[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 120
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 121

Jelen:
Tagi infók ender Küldhetsz neki privát üzenetet ender ender


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Turbó- Nagyi
Szerző: AngyaliAndi - Laki Andrea
(04-05-2011 @ 10:49 pm)

:

Turbó- Nagyi

Már meg sem lepődünk azon a tényen, rohanó, kaotikus világunk mi mindent meg tud változtatni, amit az idők folyamán öröknek hittünk. A technika fejlődését manapság másodpercekben mérik, átalakulóban vannak a kulturális- társadalmi szokások, maga az emberi faj is örökké változik.
Alapvetően nem fizikai változások ezek, nem kell attól tartanunk, hogy ötkarú, háromfejű embertársaink egyszer csak elözönlik a nappalit, de a harminc évvel ezelőtti sztereotípiákat nyugodtan elfelejthetjük mára.
Tele vagyunk nőknek tűnő fiúkkal, bébisytter apukákkal, vezető szinglikkel, akik még jól is érzik így magukat a bőrükben…  szóval változik a világ.
Változnak a Nagyik is. A harminc évvel ezelőtti Nagy Nagymamahatározó még így ír: „Az átlag egyed fehér haját kontyba tűzve hordja, három centinél magasabb sarkú cipőt a környékén sem találni, állandó tartozéka a dugisüti, és az unokák számára gyártott, titokzacskóban tárolt zsebpénz.
Egyes egyedek különös ismertetőjele lehet még a fakanál, vaníliás cukor, esetleg és vagy sajtreszelő.
Sütéshez- főzéshez mérőkanálra, mérlegre, mennyiségi egységekre nincs szüksége, becslési tulajdonsága átlagon felüli.
Rejtett tulajdonság lehet még a lokátorhallás, a falon átlátás és a gondolatolvasás.
Az átlag Nagyi szobahőmérsékleten köt, és tavasszal kizárólag derékszögben közlekedik a kertben.
Túletetése kimondottan tilos, a cukrozott ételek erősen csökkentik a fentebb említett tulajdonságok minőségét.
Manapság már eltűnőben vannak ezek a ritka példányok, és a helyüket átvették az újfajta Nagyik, gyűjtőnevükön: a Turbó- Nagyik.
Többféle alfaja is létezik, most csak párat említenék, a teljesség igénye nélkül: Világjáró- Nagyi, Rock- Nagyi, Igazgató- Nagyi, Bombanő- Nagyi, Élsportoló- Nagyi, Motorosgarázda- Nagyi… és még sorolhatnánk.
Némely egyed több alfaj kritériumainak is megfelel egyszerre, erős átfedések lehetnek egyes példányoknál.
Az EU legutóbbi találkozóján külön napirendi pontban tárgyalták az MTA azon felvetését, miszerint új, a jelen helyzethez igazodó Nagy Nagymamahatározót kellene egységesíteni legalább az EU határain belül, de megfontolás tárgyát képezhetné a határokon túli kiterjesztés is, ugyanis ez a tendencia a világ más pontjain is elharapódzott.
A kutatók új jelenségre is felfigyeltek, miszerint a már kialakult, teljesen kifejlett Nagyi, erős külső behatásra, képes a részleges, vagy teljes átalakulásra. Egyes egyedeknél ez a változás rögzül és végleges, míg másoknál csak időszakos.
Vegyünk egy példát. Adva van egy teljesen kifejlett, tökéletes Igazgató- Nagyi. / Vele kell egyébként a legóvatosabban bánni, már egy nagyon enyhe hatás visszafordíthatatlan változásokat tud okozni./ Képes egyetlen, óvatlan pillanatban az orra előtt hagyott utazás- katalógus hatására Világjáró- Nagyivá alakulni.
Nagyon kevés egyedet lehet az eredeti prototípus sémájára visszanevelni, többségüknél az akár még enyhe változás is rögzülni tud. Ebben az esetben egyet tehet a felhasználó család, alkalmazkodik az egyed megváltozott tulajdonságaihoz. A tapasztalatok, és a gyakorlati alkalmazások azt mutatják, erőszakos nevelési módszerekkel a folyamat felgyorsul, és nagyon könnyen egy még rosszabbal, nevezetesen a Motorosgarázda- Nagyi teljesen kifejlett példányával találhatjuk szemben magunkat.
Nagyon sok család ott hibázik ezekben az esetekben, hogy egy- egy ilyen átalakulás folyamata alatt a család megretten, rosszabb esetben pánikba esik. Nem szabad, csak ront a helyzeten. Orvosi jelenlét, beavatkozás tovább ronthatja a családba való beilleszkedés folyamatát.
A mi Nagyink egy teljesen átlagos, kifejlett Turbó- Nagyi volt. Fajtájára jellemző tulajdonságokkal rendelkezett, úgymint: Tíz centis sarok, csillogó barna haj, ráncmentes, sima bőr, átlagosnál nagyobb menetsebesség.
Az átalakulás nálunk ott kezdődött, hogy az egyébként sokkal lassabban változó Nagypapa helyett a Turbó- Nagyit kértük meg, vigyen el minket egy rock koncertre.
Már az út alatt látható változások kezdtek kialakulni, úgymint: izgatott fészkelődés az autóban /ami  egyébként addig kimondottan a megnyugvás helyszíne volt/, a megengedettnél jóval nagyobb sebesség és hangerő, az átlagostól eltérő megjelenés, a parkolásnál felszínre kerülő, rejtett agresszivitás.
A tánctérre érve aztán az átalakulás teljesen befejeződött, és végérvényesen rögzült is. Új, meglepő tulajdonságok kerültek felszínre: könyökkel való alattomos viselkedés, magáról megfeledkező rokizás / súlyosabb esetekben akár egyedül  is/, tömegesen elkövetett csápolás, füttyentgetés, fennhangon való éneklés,közönség soraiba hajított emléktárgyak, gitárpengetők megszerzésére irányuló tűsarkú cipő, és vagy ridikül bevetése.
Itt jegyezném meg, hogy ez a hírtelen, azonnali átalakulás szinte kizárólag csak a Rock- Nagyi esetében bekövetkező esemény, bár ritka alkalmakkor más Nagyi- típusoknál is megfigyelték, de írásos feljegyzések híján, ezt nyugodtan elkönyvelhetjük városi legendának.
A mi családunk életében Nagyink hírtelen típusváltása nem okozott nehézséget, könnyen és békésen lehet vele együtt élni. Egyetlen egy dologra kell csak figyelnünk, nehogy elérje a típusváltás egy olyan fokát, amivel már nehezen birkóznánk meg: a Motorosgarázda- Nagyiét. Ez a típus kimondottan nehezen kezelhető, és csak hatalmas munkával és odafigyeléssel lehet visszanevelni Rock- vagy esetleg Világjáró –Nagyivá. A folyamat közben az enyhe zsarolás, és az unokák hathatós közreműködése kimondottan javallt.
Ha betartunk minden előírást, ajánlást, szabályt, akkor egy nagyon kellemes, hatékony, kommunikatív, szórakoztató Nagyit tudhatunk magunkénak.

 

 





(721 szó a szövegben)    (1070 olvasás)   Nyomtatható változat


  

[ Vissza: AngyaliAndi - Laki Andrea | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.58 Seconds