[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 263
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 264

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Matyibá levelei XXXIX.
Szerző: Samway - Maszong József
(02-10-2008 @ 09:12 pm)

:

Maszong József  Matyibá…

Farsang van Dugványon…

Címzöttek : V.N. Homokháthy Terus
Durúzsháza, I. Lipót u. 3/A.
                      V.N. Homokháthy Zsuzsanna
Pókerhát, III. Zsiga utca 13.b.
                       V. Sövényrétsághy Lara  unokatesvér
Dragonyvár, Várárok sétány

 

 


Drága lelköcskéim édös hugicáim !
Így farsang ídején mi sé vagyunk kivételök.
Mer Dugvány nem vóna az ami, ha nem őrízné a hagyományt. Ilyenkó mindönféle maskarába öltöződnek az embörök, oszt nagy a vígság. A borom is jobban fogy, ebbül kifolyólag a rossznyelvök aszondik, hogy az ügyelötnek is több a munkája.


Eszt a Rica Maris terjöszti. Oszt olyan mint az  a sánta andaluciai nátha vagy sántalucia, úgy terjöd…mer a nótába is valahogy így van.
Szerintem ösmeritök eszt a nótát, a nótafa a szerölminek valami Sánta Luchiának írta…akinek rámönt szögínynek a spanyolnátha a lábára, ennyí erővel a löhetne a Borcsának is írni ilyön fogyatékos nótát…

hogy aszonygya:            „ amiuta mögláttalak lé nem hunyom a szömem
                                          mer asszöm, hogy az ufók elvisznek éngömet”
                                          csukd bé szájadat kerüljön bűr ínyödre Borcsa,
                                          inkább Búzás Pistáná őrköggyé az ólban…”

                            röfrén..
                                           „ Kacsingass kacsingass ufót innét risztgass „

( előadandó madrigálos stilusban) Nem tévesztendő össze a Lajosbá kardigányos stilusával.

Eszt úgy köll elképzölni, hogy röne-szeánsz zeneszerszámokkal, mög stílusban adják elő.
Ebbül az alkalombúl vannak vendégművészök is a művházban.
- Maraggy mán magadnak Matyi…milyön szeanszrúl beszélsz…tán mögint mögnézted a pályinkás üvegöt bélülrül?
- Nem néztem én sömmit Joli ! Még aszt sé tudod mi a röne-szeansz !
- Tudod té éggyátalán mi az tízenhatodik század ?
- Honnét tudnám te negyedeszű…vótam én katona?
- Nem katona század az te Joli ! Az évszázad .
- No akkó üljé oda lé aszt a szádat csukd bé a füled mög nyissad ki. Akkoriban nagyon sok finom embör vót, oszt unalmukban mán nem tudták mit csinyáljanak , aszt ez a Röné Seanc nevű francia kitanálta az olasz féltesvérivel a Rinas Cimentel, hogy nevezzék eszt korszakot amikó űk élnek, Renais Sancénak, osztán, hogy az olaszok sé haraguggyanak mög ott híjják Rinas Cimentónak, mert ez így úriasabb, nálunk azé mongyák így, mer magyarosabb a reneszeansz…
- Eddig rozomis ? Vagyis értöd ? A szömed csillogásábul látom, hogy ott bent lámpaótás van.
Teljös a setétség galambom.
- Na akkó issoraz.
- Nem köll engöm rázatni Matyi ! Ez a két éhönkórász tesvér a francia Renais mög zabigyerök tesvére az olasz Rinas kitanálták, hogy űk vezetik a szeanszot.
- Na ugyi ? Mög gardigányba jáccák a madrigányt !
- Itt Jolimnak szömiben fény csillant , de azzal ki is aludt, mer a szájátul huzatot kapott a benti gyértya oszt el is fújta.
- Sötit vagy té a kulturádon Joli, ha negró a szádba vóna az is fényösebben világítna benne.
Ezökbül is láccik, hogy nehiába palléroztam az elmém a vármögye összes internátusában. Legalább is átmönetileg mögfordultam bennük. Azé, mer nem tűntek számomra szimpatikusnak, oszt odébb tanácsoltak…minél messzibb annál jobb elvön.
Úgy gondultam, hogy a farsangra nem viszöm magammal, mer ha stilszerüen akarnám jelmözbe öltöztetni az sértő lönne számára, másképp mög sémmi értelme.
 Így égyedül mögyök a művházzal szömbe lévő kocsmába. Az úri népök itt tartják a jelmözbálat. A jelmözit mindönki maga alakítja.
Mert mire égy párszor mögjárja az embör a kisház mög a söntés közti udvart, a gyér vílágítás miatt valamin mindég átesik. Elsősorban összeveri magát, másodjára mög tiszta sár lösz. No akkor minek a maskara, a pályinka áttervözi az embört, osztán a vigyor is ott ragad a pofáján, mán az a bárgyú.
Na szödelöcködök, mert mingyán itt a jó komám osztán még lé köll nyalni a kupertát is. Az asszonyok is kimönösek máma, mert az egész ucca emböre oda lössz röneszanzilag a kocsmában. A kultúra az kúltúra.

Majd írok ha kijózanodok. Pusszantás édös galambocskáim… Matyitok.

 

 

Kelt, mint a kalács Dugványházán, Vitéz Nagy Homokháthy Mátyás portáján…

 





(583 szó a szövegben)    (697 olvasás)   Nyomtatható változat


AngyaliAndi: (02-10-2008 @ 09:37 pm)
Gyerek művészet-történet tanára beleolvasott, és azt mondta, ezek után tuti visszaadja a diplomáját,és rohan Dugványpusztára, továbbképzésre!:))))))))))))))) De jót nevettem. Puszi: Andi

LEKA: (02-10-2008 @ 10:50 pm)
Mőgizzasztottak ezök a nyakatekert szavak...:))) csak a pálinkát olvastam tisztán:)))

piroman: (02-11-2008 @ 01:23 pm)
Cool-túra volt!:) Az ufós madrigálért megérdemelt egy Kossuth-díj. :))

Samway: (02-11-2008 @ 02:36 pm)
Kedvös rokony...a galambra lüvetés mellőzését igöncsak respektálom....hogy mit jelönt nem tudom, de jó hangzik...örülök, hogy célba ért a levelöm...a rokony vidékrül...M

Samway: (02-11-2008 @ 02:38 pm)
tisztelt Ercül Piro uram...a Kossuth díjra vonatkozólag ..kérdem : füstszűrős vagy annélküli a kossuth...ha möd medalionra gondult...akkó majd gondulom möghínak a dunaparti nagyházba engöm...majd válaszol kend...tisztölette Matyibá

Eroica: (02-11-2008 @ 04:23 pm)
A pájinka tiszta itóka, szeressem! : )Nevettem! : )

pentek13: (02-11-2008 @ 09:15 am)
Gondolom azóta kijózanodtál, ami jó ok arra, hogy elölről lehessen kezdeni az ívást. De azéé a pályinka elnevezésű birkozószerrel óvatjával bánjál mert ha begyúlik benned nagy égés lösz.

Samway: (02-11-2008 @ 09:40 am)
Andikám addig gyűjjék a tanár úr, míg nem kezdődnek a határban a munkák, mert akkó csak jővő télön lösz okosabb......

Amira: (02-11-2008 @ 10:04 pm)
Nem volt könnyű olvasmány.:)

kiralylany: (02-11-2008 @ 11:42 am)
Először az egész miatt, másodjára mög a poénok miatt Matyibá! Muszáj kendön mindig derűni! Mögtöttem. :-)))) rokonyka (Lássa, még a postagalambját is egészbe hagyták a vitézök!)

Lyza1: (02-12-2008 @ 09:02 pm)
:D:D:D...De gyors voltál, azt hittem már ezt olvastam, most látom, egy vigyorral kevesebb van!...:D:D:D...Puszi: Lyza

Samway: (02-13-2008 @ 09:26 am)
igen Amira szokni kell:)))) Köszi a látogatást és a mosolyt Lyza:))))))))))

  

[ Vissza: Samway - Maszong József | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds