[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 76
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 76


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Monológ
Szerző: Captnemo - Káli László
(04-19-2007 @ 03:50 pm)

:

Aztán így a vége felé (ne kérdezd, hogy minek is,
vagy hogy kinek is?)már elgondolkozik az ember.
(Hogy miért teszi?) Mert jobb dolga nincsen neki!
(Vagy ha van is!) Azt hiszem gyáva voltál, gyenge!
De mégsem! Bátor voltál, és erős. Mert hiszen aki
gyáva, és gyenge, az általában nem szokott félni!
És ha néha meg is ijed, akkor még akár vakmerő
is lesz a szerencsétlen. S ijedtében megtanul élni.
Ám te féltél. És pontosan tudtad mindig, hogy mitől.
Meg azt, hogy miért. Épp ezért tudtál olyan bátran
szembe nézni bármily akadállyal. Persze, leginkább
csak félelmedben. És nem mindig. De úgy általában.
Látom, most is ott téblábolsz a keresztútnál. Dönteni
kellene, hogy jobbra fordul-e sorsod útja, vagy talán
a balsors felé visz az út. (Ám Te balga, még most is
csak egyenesen, előre mennél. Még akkor is, ha már
rég nincs út, sem ösvény.) Mert makacs vagy, s voltál,
mint egy öszvér! Fejedbe vetted, hogy most bártan
utat törsz az irdatlan tájban. Mit számít, hogy betörik
a fejed (megint). Lesz időd kiheverni mostanában.



(157 szó a szövegben)    (867 olvasás)   Nyomtatható változat


102: (04-19-2007 @ 04:20 pm)
huhh, ez nagyszerü Kapitányom! tényleg. a dallama, az elcsúsztatott sorok-rímek. (bevallom idemásoltam a gépemre, és gyorsan áttördeltem alapállapotba. úgy is rendben, de így, hogy egy konok betontömböt formáztál...) ...mint az elején: nagyszerü! üdvözlégy, százkettes :)

Captnemo: (04-19-2007 @ 04:40 pm)
102: Örülök, hogy olvastad és hogy tetszett is. És azt hiszem, avval a betontömbbel is nagyon a fejemen találtad a szöget!:) Köszönöm:)

blue: (04-19-2007 @ 05:22 pm)
A saját nevemben írok, beszélek, ha döntéshelyzetbe hozna az élet, tudnám, hogy mit kell tenni, ezzel szemben más döntött helyettem egy kérdésben, így azt a mai napig nehezményeztem. Ha dönteni kell, akkor kettőn áll a vásár, még akkor is, ha törik a fej, mint ahogy írtad, kihevered, csak túl sok hegg sem jó azon a szíven, mert egyszer nagyon elfárad, és akkor jobb lesz neki egyedül. Elgondolkodtató a versed.

lena1: (04-19-2007 @ 05:28 pm)
Az ember választhat utat, de honnan tudja amíg nem lépte át, melyik jelenti a kiutat. Ha balra megy, lehet, hogy célra lel, de ha jobbra akkkor sem veszik el, csak ne térjen el soha álmától, mert az jobbra-balra is ugyanaz, hisz ő határozza meg, így élheti életét saját önszántából. Szép a versed Laci és igaz. Puszi.Magdi.

szemilla: (04-19-2007 @ 05:29 pm)
ezt akár magamra is vehetném -jutott elsőre eszembe, úgyhogy magamra is vettem, és passzolt:) persze biztosan másra is passzol, talán akár rád is -de nem ez itten a kérdés. szeretem az ilyen "simonyis" verseidet (figyeled, tanulok, remélem jól emlékszem).. de dönteni -sosem akkor dönt az ember, mikor megmozdul a föld.. a döntéshez mindig az az út vezet, amit addig bejártunk, és sosem a pillanat.

Eroica: (04-19-2007 @ 07:04 pm)
Kapitányom! Igaz, hogy a nyelvezeted egyáltalán nem népmesei, - mégis Vörösmarty Csongor és Tündéjének filozofikus gondolatait juttatja eszembe / Sík mezőben hármas út/Jobbra-balra-szertefut/A középső célbajut./

agnes: (04-19-2007 @ 07:33 pm)
Fejedbe vetted, hogy most bártan utat törsz az irdatlan tájban. Mit számít, hogy betörik a fejed (megint). Lesz időd kiheverni mostanában."........Egyszer dönteni kell, ha akarod ha nem...előbb vagy utóbb...dönts mikor?

Captnemo: (04-19-2007 @ 08:19 pm)
blue: Köszönöm, hogy olvastad nemo nagyMon ollóját:) Hogy a vásár? Erről az a bőr jut eszembe.:)Meg holmi korsó. De tán idejében vbevezették a vizet:)

Captnemo: (04-19-2007 @ 08:20 pm)
lena1: Nem lep meg okos Hszed, és igazságod vagyon:) Köszönöm szépen, hogy olvastál!:)

Captnemo: (04-19-2007 @ 08:22 pm)
szemilla:))) Jól van, tényleg folyékonyan tanulékony vagy. Avagy fogékony:) Nem marad más hátra, mint előre. (Ez ugye köz(rö)hely?) Hagy legyen. De igaz!:) Köszönöm, hogy olvastál!:)

Captnemo: (04-19-2007 @ 08:24 pm)
Eroica: Bár eszemben sem volt, de most, hogy mondod, tényleg igazság!!:) Úgy legyen. Ámen:)

Captnemo: (04-19-2007 @ 08:25 pm)
agnes: Mélyen filozofikus eszmefuttatásoddal teljesen egyetértek Kedves Ágnes! Köszönöm!:)

gabiga: (04-19-2007 @ 08:37 pm)
Jts-am! A saját gondolataimat láttam viszont olvasás közben...Aztán így a vége felé...elgondolkozik az ember....Mert makacs vagy, s voltál...Mit számít, hogy betörik a fejed (megint). ....hogy csak a leglényegesebbeket emeljem ki....Az utat mindig magunk választjuk és magunk megyünk végig rajta. Hogy a végén fal van, és koppanunk?..Meglehet...akkor vagy lebontjuk, vagy keresünk másik utat. És hogy annak a végén mi lesz, fal, szakadék vagy a csúcsra visz, ahol megpihenve, nyugodtan szétnézhetünk....ki tudja?...nem csak rajtunk múlik...A törött testrészek meg idővel begyógyulnak....(vagy nem)

Captnemo: (04-19-2007 @ 08:40 pm)
gabiga: Örülök neki, hogy Téged is megtalált ez a vers, és köszönöm, hogy írtál is hozzá. Azt hiszem, sokan járnek ebben a félretaposott cipőmben:))

Anna1955: (04-19-2007 @ 08:50 pm)
Nagyon sok keserüség cseng ki ezekből a sorokból. Mindenki fél, csak legfeljebb nem vallja be. Te őszinte vagy versedben is, mint amilyennek megismertelek. Remélem az útelágazás mindenképpen egy álmaid szerinti életbe vezet. Őszintén kívánom ezt...Versed lenyűgöző...Ölellek szeretettel Anna :)))

Lacoba: (04-19-2007 @ 09:25 pm)
A keresztút bizony. A keresztút. S melyik belőle a kiút? Mindig nagy kérdés. Mindenkinek Laci.

Piba: (04-19-2007 @ 09:43 pm)
Mindeg elgondoltato az irasod. Jo volt olvasni. Udv. Piba.

AngyaliAndi: (04-20-2007 @ 04:17 pm)
Szia Kapitány! Mehetek én akármerre /pláne, ha nálad a térkép:))/, a vége mindig ugyanaz. Így is, úgy is betörik a fejem. Ezt én már megszoktam. No de Te? :)))))))))) Puszi: Andi

Captnemo: (04-20-2007 @ 05:42 pm)
Angyalibaby: Már megijedtem, hogy azt írtad, bekötik a fejedet, bármerre mész. Bár, ha falnak, akkor még érthető is:)) Köszönöm, hogy olvastál. Ja,, és nem láttad azt a sok heget a hámlokomon??:)))

Captnemo: (04-20-2007 @ 07:10 am)
Anna1955:Köszönöm szavaidat. Tudom, mennyire belelátsz a sorok közé, de néhe mégis meg tudsz lepni még így is. Mint most. Köszönöm jókívánságod is. Szerintem úgy kesz:) Örülök, hogy jöttél:)

Captnemo: (04-20-2007 @ 07:11 am)
Lacoba: Igen, ismerem kereszt-, és dűlőutak kérdéseit. Köszönöm, hogy itt jártál Lacobá!:)

Captnemo: (04-20-2007 @ 07:12 am)
Piba: Megtisztelő jelenlétednek most is örülök, és köszönöm szavaidat!:)

prayer: (04-20-2007 @ 08:41 pm)
Hány betört fejű, vagy heges-búbos álldogál, mint kilométerkő járatlan ösvényemnél!.. Igaz! Mindig kell lenni időnek a helyrehozásra.

mango: (04-20-2007 @ 08:51 am)
Furcsa érzésem támadt a vers olvastán...Újra a netrera jutott eszembe, és egy név: nobody, és egy vers a barátokról, barátságról, akikkel találkozni fogsz... Csak itt magaddal beszéled meg mindezt... Örömmel olvastam, kedvelem ezt a fajta Nemo-s stílust, ami már annyira jellemző Rád... :)

piroman: (04-20-2007 @ 08:53 am)
Kapitány! Erőt merítettem konok versedből, már azt hittem én vagyok az utolsó... hm..., konok öszvér. :) De nem! Hajrá! Fejjel a falnak, vagy a semminek! Grat: piro.

Captnemo: (04-20-2007 @ 09:09 am)
mango: Az se ma volt, az biztos:) De azért vannak dolgok, amelyek sosem változnak.:) Köszönöm hogy olvastál, és hogy Te sem felejtesz dolgokat!::)

Captnemo: (04-20-2007 @ 09:13 am)
piroman: Mi is lenne, ha az Utolsó Mohikánok kihalnának?:) Vagyunk még egy páran szerencsére. Remélem, leszünk is, és lesznek is még:) Köszönöm!

tokio170: (04-21-2007 @ 06:16 pm)
"Mert hiszen aki gyáva, és gyenge, az általában nem szokott félni! És ha néha meg is ijed, akkor még akár vakmerő is lesz a szerencsétlen." "most bártan utat törsz az irdatlan tájban. " Három gondolat, ami legfőképpen megkapott, és nagyon jellemzőnek tartok magamra is. Egészében is tetszik, grat. Pacsi, hali!

Captnemo: (04-21-2007 @ 07:33 am)
prayer: Köszönöm, hogy olvastál Zoli! Bizony, hogy rengeteg ilyen megkövült, kötözött fejű kilóméter van sokunk mögött!:)

kerlac: (04-22-2007 @ 03:27 am)
Csak a Te utad létezik, és az mindig járatlan. Aki más útját járja (ilyen-olyan okkal/ürüggyel), az soha el nem juthat a helyére, max. illúziókat ránt a szeme elé.

Captnemo: (04-22-2007 @ 06:38 pm)
tokio170: Örülök, hogy versemben Te is találtál magadnak sorokat, olyanokat, amivel azonosulni tudsz. Köszönöm, hogy olvastad:)

Captnemo: (04-22-2007 @ 06:39 pm)
kerlac: Bölcs és igaz gondolatok Laci! Nagyon az élet mélyére látsz, úgy hiszem. Köszönöm, hogy itt hagytad e gondolatokat!:)

  

[ Vissza: Captnemo - Káli László | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds