[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 261
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 261


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Az intelligencia diadala
Szerző: piroman - Piro M. Péter
(01-25-2016 @ 02:30 pm)

:
„A macskák bélrendszerében él egy titokzatos parazita” – olvassa a Blikket egy kissé a száját is mozgatva Jutka. Felhúzza szépen szedett szemöldökét, majd a kocsma legmelegebb helyét bitorló vörös kandúrra sandít.
Nem szereti az ilyen szavakat, hogy parazita, meg élősködő, ezek olyan „undi” dolgok. „És pont a macskában?! Az olyan tiszta állat!” – háborog magában. –Te, Feri! – szólítja meg végül a könyvébe temetkező és szintén olvasgató egyetlen vendéget. – A macskában tényleg van olyan izé, na, parazita?
- Mi van a macskában? – értetlenkedik a kissé a megzavart, de a pultoscsajhoz mindig készséges delikvens. Aztán összeszedi magát. – Ja, ja! Van némelyikben. Bolha, kullancs, rüh, izé… ­­- sorolja, mert Feri közismerten járatos a témában. Bármilyen témában, ha Jutkának az kell.
- Neeem erre gondoltam… – csücsörít, majd homlokráncol a lány, jól adva, hogy magasabb síkon kíván gondolkozni. – Úgy értem, hogy benne. A macska belsejében.
- Aha. Bélféreg? – kockáztat Feri.
- Neeem… (csücsörít, homlokráncol) inkább olyan baktérium-féle, vagy virulencia, de nem veszettség, mert az leoltják.
- Nos, - kezdi az időhúzást a kérdezett, aztán meg is erősít: - Nos! Hümm. Szóval, megírta az újság? – kérdezi titokzatosan elmélyítve a hangját. (Ravaszul álcázva azt a tényt, hogy kifogyott a tár.)
- Meg, de olyan érthetetlen, meg össze-vissza, magyarázd már meg magyar nyelven, mert ezt hét kopasz csillagász se érti!
- Háát, akkor nincs mese! – vakarja meg sörtehaját Feri, s odaül a pulthoz. Látszik, hogy valamit rettentően forgat a fejében. Keményen és komoran a lány szemébe néz.
 – Meg kell tudnod az igazságot!
- Jaj, de izgi! Kérsz egy Troas konyakot előtte?
- Tölts magadnak is! Ez hétpecsétes titok volt eddig! Valami nagyon új dolgot fogsz megtudni az intelligenciáról!

No, itt kell megjegyeznem, hogy Feri rettentően okosnak hitte magát Jutkához képest, és erre minden oka meg is volt. Másrészt azt is le kell szögezni, hogy a hölgy viszont úgy csavarta az ujjai köré az ilyen okos csávókat, mint a makarónit Don Pepe. Harmadrészt (de csak állítólag) az öreg Grubemájer kocsmájában néha kicsit ledérek és isznak a pultosok, de nem csak kamut. Talán a hely ősi szelleme okozza ezt, talán valami más, de mindegy is, térjünk vissza hőseinkre.

 A bizalmasan suttogó hangokat, csak egy-egy pohárkoccanás töri meg néha.
Aztán.
- Ez biztos?! – kérdezi kipirulva az amúgy is vöröshajú, de jól állt neki. (Ferinek is. Hehe.)
- Igen! Tutibiztos, egy ideig az Egyesült Macska-, és Víruskutató Intézetben dolgoztam, nekem elhiheted! – tesz rá egy lapáttal a hozzáértő, majd összefoglalja: - Tehát, a tudományos tény, hogy a macskák bélrendszerében élősködő… ő…, Bifidus Aktiregularis nevű parazita...
- Á! Tudtam, hogy már olvastam róla! – vág közbe a pultos – Ismerős a neve!
- Okos! – nyugtázza egy kis simogatással a tudós férfiú.  – Tehát, az emberre átterjedve kényszeres szexuális vágyat kelt ez a vírus. Ne ijedj meg, ártalmatlan, egyetlen célt szolgál!
- De mit?! – tágul ki az a csodálatos zöld szem. (Feri szerint: „mint maga az ismeretlen Univerzum”.)
- Nos, az egyetlen cél, hogy az emberek sokasodjanak, szaporodjanak, ezáltal biztosítva a macskák kényelmét és kiszolgálását!
- Ah! De…, de nem is lehet védekezni, hiszen itt is van?!
- Nem, már mindketten megfertőződtünk. Egy légtér, nincs mese!
- És, ha kiderül?
- Nem derülhet ki! Ez Szigorúan Titkos dolog (így-így, nagybetűvel mondja!), bezárom egy időre a kocsmát is, és majd az újságot is megsemmisítem!
- Jézusom! És a szaporodás elleni védekezés…?
- Lehet. Óvszerrel. Nálam mindig van.

Itt elfókuszálok egy kicsit kettejük dolgától, mert más a pornográfia és más egy tudományos igénnyel megírt beszámoló az intelligencia diadaláról.
Inkább egy kissé fordítok a képzeletbeli kamerán, ahol az látható, hogy a macska felkel a legmelegebb székről, felpúposítja a hátát és ásít egyet. Farkát kérdőjel alakba görbítve vet egy elismerő pillantást a pult mögött hancúrozó párocskára, majd puhán átugrik az egyik asztalra.
Rosszallóan megszagolja a Blikket és ( Istenbizony!) úgy tűnik mintha olvasná!
Aztán lassú mozdulatokkal cafatokra tépi.






(615 szó a szövegben)    (416 olvasás)   Nyomtatható változat


  

[ Vissza: piroman - Piro M. Péter | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds