[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 266
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 267

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Triptichon
Szerző: Captnemo - Káli László
(01-31-2007 @ 07:19 pm)

:

Négyszer négy méteres börtön. Hosszában
három lépés az ágyig. (És mióta nem tudom,
hogy vajon az a másik, mikor jut majd idáig?)
Keresztben pedig öt lépés. Faltól a szekrényig.
(És az is már csak úgy rémlik, hogy a szőnyeg
széléig szabad járnom.) Istenem! De hányszor
róttam ezt az utat! Hány álmatlan éjszakán át,
és mennyi reménytelenül ébredt reggelen!
Tizenhat négyzetméteres cella.
Ajtó, és ablak sincs már rajta, hol akár ki-,
bejöhetne bárki, vagy én sétálhatnék már ki!
Nincs rács, és nincs őr sem, mégis rab vagyok
Jövőmre néző, duplaszárnyú, festett vakablakok
tükörképe maradok. Még a szívdobbanás szabad,
és még néha próbál talpra állni az a régi akarat,
mely egykor legyőzött minden bajt, akadályt.
Aztán erőtlen bicsaklik a láb. Rab vagyok.
Saját tudatom tudattalan foglya.
Már a sóhaj is félve szökik ki a számból.
Már lemondtam az életről is, úgy igazából!
Nekem már csak Istennel lesz számadásom,
ha majd egyszer leszakad a padlás, leomlanak
végre a falak is, melyek gátat szabnak szabad
léleknek s gondolatnak! De addig még tűröm,
mert tűrni kénytelen, kit bezár saját börtöne.
Négyszer négy méteres zárkám. Szobám.



(156 szó a szövegben)    (809 olvasás)   Nyomtatható változat


aranytk: (01-31-2007 @ 07:24 pm)
Szia Laci! Igen nyomasztó hangulatot adtál át - de ezt remekül! Csak annyit mondanék - én, mint tapasztalt börtönlakó - hogy olykor kell ez a cellatudat... ahhoz, hogy megtaláljuk az ajtó kulcsát önmagunkban... Tetszett a versed!

zanzaa: (01-31-2007 @ 07:39 pm)
Előre megkérlek, hogy ne haragudj soraimért! De az a gyengeség, amely szól ebből a gyönyörű versből, akkora erőt ad nekem, hogy bevállalom, hogy törlöd a hsz-em, mert nem túl irodalmi... Nyugodtan, csak előbb olvasd el: CSEZDMEG!!!!!!! Nyisd már ki azt a nyüves ajtót Laci, mert senki más, csak Te vagy rá képes!!!!! Te csuktad magadra és nálad van a kulcs!!!!! Szeretettel megfognám a kezed és odavezetnélek ahhoz az ajtóhoz, hogy 16 négyzetméter helyett valóban a Minden lehessen a Tiéd, ami a Tiéd már most is, csak elzártad magad előle...

Captnemo: (01-31-2007 @ 07:41 pm)
aranytk: Örülök, ha tetszett. És mint tapasztalt tettestársnak:), hogy az már jó, ha kulcsot keres az ember, mert lát valami ajtót. Vagy hasonlót!:) Köszönöm.

Captnemo: (01-31-2007 @ 07:46 pm)
zanzaa:)))) Tudod, amikor valakire ennyire hat egy vers, hogy így ki tudom hozni a sodrából, kifejezetten jól esik!:) Dehogy törlöm!:)) Ja, hogy kulcs, meg ajtó...Hja, de azt nem írtam, hogy hányszor 16 négyzetméter!!:))Köszi!!:))

zanzaa: (01-31-2007 @ 07:49 pm)
értettem én a 16 m2-t - és a "hányszor 16 m2"-hez csak egy kérdőszót tudok hozzátenni: naponta "hányszor 16..."? :( (és még mennyi nap kell...?)

zanzaa: (01-31-2007 @ 07:52 pm)
ja, és az előbb lemaradt: változatlanul üvöltöm, hogy meghalld végre: A KULCS A TE KEZEDBEN VAN, CSAK HASZNÁLNOD KELL!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Audrey: (01-31-2007 @ 07:58 pm)
Engem már a forma rabul ejtett!!! Most itt bámulom ezt a hármas valamit, és próbálok belelátni mindenfélét, közben meg azon tűnődöm, vajon én tudnék-e ilyen gyönyörűt szerkeszteni? Szerintem még körzővel sem!!! :-)))

Captnemo: (01-31-2007 @ 08:05 pm)
Audrey:Köszönöm, és örülök, hogy tetszik. Ami a hármas valamit illeti, gondolom akkor látsz benne hullám-völgyet, hármas oltárt, és függönyt, mely a vakablakot takarja, esetleg szobát, kilátással a kilátástalanul monoton hullámzó semmire.. Többek között:))

blue: (01-31-2007 @ 08:46 pm)
Keress egy pici rést a falon, és irány a fény! Vár rád a napsütés.

mango: (01-31-2007 @ 08:59 pm)
Röviden...?! Kívül, belül szép...Nagyon. És nagyon-nagyon értelek. Bár ki lehetne nyitni...!!!! Bárcsak ki lehetne...

naiva: (01-31-2007 @ 09:50 pm)
A gondolatnak semmi nem állhatja útját, de ezt szerintem Te is nagyon jól tudod!:) Tetszik aversed, én is sokszor érzek ilyet!:)

Leoni: (01-31-2007 @ 10:31 pm)
Lélegzet elállító... Megdöbbentett a versed, félelmetesen bánsz a szavakkal! Köszönöm, hogy olvashattam!

Captnemo: (02-01-2007 @ 03:53 pm)
blue: Persze, a napsütés rendben is van. És megvan a rés. Már alig van kérdés..:)Köszönöm:)

Captnemo: (02-01-2007 @ 03:55 pm)
mango:Köszönöm, hogy olvastál. Nyitás...Nem tudom, hogy abból a vakablakból ...mindegy. Majd máskor. Köszönöm:)

Captnemo: (02-01-2007 @ 03:57 pm)
naiva: A gondolat szabadsága...Igen. Bár néha az is korlátozott. Most nálam is valami ilyen korlát hozta e verset.Köszönöm:)

Captnemo: (02-01-2007 @ 03:58 pm)
Leoni: Szeretettel köszöntelek nálam:)) És köszönöm, hogy olvastad, és hogy nyomod is itt hagytad:)

Captnemo: (02-01-2007 @ 03:59 pm)
tokio170: Na ja!! Legalább egy kerék legyen már rendben!:))) Aztán ha jó a hajó, jöhet a zártosztály. Vagymi:))) Köszi!:)

Captnemo: (02-01-2007 @ 04:02 pm)
piroman: Szeretem a nyílt beszédet, a tengeren is:)) És köszönöm is!:)

Captnemo: (02-01-2007 @ 04:03 pm)
Eroica: Ha meg még sok ilyet írsz, bármekkora is lehet az a szoba, nem férek belé, akkorára hízik a májam!!:) Köszönöm!:)

kerlac: (02-01-2007 @ 04:05 pm)
A gondolat szabad. A gondolat erő. Az erő szabadság. Vagyis a gondolat szabaddá tesz. :) Verset írni azért egyszerűbb, ha nem mennek jól a dolgok.

Captnemo: (02-01-2007 @ 04:06 pm)
wanderer75:Köszönöm, hogy olvastál. Azt nem mondhatom, hogy örülök, hogy érted, érzed, miről szól, de utolsó soraidat én is kívánom Neked is, és mindenkinek, ki rab valahol, valamiért, valamitől, valaki által. Ugye nem hagytam ki senkit?:)

Captnemo: (02-01-2007 @ 04:08 pm)
kerlac: Igazságod vagyon!! Látod, milyen egyszerű, és én a nagyhatalmas eszemmel nem tudtam ezt megfogalmazni. Bár... elvileg a boldogság is szárnyakat ad. Vagy az a Red Bull?:) Köszönöm szavaid!:)

Netelka: (02-01-2007 @ 04:10 pm)
Nagy, nagy gratula, Kapitány! Remek sorok, remek képek, szuper rímek. Szép munka.

Captnemo: (02-01-2007 @ 04:20 pm)
Netelka: Köszönöm Neti! Neked is azt mondanám, mint Eroikának! Baj lesz a májammal! De nem bánom!:) Köszönöm!!:)

tokio170: (02-01-2007 @ 04:50 am)
Captain...Ez egy hajókabin, és vihar van nagyon...Még szerencse, hogy én vagyok a kormányos matróz...Húúúúú....de jó!!!!!

Minilany: (02-01-2007 @ 06:05 pm)
Nagyon-nagyon-nagyon tetszik a versed :) Néha én is érzek hasonlót, csak megfogalmazni nem tudom... :)

Captnemo: (02-01-2007 @ 07:02 pm)
Minilany:nagyon-nagyon köszönöm, és örülök ha tetszik a versem. Bár, tényleg nem igatzán jó ez az érzés.Jobbulást Neked is!:))

piroman: (02-01-2007 @ 07:50 am)
Jó reggelt Kapitány! Jelentem: a versed kiváló, de úgy vélem a hangulatod nyomott. Jelezném, hogy itt a nyílt tengeren jogkörödben áll bármely helységbe ki-, és belépni. Üdv: Péter

Eroica: (02-01-2007 @ 08:56 am)
Kapitány! Még az a jó, hogy gondolatod szárnyal! Hiába X négyzetnéter, akinek nincs ilyen tehetsége, bármekkora palotában él, rab marad. A "kedvesnek" pedig, ha szeret, Ott vagy Te. Márpedig ott vagy! És szeret! További gyönyörűségeket kívánok Nektek!

wanderer75: (02-01-2007 @ 09:30 am)
Nagyon megfogott a versed, mivel én is úgy érzem, hogy rab vagyok itt, ahol most is ülök, csak nem tudnám ilyen fantasztikusan megfogalmazni:)) Azért én abban nem vagyok olyan biztos, hogy csak én zártam magamra az ajtót, segítettek abban azért mások is. De remélem mindketten ki tudjuk nyitni:))

Anna1955: (02-17-2007 @ 12:29 pm)
Igen...Azt hiszem értelek... De ez az élet...Te aki csodálatos sorokba és formába tudod önteni gondolataidat, nem vagy rab....hiszen minden versedben szabadon szárnyalhatsz....Nem sok ember mondhatja ezt el magáról, de Te köztük vagy...szeretettel Anna

Captnemo: (02-17-2007 @ 12:42 pm)
Örülnék, ha igazán értenéd a verset. Azt, hogy ez a vers arról szól, amit nem írtam le. A szabadságról szól. És talán tényleg megértetted, mert írtad a verseim... Köszönöm, hogy olvastad, s hogy nyomod hagytad.

  

[ Vissza: Captnemo - Káli László | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.42 Seconds