[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 197
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 197


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Matyibá levelei XXII.
Szerző: Samway - Maszong József
(08-13-2007 @ 09:01 pm)

:

Maszong József   Matyibá…

  Indulás Gyurgyó Gyuriéktul…


       Röggel időben ébrödtünk föl, mer mielőtt ez kis vakarcs a szemétdombon elrikkantotta vóna magát elnyomtam. Gyors mosdás az igazán csecsés fürdőszobájukban, ami aszt illeti gyurgyóéknak ha ízlésük nincs is , de pézük az igen. Amint összekaptam magam kiültem a nappaliba, ahol már Mariska tött-vött. A finom friss kávé illata valóságga elkábított. Nagyon szeretöm ezöket a röggeli illatokat, pláné ha égy kis szilvorium is belekavar. Elnéztem eszt az asszonyt, ahogy a röggelit készítötte. Még így nem vöttem szömügyre, mer sosé vótunk kettösben, oszt hogyan nézött vóna ki a dolog. Mit mongyak, szömrevaló égy mönyecske, aki mög van áldva mindönféle domborulatta, oszt most csak a nyári ruha vót rajta az az iszonyú mellprés nékül. Hát ahogy így elmeröngtem, elképzelhető, hogy nem válaszolhattam valamire időben vagy csak a szokásomhon híven a teccésöm égy csettintéssel konstatáltam, mer mint akit a kilgyó csípött mög, úgy fordult felém Mariska oszt a bögyivel söpört mindönt a pulton ami útjába került, oszt az ívibe belekerült a fél pofám is. Aszt hiszöm erre mongyák a bunyóban, hogy csapott horog.
- mondott valamit Matyi ?
- nem mondtam én sémmit Mariskám ! – mondtam még bódult állapotban, csak mikó ízlik valami akkó csettintök.
- Mer mög köll hagyni , nagyon fájíntós a kávéja, de a szömiben én láttam, hogy nem löhet átverni, az huncut mosoly mögjelent, tuggya, hogy hazudok, de nem mongya. Nagynöhezen előkerült a Gyurgyó Gyuri is a gazdasági udvarbúl. A ganyés csizmát lérugta az ajtóban, aszt mán onnan mondta , hogy ki né haggyon valamit.
- Matyi..töttem a szekérre batyuba elemózsiát, mög a kis demizsonkáját mögtölltöttem. A lovak kaptak az abrakostarisznyába plusz zabot az útra. Asztán írjál ha mögtérsz otthun, oszt visszazökkensz. Ha szomszédasszony olyan jó varr akkó mögkérlek aszt értösíts és az asszonykámma átugrunk hozzátok , nem tart az sémmibü a verdánkkal.
- ha mán fögyütt a szó a verdárul Gyuri komám !,- az én Trabimon eljárt az idő, oszt úgy néz ki a dolog, ha mozogni akarok akkó vönnöm köll másikat.
- mit ajánlaná Té komám.. jók-é, a tapasztalataid a tiédrű ?
- hát Matyi komám én csak jót tudok mondani az én vokszvágenomrú, hát az nagyon kényelmös, mög harap, aszt csak úgy röpül, oszt a fogyasztása is kellemetös.
- akkó ezök szerint ajánlod.. no a kereskedőné utánanézök neki ha hazaérök. Köszönöm a jótanácsot, majd élök véle.
Lassan búcsúzok is barátaim, oszt a Dugványi viszontlátásra. Úgy készüljetök, hogy égy-két napot nálam töltötök el.
Indulok is hátha még a mai postakocsival elviszik a levelet a tesónak, amibe ha nem haragusztok mögemlítöttelek bennetöket is.
   Ez csak természetös és köszönjük Matyikám, mer mi emlékszünk Terusra, nagyon szép lány vót akkortályt, aszt ha nem szeretök bele Marisomba, akkó most lehet, hogy sógorok vagyunk. Na de ugyé Mariskám ez így van jó,- aszt azzal Gyurikomán hunyorított feléje.
Olyan jó vót látni ahogy még ennyi év után is összeölelköznek és mosolyognak égymásra.


Szeretött húgomnak Terusnak !
Duruzsháza, I. Lipót utca 3/a

 

Drága lelköm hugicám.

    Olyan régön írtam mán néköd, hogy itt látom az idejét a jelenközésömnek. Miután tinéktök hamarabb el köllöt indulni Dorongvárrul, így hacsak Zsuzsi húgod nem írt akkó nem értesülté a történtekrü. Beus úgy döntött a testvéröd bíztatására, hogy elmögy vele Pöstre , oszt ott próbál szöröncsét. Hátatfordított néköm mög Dugványpusztának, ahun béfuttattuk a szalonyját , oszt ismört föhérnémű varró lött. Úgy láccik az Istön nem égymásnak terömtött bennünköt. Sok dologban igazad vót, csak nem akartam tudomást vönni rula, aszt itt az erödménye. Mikorra a levelem mögkapod már szerintem Gyurgyóéktul is elgyüttem. Emlékszöl rájuk biztos, mer égy darabig éltek nálunk a pusztán a Gyurgyó Gyuri mesztélláb járt be az oskolába, oszt mán a harmadik elemiben szömetvetött a Suber Marisra.
- na né mond mán , hogy nem tudod ki az ? – hát mindönki ismerte az oskolában a Marist !  - rá is vót kattanva az összes suttyó kölök, mer mán akko takaros kis bögyei vótak. Oszt most asztán a terigettit neki olyan, hogy fordulásbú pofánnyomott vele oszt míg vissza nem ugrik a helyire kétsorba rágok , égymás mellett.
     Üdvözölnek Gyurgyóék is tégöd, emlögetött is, hogy nilyen szép lány vótá, csak aszt nem mondtam néki, hogy az öregünk hallani sé akart rula… hányszó mondta „ mög né tuggyam, hogy ez mezitlábas sündörög körötted” ! Aszt milyen nagy vállakozó lött belüle. Na mos mán tényleg lézárom a szófosást, mer nem marad pletykám a másikba.
Lelköm galambom ! Majd ha Csujogra mögérközök írok, mer van égy pár dolog amit tudnod köll. Most lényalom a kupertát, mer a postahívatal elé értem, oszt bédobom a „ Távolsági levelek” ládikóba.

 


Kelt, mint a kalács ,íródott a Gyurgyó tanyárú elgyüvetben…!





(749 szó a szövegben)    (667 olvasás)   Nyomtatható változat


Eroica: (08-13-2007 @ 09:54 pm)
Matyibá! Hunnan a csudábúl tudod ezt így írni! Ezt a stílust?! Tudsz így beszélni is biztos! Ennyi marhaságot összeszedni, nem semmi!

Lyza1: (08-13-2007 @ 10:24 pm)
Nagyon kedves nekem Matyi bá! Alig várom már, hogy mit művel a vén betyár a következő részben! Szeretettel: Lyza

Samway: (08-14-2007 @ 03:04 pm)
Köszönöm drága hűséges olvasóim, hogy erőt adtok a további nunkára...

lena1: (08-14-2007 @ 06:39 pm)
Írásod mindig megmosolyogtat, kedves Józsi. Köszönöm, hogy olvashattam. Puszi. Lena

piroman: (08-14-2007 @ 08:03 am)
"kétsorba rágok" :) Amíg a vigyorgásom kitart. Grat: piro.

Angeli: (08-14-2007 @ 09:15 am)
Azt a csintalan ennivaló öreg harcost! Bírom a fejét az öregnek! Bárcsak volona egy ilyen nagyapám! :-))

Lacoba: (08-15-2007 @ 07:31 am)
Jelönközz oszt Ecsém!

AngyaliAndi: (08-15-2007 @ 11:12 am)
Ez nem semmi. Olvasni is annyira élvezetes, mint hallgatni az ilyen beszédet.:))))))))) Puszi: Andi

Samway: (08-15-2007 @ 12:06 pm)
Kedves Léna, Andika nagyon köszönöm az olvasást..Lacóbá téged sem hagylak ki csak tudod a hölgyeké az elsőbbség... de mindenkit csókol Matyibá megbízásából samy

  

[ Vissza: Samway - Maszong József | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.48 Seconds