[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 179
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 179


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Peperonata
Szerző: trendo - Kajuk Gyula
(11-13-2013 @ 06:48 pm)

:
Edina vibráló feszültséget érzett magában, miközben némi üggyel-bajjal kinyitotta a négyszintes apartmanház első emeletén levő kis lakásának bejárati ajtaját. Megkönnyebbülten ledobta a konyhapultra a bevásárolt holmikat és körülnézett. Próbálta a meghívott vendége szemével felmérni otthonát. A lakás átadása óta csak a gondnok járt nála, aki segített a berendezkedésben, így ez a mai vendégség afféle házszentelőnek is számított. - Vajon, hogy tetszik majd neki? – tűnődött el Edina. Önkéntelenül belenézett közben az előszobai tükörbe, majd idegesen órájára pillantott. - Szűken, de belefér még a főzésen kívül egy zuhany is! Kár, hogy fodrászhoz nem jutottam el. Bár talán túlzás is lett volna új frizurát csináltatni… még azt hinné, hogy túl nagy jelentőséget tulajdonítok az egyszerű kis baráti látogatásnak… amiből persze, még bármi lehet… De dologra fel, kislány, nem álmodozunk, mert megy az idő… Szétrámolt, előkészített mindent, amire a főzéshez szüksége volt. Kibontotta és egy szépvonalú kancsóba áttöltötte a tegnap vásárolt bort, hogy szellőzzön egy kicsit. Ezt még bohém apjától leste el, aki nagy szakértő volt a borokat illetően. Sajnos a női nem terén is, így Edina nem túl sokáig élvezhette a családi együttléteket és a válás után már alig látta az öreget. Felsóhajtott, a vadonatúj kínai wokba olívaolajat öntött és nekiállt megtisztítani a hagymát és felvágni a paprikákat és a paradicsomot. Az olaj szinte már füstölt, mikor belesöpörte a vágódeszkáról a félhold alakú hagymadarabokat. Csak addig párolta, míg elérte azt az opálos, sárgán csillogó színt, amit kellett. Jöhet a paprika! - A mediterrán stílusú lecsó trükkje az, hogy halál pontosan el kell találni a párolás megfelelő időzítését! – idézte fel magában apja egyik főzőleckéjét – Nem szabad tottyadtra puhítani a zöldségeket. Meg kell hagyni az embernek azt az ősi élvezetet, hogy érezze, amint foga alatt roppannak a paprikadarabok… Edina a wokot sűrűn megrázogatva, éppen al dentére puhította a színes paprikát. Ezután adta hozzá a gerezd szeletelt fokhagymát, amivel már csak egy percig pirította. Egy kis erdélyi kősót és egy kanál kristálycukrot hintett a wok tartalmára, és egy teáskanál szárított oreganot is beleszórt. Hozzáadta a karikákra vágott paradicsomot. Egy perc után elzárta a gázt. Sietős mozdulatokkal széttépett egy-két bazsalikom levelet, ráhintette az étel tetejére és lefedte az edényt. Gyorsan megterített, a kis fonott kenyérkosárban elrendezte a péknél vásárolt friss ciabattákat. Alig végzett a zuhanyozással, mikor a bejárati ajtó bim-bamja megszólalt. - Te jó ég! Egy férfi, aki pontosan a megbeszélt időben jön… - futott át Edina agyán. Mély zavarában, hogy még nincsen készen, fülig pirult. Nem akarta, hogy valamelyik szomszédasszony meglássa az ajtaja előtt ácsorogni a férfit, így kinyitotta az ajtót. - Egy pillanat és magamra kapok valamit! – rebegte. A férfi tágranyílt szemmel itta magába a fürdőből kikelt Vénus látványát. - Fölösleges! – suttogta és kitárta karját. A csokor virág és a fürdőlepedő a padlóra hullt. Egy jó óra múlva, mikor a hirtelen fellobbant vágyba belefeledkezett pár ismét magához tért, a nő hangosan felkacagott. - Csak tudnám, minek csináltam neked vacsorát, te vadállat! - Azért a vadakat is etetni kell néha… - bölcselkedett a férfi, aki gyakran járt Itáliában és jól ismerte az olasz konyhát. Javaslatára összeturmixolták a rég kihűlt peperonátát és krémként kenték a hófehér kenyérszeletekre, egy kis citromlét csöpögtetve rá. - Bruschetta alla Dina! – keresztelte el a kreációt, ami mindkettőjüknek nagyon ízlett. - Ilyet máskor is csinálhatunk! – mondta Edina és ki tudja miért, ismét elpirult.



(546 szó a szövegben)    (389 olvasás)   Nyomtatható változat


  

[ Vissza: trendo - Kajuk Gyula | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.39 Seconds