[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 65
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 65


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Eltitkolt expedíció 1
Szerző: cirimok - Budai Ferenc
(06-15-2019 @ 08:54 pm)

:
Eltitkolt expedíciók: Rosebud

Mindenki hallott már olyan mendemondákat, melyek eltitkolt földrészekről, kísérleti állatokról szóltak. Persze mindig csak homályos fotókkal, bizonyíthatatlan állításokkal alátámasztva...

Egyik barátom, akit biztonsági okokból nem nevezhetek meg, az egyik múzeumunk adattárában talált feljegyzéseket, melyek a Rosebud (Rózsabimbó) nevű, Osztrák-Magyar Monarchia által felszerelt cirkáló útjáról szólnak. Ez a hajó 1876 május elsején futott ki Rijeka kikötőjéből, és célja a Ferenc József föld kopár szigete volt. Egy korábbi (Tegetthoff) expedíció titkos feljegyzései alapján keresték a mitológiai Árkádia földjét, mely az expedíciós napló szerint gyakorlatilag a mi Földünk belsejében található. (Üreges Föld-elmélet)
Az expedíció sikeres volt, felbecsülhetetlen értékű gyűjteményt hoztak magukkal, melynek nagy részét a világégések tönkretették. A maradék viszont a mai napig is páncélszekrényben várja a napot, mikor végre a nagyközönség elé kerülhetnek.

Elsőként bemutatott darabunk egy rosszul konzervált állati maradvány. Nem nehéz felfedezni rajta a denevér alaktani vonásait, azonban a csikóhal-farok a mi világunkban ismeretlen. A feljegyzések latin és német nyelven íródtak, és a papírlapok erősen megpenészedtek a helytelen tárolás során, de az tisztán kivehető, hogy az expedíció a legnagyobb szigeten lévő Tegetthoff-hasadékba leereszkedve találkozott ezzel a lénnyel. Táplálkozására vonatkozóan nincsenek adatok, de a naplóban az alábbi feljegyzés olvasható:
" Az ereszkedés második estéjén, kb 18 óra tájban találtunk egy megfelelő méretű és mélységű sziklapárkányt, mely védelmet nyújtott egyrészt a lehulló törmelék, másrészt a leesés ellen. Táborunkat fekete bazaltsziklákon húztuk fel, melyek meglehetősen nyomasztó hangulatot árasztottak. A kívülről jövő fény már nem is látszott, a belülről jövő viszont egyre erősödött. Tapasztalatunk szerint ez nem hő vagy tűz eredetű, hanem ásványok és élőlények sugározzák ki magukból. Egyik ilyen élőlény egy denevérszerű jószág volt, melynek szárnyai kékes derengéssel szőtték át a vaksötétet."

Ám ezeknek a lényeknek voltak más különös tulajdonságai is: "Egymással összeperlekedve, miként az piaci kofák, sárkányként kiabálva, ám valós kis tűzeket okádának egymásra. Ezen tűzlabdacsoknak határozottan égett petróleum bűzük vala."

A feljegyzések későbbiekben még kitérnek erre a fajra: "A világító sárkány-denevérek szokása, hogy tőrszerű farkukat ékként használva, a falak romlásaiba és repedéseibe hatolnak. Így hajtják álomra fejüket. Testhelyzetük a megszokott tótágastól a szinte egyenes állásig bármi lehet, láthatóan erre nem kényesek. Sajnos ezen állatkák hamar felfedezték, hogy a felszerelés tárgyai jóval több és kényelmesebb pihenőhelyet kínálnak, mint az repedések, így időnként szó szerint le kellett seperni a fura bőregereket a málhákról. Az expedíció résztvevői mégis szívesen... (Nagyobb olvashatatlan szövegrész) ...fény miatt. Ezen lények jelenléte jelentősen javította a hangul... (olvashatatlan sorok) ...nyomott volt."

Ezen állathoz köthető az első haláleset is:
"Sajnálatos módon Wolfgang Niebherr matróz álmában, nyitott szájába is belefészkelt egy példány, mely az eltávolítási kísérletek közepette kőkemény, tőrszerű farkával védekezve halálos sérüléseket okozott. A matróz testét egy párkányon, nemzeti lobogónkban helyeztük nyugalomra. "

A különleges maradvány VenPet 7401/1876/Rosebud lajstromszám alatt szerepel.
Hivatalos nyilvántartásokban nem található. (Sajnos képet nem tudok feltölteni, pedig azzal lenne az igazi...)



(444 szó a szövegben)    (188 olvasás)   Nyomtatható változat


  

[ Vissza: cirimok - Budai Ferenc | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds