[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 262
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 262


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Matyibá levelei XVIII.
Szerző: Samway - Maszong József
(07-07-2007 @ 09:08 am)

:

Maszong József   Matyibá


Várdombi játékok   II./a.


Mán igazán ideje vót hazaérni, mer égyrészrű nagyon feszítött a sör, no mög fárasztó is aszt a sok dobálodzást még nézni is.
Arra értünk haza, hogy a Nefelejcs ucca föl volt bolydulva , mer a korcsmában valami rögtönzött húzzunk be neki bemutató vót a helyiek mög a turisták közt, oszt a selejtös résztvövök mán az árok partján elméködtek, hogy melyikük kapott többet , mikorra mink hazaértünk. Akkorra azé mán a helyi szerveződésű gyorsan kivizsgáljuk oszt helyre töszünk szervezet kezelésbe vötte üket, asztán mindönki jobbna látta, hogy ha sántán is de elhúzza a belit onnan.
Julis csípőre tött kézze várt mán a kapun belül, mer kivüre akármilyen nagy szája vót nem mert gyünni csak onnét szidta a részög belüket. Na Matyi jó , hogy gyüttök, mer Zsuzsi is möggyütt a bűrrel amit röndölté, na mög hozott képöket a lagzibú. Nem utolsó sorban írt a szomszédod is otthonrú.
Ez az utóbbi érdekölt a legjobban, mer az a habókos szomszéd saját eszitű nem fogna pennát ha nem lönne rá nyomós oka. Aszt mán látom , hogy szalonnát röggelizött, mer mind a tíz újja rajta van a kupertán, nem köll aláírni neki még aszt is mögismeröm, hogy Vili postássa vitette el a hivatalba, mer a billögöt csak ű tuggya ilyen kacskán ragajtani.

Tekintetös Dugványpusztai Mátyásnak !

Szomszéd !
 a Bundást ögye mög a fene, mer nem engöd be a pincébe ott fekszik miuta elmönt és mög kiszáradok. Az a bolhafiszök csak acsarog a minap is a legjobb ganyés nadrágom szárát tipte lé, de mög is bánta mer azonna kiköpte, én mög jót röhögtem. De nem is ezé írok kendnek. Mán ideje lönne hazagyünniük, mer a kertöt föveri a gaz az Annus jányomnak mög kéne égy új bögytartót varrni az asszonyságnak, mer a Lüke Tódor fia hazakisérte a bálbú és és mikó fögyújtottam a villanyt me a Bundás nagyon fogta, akkó ilyedtibe a kezibe maradt amikó elfutott. A jány mög csak bög, hogy lógós lösz neki , mer el van látva a lelköm röndösen vele. Na mög a legnagyobb slágerrú nem írok kendnek ! Hát van új orvosunk, ilyen körzetösítött háziorvos, aki kimögy a házhon is mög röndöl is a Fő uccán. A sláger nem ez, hogy röndöl, hanem hogy mit ! Az általányosság mellött még női spécialista is amitű főbolydult egész Dugványpuszta mög környéke. A tizenévestű a nyócvanévesig mind szűreti magát, mer aszongyák jóképű az ürge.
 Hát lássa kend mingyá történik valami ha kitöszi a lábát.
 Sok levelet hozott Vili, oszt mind itt van nálunk, van köztük olan is , hogy a legutolsó föszólítás. Na Matyibá rögvest válaszoljék kend, oszt írja mög a Bundásnak, hogy engeggyön bé a pincébe ellenörzés gyanánt, majd én föolvasom neki.

Maradok magamná, mer nincs bór, a Habókos Vendel ,  Dugványpusztai lakos


Na mán csak ez a negyedeszű hányzott. Majd írok neki olyat, hogy a Bundás a dohánycsíkos gatyáját is létépi rúla.

Az orvosi részné Beus is főkapta a fejit,
- milyen doki Matyi ?, - erre lönne eszöd mi ?
– majd mögszűrlek én asszony.
Vacsora után kimöntünk az udvarra trécsölni égy kicsinyt a kedvenc nagydiófám alá, oszt ez a Zsuzsi csak nem nyugodott addig, hogy Marci még égy főpróbát csinyáljon a Boriva az udvaron mer , hogy biztos akar lönni a dógában.
- éccö csak mögszólított a húgom Zsuzsi,- hallod-é Matyi ?
- mán hogyné hallanám lelköm ha úgy órdítasz, nem vagyok én süket ! – csak ha akarom.
- arra gondultam édös bátyám, hogy Marcim a Bandin vagy a Kesén lépdölne a lovagi bemutatóra,
- no eszt vagy mögértötte a két ló az istállóban, ami nem messzire van vagy a Bori bögött el valamit nekik, mer olyan éktelen nyerítésbe keztek a mögszégyönítésük hallatára, hogy úgy nézött ki dolog , kirugják az istálló oldalát.
- Zsuzsim ez nem mögy, mer ezök a lovak nem erre vannak tartva, hogy röhögjenek rajtuk.
- de Matyim…
- nincs sömmi Matyim , mögmontam és punk-tum.
- válcsunk szót másra, - mi vót a lagziban ahova nem híttá bennünköt.
Neheztöl is Terus is mög én is. Nem vagyunk ölég előkelöek Mucsaházán?
Csak nem nyugszanak a lovak, még majd baj éri üket.
- no bémönök mögnyugtatni a Kesét mer még mögüti a guta oszt nem lösz aki huzza a szekeret, de akkó Bori fog nyargalni haza vélünk.
A szöröncsétlen ahogy tudta elnyerítötte, hogy csúfot akarnak bélülle űzni ezze a föfuvalkodott lepénygyárossal ű grasszáljon az uccán, oszt az sok féleszű mög röhögjön rajta, akibe olyan vérvonal van, hogy az ükje a Bukingam palota előtt szart a diszmönetben.
Mielőtt léfeküdéshön készülödtünk vóna , Terus húgom félrehívott.
- te Matyi, - hallottad é? Ez a Féldüllös Pista mögkerült…
- mögkerült ?- oszt eszt honnét vöszöd lelköm galambom ?
- hát onnét kedves bátyám, hogy a pofája olyan lapátalakú ! – oszt azé hittük, hogy eltűnt, mer nem ösmertük föl. Honap majd mögmutatom neköd amint mögyünk a bemutatóra.
No ebbe maradtunk vele , oszt lékászálódtunk, mer honap igöncsak fárasztó napunk lösz, úgy fizikailag, mint lelkileg. Az utóbbi lösz a nehezebb.
Röggel mintha a surnyák tudta vóna, hogy nagy balhé igérközik, olyan ércösre sikáltatta a tyúkokka a torkát, hogy a mentő szirénája suttogó zizegés lönne hozzá képöst. Ki is ugrottunk az ágybú mintha darázs csípött vóna mög. A ballábas papucsom bánta még kárát, mer a jobbost kivágtam a ganyédombi fuvoláshon, az mög csak hetykén oldara lépött a papucs a ganyéba süllyedt, kakri mög folytatta nagy méltatlankodva.
  Marci még korábban kelt, mint mi, mer a Borin könnyíteni köllött a fejéssel, hogy né harangozzon egész úton vele, na mög a lovagi stóla rá mönnyön amibe fölvonul. Hál Istennek a bukrétát amit a fejire szánt Zsuzsi aszt lényulta röggelire így talán kisebb lösz a fölhajtás.

 


Íródott Dorongváron, a Nefelejcsd el kifizetni amit ittá korcsmában…mög mosmán étterömben…

 





(921 szó a szövegben)    (643 olvasás)   Nyomtatható változat


Lyza1: (07-07-2007 @ 01:54 pm)
Igazán lenyűgöző az észjárásod,és a fordulatok,és ez az ízes beszéd! Neköm má régön töccik Matyi bá levelei... Lyza

blue: (07-07-2007 @ 09:06 pm)
Csűröd-csavarod-tekered a szavakat és eseményeket, jóóóóó....pusza: szomszcsajszi))))))))

Samway: (07-07-2007 @ 10:39 am)
A cselekmény innen folytatódik:))))

piroman: (07-09-2007 @ 08:58 am)
Várom a folytatást! :)

  

[ Vissza: Samway - Maszong József | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.45 Seconds