyöt  megcsodálhasson rajta,  és érezze a vékony porcelán kellemesen simogató hidegségét, még egyszer, utoljára...
- Szeretnéd ugye? De én nem adom ám! - mondta huncutul Zsuzsika, miközben kacsintott egyet.

Judit viszont abban a pillanatban elengedte a bögrét, amely hatalmas csattanással érkezett a kövezetre. Apró, csillogó porcelándarabok szálltak minden irányba. Közben egyszerre érzett fájdalmat és megkönnyebbülést. Egy ideig csak szótlanul nézték az összetört csodát. Zsuzsika szemében harag, és rémület látszott, s értetlenül állt a történtek előtt. Könnyes szemmel nézte a bögre darabjait, a szürke, megkopott gránitpadlón. 
- Ehhez nem volt jogod.- szólalt meg Zsuzsika nagysokára, halkan, és szemrehányóan.
- Nem, valóban nem, neked viszont élned kell!  - válaszolta Judit, alig hallhatóan.
Szemében oly sebesen futott össze a könny, ahogy a patak rohan a folyóba, s a folyó a tengerbe. Közben mindvégig Lászlóra gondolt... Hosszú percek teltek el, mire mindketten felocsúdtak.
- Köszönöm! - rebegte Zsuzsika elhaló hangon. Csak ekkor értette meg, miért is kellett a bögrétől megválnia.
 

----

Judit most ott állt a bolt közepén, kezében álmai bögréjének másolatával. Kicsit még nézegette, majd ugyanolyan lassú mozdulattal tette vissza a polcra, ahogyan levette.  Most, hosszú évek óta először tudott örülni annak, hogy mégsem kaphatta meg László bögréjét.

2012.01.15





(699 szó a szövegben)    (981 olvasás)   Nyomtatható változat


Teru: (06-12-2012 @ 10:19 pm)
Jaj, Pipacsom, csupa libabőr lettem! Nekem is van egy ilyen bögrém, Bécsben vettem a röptéren... Igaz, már jónéhány éve. Micsoda történet és milyen finoman leirva. Ritkán olvasok prózát Tőled, de ezt el is viszem magammal. Ölellek Teru

Julianna: (06-13-2012 @ 02:35 pm)
Ha a tárgyak beszélni tudnának! Pipacskám, a te "Pöttyös bögréd" nagyon beszédes. Megható és izgalmas történetet írtál. Ölellek: Edit.

pirospipacs: (06-13-2012 @ 02:59 pm)
Talán félrevezető a cím, és egy rószaszínű történetre utal, hiszen talán mindenkinek volt valaha, vagy van, pöttyös bögréje. :) Örülök, hogy beszédesnek találtad, kedves Edit. :) Ölellek. pipacs

Lyza1: (06-13-2012 @ 06:05 am)
Megható történet... lebilincselő és mégis hitet adó. Gratulálok Pipacska...Lyza

mickey48: (06-13-2012 @ 08:41 am)
Gyönyörű! Szívből gratulálok hozzá. Szeretettel - Miki

pirospipacs: (06-13-2012 @ 09:21 am)
Drága Teru! Mondják, vannak "elátkozott" tárgyak, de csak idővel derülhet ki, hogy azzal állunk szemben. A történet, talán némi tanulsággal is szolgálhat számunkra.:) Mostanában tényleg csak verseket írtam.:) Köszönettel ölellek. pipacs :)

hzsike: (06-13-2012 @ 09:23 am)
Kedves Pipacskám! Nagyon lélekbe markoló a történet, gyönyörű, igazi emberi érzelmekkel. Lehet, hogy nem jól gondolom, de én kicsit talán beleképzeltem a Te életed történetét is - ebbe a "BÖGRE" történetbe - ami nagyon is való, és megélt élményeken, történéseken alapul. Még az értékesnek "hitt" bögre gazdája, és a többi szereplő is rémlik valahonnét. Jól gondolom?(tulajdonképpen minden történetben benne vagyunk valahol, hiszen amig írjuk, a szereplők mi vagyunk) Úgy érzem, hogy a sztori friss élményeken is alapul. Nagy mestere vagy a gyönyörű szavaknak. A mese tanulságos, köszönöm, hogy olvashattam. Nagy szeretettel:Zsike

pirospipacs: (06-13-2012 @ 09:32 am)
Drága Lyza! A történetet nem a fantáziám szülte, csak mostanában jutottam el odáig, hogy leírjam... Ha kutatokodnánk az életünkben, bizonyára adna mindig elegendő témát... Örülök, hogy olvastad. Ölellek. pipacs :)

pirospipacs: (06-13-2012 @ 09:33 am)
Köszönöm, kedves Miki, örülök, hogy sikerült úgy leírnom, hogy megérintsen. :) Ölellek. pipacs

pirospipacs: (06-13-2012 @ 09:42 am)
Talált, süllyedt... drága Zsike. Valóban megbújok a történetben, és nem oly rég jártam porcelánboltban. :) Bizonyára nem egyedi eset, és hasonlót már olvashattál. Néha csak meglepődünk, amikor visszaperegnek bennünk az események, hogy mi minden történt... :) Ölellek. pipacs

a_leb: (06-14-2012 @ 04:25 pm)
Remek írás. aLéb

Velina: (06-14-2012 @ 04:47 pm)
nagyon jó történet

georadno: (06-14-2012 @ 05:37 pm)
Nagyon jó kis történet, talán ezt hívták régen Tárca novellának? ... gondolom üdv:Geo

pirospipacs: (06-14-2012 @ 06:20 pm)
Köszönöm, aLéb, hogy ezt is olvastad. :) Mivel tudom, hogy igazán nem vagy prózás, ezért méginkább megtisztelő. Ölellek. pipacs :)

pirospipacs: (06-14-2012 @ 06:21 pm)
Örülok, kedves Vel, hogy így ítéled meg. Köszönöm! pipacs :)

pirospipacs: (06-14-2012 @ 06:22 pm)
Sajnos nem tudom, hogy hívták régen, vagy hogyan nevezik most, kedves Geo. :) Én csak írok. Köszönöm, hogy megtiszteltél! pipacs :)

sodrelap: (06-16-2012 @ 05:42 pm)
Te csak írsz:-), mi pedig csak olvasunk:-))) Szeretettel: Pali

pirospipacs: (06-16-2012 @ 07:07 pm)
Régen látott vendég vagy, kedves Pali. :) Hálás is vagyok érte, hogy még néhányan olvastok. :) Köszönettel ölellek. pipacs

Malan: (06-16-2012 @ 07:25 pm)
Nekem is végigfutott a hideg a hátamon... Van itt nálunk egy új kávézó, aminek a neve Pöttyös Bögre. Eddig se kedveltem, de ezek után... :-) Nagyon jó a novellád, érdekesen és szépen írsz. Üdvözöllek Pipacs! -András

pirospipacs: (06-17-2012 @ 02:52 pm)
:)) No, azért nem minden Pöttyös Bögre pöttyös bögre! :) Örülök, hogy olvastad András, és köszönlek. pipacs :)

pirospipacs: (06-17-2012 @ 02:53 pm)
Köszönöm Attila, hogy szeretettel olvasol. Ez sokat jelent. :) pipacs

Attila61: (06-17-2012 @ 07:37 am)
Remek, mit a versek! Szeretettel olvastalak! Attila

Grigo: (06-17-2012 @ 09:40 pm)
Remek történetet hoztál Pipacs! Gratulálok neked szeretettel : Zoltán

pirospipacs: (06-18-2012 @ 05:50 pm)
Örülök, hogy jöttél, Zoltán. :) Köszönöm. Ölellek. pipacs

pirospipacs: (06-19-2012 @ 06:27 pm)
Köszönöm, Anna, bár időnként vannak kétségeim. Ölellek. pipacs :)

Anna1955: (06-19-2012 @ 07:53 am)
Nehéz eldöntenem, a verseid, vagy a prózáid tetszenek jobban...:))) Szerintem nagyon jó vagy mind a kettőben...:))) Szeretettel ölellek: Anna :)))

  

[ Vissza: Pirospipacs - Nagy Ilona | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds