[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 266
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 266


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Matyibá levelei XXXIII.
Szerző: Samway - Maszong József
(11-15-2007 @ 07:18 pm)

:

Maszong József   Matyibá


Előkerült égy rokony…


Íródott , Dugványházán, Vitéz Nagy Homokháthy Mátyás portáján…
Címzött  : V.N. Homokháthy Terus
Durúzsháza, I. Lipót u. 3/A.

 

Kedvös hugicáim, a Terus mög a Zsuzsi. Mint mán jelőztem az előző levelömben a szüreti bálban összegyüttem égy okostojással aki , ha jó értöttem azza foglalatoskodik, hogy a családoknak a fáját keresi, de nem úgy mint Gazsi az erdőben, hanem tudományos módszerökkel.
- Nem ártana , mi a véleménytök rula,- mármint, hogy a miénkét is mögcsinyáljuk.
Hát eszt sosé hittem vóna, hogy néköm abba Dragonyvárba még lösz rokonyom. Annó még régöbben mikó elkószált a birge, oszt utána eredtünk Bundással, vótunk a vár alatt, mán akkó izgatta a fantáziám, hogy ki lakhat ott, mög mé mozog úgy a víz körötte. Asztán még a gondolattyát is elhessentöttem a dolognak. Azé majd rátérök a továbbiakban mindönre, mer a levelezésünkbül sokmindön kiderült.
   Elöször is mint a leveliben írja, a nagyanyánk Amália tevére, az Aladár sé vót égy sémmi ürge, - ahogy olvasom a rokony leveleibül. A pingálóját a  krónikás szerint XIII. Boncidának a feleségin próbálta ki. Hogyan lehetöt a vén kecskére aktosan föstést bízni, vagy káposztát az mindéggy, a végerödménybül lött a rokony, aki mög a lúdtollal pingáli a gondolatját lé. Írkálós vénával áldotta mög a sors. Remélöm nem a téntát itta mög azé van ez a fenenagy skrejbolós kényszöre neki.
Drága hugicám,- az az igazság, hogy mindég aszt hittem, hogy a családi regélöben ez Boncidás dolog csak valami gyerökmese, vagy gyerökijösztgetö,- de ezök szörint igaz.
Oly annyira igaz, hogy itt az élő képviselője a vén kujon Aladárnak, ez a Lara névre hallgató fehérnép.
De valami nem tiszta, amit még lé köll ellenöriznöm. Az mög a következő,- jártamba keltömbe akit láttam a toronybúl kikandikálni az vélünk majdhogynem égykorú,- na mán most akkó az Alinak ölég késön köllött eszt a pemzlizös dógot elkövetni.
Értöd !, - a másik mög…
Mán az Istön bocsássa mög mindön vétköm, de én abba a hitbe éltem, hogy ott abba a Dragonyosi várba a Lipótmezőnek van némi kihelyezött alosztálya, mer az embörök tudod csak sutyorognak sokmindönt, eszt-aszt mondanak, mer nem merik vagy nem is tuggyák az igasságot kimondani.
Oszt errül a Féleszű Rozálrul mög aszt végképp tudni sé akaródzott néköm, - mer még képös lösz rámolvasni,- aszt helyöt cserélök égy időre vagy a Bundással vagy a Surnyákkal.
Égyik sé jó,- vagy a ganyédombon órdítozok oszt aszt sok hülye tikot tójozom,- vagy a Bicögö Vilit mög aszt a másik hülye szomszédom köll mögharapnom, ami szintén hányingört költ bennöm.
Drága hugicám ! – azé még körbeszaglászom eszt az új rokonyt, - mer a kutyabűrít sé mutatta, aszt mög manapság, mikó nyelvelő-vizsgát, éröttségit löhet is pézé vönni,- hó hó ,- akkó roppant észné köll lönni mindön ilyen nagy horderőjű dologgal. Mer emlékszöl néköm mönnyi gondom akadt az elmém pallérozásával. Mindön intézötnek túl képzött vótam, oszt hamar elcsaptak,- néhogy kiderüjjön a tudatlanságuk.
- akkó folytatom a levelöm ha mögbizonyosodok effelü.
-  ki köl kerülöm a banyatanyát úgy mögyök föl a vár könyvtárába,- ami biztos az ziher.
- Ahogy a legutóbbi papírusztekercsön kiadott röndöletben óvasom,- a gumicsizmát a várárok vizében hagyandó ázni és zokniban , alig érintve a padlót, löhet mögközelíteni  a fenségös könyvtárat, ennek maximálisan igyeközök mögfelelni, oszt bent majd a mamuszt fölöltöm.
  - A vadonástúj zödgumicsezmámba mögyök majd kirittyenve.
Möglepötéssel vöttem tudomásul kifelé gyüvet, hogy  ellopták a gumicsezmám,- ahová az árok partyára létöttem nem vót ott.
- Ellönben a vízbe gyanús kinézötü zöd lacost táskák uszkáltak. Jobban szömügyre véve,- a züd uszkálós nem lacost táska vót hanem krokogyil..mer pislogott,- no akkó csöngettek a lenyingrádi gumicsezmámnak,- mer aszt onnét kaptam a Vazilijin barátomtul az internyétön körösztül.
Rágyühettem vóna a turpisságra, mer kacsingatós táska még nincs, - vagy  mán van.
Valamelik leveliben emlitést tött valami „ krokogyil szekirozos” örizöszolgálatrul, de álmomba sé hittem, hogy eszt a csimmám bánja majd mög, még jó hogy a lábam kívül vót rajtuk, habár szerintöm a krokogyilok is örültek ennek.
- ami a családot illöti,- hogy a Jolit mög né féltse sénki a mögfázástul,-  nem mer az köhinteni, mer akko befosik, ugyanis szögény aszitte miko lévötte a flaskát, hogy likör oszt möghúzta,- aszt ricinus vót benne. Szid is nagyon, de hát olyan üveg vót kézné, oszt abba tötöttem.
- Bundásnak mög varattam füles sapkát, hogy ü sé fázzon mög, mer a mutkor is bérekedt , oszt én ugattam helyötte, montam is, hogy ölég fárasztó ez a mestörség,- bé is szöröztem a muzikcentrumbú égy kutyaugatós péjbekköt.
Szóval kedvös húgicáim a várba kiderült, hogy tényleg van rokonyság ezzöl az asszonysággal. Aszt hiszöm ellöszünk véle, mer nem hordi fönnen az orrát, mint a Sárréti Julcsa. Aki mindönbe belelép emiatt.
Mivel el vótunk buggyanva a szüret, mög a bál miatt, nem zártam lé a kupertát, aszt így történhetött mög, hogy beszámolhatok néktök a légujabb hírrül is. Ami nem más, mint,
 - Dugnányon léesött az első hó. Véle az első baleset is mögtörtént.
 - Ugyanis a Köpködös Boris ( mán nem égyfogú)rosszko lépött ki a kapun, oszt a Bicögös Vili valami sürgöny félével, a mögkülömbötető jelzésit hasznyálva hasított a járdán ( a mögkülömböztetés abbul áll, hogy csákoja fordajtva van rajta) eszt a Boris nem vötte figyelömbe, asztán alája került.
 - Mármint a Vilinek, rájuk mög a bicigli...Boris az elsö ijedség után a körzeti möghízottat híjta segítségü, hogy néki a tisztösségin csorba fog esni, oszt ahogy óbégatott a nagy lapát nyelvive összenyalta a Vilit, az mög rosszu lött , oszt Boris kötényire helyözte a helyi kifözde pacalos pörijit.
 - A nagy lármára a Bundás is előkerült, most nem harapta mög a postást, mer cserébe lényalta
a pacalt, ami Borison nyugodott. A körzeti möghízott, a Borit mögbüntette a hivatalos szömély akadályoztatása miatt, ötszáz dénárra, mellékbüntetésként ki köll mosni a ruháját Vilinek,
- azza, hogy kimosi a Boris a Vili kincstári gúnyáját, mégincsak a fogatlan jár jó..
- a Vilinek ott köll a legnagyobb bánatjára égy szál gatyába flangálni a Boris előtt, aki a bálat lészámijtva a mult század dérékán látott pucér embört ceckrül nem is beszélve..
.- a bálat nem hallottad?,- no né mán..az egész környik ezön röhög, pedig aszt hiszöm írtam, hogy Vili beszödött jócskán oszt összeborult a Borissal,
- a sötétben mivel mindkettő merev részög vót..a szaguk is égyforma, így mögtörtént a hetyögés...amit több szavahihető tanú látott. Elsösorba a Beszédös Erzsi a szürkehályogán át látni vélte, hogy a Borisnak a bokájáná van a bundabugyója, amibű csak ugy ugráltak ki a bolhák nagy örömrivalgás közepötte, ahogy ü látta, - mer rég vótak mán szabadon bocsátva oszt a levegő igöncsak romlott vót benne. A Suber Maris is mögerősítötte a dógot, mer ü égyvonalbú látta a dógot...ugyanis szögénykén épp guggoló állapotba vót a mustul kifolyólag...oszt égyszintbe vót, aszt prömierplánéba élvözte az akciót.
Amint láttyátok zajlik az élöt fölénk. Miuta új népök gyüttek a faluba mozgalmasabb is mindön.
Mihelyt lösz valami új híröm azonnal írok nektök, mer nem vagyok pletykás, csak mesélök.

Maradok szerető bátyusotok Mátyás.

 

 

Kelt, mint a kalács Dugványházán, Vitéz Nagy Homokháthy Mátyás portáján…





(1111 szó a szövegben)    (709 olvasás)   Nyomtatható változat


Lyza1: (11-15-2007 @ 08:39 pm)
" Prömierplánéba" élveztem én is az írást! Hihihi...

Samway: (11-15-2007 @ 08:40 pm)
pláné..én mög hogy teccött kegyödnek...

Lyza1: (11-15-2007 @ 08:48 pm)
Csak ki ne derítsd, hogy rokonyok vagyunk, valami távoli őstől!...hihihi ( Na nem a Darvinira gondoltam!)

Samway: (11-15-2007 @ 09:13 pm)
láttya kedvös most hogy itt ömliti a aszt a Darvinyt égy valami hasonló nevű vot a ükapám haverjai köszt, miko Verdaroszlóná harcoltak..haj azok vótak a nagy idők...az öregöt is Futóhomoknak hitták, mer hősiességibe a szaharába léelőzte vóna akármölyik dünét. no haggyuk elfogott égybű a nosztalgfia... tsokolom...

AngyaliAndi: (11-16-2007 @ 06:54 pm)
Méghogy nem vagy pletykás? Benned egy tucat bulvárlap veszett el Matyi bá!:)))))))))))) Puszi!

Samway: (11-16-2007 @ 07:28 pm)
Mellik bul-vár-lapra gondult kedvös hölgyem..mer a Vili csak a cekc lapokat áruli felénk az mög teli van bujaságga, amit én elítélök...ha nem én követöm el...

piroman: (11-16-2007 @ 10:27 am)
Maraggy is csak szerető bátyusunk! :)))

Eroica: (11-16-2007 @ 11:52 am)
Ennyi zöldséget még sosem írt, Matyi! : ))

Samway: (11-16-2007 @ 12:16 pm)
igyekszöm..kedvös Ercül Piro barátom, csak most égy kicsinység mögzavart az új rokony föltünése...majd bérázódunk...

Samway: (11-16-2007 @ 12:19 pm)
Kedvös olvasó hölgyem..Eroticuszka...hűen követi a zaklatott életöm...né gondulja, hogy néköm nem tűnt fö, hogy zavarodott vónék, de nézze el néköm, mer nem mindönnap van az embörnek királyi rokonya.... tsokolom a krisztihandját

Angeli: (11-17-2007 @ 06:48 am)
Bundásnak sapka? Mert bérekedt? :-DD Matyibá! Magának elment az esze, ez már biztos! :-))))

Samway: (11-17-2007 @ 08:34 am)
eszt mán monták a falugyülésön is:))))

kiralylany: (11-17-2007 @ 12:26 pm)
No, ha mán így fő vagyunk födözve, akkó küdök egy vigyort ide is a képemrűl :-)

Samway: (11-18-2007 @ 05:04 pm)
kedvös rokony..örülök a vigyorának, mer tiszta szívbü gyün...majd még írok a soromrul kegyödnek...

  

[ Vissza: Samway - Maszong József | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds