[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 206
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 206


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Matyibá levelei XIX.
Szerző: Samway - Maszong József
(07-09-2007 @ 09:25 am)

:

Maszong József    Matyibá

Várdombi játékok   II./b.

 

- a nap elindult az edzéssel, majd jó beröggeliztünk. Hát sokszó mellényeltem a röhögéstű ahogy ültünk az asztal körül végvári vitézként, mög bögyös mecskékként.
 Itt mindön akkora fölhajtássa van. Az az őrült kidobolós kisbírónak is épp az ablak alatt köllött mögálni, hogy az egész napi műsort kidobolja, az hagyja ám, de a sok süket még be is kiabált, hogy hangossabban me a hallókészüléke nem vót fönn, mer úgy nem vót ölég korhű aszt csak mindön második mondatot mögismétölt , mintha indigót nyelt vóna. Aszt innen tudtuk mög, hogy ami az időjárástú függött aszt mögtartik.
     Mingyán röggel a Dorongvári Vitézklub hagyományörző szakosztálya szervezésiben a falu fölvégi népe végvári vitézöknek mög puccos fehérnépöknek öltözve, míg az alvégi népök törökös turbánusba mög olan buggyos tunikába öltözve vonúltak az asszonyok mög léfátylazva. Ami aszt illeti égyiknek másiknak nem is ártott a fátyol mer szögíny a mán említött foghiány miatt az ellenség nemcsak mögfutamodott de azonnyomban be is szart, a szurok csak kedvesködés vót szerintem amit ráöntöttek a falrú.

No haggyuk a kisbírót obégolni :

Tisztölt publikum ! ezök mi vótunk,

Közhírré tétetik, hogy a fővonulás után kezdöti vöszi a pogram, elöszö az alvég- törökjei összecsapnak a vár alatt a felvég vitézeive, itt kívánom mögjegyözni, hogy a várárokba elhelyezött körösztös sátor nem unicum ivó hely hanem „Elsösegély hely”, többi segélyt a polgármestöri hivatalban a temetési osztály aggya hetfün.
   - A sebesültek elszállítása után az asszonyok népáncolnak, mög népdanolnak , kiséri ököt a Dorongvári Citerások zenekara.
Asztán ezze párhuzamosan lösz kopjás tánc, hastánc, fátyoltánc, mög tánc a borotvaélön hóvégin , bémutatja Dorongi Nyugdíjas tánckar.
   - Tizenégy órakó lösz a tehin mög ló szépsigversöny ahun az állatok gazdáinak be köl mutatni mit tud a jószáguk azon kivű amit a terészet adott nékik. Csak aszt nem tudom Borit mé a lovakhon nevezték be Zsuzsiék. Hacsak nem  a jelmöz miatt amit ráaggattak, hogy ez olyan ló aminek szarva van, no mint azoknak az északi harcosoknak, akiket valami vikingöknek nevöztek, hogy ez viking ló. Csak a balhé akkó tört ki, miko az éggyik igazi ló, mondjam érthetően fiúló, mögszimatolta a lányságát, oszt Bori erre nem vót kiokítva es a viking nyi-ha-ha helyött égy magyaros búúúúú-t mondott.
  Mondanom sé köl a nagyérdöműnek aki időben kapcsolt és elérte a budit az ott, a többi a sorba állásko szart maga alá a röhögéstűl. A nyugdíjas tánckar fele seppögössé vált, mer a porba keresték a protkojukat, oszt a nagy kavarodásban égymásét probálgatták, mer hogy ezök az sztk vicsorgók olyan égyformák, mint két tojás.
 - Tizenkettö mög tizenhárom óra közt kezdődik a borkorcsolya, sörkorcsolya bemutató és kóstóló verseny égyben. Ahun aki nyer annak a borát reklámozzák a főtérön egész évben. Ezönkivű indul az országos végvári versenyön is , a vigaszágon indulóknak pedig száz-száz Dorong emblémáju dúgót sorsolnak ki.
   - Pörög a rendözviny tovább, követi a bór és majd eszt követöen az egymást felöismerő verseny. Aki fölismöri ezök után a szekeret, aszt hazaviszik , aki nem , aszt a röndözök a domboldalnak támasszák oszt a mögvilágosodásukkor hazamönnek, ha előbb nem gyün a sodrófa járat értük.
    Délután aki még bírja annak lehetősége nyílik kirándulni szekérön a domb oldalába a pincékhöz mög présházakhon, ahun is a helyi speciális borokon kivű a présházakná szokásos tevékenységbű is kóstolót kaphat. Akinek eddig nem fogyott el a pize, annak kisajtolják, mint a szölőszömekbű az újbórt, a szöröncsésebbek még kaphatnak menyöcskecsókot, a balekok mög pofont az asszonytú.
   A röndözvényök késő estig tartanak. A nap befejözésére a Dorongvári Csata, kétszázadik évfordulójának emlékire elsütik a vár égyetlen mögmaradt ágyúját, a mögmaradt poénokat, no mög kinek-kinek ha még maradt az elsütnivalóját.
Boriva a kellemetlen malör után a kertök alatt haza spriccöltek a viking sapkájáhon kötött kötéllel, így nem röhögött a nép a főuccán, ahun égyben kirakodó vásár is vót. Aszt histöm a kocsmában égy darabig téma lösz a „ magyar ló mög a viking ló esete”, néhogy még ballada is szülessön belűle. Szerintöm egy jó tollú poéta lé skrajcinthatná, asztán mögfilmösítenék, dölne a lé Zsuzsiékhon. Fölvetöm a tesomnak az ötletöm, mihölyt olyan állapotba lösz. Ráadású a högyössarkú magyaros csízma is lábukon. Úgy kö Beának nem hallgatott rám oszt mögy Zsuzsi után, borogathati a lábait. Ezök után kiváncsi vagyok akar é Pöstre mönni mer ott asztán mindég ilyen csizmába mög cipőbe köl járni, ráadású a cicoma is sokba kerül.
.-oszt mibű?- kérdöm én..
Terusomma mög Bercimme mi maradtunk még az ágyú durrogás utánig csak késő éjjel sétáltunk haza fölidézve a szép napot. Csak mikó ehhön a részhön értünk akkó keztünk kuncogni. Mikorra hazaértünk csöndes vót a ház, csak Zsuzsimék szobájábú gyütt fény mög nyöszörgés, - Marci hozzá mán friss borogatást ! Jaj micsoda szégyön !
Mi szobánkba sé vót külömb a helyzet,- jaj Matyi de jó hogy gyütté, nézd mit tött a csizma vélem ! Látok amit látok, hogy a nagyzás hova visz. Majd möggondulod a dógot, hogy a nagyváros vagy a birtok. Mer akkó válunk, oszt löhet modellködni ahogy Zsuzsi akarja.
No én eltöszöm magam holnapra lelköm, mer a munka fojtatódik a korcsmában, de tervezőm, hogy rövidösen hazamögyünk. Hiányzik Dugványpuszta. Legfőkibb  ahogy Terusom monta, égy pár dolognak a fehirnépek közt utána köl nézni.

 


Íródott Dorongváron, a Nefelejcsd el kifizetni amit ittá korcsmában…mög mosmán étterömben…

 





(841 szó a szövegben)    (670 olvasás)   Nyomtatható változat


Samway: (07-09-2007 @ 03:10 pm)
Kedves hű olvasóim..nagyon köszönöm..elismerés részetekről..

Rien25: (07-09-2007 @ 09:41 am)
Sírtam rajta a röhögéstől. Főleg a protkókeresgélős részen. :) Rien

piroman: (07-09-2007 @ 09:44 am)
Viking ló?! Anyám... :)))

zsuzsuzsu: (07-10-2007 @ 11:09 pm)
Hát ez igazán fantasztikus tilus! Én is végig nevettem:))))), ahhoz képest, hogy most olvastam elöször ezt a sorozatot, azaz a l9-ik részt, mégis nagyon élveztem! Folyt, köv. Ugye? Puszi! Zsuzsi:)))

Eroica: (07-14-2007 @ 02:13 pm)
Már megint sziporkázik ez a Matyibá! Hűséges olvasód: Erika(továbbiakban H. O.)

  

[ Vissza: Samway - Maszong József | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.41 Seconds