[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 250
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 250


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Evolúció
Szerző: piroman - Piro M. Péter
(02-08-2016 @ 12:42 pm)

:

Lecsapott a zöld nyolcas a zöld hetesre, bukott az ulti!
Pistabá falfehéren köszörülgette a torkát, aztán csak annyit nyögött ki: - Azok a rohadt szúnyogok!
A kocsmai ulticsapat tagjai értetlenül néztek rá. Nem csak azért, mert nem jellemző az öregre, hogy bebukjon egy ötlapost, hanem a megjegyzés miatt. Az öreg Grubemájer kocsmájában nem nagyon volt se légy, se szúnyog. Meg is kérdezte az egyik:
- Ezt hogy érted?
- Nos, uraim, az a helyzet, hogy az előbb repült el felettünk egy AN-2-es, közkeletűbb nevén Ancsa, és permetezett erősen.
- És? – legyintett az egyik. – Nem árt ezeknek már semmi! Talán még kövérebbek is lesznek!
- Ez nem vicc! – intette az öreg. – Most figyeljenek, hamarosan jönni fog egy civilnek álcázott autó!
- Ez jó, Pistabá, de honnan tudjuk, hogy nem az, ha egyszer álcázott?!
- Onnan, okoska, hogy gyanúsan sok antennája lesz! – vágta rá a szakértő.
Figyelték az utat csendben és meredten.
-Ott! A kék Skoda! – kiáltott fel az egyik, és csakugyan! A lassan haladó autónak három, jól látható antennája volt! Mindannyian Pistabára néztek, várták a magyarázatot. Az öreg megköszörülte e torkát és a pult felé intett a szemével. Értették. Valaki máris ugrott, hozta a fröccsöt.
- Nos, uraim, mint bizonyára emlékeznek rá, valaha Erdő-, és Pusztaügyi államtitkár voltam. – kezdte a történetet.
Bólintottak, ezt már sokszor hallották.
- Természetesen hozzám tartozott a repülőgépes szúnyogirtás is, ahogyan hivatalosan neveztük: gyérítés.
Bólintottak ismét a csapat tagjai, eddig hihetőnek tartották.
- Különböző vegyszerekkel kísérleteztünk, – folytatta az exállamtitkár – mert a szúnyogok igen hamar hozzászoktak a dolgokhoz. A mérgek igen erős evolúciós nyomás alatt tartották a populációt, így egyre sürgetőbbé váltak az új anyagok és ez veszélyes útra terelte a kémikusainkat. Hamarosan be is következett a katasztrófa. – sóhajtotta, majd az emlékek hatására lehúzta egy slukkra az italát. Kérnie se kellett, az addigra már erősen kíváncsivá tett pultoscsaj hozta is a másikat, ő is odatelepedett.
- És?
- Bizonyára észrevették, hogy mennyire megcsappant a fecskék száma! – nézett körbe Pistabá.
Észrevették, bólintottak, Jutka megkérdezte: - A méreg?
- Közvetve, aranyom! Az előbb a katasztrófavédelem álcázott autóját láttuk, amiből arra következtetek, hogy a folyamat az általam megjósolt irányba expandált. A helyzet az, hogy a mutáció nem várt eredményeként olyan szúnyogok fejlődtek ki, amelyek már ősi ellenségeikre: a fecskékre támadtak rá!
- Azannya!
- Nanemá…, kontra!
- És nem hagyták abba?
- Nem. – sóhajtott az öreg. – Idegenforgalom, lakossági nyomás, miegymás… És itt nem állt meg a dolog, az evolúció nem játékszer!
- De, de, akkor most…?
- A többit már tudhatják a hírekből. A fecskék genetikája is gyorsan változik, mostanában már többen vannak, úgy is mondhatnám, hogy alkalmazkodtak.
- De hát ez jó, nem?
- Ugye figyelt a hangsúlyomra? Meg arra, hogy a szúnyogok ősi ellenségeiket kezdték el fogyasztani? Maga szerint mi a fecskék ellensége itt, a városban? És mi ez a sok hirdetés az újságokban elveszett macskákról és kutyákról?!






(458 szó a szövegben)    (372 olvasás)   Nyomtatható változat


  

[ Vissza: piroman - Piro M. Péter | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds