[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 211
Tag: 2
Rejtve: 0
Összesen: 213

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy
Tagi infók winner Küldhetsz neki privát üzenetet winner winner


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Dupla szerencse
Szerző: felix - Szalay Sándor
(12-27-2010 @ 09:43 am)

:

Lélekszakadva futott, Karjai közé szorítva a fehér szalvétába csomagolt kétségbeesetten kapálózó rózsaszínű teremtést, mígnem a fák közé érve már a lélegzete is elakadt, vére a halántékán dobolt és a lába is remegett. Egy vastag fatörzshöz támaszkodva, szemeit lehunyva próbált megnyugodni és az éjszaka neszeit figyelte; csak a távolból hallatszott valami tompa zúgás, és a faágakról aláhulló hópelyhek zizegése töltötte be a teret. Nem üldözték – állapította meg megnyugodva – de most mihez kezdhet? A karjai közt szorongatott lény fekete gombszemeit fürkészte, miközben az rózsaszín orrocskáját megmentője melléhez nyomta. Elgondolkodva szólalt meg:

 

– Mi aztán jól megnyertük egymást, de ugyan, melyikünk a szerencsés?

 

*    *    *

 

Pedig minden olyan egyszerűen indult. A hétköznapokat mindenki a maga poklában, egyénileg éli meg, de az év utolsó napján szinte kötelező a búcsúztatót nagy társaságban, a hámot szaggatva, evés-ivással, mulatozással megtartani, abban a balga hitben, hogy mindez kihat, áthúzódik az egész következő évre. Ők is jóelőre biztosították helyüket egy nosztalgia házibulin, ám az utolsó pillanatban a házigazda önhibáján kívül, mivel a benne bujkáló influenza vírusok éppen ma sújtották magas lázzal, hidegrázással és szüntelen tüsszögéssel, kénytelen volt lemondani az összejövetelt. A gyülekező társaság tagjai jobbulást kívántak, de morgolódva indultak oszlásnak, hogy egyéni megoldásokat keressenek a problémára.

 

János félrehúzta, átkarolta, és azon a mély, megnyugtató, egyenletes hangján közölte vele:

 

– Egyet se búsulj; idefelé jövet, nem is túl messze láttam egy ígéretes helyet: konszolidált kisvendéglő, három teremmel, szolid műsorral, és még hely is van; a kötelező vacsorát majd csak letudjuk, és csak egymásra kell majd figyelnünk, mintha valahol külföldön, messze idegenben volnánk. Lehet ez akár minden idők legjobb Szilveszter-estje, de mindenesetre egyedi lesz, és a spontaneitás az élet sója.

 

Ő ugyan nem rajongott az ilyen jellegű szórakozásért, de látta Jánosban a jó szándékot és igyekezetet, érezte, hogy ezt méltányolnia kell, így rábólintott. És valóban gyorsan odaértek, János intézkedett, és örömtől sugárzó arccal közölte: megmentve a haza, sikerrel rezervált két helyet.

 

Kabátok a ruhatárba, a pincér egy sarokban álló asztalhoz kísérte őket, ahol ült már egy pár. Gyors bemutatkozás után helyet foglaltak, majd a helyi speciális félédes fehérbort kortyolgatva a műsort hallgatták, mely egy önjelölt vicces ember humor-bombáinak pukkanásaiból állt össze. Bár gyakran nyomták el hangját a fékezhetetlen kacagások, a lány csak kényszeredetten mosolygott. Mire a vacsorát kihozták, már valami letargikus tompa kábulat fogta el. Aztán felcsendült a zene, a három teremben háromféle: az utcai fronton cigányzenekar húzta, a középső kis teremben egy DJ süketítette közönségét elektronikus mutatványaival, míg náluk egy kétszemélyes zenekar hangicsált örökzöld melódiákat.

 

– Táncoljunk – állt fel helyéről, hogy zsibbadtságát elűzze, ám a parketten már annyian zsúfolódtak össze, hogy csak enyhe ringatózásra, lötyögésre volt lehetőség, ráadásul egy idő után az örökzöldek is nyúlós, rágós, műanyag levélkéknek tűntek a zenekar előadásában.

 

Mikor visszatértek helyükre, alkalmi asztaltársaik feltették a kérdést:

 

– Tombolájuk van már?

 

Tagadó válaszukra a pincért hívták, és gyengéd erőszakkal vétettek velük három sorsjegyet. Aztán máris éjfél, pezsgős koccintás, könnyes himnuszéneklés, majd a csókok,

 

A korhelyleves felszolgálása mellett a sorsolás is kezdetét vette. Egymás után gazdára találtak a porcelán és marcipán figurák, az üveg borok és pezsgők, a kerek torták; asztaltársaik különdíjként egy csemege ajándékkosarat nyertek, majd a fődíj, az élő kismalac következett.

 

– Kettőszázhetvenhármas! Kérjük a szerencsés nyertest!

 

A teremben senki sem mozdult. Vidám asztaltársaik korholóan néztek rájuk:

 

– Hát meg sem nézik?

 

Szétbontották az összegyűrt cetliket, és ijedten sikoltott fel:

 

– Nyertünk!

 

A pincér vigyorogva közeledett feléjük, az illuminált társaság veszettül hujjogott és tapsolt.

 

– Gratulálok!

 

János komótosan felállt, a pincérhez lépett, valamit a fülébe súgott, az bólintott, majd körbehordta a teremben az állatkát, s miközben lelkesen cibálták kunkori farkincáját, az volt a legboldogabb, akinél a leghangosabban visított.

 

– Ezt elintéztem – mondta János.

 

– Mit kezdünk a malackánkkal? – kérdezte mosolyogva.

 

– Semmi gond; beszámítják a vacsoránk árába.

 

– De mi lesz vele?

 

– Holnap vágják, és ropogós sültmalaccá lényegül át.

 

A lány tekintete elsötétült, arca megrándult, és megvetően sziszegte oda:

 

– Júdás! Látszik, hogy nem tudsz rólam semmit! Természet és állatvédő vagyok, ráadásul vega. Nem közösködöm egy ilyen gyilkossal!

 

Azzal felugrott, kikapta a fődíjat a meghökkent pincér karjaiból, kirohant az utcára és inaszakadtáig futott. Most itt van, és meghatottan nézegeti megmentettjét.

 

– Új életet kezdek! Vidékre költözöm, te leszel a házi kedvenc, s együtt kutatjuk majd fel az erdőben a szarvasgombát. Hidd el, pompás mulatság.

 

Törött sarkú cipőjében az út felé botorkált, ahol egy várakozó taxi jelzőfényét vélte felfedezni, óvón karolva a békésen szuszogó, nyugodt álomhoz készülődő malackáját.

 





(947 szó a szövegben)    (919 olvasás)   Nyomtatható változat


  

[ Vissza: felix - Szalay Sándor | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.42 Seconds