[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 275
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 276

Jelen:
Tagi infók ender Küldhetsz neki privát üzenetet ender ender


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Matyibá levelei II.
Szerző: Samway - Maszong József
(04-23-2007 @ 05:51 pm)

:
Matyi pletykál, mert szokott


Nem vagyok egy pletykás fajta, de valamit azért el kell mondani a családról, mert fene nagy família a miénk. Az öregünk Istenbe megboldogult, jegyző volt a szülőfalunkban Pókerháton.
Nagytörvényű ember hírében állt és ezt ugyancsak gyakorolta otthon is. Szegény lányok is ennek isszák a levét. Mamust az Isten nyugosztalja biztos a mennyországba került, mert amit értünk elszenvedett ettől a vén morgóstól, biztos jóváírják neki.
Egy kicsit azért ráütök, mert maradt a morgásból vissza valamennyi. Velem nehezebb dolga volt , mint a lányokkal, mert őket beparancsolta  a városi internátusba és tetszett ha nem szenteskedőt szánt belőlük. Zsuzsimat a felsővárosi evangélikus paphoz akarta adni. Csakhogy ő ennél bővebb vérű lévén egy gazdálkodóba volt szerelmes és vele megszökött s csak az öreg halála után költözött vissza a faluba , Pókerhátra.
Terusomrul majd később.
    Azért számomra ennek a városi tanulásnak volt egy pozitívuma is, mert a feleségem így ismertem meg, ha nem is egy osztályba , de egy iskolába jártak. Beusom azt hiszem kettővel alatta járt. Az én kis asszonykám még mellé kitanulta legnagyobb örömömre a fehérnemű varrást. Így aztán hozzánk a kisbögyűtől a nagybögyűig mindenféle menyecske járt.
Legnagyobb bánatomra mindig akkor kellett neki valami a fűszerestől, mert mindig mondta, te Matyi kiverem a szemed ha elriasztod a kuncsaftokat ! Pedig addig tettem a szépet az orvos asszisztensének, hogy kiírta szemjavítónak a nézelődést a próbán., vagy még méret vételnél tudta volna szaktudásom kamatoztatni. Pedig ő aztán tudja gyakorlatból, hogy milyen érzéssel veszek méretet.

Kicsit elkanyarodtam a Pókerháti pletykától, mert az hírlik ezt Zsuzsitól tudom, ő pedig egy megbízható hírforrás, hogy a vörös Bélát  a postásukat elütötte az autó, és a faluba a sok kis vöröshajú lurkót mind neki jegyzik vagy legalább is a közreműködést. Az is hírlik, hogy némely helyen az alapokat rakta le, máshol meg a fülit szegte be a porontynak oszt olyan fájintós kis vörös lurkók lettek , hogy éccaka megy előtted bevilágítja az udvart oszt nyugodtan mehecc a klotyóra, nem esől bele.

     Az történt ugyanis, hogy nem volt ideje rendesen kézbesíteni, mert hazaért az embőr és a kutyával egyetemben futásra kényszeríttették Bélát, aki nadrágját és nagy bőrtáskáját maga után húzva rohant át az úton menedéket keresve, de pont akkor száguldott át a főutcán egy kocsi és kivasalta szegényt.
Erre mondta Zsuzsim, hogy a falu saját halottjának tekinti. Így már értem miért ! A férfinép legnagyobb bánatára az új sokkal fiatalabb és délcegebb, mint írja a tesóm. Nálunk is az szó járja, hogy Vili némely helyen besegít a faluban.

Addig ez nem is érdekel, míg nálunk csak a borítékra rak pecsétet. A levélből valósággal sütött a rejtett bujaság mikor az új postás részhez jutottunk az olvasásban. Bea meg is jegyezte Zsuzsid egyszer elkapja egy fordulóra. Á dehogy félreérted te ezt, de amúgy tudtam, hogy percre fogyjon ki az éberség már el van kapva a grabanca, oszt nem győz pöcsétölni.

Most megyek ki a jószágokat ellátni aztán majd folytatjuk a beszélgetést. Nagyon sok pletykám van, mert azért az ajtón keresztül sokat hallok és sokszor hangosan vihognak a felszarvazottakon. Csak hűséget fogadtam , vakságot nem. Tudtam, hogy a kíváncsiságom előbb vagy utóbb bajba hoz. A minap is a fülem oda tapasztottam a kulcsnyílásához, mert nagyon seppegve beszéltek a szobában és az asszonykám legnagyobb bánatomra a legjobb résznél , mikor a zaftosabb dogokra került a szó, feltépte az ajtó és vele együtt a cimpám is majdnem repült ha nem vetődök utána. Először döbbent csend , s látva, hogy a mókásnak nem nevezhető helyzeten kívül nincs más, Beusom felcsattant.
- Mátyás kend már megint hallgatózott ! ez így nem megy tovább… megszüntetem itthon a próbákat, csak a Szalonomban fogadom a kuncsaftokat. Mindig urizál mikor mérges, kend, meg maga, nem értem ezt , de az ágyba csak Matykó, meg Matyikutyi. Ki érti ezt?

Visszatérve a szalonhoz, még hogy Dugványpusztai rékli szalon. Hagy ne minősítsem az
úgynevezett  „ Gyógycentrumot”! - tuggyák mibül áll !, nem-e ?  - először is ott a Beusom mellfékbótja, aztán mellette a barátnője kozmetika meg fodrász szalonja... ü is városi a lelkem, tőle ered a szalon név, közvetlen mellettük az orvosi rendelő. Vélök szembe meg a kocsma a másik házba, meg az ami egy nagygazda végháza vót az a temetkezési vállalkozó meg a lánya a virágos vállalkozása. Még hogy kozmetika ,- valamikó ott vót a bordély, oszt vagy elmúlt a pattanás vagy több lett, de legalább megpróbálta az ember.
Hát ez a Dugványpusztai Gyógycentrum.
Jaj nagyon nehéz néköm, mer falusi léttömre azt a nyakatekert városi nyelvet beszélni, mer Beusom olyan finom nőszemély, hogy mindig aszonygya, hogy a hideg ahogy fut a hátán a kis bakancsocskák kikezdik a finom bőrit.

Had pletyizzek, mi történt minap , épp a temetkezési vállalkozó felesége a kozmetikusnál afektált, mert tudott a Dagatt Julis, az arcán kilónyi uborka pakolás, - nem sok az mer olyan nagy pofája van neki, hogy egy normális paraszttenyér se fogja be ..- hazatelefonált a mobilján az urának Földelő Jenőnek.
 – ekképpen folyt le a beszélgetés,
- Halló Jenő te vagy az ?
- az ! – miért kire számítottál ?
- egyébként új vendégünk van ! – Juliskám ! ez kicsit túlzás a Julis jobban illik rá.
- jól van Jenő ültesd le nemsoká hazaérek !
- én lefektettem, mer nem tud ülni..
- nem tud ülni ? milyen vendég az Jenő ?
(villámként csapott belé a felismerés, lóvá tették ) ,
- te jó ég ! – ordított fel Dagatt Julis !  , hogy az uborka repült szanaszét ezt a tréfát még megkeserülöd Jenő !! Oda  a drága pakolásom ! Bár megjegyzendő szebb akkor sem lett volna ha még gyökeret ereszt rajta az uborka addig marad rajta.


Dugványpuszta, kelt ma, mint a kalács.

Pókerhát, III. Zsiga utca 13.b.

Kedves Zsuzsi húgom !


Bár a múltkori levelemben azt írtam néköd, hogy má nem talál itthol a leveled, de  nem számoltam a húsvéttal. Ilyenko nagy a nyüzsgés a szolgáltató cférában ahogy Beusom mondani szok. Remélhetőleg csak a temetkezési vállalkozó Földelő Jenő marad munka nélkül. Habár úgy hírlik, hogy az orvos kibérelte a ravatalozót kijózanító helyiségnek, előre röhögök magamba, hogy milyen pofát vágnak a kijózanodók.
A lányok asszonyok a fodrász szalonban sanyargatták magukat a csavarókban búrák alatt.
Míg mi férfiak Penge Jóskánál a borbélynál gyűltünk össze és egy két pohárka társaságában megberetvált és lenyírta a subát. Közben mentek a jobbnál jobb versikék… a zőld erdőben jártam egy két disznóbb változata is, de azt most nem írom le inkább majd élőben elmondom.
Azt Beka Márton sógorral mi van ? Nem írtál róla ! Olyan bővérű még, mint mikor mögszöktetött ! Bori ad e mán tejet? Mi újság a Pókerpusztai postással ? – remélem nem kezdtél ki még vele? – mer ha Marci megtudja, a ganyézó villára szúrja oszt kereshettök másikat aki a levelet kiviszi.

Dugványpuszta, kelt ma, mint a kalács.






(1116 szó a szövegben)    (690 olvasás)   Nyomtatható változat


blue: (04-23-2007 @ 08:25 pm)
...és pont Béla napján vasalták ki a postást, szép névnap mondhatom....tetszett. pusza: szomszcsajszi )))))))

Eroica: (04-23-2007 @ 08:52 pm)
Hun van az a Dugványpuszta?? Kérök térképet!

Lacoba: (04-23-2007 @ 09:43 pm)
Baba!

Samway: (04-24-2007 @ 04:44 pm)
Köszönöm a kedves bátorítést:))))élek vele:)))

prayer: (04-24-2007 @ 06:57 am)
Matyibá! Akarom mondani, Józsibá! Csak így tovább!

piroman: (04-24-2007 @ 08:17 am)
Széles vigyorom miatt nem tudok "ö" betűkkel beszélni... :)

  

[ Vissza: Samway - Maszong József | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.44 Seconds