[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 211
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 211


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Betlehem csillaga
Szerző: mickey48 - Fazekas Miklós
(04-03-2015 @ 07:24 pm)

:

Betlehem Csillaga

Novella

- Édesanyám! Ma este itt a Karácsony. Mikor jő haza Édesapám? Vagy talán haza sem jő?

- Jaj, leányom, Pannikám! Hát dehogyis nem jő haza, miért ne jönne, miért kérdel ilyen csacsiságot?

- Mert Ildikó Édesapja nem jő haza.

- Drága kicsikém – Ildikó Édesapjára reádőlt egy hatalmas fenyő, ő már nem fog hazajönni…

De nézz csak ki az ablakon! Igazán nem szép dolog Édesapádat egyedül hagyni birkózni egy ilyen hatalmas karácsonyfával. Magában le sem tudja venni a szekérről.

Hamar-hamar! Csizma, ködmön,sapka – a sálat elfeledted

***

- Édesapám! Édesapám! Megölelhetlek?

- Hát – éppen megölelhetsz, csak óvatosan tedd! Nehogy megnyomódjon az a kisnyúl.

- Kisnyúl? Miféle kisnyúl?

- Hát amelyiket az erdőben leltem magányosan, és most éppen a nagy bundám alatt lapul. Elhoztam Tenéked ajándékba Karácsonyra.

***

A csodálatosan szép fenyő hamarosan a helyére került a nagyszobában. Díszek is kerekedtek rája, hiszen Pannika és Édesanyja már három napja készültek erre a gyönyörű estére. Ügyes kezeik alól kikerülő arany-ezüst diók, finom, frissen sült szívecskék, mézédes habcsókok mind-mind madzaggal ellátva, már csak a karácsonyfára vártak.

A szépen feldíszített fenyőfát négy pislákoló mécses világította meg az alkonyati fényben.

Ők hárman szótlanok voltak. Nem mondták egymásnak: Boldog Karácsonyt, mert hiszen egymás szívébe írták már napokkal előbb határtalan szeretetüket.

***

Meg kell állapítsam – már amennyire én értek hozzá -, ebben a családban az idén Karácsonykor a kisnyúl járt a legjobban. Pannika akkora hatalmas sárgarépával ajándékozta meg, hogy azt sem lehetett tudni, az eszi meg a kisnyulat, vagy a kisnyúl a sárgarépát.

Persze a végén azután kiderült, hogy a répának egyetlen foga sem volt, a nyuszinak pedig több is. El is határozta tüstént, hogy Karácsony harmadnapjára hírmondó sem maradhat a hatalmas répából

***

Eszter és Kicsipanna az udvaron álltak a karácsonyi éjszakában.

- Édesanyám! Hol van Jézus? Honnan hozza az ajándékokat karácsonykor?

- Látod Pannikám azt a csillagot, ott, kissé balra, azt a legfényesebbet?

Az betlehem Csillaga. Onnan jönnek az ajándékok karácsonytájt. Hatalmas utat kell megtenniük, ezért kell sokkal előbb megírni a leveleket kívánságaitokkal.

***

A nyuszi ezekről a dolgokról persze mit sem tudott, volt néki egyéb gondja is – a répa ugyanis félelmetesen nagy volt, és egy cseppet sem akart fogyni, bármilyen vitézül is látott neki. Azt sem vette észre, hogy a csillogó éjszakában lassan, hatalmas pelyhekben hullani kezdett a hó. Mintha még valami nagyon halk csilingelés is hallatszott volna, erre azonban senki nem mert volna megesküdni.

***

Fazekas Miklós





(372 szó a szövegben)    (334 olvasás)   Nyomtatható változat


  

[ Vissza: mickey48 - Fazekas Miklós | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds