[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 104
Tag: 2
Rejtve: 0
Összesen: 106

Jelen:
Tagi infók ender Küldhetsz neki privát üzenetet ender ender
Tagi infók Anna1955 Küldhetsz neki privát üzenetet Anna1955 Anna1955


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Anci XI. (befejező) rész
Szerző: Lacoba - Földi László
(02-07-2006 @ 07:39 am)

:
Lassan túlesünk a másodikon is, amikor a lehetetlenegyhelybenmaradni korban lévő Krisztián jelzi:
- Apa! Jönnek a lovas néniék.
- Jól van! Ügyes vagy – simogatom meg az éppen szégyellőre váltott kobakját.
Gyönyörű család érkezik a teraszra. Szájtátóan másként öltözöttek, mint mi. Többen felismerik őket, és bizonytalan pillantásokkal, apró köszönésekkel kísérik közeledtüket. Ez is jelzi, hogy VALAKIK érkeztek a vendéglőbe. Kicsit olyan ez, mint amikor valami nagy ember jelenik meg valahol. Gyönyörűen kicsípték magukat. Egy valóságos ruhabemutató költemény közeledik éppen a mi asztalunkhoz. Nem mennek tovább, hová is mennének: ide jöttek. Megállapodnak mellettünk a csodálkozó arcoktól kísérve:
- Szervusztok! Megjöttünk!
- Szervusztok! Nagyon vártunk már benneteket.
- Ő Pierre – mutatja be a harmonikusan kidolgozott felsőtestű párját, aki azonnal kezet csókol, nem kis meglepetést okozva ezzel, Marikának. Majd felém nyújtja kezét. Kemény, kérgesre dolgozott kéz szorítja meg kezem.
- Szerrrvusz! Jó nekem látlak. Mondja nekem Anci mindig: Lacika milyen okos! Lacika jó! Lacika minden! Úgyhogy nekem is kell olyannak – mondja kimondottan franciás magyarsággal, amint egy széles mosoly közepette, magához ölel.
- Nagyon örülök nektek, Pierre!
- Ő pedig Jean-Pierre! - kerül sorra egy hatalmas fiatal ember, aki a maga tizenkét évével már beérte édesanyja magasságát.
Miután rózsásra vidítottunk mindannyiunk arcát, összetolunk három asztalt, hogy a hatalmasra bővült család elférjen. A pincérek borzalmas igyekezettel ugrálják körül a frissen jött csapatot. Már nyoma sincs a néhány perccel ezelőtti szomjan veszésnek. Özönlenek a kérdések, ragyognak – időnként elcsuklanak – a meghatódottság válaszai. A gyerekek nagyon jól összebarátkoztak. Krisztián és Jean-Pierre labdát kerget, míg a lányok lovagolni mentek Marikával és Pierre-el. Nekünk pedig be sem áll a szánk. Ömlik a szó, az évtizedek alatt felhalmozódott sérelmek, élmények szűnni nem akarva árasztanak el minden történést körülöttünk. Már nem tudom hányadik sörnél, kávénál tartok, s azon vesszük magunkat, hogy kezd csípős szél fújni. Meg is jelenik a különítmény. Mennünk kell haza. Rövidre fogjuk a búcsút, hiszen reggel újra találkozunk.
A templomban kezdünk a reggeli misével. Ott találkozunk. Érdekes pillanatok kísérnek bennünket, hiszen nem sejtik miért és ki is van az oldalamon. Be is indul a találgatás, de sokáig nem engedi Isten háza, hogy a sutyorgás legyen úrrá. Kezdődik a mise. Ezzel kezdődik egy olyan két nap, ami ritkán adatott meg kettőnknek. Éppen csak annyi változott, hogy a régi – talán gyermekszerelemnek mondható – érzések a végtelen szeretet és egymás iránti tisztelet síkját teszik teljessé lényünkben. Nem igazán érzem a különbséget, mert most is olyan, mintha az én versenyzőim állnának folyamatosan a dobogó tetején, hogy csúcsokat, fellegeket döngetnek, vagy mint amit az első éjszaka adott a saját magunk által épített házunkban.
Már két napja tart – hol odahaza, hol pedig a vendéglőben – folyamatosan mondjuk, mondjuk... Nevetünk... Könnyezünk... Beszáguldjuk a templomot, a Kőasztalt, a volt Mozi-t, az újat, a cukrászdát, az iskolát, leülünk a diófa alá, hiszen alatta a titkos gondolkodóhely még ma is áll... Rohan az idő. A legapróbb részletekig tisztázzuk a bennünket ért mérhetetlen méltánytalanságot. Most mégis örülünk. Egymásnak. Egymás boldogságának. Végigkövetjük a hiányzó részleteket is, a legkisebb mozzanatok sem maradnak ki.
Ismét eltelt a ránk szabott idő. A cirkusz összepakolt, a kamionok megteltek, a gyönyörű autókat is befogták a hatalmas lakókocsik elé. Eljött a búcsú ideje. Ismét. Könnyezve állunk, s egymás családját ölelve elköszönünk.
- Szervusz Anci! Ugye megmondtam, hogy a kis feszület visszahoz! - mondom alig hallhatóan.
- Igen! Én is mindig tudtam, hogy a kis bicska szerencsét hoz majd.
- Nagyon vigyázzatok magatokra!
- Ti is vigyázzatok egymásra.
- Büszke vagyok rád!
- Ühüm – jön a szepegés mögül a válasz.
Még integetünk egy sort, az útig kísérjük a karavánt. Az egyik autó ablakából kihajolva még visszainteget egy egyre távoldó angyalkép.
Mi is belakjuk a Trabit, s hazaindulunk.

Gyertyaláng

Ez volt az utolsó találkozásom a gyermekszerelemmel. Azzal, amelynek mérhetetlen nagyságát sem az idő sem a határok nem tudták megingatni. Annak a hatalmas szeretetnek, amely – hacsak néhány napra is –, de a határtalan öröm lapjait írhatta lelkünkre. Akkor minden kis részletre fény derült. Az üdvözlőlapok még néhány évig váltották egymást. Előbb Franciaországból, majd Kanadából.
Már nincsenek lapok csak emlékek. Anci - aki betegsége miatt – egy hónappal később indult családja után a brazil fellépésekre. Sosem ért oda.

Ma halottak napja van. A szüleim és a rokonság sírjai után, a zagyvai temető főkeresztjénél gyújtok gyertyát. Szépen billeg, az ilyenkor szokatlanul gyenge szélben. Tiszta az ég, és számtalan csillag sziporkázza tele, de a kis gyertyaláng oda is felér.

Utóirat

Több mint húsz év telt el a szép augusztusi napok óta. Én még magamban sem mertem eddig gondolni az utána következőkre. Titkon, még évekkel később is izgalommal kerestem a napi posta között a képeslapokat. Bár soha senki a legkisebb jelét sem láthatta rajtam, de mindig reménykedtem. Azonban be kell látnom, hogy kifogytak az önámító sugaracskák. A gyermekszerelem egy szeretet-találkozássá, s ma már emlékké tornyosult. Most már biztos vagyok benne, hogy meg kell írnom a másik oldal történetét is a kis cirkuszos lány szemével, lelkünk békéjének tanulságára.





(792 szó a szövegben)    (673 olvasás)   Nyomtatható változat


Anna1955: (02-07-2006 @ 06:12 pm)
Nagyon jó írás....végig fenntartottad az érdeklődést, sok érzelemmel....Nagyon tetszett..Gratulálok kedves Laci...:)))))

lacoba: (02-07-2006 @ 06:21 pm)
Anna köszönöm! És örülök, hogy olvastál.

soman: (02-07-2006 @ 07:55 am)
No, remekül írsz! Érzelemdús, megható történet. Valóban érdekes lehet a másik fél megvilágításából is olvasni e történetet. Gratulálok írásodhoz.

lacoba: (02-07-2006 @ 08:08 am)
Ottó köszi, hogy végigkövetted a történetet. A kutatómunka lezárult. Jártam Mentonban, az olasz és a francia Rivérán, kutattam Quebec-ben. Remélem jövőre elkészül a teljes anyag, mert kezdetben nem igazán akartam erről írni.

Angeli: (02-07-2006 @ 09:34 am)
Gyönyörűséges, megható. Köszönöm, és nagyon várom, hogy megírd az Anci oldaláról is a történetet.

lacoba: (02-07-2006 @ 10:10 am)
Angelika köszönöm a biztatást. Természetesen nem kis munka ez, hiszen az adott környezetbe kell belehelyezni a történéseket. Az biztos, hogy ennek a lelki háttere sem mindegy.

Zsuka49: (02-07-2006 @ 10:18 am)
Nagyon meghatott a történet, mely tele van érzelmekkel. Ügyes írás volt Laci!:)))) Remélem lesz még tőled mit olvasni.!!! Üdv: Zsuzsi

lacoba: (02-07-2006 @ 10:26 am)
Zsuzsa, már hogyne lenne. Igaz, hogy az érzelmek miatt ez egy kicsit nehezebb volt, de egyik fel már megvan.

  

[ Vissza: Lacoba - Földi László | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.46 Seconds