[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 249
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 249


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Útközben
Szerző: naiva - S. Farkas Zsuzsanna
(04-12-2008 @ 07:07 pm)

:

A nő idegesen rágyújtott még egy cigarettára, mielőtt felszállt volna a vonatra. Feszülten nézte az óráját, telefonját félpercenként előkapta a zsebéből, majd aggódó, csalódott tekintettel kísérve vissza is tette. Péntek délutáni tömeg hullámzott a peronon.  Kicsinek, elveszettnek érezte magát az emberáradatban, melyet folyamatosan nyelt el a vonat nyitott ajtaja. A nő újra megnézte a telefonját és mély sóhajjal fellépett egy dohányzó kocsi lépcsőjére. Kifejezetten nyomorultul érezte magát, és úgy is nézett ki. A lábát feltörte a cipő, fáradt volt és szomorú.  Nők általában nem szállnak dohányzó kocsiba – ő sem szokott – de tudta most szüksége van a megnyugtató rituáléra. Az ajtó melletti fülkében két férfi ült. A nő köszönés nélkül belépett.

-Van szabad hely, ugye? – kérdezte, mire a két férfi lelkesen bólogatott. Beoldalazott az ablak melletti üléshez, közben arra gondolt, milyen hülye kérdés ez… hiszen szemmel láthatóan négy szabad hely is van a fülkében. Az is eszébe jutott: nem köszönt. Mindegy! – gondolta. Minden mindegy… Lehuppant az ülésre, ölébe vette a táskáját és úgy is maradt. Hosszú ideig ült így, mozdulatlanul, ölében a táskájával, kabátban, az ablakon kibámulva. Szemét időnként elfutotta a könny, egész lénye boldogtalanságot árasztott. Egy idő után megmozdult végre, elővette a telefonját, egy doboz cigit és öngyújtót. Kitette az ablak előtti asztalkára. Iszonyúan fájt a lába, óvatosan levetette a cipőjét, úgy igyekezve, hogy ne legyen feltűnő. Szemügyre vette utazótársait. Szemben vele egy vörös arcú, ötven körüli férfi ült és olvasott. Magas lehetett, a lábait alig tudta elhelyezni az ülések közötti keskeny helyen. A nő lopva a könyvre nézett, a címét ugyan nem látta, de nagy betűk hirdették: szerelmes történet. Kíváncsian szemügyre vette a férfit. Furcsa volt neki, hogy idősödő férfi létére egy szerelmes regényt olvas. A férfi felnézett és kedvesen rámosolygott. Nem tolakodóan, inkább úgy, mint aki szívesen beszélgetne, szóba elegyedne utazótársával. A pirospozsgás arcból egy sötét, meleg barna, értelmes tekintet villant a nőre. Elkapta a fejét. Nem akart most beszélgetni. Csak szépen lassan megsemmisülni a vonatablakon betűző áprilisi napfényben. A másik férfi fiatal volt, 30 körüli, egy laptop volt az ölében, annak képernyőjét törölgette egy papírzsebkendővel. A nő látta, hogy csak elkeni a port, már majdnem szólt is neki, hogy inkább ne is nyúljon ahhoz a szerencsétlen képernyőhöz, mert többet árt neki, mint használ. Persze nem szólt. Újra kinézett az ablakon. Újra elfutotta a könny a szemét. Újra és újra a telefonját leste. De az néma maradt.

A szemben ülő férfié viszont megszólalt.

- Szerbusz kicsikém! Merre jártok? Hogy ott esik az eső?? Itt hétágra süt a nap. Maricánk ott van? Csacsog, mint mindig? Igen? Igen, már úton vagyok. Unalmas előadás volt, tudod, jogi kérdések, hova tegyük az ést, és legyen-e vagy. Majd elmesélem! Nem szívecském, nem leszek éhes, nem kell semmit készíteni! A macskának adjatok enni! Ja és álljatok ám meg fagyizni Keszthelyen! Na most leteszem, itt van a csinos kalauznő! Szia szívem!. – letette a telefont, újra rámosolygott a nőre.

- Mondtam mindezt: a feleségemnek!

A  távozó kalauznő után nézve még hozzátette: Nem is olyan csinos!

A nőt meglepte, hogy a férfi milyen szépen beszélt a feleségével. Nem negédesen, de őszinte kedvességgel, szeretettel. Újfent érdeklődve pillantott rá. Valamikor nagyon jóképű lehetett. – gondolta. A férfi elővett az aktatáskájából egy dobozost sört és iszogatni kezdett.

A nő végre levette a kabátját. Visszakucorodott a sarokba és lehúnyta a szemét. A vonat monoton zakatolása elringatta, elnyomta fejében a zavaros gondolatokat. Elaludt. Saját apró horkantására ébredt fel. Gyorsan körülnézett, de útitársai nem adták jelét, hogy észrevették volna. A férfi vele szemben most is olvasott, közben egy szendvicset majszolt. – Biztos még reggel készítette a felesége neki. – gondolta a nő. A laptopos már eltette a gépet, kis félmosollyal arcán üldögélt, maga elé meredve.

A nőnek jót tett az alvás, bár a lába még fájt, de a nyomorultság érzése múlóban volt. Ő is elővette könyvét, és olvasni kezdett. Így telt el majdnem egy óra.  Közben a férfi megbontott még egy sört, és még kétszer beszélt a feleségével.

A laptopos leszállt, a nő az ablakból látta, hogy még mindig ott a kis félmosoly a szája szögletében Ahogy a délután lassan estébe fordult, a nyitott ablakon beáramló, egyre hűvösebb levegő borzongatta a bentlévőket. Huzat volt. A nő, úgy ahogy volt, mezítláb odament a fülkeajtóhoz és becsukta. Ketten maradtak a kedves arcú férfival.

A beszélgetés végül is egy kutya kapcsán indult meg. A nő már megfigyelte, hisz sokat utazott, hogy ezeket az útitársi beszélgetéseket vagy az időjárás, vagy a gyerekek, vagy a házi kedvencek indítják meg. Most Gömbi, a férfi házőrző kutyusa volt, akinek kapcsán megindult a társalgás. A feleségével megejtett negyedik beszélgetés során került elő e név. Miután lenyomta a telefon gombját, magyarázni kezdte ki is az a Gömbi.

A nő már nem nézte folyton a telefonját. Tudta, úgysem fog megszólalni. Beletörődő szomorúsággal hallgatta a férfit, aki mesélt a munkájáról, a családjáról. Ő nem sokat árult el magáról. Inkább hallgatni szeretett volna most, kívűlről, csendben figyelni.  Kiderült a férfi felelős beosztásban van, megtudta hol él, mennyit utazik, hol tanult, és hogyan issza a kávét reggelente. Melegen beszélt a családjáról és a lakhelyéről is. Együtt szidták a fővárost, és megegyeztek: szerencsések, hogy vidéken születtek.

Néha abbahagyták a beszélgetést. Nézték a naplementét a száguldó vonat ablakából. A nő szerette a naplementéket nézni, és feltűnt neki, hogy a férfi tekintetét is ugyanúgy  vonzza a látvány.  Újból megszólalt a férfi telefonja.

- Igen édesem, már majdnem ott vagyok! Nem, tényleg nem kell semmit készítened, nem vagyok éhes! Vigyázzatok, mikor a kocsival álltok ki, nehogy a Gömbi megszökjön, tudod a Lajos bácsi a múltkor is megetette, aztán milyen beteg lett tőle! Szerbusz édesem!

Egymásra mosolyogtak és a férfi készülődni kezdett.

- Hát további jó utat, és szép hétvégét!

- Jó hétvégét magának is!

A nő egyedül maradt a fülkében. Mikor a vonat elindult, még látta a férfit, a peronról lengette a karját.  Halvány mosollyal visszaintett, és már el is tűnt a kis állomás a meleg tekintetű férfival együtt.

A nő megborzongott. Felvette a kabátját, állva nézte az ablakon túl repülő tájat. Mindjárt ő is hazaér. Szeretett útra kelni, útón lenni, de hazaérkezni is. Igazán csak az értékeli az otthonát, aki időnként elhagyja.

 

Már sötétedett, mikor a vonatról leszállt. Megcsapta a leszálló  tavaszi est fűszeres illata. Varjak köröztek az állomás melletti park fái felett, hangos nevetés hallatszott a resti felől.

Újra elővette a telefonját. Már teljesen lemondott róla, hogy megjavul, hisz akkorát csattant délelőtt a női mosdó kövezetén, hogy azt hitte örökre vége.Azóta nem működött. Nem tudta elérni a családját, nem tudta mi van a gyermekeivel, akik szintén úton vannak.Legnagyobb megdöbbenésére a kis ezüstszínű készülék kijelzői most újra világítottak.

Mélyet szippantott a friss levegőből és megkönnyebbülten elmosolyodott.

Végre fel tudja hívni a gyerekeit!

 

 





(1161 szó a szövegben)    (705 olvasás)   Nyomtatható változat


agnes: (04-12-2008 @ 07:58 pm)
Nagyon jó. Sikerült "átverni". Végig azt hittem, egy férfi van a dologban.....Szuper.

stando: (04-12-2008 @ 08:02 pm)
:) Ismerős érzések, Zsuzsi. Tetszett a történet. :) Meg is nézem a telefonom, hátha megjevult. :)

naiva: (04-12-2008 @ 08:36 pm)
De jó Ágnes, hogy sikerült "átverni" ... :))Én nem tudom megítélni a saját írásomról, hogy megy át, köszi a visszajelzést!:))) Ugye-ugye azok a fránya férfiak, mindig ők az első gondolat, ha egy nő szomorú!:))) Puszi

naiva: (04-12-2008 @ 08:41 pm)
Ági, vigyázz a telefonodra nagyon!!! Kellemetlen, ha elromlik, főleg bizonyos helyzetekben....:) Örültem neked, puszi!:)

agnes: (04-12-2008 @ 09:56 pm)
Lekopogom! Nekem ne mszokott elromlani a telefonom,...de otthon felejtem...:))

naiva: (04-12-2008 @ 09:59 pm)
Az enyém sajnos mindent kibír...már a negyedikről is lezuhant, szétesett jópárszor, vizes is lett, és még mindig jó:(((( Pedig úgy szeretnék már egy újat..:)

erda: (04-12-2008 @ 10:13 pm)
Nagyon jó, életszerű a történet. Élvezettel olvastam.:))))) Szeretettel: Éva

naiva: (04-12-2008 @ 10:38 pm)
Köszönöm Éva!:) Örülök, hogy tetszett!:)))

gyopa: (04-13-2008 @ 01:07 am)
Mindenekelőtt gratulálok a műfaj választásodhoz. Kevesen írnak prózát. Ráadásul, ebből az írásodból ítélve, te kitűnően műveled a műfajt. Nagyon tetszett a hiteles életképed. Szívből gratulálok hozzá: Győző

zsuka49: (04-13-2008 @ 07:05 am)
Meg kell mondanom, hogy engem is igen átvertél druszám!!! Nekem is meggyőződésem volt, hogy férfi van a dolog mögött.:))) Klassz volt a történet, köszi, hogy olvashattam: Puszizsuzsi

AngyaliAndi: (04-13-2008 @ 07:51 pm)
:))))))))))) Sikerült engem is!:))))))))) Puszillak!

lena1: (04-13-2008 @ 08:27 am)
Azt hiszem mindannyiunk egy átvert nőre és egy átverő férfira gondolt, de a lényeg az, hogy nagyon jól írtad meg. Szeretettel ölellek.Lena

anyatka: (04-13-2008 @ 09:52 pm)
Hú, nagy meglepetés volt a vége az biztos. Régen nem volt mobil, most meg milyen torokszorító az érzés, amikor nem tudom elérni a gyereket, pedig hallom, hogy kicsörög, de a büdös kölök mégsem veszi fel.:) Nagyon tetszett a történeted, még a cipő törte lábfájás is érezhető volt. Pussssz Andi:)))))))))))))

naiva: (04-13-2008 @ 10:07 pm)
Örülök Andi, hogy olvastál!:))) Puszi

naiva: (04-13-2008 @ 10:10 am)
Köszönöm Győző szívem-melengető véleményedet!: Szeretek prózát írni, lapul is a gépemen jó néhány, csak túl hosszúak.:) Lehet regényt kellene írnom, de ahhoz idő, idő, idő kellene!:)

naiva: (04-13-2008 @ 10:11 pm)
Anyatka-Andi, így van ez, annak idején sokszor napokig nem tudták a szüleink a Balaton melyik partját járjuk be éppen stoppal, most meg ha fél napig nem tudjuk merre járnak, már kétségbe esünk:) Köszönöm, hogy olvastál, örülök a véleményednek!:)))

naiva: (04-13-2008 @ 10:14 am)
Én köszönöm druszám, hogy olvastál! Egy szomorú, telefonját leső nő a vonaton, és máris szerelmi bánatra gondolunk, ilyenek vagyunk:)

naiva: (04-13-2008 @ 10:16 am)
Léna, köszönöm a véleményed:))))

LEKA: (04-13-2008 @ 10:39 pm)
Valódi életképek. Az utazás valóban nagyszerű, de én is alig várom, hogy haza érjek. A város fényeit amikor meglátom már is nyugodtabb vagyok. Tetszik ahogyan írsz.:)))))

naiva: (04-13-2008 @ 10:45 pm)
Köszönöm Éva, jólesik!:) Az utazással kapcsolatban egyetértünk!:)

Samway: (04-14-2008 @ 04:04 pm)
nagyon Naiv voltam, mert pasit éreztem a dologban...nem a telefont... nagyon tetszett...üdv samy

  

[ Vissza: naiva - S. Farkas Zsuzsanna | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.42 Seconds