[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 166
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 166


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: ll. fejezet a "Nagy Írónő" életéből
Szerző: naiva - S. Farkas Zsuzsanna
(09-23-2007 @ 07:43 pm)

:

„Nagy Írónő” keze mozdulatlanul pihent a számítógép asztalának barna lapján… Nem nagyon merte mozgatni, mert éppen száradt a lakk szép, hosszú körmein.


A férje szokta mondani: amíg a körömlakk szárad a nők gyakorlatilag védtelenek… És ebben van némi igazság… Nem sok mindent tud ilyenkor tenni az ember lánya, csak vár türelmesen, mert ha kapkod, elkenődik a festék és kezdheti elölről az egész procedúrát. Ami ugye eléggé hosszadalmas folyamat: először kicsit helyre kell pofozni a körmök /időnként karmok/ körül a bőrt, el kell tüntetni az esetleges beszakadásokat, csiszolgatni kell, egyengetni. El kell dönteni milyen színű legyen: a halvány gyöngyházfényűt, vagy a dögös vöröset válassza… Aztán jöhet csak a festés művelete, ami még jobb kézzel könnyű feladat, de a ballal a jobb kezet már idegesítő kínlódás… legalább is a „Nagy Írónő” annak érezte. Éppen ennek a kínlódásnak a fáradalmait pihente ki,türelmet erőltetve magára, várva a száradást, mikor éles berregéssel megszólalt a telefon.


- Ó, hogy az a… - morogta a fogai között a „Nagy Írónő” és segélykérően körülnézett. Még mindig egyedül volt a lakásban, és a telefon követelőzően csengett tovább. Kénytelen volt felvenni, kockáztatva az „elkenődés” veszélyét. Kínkeservvel, - inkább csak a tenyerét használva, mint az ujjait - felemelte a hordozható telefont, és nagy nehezen beillesztette a válla és a füle közé.
Belehallózott…
- Na jó napot kívánok! Azt hittem már fel sem veszed! - harsant barátnője hangja a kagylóban.
- Szia, bocs, éppen a körmömet lakkozom! - védekezett erőtlen hangon.
- Ok. Képzeld, már megint mire jöttem rá…- és már sorolta is férjének legújabb gaztetteit a barátnő…
A „Nagy Írónő” hosszan hallgatta felháborodott eszmefuttatást, csak néha szakította meg a szóáradatot egy-egy „Tényleg??” „Na neee !” „Komolyaaan??” felkiáltással. Egyre kényelmetlenebbé vált számára a telefon vállal történő fülére szorítása. Mikor a barátnő lélegzetvételnyi szünetet tartott, halkan, félénken megjegyezte:
- Képzeld, megint nyertem egy vers versenyt!
Pillanatnyi csend után a reakció csupán ennyi volt:
- Igeeen??
- Igen. – válaszolta a „Nagy Írónő” és várta a további kérdéseket a versét illetően.
Hiába várta…. Nem volt több kérdés. Az érdeklődésnek még csak a halvány nyoma sem hallatszódott a barátnő hangján.
- Ja! És azt mondtam már…? – folytatta a barátnő a megkezdett gondolatmenetét, amit a „Nagy Írónő” holmi „verssel” megzavarni merészelt…

A „Nagy írónő” nem tudta nevessen, vagy elkeseredjen. Hitetlenkedve bámulta a lassan száradó lakkot az ujjain. Rezignáltan vette tudomásul, hogy a kutyát sem érdekli, hogy verseket ír.
Erre már többször is rádöbbent, de most valahogy letisztult a kép, és fájdalmasan hasított bele a tudat: a körülötte élő embereket teljesen hidegen hagyja a tény, hogy ő írásra adta a fejét… Ha valamelyik ismerőséről ez kiderülne, ő biztosan lelkesen könyörögne, had olvassa el az írásait. Felvillanyozná, és kíváncsivá tenné, mohón olvasná a műveket, hiszen azok által bekukkanthatna a másik érzelemvilágába, ezáltal jobban megértené és megismerné azt…
Az ő kedvenc szabadidős tevékenységével szemben bezzeg teljesen érdektelenek az emberek.

A „Nagy Írónő” visszagondolt a kezdeti időkre, mikor még elárulni sem merte, hogy ír. Úgy érezte, azt mondanák rá: á, még egy lökött költő-jelölt… vagy különcnek tartanák… Nem divat mostanában „írónak” lenni… nem úgy, mint régen, mikor még rangja volt ennek a mesterségnek /gondoljunk csak a középkori udvari költőkre../. Nos, ez már nem az a világ….
Először, csak a közvetlen családja tudott „hóbortjáról” Első műveit még nekik sem merte megmutatni. Aztán később, amikor megszületett egy-egy verse, boldogan újságolta, szerette volna, ha elolvassák. A férje csak ennyit kérdezett:
- Hosszú?
Mintha tőrt döftek volna a „Nagy Írónő” írónő szívébe ezzel a szóval… Ezzel a hozzáállással! Az ő kínnal, keservvel, könnyel, lélekből összehozott művével kapcsolatban!


Vagy a lánya:
- Muszáj most? Nem lehetne később? Éppen százfelé beszélek MSN-en…
- Elküldöm ott! Jóó?--- kísérletezett félénken a „Nagy Írónő”
- Jó, küld… - mondta a leányzó, de gondolata már máshol járt…
-
A nagyobbik lánya is irogatott verseket, ezért ő jobban megértette.
- Jajj de jó lett! Ezt Te írtad? Ez nagyon szép! Anya!? Te szerelmes vagy?

De hát a gyerekeknek is annyi gondjuk-bajuk van, nem mindig van kedvük, anyjuk műveit olvasgatni… Főleg, ha hosszú…

Aztán szép lassan mindenkinek a tudomására hozta…
Barátai, kollégái elolvasták néhány versét, kicsit, udvariasan lelkendeztek, néha – hangsúlyozom: néha! - érdeklődtek írt- e valami újat. Napirendre tértek a dolog felett. Egyszer írt egy görbe tükröt a barátaikkal együtt töltött wellness-hétvégéről.. Na annak nagy sikere volt! Az emberek szeretik, ha róluk írnak…

A „Nagy Írónő” éles nyilallást érzett a hátában.. Teljesen elgémberedett a telefon fülön tartása miatt felvett kényszertartástól. Óvatosan megérintette a körmét: úgy tűnt megszáradt rajta a lakk. Megkönnyebbülten fellélegzett és végre marokra fogta a telefont. Megpróbálta visszaterelni gondolatait a jelenbe…
- Szóval ez történt… Most szólj hozzá!- háborgott a barátnője a telefonba.
- Elképesztő! Ezek a férfiak!- ingatta a fejét a „Nagy Írónő”. Még váltottak pár szót, majd csend ült újra a lakásra. Köröm megszáradt, család még nincs itthon, van még időm felnézni a netre! - gondolta és már kattintott is. Bejelentkezett az amatőr irodalmi portálra, ahova naivan beregisztrált már több, mint egy éve… Ismeretlen ismerősök közé, akikkel megoszthatta gondolatait az írásról, és írásait a gondolatairól….

A közömbös külvilág által meg nem értett „Nagy Írónő” boldogan barangolt író társai művei között.

Igazán csak ők értik meg… Akik maguk is írnak…





(854 szó a szövegben)    (736 olvasás)   Nyomtatható változat


winner: (09-23-2007 @ 07:48 pm)
Zsuzsi! Lassan az idézőjeleket elhagyhatod. Jó volt sokadszorra is olvasni. Ja és szép a körmőd.

naiva: (09-23-2007 @ 07:56 pm)
:DD Kösz Laci:))) Az idézőjel marad!:))

AngyaliAndi: (09-23-2007 @ 08:36 pm)
Már a talin is élvezettel hallgattam, most sem volt ez másként!:)))))))))))))))) Puszi: Andi

lena1: (09-23-2007 @ 08:53 pm)
Nagyon tetszett írásod, drága Zsuzsi. Szívesen olvasom verseidet, írásaidat. Puszi.Lena

LEKA: (09-23-2007 @ 09:04 pm)
A körmeidről lenne szó? :))) Vagy a meg nem értettségről. Na látod. Itt kell előadnod magad. Én megértelek:))) Nagyon jópofa ahogy előadod. És bizonyára a körmeid most is csodásan festenek...illetve ...:)))Puszillak: Éva

Lyza1: (09-23-2007 @ 09:39 pm)
Nagyon tetszett a talin is és még most is többször elolvastam! Szuper!

naiva: (09-23-2007 @ 10:22 pm)
Köszönöm Andi!:) Örülök, hogy tetszett!:)) Megírtam már pár hete, de a talira tartogattam:)

naiva: (09-23-2007 @ 10:23 pm)
Örülök, és köszönöm Léna!:)

naiva: (09-23-2007 @ 10:31 pm)
Évi:) Ezt akartam címnek: ll. fejezet: A meg nem értett "Nagy Írónő" ... Valóban erről szól...Körömlakkozás közben jöttek a gondolatok:) Puszi. Hiányoztál a taliról:(

naiva: (09-23-2007 @ 10:35 pm)
Lyza, köszönöm!!!:) Puszi:)

naiva: (09-24-2007 @ 01:17 pm)
Kedves boblogan, köszi!:) A férjem "bemondásairól" külön regényt lehetne írni:D

naiva: (09-24-2007 @ 01:21 pm)
Szia Laura!:) Igen, azt hiszem nagyon sokan vagyunk így...Szerencsés az, akinek a közvetlen környezetében van hasonló érdeklődésű ember...Talán azért is ragaszkodunk mi annyira egymáshoz:)

naiva: (09-24-2007 @ 01:26 pm)
Köszi Laci!:))) Mikor 3 hétig nem tudtam írni egy normális mondatot sem, nemhogy verset, na akkor csak arról sikerült írnom, hogy nem tudok írni:D Na ez nem lett valami értelmes, de érted ugye? Szóval azt hiszem lesz folytatása:) Örülök, hogy itt jártál!:)

naiva: (09-24-2007 @ 01:41 pm)
:)))) Neti az én férjem hozzállása is valami hasonló:) Hát sajnos ez van a környezetemmel is, de már beletörődtem:) Pedig lehetne akár a városomon belül is összehozni "baráti köröket" mert tudom, mások is írogatnak ... de ehhez sem időm, sem energiám nincs. Ezért jó az Internet. ki sem kell mozdulni otthonról, és mégis megkapjuk a visszajelzést, a megértést. Mert a megmutatni vágyás mindannyiónkban él. Köszönöm, hogy Te is ideírtad gondolataidat!:)

Angeli: (09-24-2007 @ 02:10 pm)
Azaz! Akár én is írhattam volna! Ugyanezt érzem! Remek! :-DDDD

naiva: (09-24-2007 @ 02:29 pm)
Köszönöm Angeli!:) Üdvözöllek a klubban!:)

kiralylany: (09-24-2007 @ 10:09 am)
Kedves Zsuzsi! Annyira, de annyira ismerős ez az érzés. Biztos, hogy nem rólam írtad? :-) Talán egy kicsit mindenkiről, aki hasonló cipőben jár...

gabiga: (09-24-2007 @ 10:17 pm)
Sajnos így van ez, ahogy az utolsó mondatban írtad. Élvezettel olvastam a II. fejezetet is, én is megértelek, várom a folytatást Nagy Írónő :)))

tokio170: (09-24-2007 @ 10:29 am)
Bizony-bizony... a többiek - a kívülállók csak fújják a magukét. Néha megbotránkoznak, hogy némi költői képpel félbeszakítjuk nagy ívű gondolatmenetüket: (- Vigyázz piros volt a lámpa... - Komolyan? Ezt magadtól idézted?) Várom a folytatást, tetszik a téma. :))) Hali, puszi!

szemilla: (09-24-2007 @ 11:12 pm)
jaj, imádtam hallgatni!

naiva: (09-24-2007 @ 11:38 pm)
Köszönöm Gabi!:) Hiányoztatok ám a taliról! Jobban vagy?

naiva: (09-24-2007 @ 11:41 pm)
Köszönöm szemi:) Te előadásaid is tetszettek...

boblogan: (09-24-2007 @ 12:08 am)
Ez nagyon jó, kedves írónő, elismerésem. (de a férjed mondása se kutya :))

Netelka: (09-24-2007 @ 12:47 pm)
Azt hittem, csak az én környezetemben ennyire érdektelenek a téma iránt. Barátok éppúgy, mint a család. Udvarias mosolygások és passz. Valójában ez tényleg nem érdekel rajtunk kívül senkit. A férjem időpocsékolásnak tartja - "de legalább hozna valamit a konyhára" felhanggal. A barátok egyike-másika látszólag lelkes, de két percnél nem érdekli tovább egyiket se. Az ismerősök szkeptikusok - "ugyan már, ki venné meg a kötetedet?" Hát, így van ez - nehéz a bányászok élete :(

csitesz: (09-25-2007 @ 03:33 am)
A lényeg, hogy megszáradt az a fránya köröm.Meg persze az sem mellékes, hogy egy portálon lehetek, lehetünk a "Nagy Írónővel". Az önéletrajzodban el ne feledkezz a fullról! :-) Atalin is tetszett.puszi Józsi

Morci: (09-25-2007 @ 05:49 pm)
:)) Ugyanolyan jó olvasni is, mint hallgatni :)) Megyek is körmöt lakkozni, mielőtt megszólal a telefon :))

Anna1955: (09-25-2007 @ 05:57 pm)
Csak bólogatok itt magamban, nagyokat...:)))

naiva: (09-25-2007 @ 07:29 pm)
Köszönöm Józsi!:) A Fullt ki nem hagynám, mert szereteeem!:)) Puszi

naiva: (09-25-2007 @ 07:30 pm)
Köszönöm Ágnes!:)) Pedig aztán nagyon izgulok minden felolvasásnál / szerintem ez látszik is/:))

naiva: (09-25-2007 @ 07:34 pm)
Zafír, Te tényleg szerencsés vagy, hogy a férjed is ír!!!! Az én nagyobbik lányom is szokott írogatni, és tudom milyen jó, hogy ő átérzi kicsit ennek minden kínját és örömét, meg lehet vele beszélni és érdekli:)Köszönöm, hogy itt jártál!:)

naiva: (09-25-2007 @ 07:35 pm)
Morcikám!:)) Köszönöm!:)

naiva: (09-25-2007 @ 07:46 pm)
Tudod Anna, lehet csúnya dolog, de kicsit megnyugtat, hogy nem csak én érzem ezt az érdektelenséget a környezetemben...:) Legtöbbször továbblépek ezen, de néha azért bánt...:) Köszönöm, hogy itt jártál!:)

agnes: (09-25-2007 @ 09:54 am)
Hallgatni,...olvasni,...melyiket? Hisz ígí is úgy is nagyon jó!

zafir: (09-25-2007 @ 11:03 am)
Kedves naiva! A környezetemmel én is így vagyok, egy a szerencsém, az én férjem is ír. Írásod nagyon tetszett! üdv: zafir

  

[ Vissza: naiva - S. Farkas Zsuzsanna | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.43 Seconds