[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 272
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 272


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Magyarország legnagyobb terroristája II.
Szerző: piroman - Piro M. Péter
(04-18-2016 @ 10:37 am)

:
Magyarország legnagyobb terroristája II.

- Nézze, Pistabá! – ráncolta csinos homlokát Jutka, a pultoscsaj. – Sok történetet hallottam már magától, de hogy babfőzelékkel robbantanak fel egy kollégiumot és a végbélgázok a fáradt olajjal reakcióba lépve Mesesajtot alkotnak, hát ez nem kicsit röhejes!
- Eh, kedveském, ez még semmi sem volt! Szinte csak egy gyerekcsíny!  – etetett Pistabá, a kártyások doyene, a kocsmapultra könyökölve. – A következő dobása nemzetközi szinteket célzott! Már, ha érti a célzást.
Jutka értette és kitöltött egy nagyfröccsöt.
- Ez már egyetemista korában történ Matuska Karácsonynak – kezdte az öreg. – Nyári gyakorlaton a Központi Tervtárban volt, miközben alattomban forrt benne a düh a hatalom és intézményei ellen. A szerencsétlen első robbantási kísérlete óta eltelt idő tovább deformálta jellemét, de megacélozta az elszántságát. És a véletlen kezébe adta a lehetőséget!
- Éspedig?
 - Bár a Központi Tervtár szigorúan titkos intézmény volt, na és alaposan őrizték is, az iratselejtező részlegen dolgozó Matuska ráakadt a ledarálandó tervek között egy igazi kincsre. Bedugta jó mélyen az egyik szekrény alá, ahová sose kotort be a fájós hátú takarítónő. Eltöprengett. Kivinni nem merte, mert állandó motozás volt a kapunál. Végül rafinált tervet eszelt ki. Alkatrészenként becsempészett egy SMENA 8M típusú csúcstechnikás fényképezőgépet és egy különösen érzékeny 24 dines Orwo szalagra képeket készített a tervről.
- Hú, mint egy kémfilm! – lelkesedett Jutka. – Hogy vitte ki a fotókat?
- Zseniális trükkel! Ráírta a negatívot tartalmazó kazettára, hogy: „Oktatási anyag az MSZMP XII. Kongresszusának teljes előadásaiból”. Senki se nézett bele.
- Ravasz. És ténylegesen milyen terveket lopott ki?
- A Pusztarekettyési Micsurin MGTSZ Kísérleti Halgazdaság üzemeltetési tervét.
- Nane! – húzta el a (leginkább csókosnak jellemezhető) száját Jutka. – Szigorúan titkos?! Nemzetközi?! Terror-célpont?! Egy halgazdaság?!
- Hm. Nehéz ilyen rekedten elmagyarázni.
Értette a lány, töltött egy fröccsöt.
- Szóval,- törölte meg a száját Pistabá, - a veszett hírű szovjet biológus, Micsurin tervei voltak ezek, arra vonatkozóan, hogyan lehetne VALÓDI aranyhalakat tenyészteni.
- Ú..Úgy érti…, hogy „háromkívánságost”????
- Úgy. Ne nézzen így! A lényeget gyorsan össze tudom foglalni, hogy magácska is megértse! Egy: a közönséges aranyhalakat pszichotróp anyagokkal – mint pl.: az LSD – érzékenyítik. Kettő: mára kipusztult, de fosszilizálódott különleges fajok maradványiból – mint az unikornisokból, angyalokból és egyéb bibliai cuccokból – DNS-t vonnak ki. Három: kezelik a halakat, miközben 24 órán át Tibi bácsi – akkoriban futó - különleges gyermekműsorát vetítik nekik.
- Eredmény?
- Valódi, „háromkívánságos” aranyhalak. Persze gyermekbetegségekkel, kisebb konstrukciós problémákkal, de igen ígéretes alapokkal! Éshát…, akkoriban már csak ebben reménykedhetett a teljes szocialista tábor. Bár a kísérleti üzemeltetés során tapasztaltak miatt egyre több, befolyásos személy orrolt meg a halgazdaságra. Arról nem is beszélve, hogy a különleges haltápból már alig maradt.
- Várjon, Pistabá! – túrt a hajába a vöröske. – Sok ez így nekem! Térjünk vissza az alapokhoz! Mit csinált Matuska Karácsony?
- Egy sötét, őszi éjszakán belopózott a Micsurin MGTSZ halgazdaságába, kijátszva az éppen ultizó őrök éber figyelmét.
- És?
- Leeresztette a vizet a halakról, hogy ott döglött meg mindegyik a tó alján. Bár…, a szóbeszéd szerint néhány elfajzott példány valahogy kiúszott.
- Jesszus! Szegény halak! Nem kapták el Matuskát?
- Nem! Sőt ellopta a maradék, különleges haltápot is!
- Hát akkor befellegzett a „háromkívánságos” dolognak, – sóhajtott Jutka, - pedig kipróbáltam volna, legalább egyszer!
- Ne sajnálja, kedveském! Mondtam, hogy voltak problémák. Például a kívánságok teljesítésének hatóköre egészen korlátozott volt. Ha valaki a kísérletek során, próbaképpen kért egy balatoni üdülőt, vagy egy arany-nyakláncot, az valahogy mindig a TSZ- elnökség, meg a párttitkár családtagjaitól tűnt el.
- Jó, hagyjuk – legyintett lemondóan a lány. – Elégedett volt gaztettével Matuska?
- Eleinte igen. Hatalmas kivizsgálás kezdődött, de elég gyorsan titkosították. A sajtó kussolni kezdett, miután minőségi ugrás következett be a „Recski Hírek” üzemi lap szerkesztésében. Aztán előtérbe kerültek a kísérleti kívánságok problémái is, úgyhogy a teljes pártvezetés áldását adta arra a magyarázatra, hogy tulajdonképpen tervszerű, megelőző tevékenység folyt a lecsapolással.
- Hát, nem semmi! És az őröket se rángatták meg? Végül is ultiztak!
- Ejnye, kislányom! Az nem olyan nagy bűn! Egyébként se illett volna a hivatalos álláspontba!
- Hanem?
- Kitüntették mindhármukat a „Szocialista Párt Védelmében” érdeméremmel.


(Még nincs vége!)





(651 szó a szövegben)    (310 olvasás)   Nyomtatható változat


  

[ Vissza: piroman - Piro M. Péter | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds